Ervaringen met Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (4 meningen)

Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

16-07-2013 | Vrouw | 34
Misselijkheid
Helaas kreeg ik ook Desloratidine ipv de echte Aerius. Echt maanden tobben van misselijkheid tot steeds terugkerende diarree. ..... Na overleg apotheek de huisarts gevraagd de echte Arius weer voor te schrijven onder de noemer 'medische noodzaak' Gevolg; klachtenvrij en t medicijn wordt ook nog vergoed!

04-07-2013 | Vrouw | 21
Hooikoorts
Ik gebruikte al een tijd aerius.. Helaas kreeg ik van de apotheek nu desloratadine. Nu zijn alle klachten weer terug. Ik wil ontzettend graag aerius weer terug. Dit zal ik dan zelf moeten betalen en da vind ik echt belachelijk.. Volgens mij betalen we al genoeg aan onze zorgverzerkeringen!! Waar gaat het heen met dit systeem?? Moeten wij accepteren dat een ander bepaald w[lees meer...]elke medicijnen beter voor je zijn.. Terwijl je weet dat ze niet of niet goed helpen.... Is er niet een oplossing voor, zodat we wel aerius kunnen krijgen? En het niet zelf hoeven te betalen??

29-06-2013 | Vrouw | 25
desloratadine
Ik gebruikte ook Aerius en was altijd tevreden. Het dekte de hele lading: hooikoorts, allergie voor huismijt, dieren, stof en bepaalde vruchten/noten. Nu ben ik sinds een paar maanden ook verplicht overgegaan op desloratedine en alle klachten zijn weer terug. Ik kan niet meer met de hond knuffelen, buiten lopen op een mooie dag (met pluisje), fatsoenlijk slapen in een b[lees meer...]ed zonder speciale lakens of appels en kersen eten. Desloratedine werkt voor geen meter. Ik moet extra oogdruppels en neusspray innemen om de dag nog een beetje door te komen en neem regelmatig een drupje Celestone (zwaar middel) als ik weer een hevige aanval heb. Ik wil verdomme mijn Aerius terug! Maar inderdaad hetzelfde verhaal, wordt niet meer geleverd bij de lokale apotheek. Daarom ga ik het deze week in Frankrijk proberen. Daar laten ze allergie patiënten in ieder geval NIET in de steek.

27-06-2013 | Vrouw | 60
desloratadine
Aerius ter vervanging van mebhydroline. Ha ha dat werkt dus niet. Ik word 's nachts wakker van de jeuk in mijn oren en slaap onrustig. De drs. assistent zegt dat dit hetzelfde is als levocetirizine. Nou dat laatste werd ik heel moe van. Ik zoek nu nog steeds naar een goede vervanger om de allergie symptomen te bestrijden. Wie helpt mij of heeft een goed alternatief. Dank!

19-06-2013 | Man | 30
Hooikoorts
Aerius was echt een topper, helaas krijg ik nu die goedkope rommel van actavis! Echt dramatische medicijnen,de klachten worden alleen maar erger! Schandalig dat de zorg hier voor kiest. Zo kan ik niet eens normaal werken, omdat ik alleen maar loop te snotteren en te tranen en last heb van jeukende ogen. Belachelijk!

17-06-2013 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Sinds maart 2010 gebruik ik Aerius, mijn dochter van nu 8 kreeg de oplosbare variant. Behalve de eerste weken wat vermoeidheid, prima werking. Op wat niezen na, bijna geen last van alle andere hooikoortsverschijnselen, idem bij mijn dochter. Vorige week nieuwe recepten gehaald. En ja hoor, Aerius is uit de handel mevrouw (dus niet, zoals ik hier lees!) Wat krijg ik voor mi[lees meer...]jn dochter? Ook die vervanger desloratadine! Doet u m maar door de helft mevrouw! Dit mag helemaal niet, want er zit geen breukstreep in de tablet, dan is het niet homogeen, oftewel in de ene helft kan alle werkzame stof zitten en in de andere helft niets. Ikzelf kreeg ook de Desloratadine ipv echte Aerius. Na 3 dagen was ik honds- en hondsmoe, niet uit bed komen, vreselijke hoofdpijn, duiizelingen, zwarte vlekken zien en misselijk. Ook mijn dochter kreeg ik nauwelijks wakker, klaagde ook over hoofdpijn etc. Ben toen hier terecht gekomen en heb alle ervaringen gelezen! Er ging mij direct een lichtje branden!Acuut gestopt met die troep, probeer nu cetirizine van de Lidl, maar die doet bij mij (nog) niks. Huisarts is al tot 2x toe gewoon niet bereikbaar. Apotheek heb ik nog niet bezocht met deze klachten. Maar ben er helemaal klaar mee! Weet niet wat ik nu nog moet! Misschien weer een ander merk? Pfff....

