Ervaringen met Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (4 meningen)

Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

12-09-2012 | Vrouw | 58

11-09-2012 | Vrouw
Hooikoorts
Wat een bijzondere ervaring!! Ik slik al jaren Aerius omdat dat na lang zoeken echt het beste werkt voor mij. Ook ik kreeg van de zomer Desloratine ipv mijn vertrouwde Aerius.Na een paar dagen proberen was ik er helemaal klaar mee,het had niet hetzelfde effect als Aerius en ik voelde me steeds beroerder worden,Gebeld met de huisarts en uiteindelijk een nieuw recept voo[lees meer...]r Aerius gekregen. Zowel de arts als de assistente vonden het maar raar,er zat de zelfde stof in desloratine ,waar 'zeurde'ik nu over... Haha ik ben toch niet gek,ik ken mijn eigen lijf toch.Met de Aerius opnieuw geen problemen meer. Nu las ik net jullie berichten,ik ben dus zeker niet de enige die er anders op reageert!!! Heel bijzonder dat een apotheek je dus zo maar iets anders mee naar huis geeft omdat het goedkoper is...Omdat het van bovenaf bepaald wordt. Jammer dat het zo werkt in deze wereld,

09-09-2012 | Vrouw | 44
Hooikoorts
Ik heb ook al vanaf mijn tienerjaren problemen met allergieen, verschillende soorten medicatie gehad en operatie's ondergaan aan neus, niets doeltreffend tot ik de Aerius ging gebruiken...., dat helpt echt! maar nu ben ik weer bij af, neusloop. niezen, traanogen, benauwd niet fit. Ik denk dat de klachten weer terug zijn doordat ik de Aerius niet meer gebruik ( wordt niet [lees meer...]meer vergoed door de Menzis ) nu de Actavis Desloratadine 5mg gebruik. Nou deze werkt dus niet!

24-07-2012 | Vrouw | 28
Huisstofallergie
Ik kreeg rond mijn twintigste veel last van astma-aanvallen en niesbuien die steeds erger werden. Ik moest overal van niesen en had jeukende ogen. Eerst heeft mijn huisarts me salbutamol gegeven voor de astma, maar omdat mijn andere klachten niet dagelijks voortkwamen, deed hij er verder weinig mee,maar we gingen het in de gaten houden. Na een aantal maanden werden mijn er[lees meer...]ger en ik had niesbuien van die wel uren konden duren. Ik kon mijn haar niet meer los, want dat veroorzaakte weer een niesaanval. Ik wreef heel mijn gezicht open van de jeuk, vooral de ogen. Toen heb ik een bloedtest laten doen waar huisstof allergie uitkwam. Mijn doktor schreef Aerius voor en na een paar dagen was deze ellende over. Ik had maar van een bijwerking last en dat waren hoofdpijnen. Maar deze nam ik op de koop toe,want hiervoor kun je weer paracetamol of iets dergelijk slikken.

24-07-2012 | Vrouw | 28
Huisstofallergie
Hier precies hetzelfde verhaal. Ik slikte tot voorheen ook altijd en elke dag het merk Aerius. Nu zijn ze vanwege de bezuinigingen overgestapt naar Desloratadine van een goedkopen medicijnleverancier (actavis). Ik heb nu last van bijwerkingen die ik in die 4 jaar jaar niet had met Aerius, zoals, jeukende handen,moeilijkheden om in slaap te komen,meer astma aanvallen,allerg[lees meer...]ie aanvallen zoals onophoudelijke niesbuien die zeker wel 1 a 2 uur kunnen duren. andere medicijnen die ik slik hebben ze ook vervangen door actavis, die werken ook niet goed of anders,gr

