Allergie (55 meningen)
Verkoudheid (2 meningen)
Netelroos (1 mening)

30-04-2017 | Vrouw | 74
Allergie
Voor hooikoorts, wisselingen van het weer, voedselallergie e.d. Last van slaperigheid vooral erg in het begin, Maar omdat ik nog andere medicijnen gebruik blijf ik er een beetje last van houden. Is te doen.

15-03-2017 | Man | 40
Allergische reactie
Ben het beginnen innemen na enkele aanvallen van netelroos en terugkerende loopneus en jeuk. Deze symptomen zijn sindsdien veel beter onder controle. Neem het in wanneer de symptomen zich voordoen.

07-01-2017 | Vrouw | 24
Allergie
Ik heb al jaren last van een huisstofmijt allergie. Ik heb dit altijd zonder medicijnen gedaan, maar ben toch eens wat gaan proberen. Ik moet zeggen de tabletten werken goed. Ik ben begonnen met een halfje en en dit helpt bij mij goed. Ook bij dingen waarbij ik normaal veel last heb zoals opruimen, afstoffen en stofzuigen, heb ik met een tabletje veel minder last van nieze[lees meer...]n, loopneus en jeukende, tranende ogen. Als bijwerking merk ik dat ik wel een wat lichte zeurende hoofdpijn heb. Ik ga ze zo nodig gebruiken. Ik word niet suf van een halfje.

22-08-2016 | Vrouw | 40
cetirizine (10mg)
Ik slik het tegen histamine intolerantie. Lieve mensen het belast je nieren zoiezo. Die moetje ook blijven reinigen twee a drie keer per jaar. Brandnetel thee of solidago thee of zuurbase dieet of speciaal rein suppletie die nieren mee nemen. Max 6 weken per keer. Dan zal waarschijnlijk verdwijnen bij het stoppen. En tip! Een lekkende darm kan hooikoorts allergie intoleran[lees meer...]tie geven! L glutamine/ weerstand omhoog soja vermijden en nog meer! Ga opzoek! Er zijn oplossingen

23-07-2015 | Vrouw | 54
Hooikoorts
Middel werkt prima, gebruik er wel oogdruppels bij en in erge pollentijden neusspray in zoutoplossing. Geen bijwerkingen en het voorkomt hevige niesbuien etc. Met heel veel pollen kan het medicijn het niet aan .... Vandaar de neus en oogdruppels.

12-03-2015 | Man | 16
Allergie
ik heb hiervoor levocetrine gebruikt, maar deze was 30 euro per doosje. het nadeel van deze is dat ik er superslaperig word, val op school de hele tijd bijna in slaap, werken gaat slecht, slapen lukt mij niet, mijn lichaam reageert minder goed als eerst, voel zelf ook dat ik veel langzamer ben als eerst. heeft iemand ook zoiets, reageer dan alsjeblieft.

28-12-2014 | Vrouw | 47
Allergie
Meerdere dingen geprobeerd qua pillen en sprays om van mijn erge loopneus , verstopte neus en niesbuien af te komen. Als laatste gaf de KNO arts dit middel. Ben er erg blij mee. Loopneus verdwenen, verstopte neus zeer sterk verminderd net zoals het niezen. Je wordt er inderdaad erg duf en slaperig van. Neem het nu net voordat ik naar bed ga in, slaap daardoor beter. Voor [lees meer...]de rest geen bijwerkingen gemerkt.

07-08-2014 | Man | 66
cetirizine
Helpt wel voor hooikoorts algemeen niet voor het burning mouth syndroom

28-07-2014 | Vrouw | 17

06-04-2014 | Vrouw | 52
Allergie
Ceterizine slik ik al sinds 2002, elke dag één pilletje tegen mijn allegie voor katten. Ik heb nog nooit iets van bijwerkingen gemerkt. Misschien komt dat doordat ik graag dagelijks puzzels zoals binaire puzzels, Tangram, sudoku, Zweedse puzzels en cijferpuzzels oplos. Ook Wordfeud en Quizzduel op de telefoon. Dus géén last van vergeetachtigheid of vermoeidheid.