16-06-2013 | Man | 10
desloratadine
Jarenlang gebruikt mijn zoontje al Aerius, eerst de drank, toen de oplosbare tablet, en in derdaad wordt deze de laatste tijd niet meer geleverd omdat deze voor volwassenen niet meer wordt vergoed. Nu weer de Aerius drank, niet zo handig, maar nog steeds net zo effectief en daar gaat het om!

03-06-2013 | Man | 45
desloratadine
Heb al mn hele leven allergie. Aerius was mn redding. We hebben dieren. En die gaan echt niet weg. Echter nu zijn er nieuwe regels. Goedkopere vervangende medicijnen. Werken voor geen meter. Kan beter in de kelder gaan wonen. Apotheek doet heel vervelend. Zorgverzekering VGZ ook. Nu slik ik niks meer. Dike neus - rode ogen - hoesten - jeuk - geen lucht etc etc. [lees meer...] Net Verzekeraar gebeld. Waardeloos. Actavis Desloratadine 5mg , werkt niet Desloratadine ratiopharm 5mg werkt niet Heb geen leven meer. Kan beter met mond neus kapje gaan lopen.

08-05-2013 | Man | 47
Hooikoorts
De ervaringen met de slechte vervanging voor Aerius gelezen hebbende, wil ik nog het volgende toevoegen. Met uw recept kunt u ook in Duitsland en België uw medicijnen krijgen bij elke apotheek! Gewoon even bellen wat het kost (meestal veel goedkoper dan in Nederland, want de Nederlandse apothekers zijn de duurste van Europa!). Uw recept is overal geldig nl. en u bent besl[lees meer...]ist niet afhankelijk van uw ""eigen"" apotheek zoals ze u graag willen laten geloven.

08-04-2013 | Vrouw | 53
desloratadine
Ik kreeg na lang zoeken voor de chronische jeukende uitslag (urticaria) Aerius 5 mg met heel goed effect. Alle jeuk en uitslag verdween. Nu krijg ik alleen nog desloratadine vergoed maar de jeuk is terug, de uitslag is terug. Mijn huisarts had al een bericht gestuurd naar de apotheek dat ik met Aerius beter resultaat had, maar apotheek zegt dat de huisarts nogmaals een bri[lees meer...]ef moet schrijven. Anders zelf betalen. Desloratadine staat wel geregistreerd voor rhinitis, hooikoorts maar niet voor chronische uitslag. Klaar ben je. Aerius is goed, Desloratadine van Actavis ip zelfde stof, werkt minder.

30-03-2013 | Vrouw | 51
desloratadine
Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid aerius voor mijn allergie en daarbij astma medicatie.Juli vorig jaar kreeg ik desloratadine van Rathiopharm wat een narigheid na 2 dagen zo beroerd erg benauwd constant een loopneus en vreselijke jeuk.Naar de huisarts die me weer aerius gaf en de klachten verdwenen.Nu kreeg ik laatst te horen dat aerius niet meer vergoed wordt te[lees meer...]nzij de huisarts een machtiging schrijft.Huisarts heeft dit gedaan voor me maar helaas afgekeurd door de apotheker mijn klachten waren niet erg genoeg.Optie zelf de aerius betalen.Nu heb ik desloratadine van actavis om uit te proberen helaas ook van deze bijwerkingen zoals benauwd,loopneus en duizelig.Er zit niets anders op dan dat ik zelf de aerius maar moet gaan betalen.Bezuinigen oke maar toch niet ten koste van iemands gezondheid? Het middel is nog erger dan de kwaal.