13-07-2012 | Vrouw | 37
desloratadine
Ik gebruik al jaren Aerius (begindatum weet ik niet)voor een aantal maanden in het jaar. Zoals we allemaal weten dat er bezuinigd moet worden, hebben ze besloten ook mij maar desloratadine te geven. Ik voel me sinsdien sloom, heb 's-avonds altijd last van jeukogen en gaat niet meer over na het slikken van het medicijn. 's-Ochtends wordt ik wakker met dikke vieze ogen die n[lees meer...]a het douchen gewoon weer verder gaan jeuken, als ik wakker wordt dan is het net of ik een strop rond mijn nek heb hangen... Ik kan binnenkort stoppen met mijn huidige medicatie voor astma. (al sinds mijn geboorte) Dat kan ik nu wel op mijn buik schrijven zonder Aerius! Volgens de apotheek is het hetzelfde middel! Ik ben er helemaal klaar mee en straks ga ik Aerius gewoon lekker zelf betalen!

02-07-2012 | Vrouw | 63
Hooikoorts
Ik heb deze medicijnen in 2010 een keer van mijn KNOarts gehad en ze werkte prima. Kreeg in juni 2012 weer last van "hooikoorts" en heb mijn huisarts om deze medicijnen gevraagd. Ik heb ze gekregen en kon na 5 dagen al stoppen, omdat mijn klachten een stuk minder zwaren.Heb totaal geen last van bijwerkingen. Voor mij een prima medicijn.

19-06-2012 | Vrouw | 20
Huisstofallergie
Sinds 3 weken heb ik een goedkoper actavis merk gekregen i.p.v. Aerius. Ik slaap nu o.a. heel slecht, heb last van een vreslijk hoestje, constant een dichte neus en ik kan mij niet meer fatsoenlijk concentreren. Net een uur geleden bij de dokter geweest om te vragen of ik Aerius terug mag, maar omdat hetzelfde stofje in dat rommel van actavis zit, is het niet mogelijk om[lees meer...] Aerius weer te krijgen.

04-06-2012 | Man | 59
Hooikoorts
eigenlijk hiermee geen last meer

11-05-2012 | Vrouw | 22
Hooikoorts
Ik kreeg dit medicijn toen ik steeds vaker kreeg van jeuk in mn neus en keel, ook wel: hooikoortsverschijnselen. Ik heb me er nooit echt op laten testen, maar ik heb de dokter wel verteld waar ik last van had. Ik kreeg deze pilletjes voorgeschreven en het werkte als een trein. Na het hooikoorts seizoen had ik nog steeds last van een kriebelneus (tijdens werk gebruikte [lees meer...]ik munt, misschien had dat er ook mee te maken) en ben ik dat het hele jaar blijven doorslikken. Het werkte telkens na een half uurtje en was echt prima. Hele dag nergens last van en met een gerust hart slapen. Dit jaar heb ik ineens nergens last van, maar heb ik t nog altijd in mn kastje liggen mochtik het weer willen gebruiken

17-02-2012 | Man | 23
desloratadine
aerius werkt voor mij prima, pilletje erin en binnen een half uur geen symptomen 24 uur lang.. daar kan je de klok op gelijk zetten. van vermoeidheid totaal geen last. mischien in het begin maar ik ben iemand die doorgaat en merk er nu niks van. wel af en toe buien.. stemmingswisselingen noemen jullie dat. verder zeg ik topspul

04-12-2011 | Vrouw | 59
desloratadine
Sinds jaren heb ik last van astma en allergische neusverkoudheid, dit medicijn heeft mijn aanvallen doen verdwijnen. Ik neem geen cortisonspray meer, ik heb geen bronchitis in de winter, wat het belangrijkst is. Mijn zoontje van 5 jaar neemt het ook tegen een koemelkallergie en het werkt heel goed. Ik raad dit effectieve product aan.

07-11-2011 | Vrouw | 50

07-11-2011 | Vrouw | 64
Diverse allergieen
bevalt uitstekend

26-10-2011 | Vrouw | 57
desloratadine
Hooikoorts en andere allergieen.
wordt preventief ingenomen.

29-08-2011 | Vrouw | 36
Huisstofallergie
Aerius helpt mij goed om niet de hele dag te niezen en te hoesten. Helpt ook om mijn ogen minder geirriteerd te laten zijn.