Ervaringen met Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (4 meningen)

Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (148 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

11-08-2017 | Vrouw | 52
desloratadine (10ml)
Overgestapt naar cetirizine ivm steeds vocht achter de trommelvlies.

09-08-2013 | Man | 29
desloratadine
Gebruik de aerius voor mijn allergische rhinitis, nou eerlijk is eerlijk, als ik het huismerk (desloratadine) gebruik van kruidvat en dan een half tablet daarvan, werkte beter dan de aerius. Nu ik actavis krijg, welk gewoon bij mij beter werkt dan de aerius gebruik ik deze voorlopig. Voor mensen waar het niet werkt, een tip gebruik anders die van kruidvat.Aerius nam ik lie[lees meer...]ver in de avond omdat ik minder bijwerkingen had hierdoor ipv ochtend. Ik gebruik het met nasonex spray.

05-04-2013 | Vrouw | 54
Huisstofallergie
Verbazingwekkend dat Aerius € 33,91 per 90 tabletten kost en Desloratadine Actavis € 8,82 per 90 tabletten. Een absurd prijsverschil waardoor ik kan begrijpen dat de verstrekking van Aerius nu geweigerd wordt. Zo zie je maar dat de medicijnenindustrie absurde prijzen hanteert en de patiënt maar heeft te slikken wat hem gegeven wordt. Of het net zo goed werkt zullen we nog [lees meer...]even afwachten.

28-02-2013 | Vrouw | 18
desloratadine
Ik gebruik Aerius voornamelijk als ik last krijg van mijn allergie voor dieren, vooral bij de hond van mijn vriend. Ik merk echter totaal niks van het medicijn! Ook helpt het me niet van mn hooikoorts klachen af. Ik denk er sterk aan om daarvoor naar de huisarts te gaan en een ander medicijn te vragen voor mijn allergie en hooikoorts klachen. Voor mijn astma heb ik Flixoti[lees meer...]de maar dit helpt niet tegen mijn allergieën.

05-11-2012 | Vrouw | 48
desloratadine
Ik gebruik al jaren Aerius en ondanks de bijwerkingen helpt het wel. De bijwerkingen zijn bij mij in hoofdzaak slecht kunnen slapen en neerslachtigheid. Sinds een paar maanden heb ik ook zo'n vervangend middel gekregen. Mijn astma is erger geworden en daarnaast heb ik nu veel meer bloedneuzen. Na het lezen van al deze verhalen stop ik een tijdje met de medicijnen om te kij[lees meer...]ken hoe het gaat. Ook ga ik nog even met mijn huisarts praten.

23-10-2012 | Man | 61
desloratadine
Ik heb al 4 maanden een ontzettende jeuk over mn hele lichaam. Kwam net terug uit Canada en was enorm gestoken door muggen en spinnen, waardoor ik veel allergie tabletten ging gebruiken daar. Thuis ging ik naar de dokter, maar niets hielp. Toen zei ze , het komt door je zocor en de probiotic ( bleek ook niet te kloppen ) Weer terug en naar de dermatoloog gestuurd, kr[lees meer...]eeg meteen n bloedonderzoek, maar dat was allemaal in orde. De eerste keer gaf hij me aerius mee, 2 per dag, dat hielp. Na het bloedonderzoek zei hij, het is onschuldig spul, maar probeer het gewoon af te bouwen. Ik begin te twijfelen of het niet aan de Travatandruppels ligt ( middel tegen glaucoon ), maar dat wordt ook afgestreden. Nu weet ik het dus helemaal niet meer, maar ik wil wel zeggen, ik krijg van de CZ de aerius helemaal vergoed.

22-08-2012 | Vrouw | 58
Hooikoorts
Eerst kreeg ik aerius voorgeschreven. Omdat ik erg last van hooikoorts verschijnselen had naast mijn ziekte verschijnselen van MS. Het hielp weinig. Later werd het middel vanwege de bekende bezuinigingen omgezet in Desloratadine ratiopharm. Ik kreeg het erg benauwd en mijn hart kwam er voor mijn gevoel zowat uit. Ook stekende pijn in de borst. Nu ik er mee ben gestopt is[lees meer...] de benauwdheid weg en de pijn in de borst ook bijna verdwenen. Dan maar hooikoorts klachten ik wil zowel aerius als desloratadine niet meer gebruiken, bijna erger dan de kwaal.

