Ervaringen met Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (4 meningen)

Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

08-11-2022 | Man | 57
desloratadine (5mg)
Aerius hielp bij mij helaas niet.

15-04-2020 | Man | 66
desloratadine (5mg)
wanneer ik arius gebruik moet ik veel meer niezen

24-01-2016 | Vrouw | 15
desloratadine (0,5mg/ml)
Onze dochter kreeg dystonie van de Desloratidine, ze heeft een aantal dagen in het ziekenhuis doorgebracht, het was enorm schrikken en angstig om te zien. Komt zeldzaam voor bij deze medicatie, wij vinden het echt troep dus, voor ons deze zooi nooit meer!

12-05-2015 | Vrouw | 50
Hooikoorts
ik werd er na een dag of drie, enorm suf van en kon alleen nog maar slapen. Ik had het gevoel mezelf kwijt te zijn. Ik ben een actieve ADHD'er zonder medicijn gebruik. Dit medicijn is nog erger dan de kwaal.

14-01-2015 | Man | 10
Astma
Mijn oudste zoontje heeft dit jaren gebruikt. Ik merkte meteen dat zijn gedrag serieus veranderde, heel druk en opvliegend. Andere druppels gekregen maar nog erger. Geen keus ivm ernst allergie. Toen mijn 3e zoontje ook dit spul kreeg, echt weer hetzelfde te merken aan gedrag. Inmiddels was mijn oudst depressief! Ik had er deze zomer genoeg van en heb het spul de deur uit [lees meer...]gedaan. Eerlijk waar.. mijn oudste kijkt weer vrolijk en ze hebben beiden geen terugval gehad. (nu is Montelukast blijkbaar een goed alternatief, zijn tabletjes, wel prijzig -hier in België toch) Ik werd niet serieus genomen door de longspecialist van mijn oudste, goh hoor je niet vaak hoor.

27-04-2014 | Vrouw | 5
Hooikoorts
Desloratadine...............hondskotsmisselijk van die pillen en toch nog niezen, ik heb me al 'ns 'n stoma breuk geniesd. Wat moet ik doen om van dat niezen ieder voorjaar af te komen??? Toch maar weer 'n pot bijenpollen kopen .

30-08-2013 | Vrouw | 31
desloratadine
Mijn verhaal over de nieuwe goedkopere versie Actavis is heel positief, heb dit jaar niet een keer de speciale sunblok hoeven te smeren! Bij Aerius kreeg ik toch nog veel jeuk en overal rode bultjes (plakkaten noem ik ze liever, want het waren er zoveel!) Bij het nieuwe goedkopere middel heb ik het hele jaar niet 1 allergische reactie gekregen! Vind het jammer voor de mens[lees meer...]en waar het niet bij werkt en wens jullie veel sterkte toe!

06-08-2013 | Vrouw | 56
desloratadine
Ik kreeg netelroos als gevolg van een reactie op een antibioticakuur voor een blaasontsteking . Klachten verergeren ernstig na inname, de vlekken vliegen mijn lijf uit , mijn gezicht is opgeblazen, tintelt , zelfs tussen mijn hoofdhuid. Niks dus !!!

05-04-2013 | Man | 18
Hooikoorts
Ik gebruik al jaren hooikoorts medicijnen. In het verleden heb ik denk ik wel 8 verschillende soorten gebruikt. vorige week (28-03-2013) had ik bij de apotheek milzollen gehaald. Die werkten niet. Daarna van de dokter het namaak merk van Aerius gekregen. Desloratadine actavis, wat een waardeloze rommel. Het kost niks maar dan heb je ook niks. De pijn/jeuk in mn neus neemt [lees meer...]af. Maar sinds ik het gebruik heb ik altijd hoofdpijn, ben sneller moe en mijn ogen branden. Zelf betalen moet ik toch vanwege mijn eigen risico, dus dan betaal ik liever meer voor de echte Aerius.