17-02-2013 | Vrouw | 56
Hooikoorts
Ik slik al járen (weet niet meer precies hoe lang) Aerius i.v.m. mijn hooikoorts en allergie voor fruit en noten. Eind vorig jaar kreeg ik i.p.v. Aerius ook de goedkopere soort Desloratadine van Ratiopharm. Ik voelde mij zo ontzettend moe en anders en ben er na 3 dagen mee gestopt. Daarna voelde ik mij gelijk niet meer zo moe. Omdat ik al jaren bij een klassieke homeop[lees meer...]athe loop i.v.m. mijn hooikoorts, heb ik gevraagd of zij de Desloratadine van Ratiopharm bij mij wilde testen en wat bleek: dit middel was NIET goed voor mij. Het blijkt n.l. dat het medicijn Desloratadine wel hetzelfde is als Aerius, maar om het tablet zit een laagje/omhulling (vervoermiddel). En het is de stof van dát laagje waar ik - en waarschijnlijk legio andere mensen - niet tegen kan. Dat is dus de boosdoener!! Ik ga morgen voor de 2e keer proberen of mijn huisarts tóch weer Aerius voor wil schrijven!

21-01-2013 | Vrouw | 21
desloratadine
Ik slik nu al jaren Aerius i.v.m koude urticaria nu heb ik net als de rest die troep van een Desloratadine Actavis gekregen die wel vergoed word, nu kreeg ik voor het eerst in in al die jaren klachten als hoofdpijn, bloedneuzen en andere kwalen maar werken deed het niet! Ik dacht dat het aan mij lag omdat het wel de zelfde werkende stof zou bevatten tot ik dit las. Ik[lees meer...] ben terug gegaan om te vragen of ik ze toch niet kon ruilen want ik het me momenteel gewoon niet veroorloven maar dat was jammer dan. Ze bleef maar doorhameren over dat het hetzelfde was. Nu zit ik midden in de kou en zelfs als ik ingepakt met sjaal en wanten zwel ik op, krijg ik het benauwd, word ik duizelig, opvliegers en blaren. Ik ben me ten einde raan.

16-01-2013 | Vrouw | 55
COPD
Na jarenlang gebruik van verschillende allergiepillen kreeg ik Aerius. Eindelijk zeer tevreden, moest ik overgaan naar activist en nu desloratadine. Ik heb kreeg veel last van spierpijn, rusteloosheid, afgevraagd waarvan? Gedacht aan vervangende Aerieus, dach ik nee dat kan niet, maar na het lezen van klachten van meerdere mensen, wis ik het zeker, ik ga ook naar de huisar[lees meer...]ts, ik wil mijn aerius terug. Ben benieuwd of ik krijg.

08-01-2013 | Man | 13
desloratadine
ook ik kreeg bij de apotheek het vervangend middel voor aerius, gevolg mijn zoon de hele kerstvakantie ziek. hij had enorme hoofdpijn en ontzettend moe, haast niet wakker te krijgen. terug naar de apotheek, nee mevrouw het is preciel hetzelfde als aeius hoor, ik zeg hij kan er niet tegen , probeert u het nog maar een paar dagen hij moet er gewoon aan wennen. Niks wennen, j[lees meer...]e laat je kind toch niet ziek worden van die troep. Dokter gebeld en uitgelegd, dat hij door zijn autisme, hooikoorts en voedselallergieen hier helemaal niet tegen kan en gelijk gelukkig Aerius weer gekregen!!! Het gaat inmiddels weer goed met mijn zoon!

21-12-2012 | Vrouw | 51
desloratadine
Ongeveer anderhalf jaar geleden gestart met aerius; wat een verademing, letterlijk! Sinds een paar maanden de goedkope/verzekerde variant en langzaam maar zeker terug bij af. Ga straks aerius halen en betalen.