15-08-2012 | Vrouw | 46
desloratadine
Nu gaat dit over aerius, hoop dat ze ook als aerius in de handel zijn, hier mijn verhaal, na aerius, Xyzal, Zaditen, cetirizine, telfast, alles hielp een week, dan voel je je als god in Frankrijk, maar wist ik niet, hartslag vloog enorm omhoog, zo hoog, lag in rust in een sneltrein, gelukkig wist ik veel, zeiden zowel de kno-arts als longarts, stoppen, dat kan we[lees meer...]l, wat dan, allergieen zo ernstig, nogmaals proberen, kreeg plots van alle merken een ander merk, dan denk je nog het zal wel, nou ziek ervan, nog meer uitslag, misselijk, juist hart op hol, drama compleet, nu dan de kenacort a 40, wat een verademing, na jaren van ellende en zoeken van een pilletje, met toch ernstige bijwerkingen, die toch echt onderschat worden, als mijn huisarts al zei, niks werkt he, dochterlief ook, van pil naar pil, niks hielp, beiden alles op bloedprikjes ernstig allergisch, alles, sorry, maar vraag je huisarts eens naar kenacort a 40 injectie in bil, echt dat werkt, zonder bijwerkingen, kan geen pilletje meer zien, laat staan slikken en dan beweren dat de noem het B merken werken, fout, nog ernstiger ziek, nu hoop ik toch in 2012 aerius te krijgen na mijn spuiten kenacort a 40 injecties, ga ervoor duimen, al vrees ik nu na dit alles gelezen te hebben, wil het nogmaals gaan proberen, lees nooit hartklachten, kijk uit, staat in alle bijsluiters, overleg met mijn huisarts, of ze het erbij wil zetten op receptje Sterkte allemaal

08-06-2012 | Vrouw | 34
desloratadine
Aerius hielp bij mij niet geheel tegen mijn klachten dus mijn allergoloog liet me overstappen naar Cetirizine. Maar Cetirizine heeft voor mij veel meer bijwerkingen dus ik overweeg nu (na 2 weken) weer terug te stappen. Aerius was niet perfect maar hielp wel iets (zonder Aerius had ik nog veel meer klachten), en Cetitizine lijkt ook niet perfect te helpen voor mij, dus dan[lees meer...] heb ik de bijwerkingen er niet voor over.

24-12-2011 | Vrouw | 41
desloratadine
Ik neem sinds bijna een week 3 tabletten Aerius per dag. Hoge dosis voorgeschreven door de dermatoloog omdat ik over heel mijn lichaam vol eczeem sta en daar veel last van heb. Sinds een paar dagen merk ik een heel droge mond, trillen, hoofdpijn, oorsuizingen, een gevoelige tong, prikkelbaarheid en een neerslachtige stemming. Ik ga de dosis proberen naar 2 per dag te breng[lees meer...]en eens de symptomen minder zijn. Het werkt voor mij goed tegen de jeuk, maar het heeft toch bijwerkingen.

25-10-2011 | Man | 68
Jeuk t.g.v. allopurinol
Sinds kort gebruik ik een hogere dosis (200 mg/dag) allopurinol tegen jicht. Daar kreeg ik veel jeuk van. Als die jeuk echt ondraaglijk wordt neem ik enkele dagen een tabletje aerius. Dat werkt maar kort, vind ik. Na 12 uur begint de jeuk weer, maar wel minder.

10-11-2021 | Vrouw | 39
desloratadine (5mg)
Hoi allemaal, Aerius is nog gewoon verkrijgbaar. Heb gister nog een doosje opgehaald bij de apotheek Benu. Ik moest er wel specifiek om vragen en toen hebben ze het 2 dagen geleden besteld.

31-05-2020 | Vrouw | 18
desloratadine (2,5mg)
Hooikoorts
Ik neem Aerius al een aantal jaren, sinds hooikoorts is vastgesteld. Dit helpt heel goed tegen klachten als niezen en een loopneus.

13-09-2019 | Vrouw | 59
Allergische reactie
Krijg hier gelukkig nog de originele Aerius. Bij het gebruik van diversen andere merken is er door de hulpstoffen die men gebruikt het al een paar keer fout gegaan. Zeker als men als hulpstof E110 in de tabletten heeft zitten roept het bij mij astma aanvallen op

20-08-2015 | Man | 26
desloratadine (5mg)
Beste mensen k was paar weken terug op vakantie in turkije en deze pillen krijg je daar zonder recept in de apotheek voor 4 euro per pak 30 stuks,Gelijk paar pakken meegenomen voor mensen die op Vakantie gaan naar turkije eff langs de apotheek . 👍

25-04-2015 | Man | 39
Hooikoorts
Kleine tabletjes, geen bijwerkingen zoals sufheid. Goed effect tegen hooikoorts en andere allergieën.