20-02-2013 | Vrouw | 37
desloratadine
Sinds 2011 gebruikte ik aerius. het werkte gelijk maar kreeg in de loop van dat jaar en 2012 rare gevoelens en kreeg last van hallucinatie, zag rare lichten harde geluiden in mijn oor maar het drong niet tot mij door waar het door kwam, en alles werd erger en toen ze die vernieuwde aerius gaven verergerde mijn situatie . Heb meteen de bijsluiter goed gelezen en wat bleek [lees meer...]nou, het had de bijwerking waan en hallucinatie. Heb de dokter gebeld ben gelijk gestopt het duurde me maanden om mezelf weer te zijn. En nu heb ik er zo last van overgevoelig voor licht en als ik naar bv een lamp kijk die witte peren heeft en wegdraai met mijn hoofd. Flikkert die lamp nog steeds na, zo ook met tv kijken het is soms zo noem ik het maar kopie maken van gezichten of voorwerpen . En sinds kort heb ik last van zwarte flitsen zien, alleen wanneer ik net wakker word het lijkt op zwarte onweer ,en daar schrik je best van. Ben naar oogarts geweest, niks aan de hand met mijn ogen. Ben gewoon ten einde raad misschien. Iemand hier ook last van??

30-06-2012 | Vrouw | 59
Hooikoorts
Ik raad iedereen aan om de rijkdom te ontdekken van de losse rooibosthee. Er zitten o.a. twee stoffen in: Quercetine en Quercetrine. Voor zover ik weet leren deze twee stoffen het lichaam hoe te reageren op vreemde stoffen van buitenaf. ( bij klachten van hooikoorts) Gewoon volhouden een paar vers gezette koppen per dag dan verdwijnt het vanzelf en .......zonder bijwerki[lees meer...]ngen (bij mij dan).

09-05-2012 | Man | 29
desloratadine
Wat word je suf van dit spul, heb het een aantal dagen gebruikt en voelde me net een coffeeshop bewoner. Walgelijk spul, zal het dan ook nooit meer gebruiken, dan maar kuchen en kriebelhoest. (RED; tekst iets gewijzigd ivm taalgebruik)

30-03-2012 | Man | 5
Astma
Mijn zoontje had vroeger eerst aeriusdrank. Zijn gedrag verandere compleet. Niet mee om te gaan, chagrijnig, zeer snel aangebrand, grote monden en tekeer gaan. Nu dus overgegaan op de smelttabletjse van 2,5 mg en na een week gaat hij weer dit gedrag vertonen. Ik weet niet wat nu erger is het middel of de kwaal. Maar het is niet leuk want je merkt dat het kereltje gewoon ni[lees meer...]et lekker in zijn vel zit. Hij is zeer prikkelbaar. Ik ben er nu mee gestopt.

05-03-2012 | Man | 9
desloratadine
Mijn zoon heeft 4 weken geleden een huidarts bezocht. Jeuk en kringen op de benen en rode ogen. Netelroos was het antwoord. Maar nu hij 4 weken Aurius gebruikt doet het niks. Hij geeft aan moe te worden van het pilletje en klaagd over lichte hoofdpijn. Hij is nog maar 9 jaar en de Apotheek heeft ook nog overleg gehad met de huidarts want het middel geeft aan 12 of ouder. [lees meer...]Zijn er nog meer ervaringen van anderen die het middel hebben genomen op 9 jarige leeftijd?

11-02-2012 | Man | 15
desloratadine
Ik heb Aerius bijna een jaar zonder effectiviteit gebruikt. Mijn huisarts wilde mij geen ander medicijn geven omdat die je slaperig kunnen maken. Na lange discussies werd ik doorverwezen naar een dermatoloog van Flevoziekenhuis. Die gaf mij direct andere medicijnen. Ik gebruik nu levocetirizine 50 MG. Ik word er inderdaad slaperig van, maar dat is geen probleem gezien je z[lees meer...]e voor het slapen gaan neemt dit middel werkt bij mij wel. Aerius werkte totaal niet.

28-11-2011 | Vrouw | 52
Overgtevoelig neusslijmvlies
Ik heb dit middel 1 week gebruikt en merk niets van de werking. wat ik wel ervaar is een enorme vermoeidheid, ben niet meer alert, praat er soms naast aslof iemand die dronken is en 's morgens sta ik doodvermoeid op en tril over mijn hele lichaam. Ik ben gestopt en neem dit middel niet meer in. Wil overstappen op natuurlijke middelen.