07-06-2013 | Vrouw | 43
Jeuk
Om onverklaarbare redenen heb ik jeuk over mijn hele lichaam. Ik krab mijn hele huid kapot tot bloedens toe en blauwe plekken achterlatend. Ben getest op allergien maar er is niks uitgekomen (pollen, huisdieren etc.). Huisarts heeft ruim 15 jaar geleden ceterizine voorgeschreven en dat slik ik nu nog, dagelijks. Af en toe probeer ik er vanaf te komen maar binnen een dag wo[lees meer...]rdt ik alweer gek van de jeuk. Die begint aan de binnenkant van mijn handen. Af en toe helpt ook de ceterizine niet meer en moet ik, tijdelijk, uitwijken naar een zwaarder medicament. Volgens de huisarts moet ik minstens een week geen ceterizine slikken voordat ik onderzocht kan worden waar de oorzaak ligt. Helaas kan ik geen dag zonder.... Zolang ik dagelijks dit kleine pilletje slik heb ik eigenlijk nergens last van. Bijwerkingen ben ik niet helemaal zeker van. Ik slik dit al zo lang dat e.e.a. kennelijk bij mij hoort. Overgewicht, vermoeidheid, verminderd libido... Wellicht iets te makkelijk om het aan dit medicijn toe te schrijven.

31-03-2013 | Man | 30
Allergie
Ik slik dit medicijn al een heel lange tijd. Zyrtec heb ik een tijdje hiervoor geslikt. Wat ik met Cetirizine heb is dat wanneer ik het niet slik, ik na ongeveer 24-48 uur jeuk krijg op plekken over mijn hele lichaam. Achter mijn oren, zelfs aan m'n gehemelte. Of al sneller nadat ik het niet meer slik: als ik mijn voet stoot krijg ik daar meteen jeuk. Ik heb geprobeerd van[lees meer...] dit medicijn af te komen, door eerst te gaan minderen. Ik kan met 1/4 pil per twee dagen net aan. Helemaal stoppen lukt me niet, want ik blijf dan een behoorlijke jeuk krijgen. Het voelt voor mij alsof dit ontwenningsverschijnselen zijn en dat dit dus een lichamelijke verslaving is. Graag zou ik weten of ik van dit medicijn af zou kunnen en helemaal zonder medicijnen zou kunnen.

21-02-2013 | Vrouw | 28
Hooikoorts
Als vervanger voor zyrtec gekregen.Helpt al jaren heel erg goed, lente tot en met herfst, word er alleen erg moe van. Helpt ook tegen te erge reacties bij muggenbulten. Levocetrizine geprobeerd maar hielp niet voldoende bij hooikoorts.

07-06-2012 | Vrouw | 34
Allergie
Ik heb een tijd dagelijks Aerius geslikt met alleen in het begin wat vermoeidheid als bijwerking, omdat ik door het medicijn heen klachten hield ben ik overgestapt naar Cetirizine, wat volgens mijn allergoloog beter was. Ik ben nu bijna 2 weken bezig en overweeg weer te stoppen. Heb ondanks medicijn een flinke allergische reactie gehad op aardbei, en heb veel bijwerkingen.[lees meer...] De eerste week diarree en buikpijn, duizeligheid, rare waarneming van de wereld (alles leek dof/ver), heel moe, chagerijnig. In de 2e week kreeg ik meer energie en levenslust maar ben nog steeds behoorlijk moe. Als dit zo blijft stap ik terug naar Aerius.

07-05-2012 | Vrouw | 51
Allergie
Ik gebruik dagelijks een 1/2 pil omdat ik continu moet geconcentreerd zijn ! Ik zou niets anders doen dan slapen ik vecht er iedere dag tegen .In het begin had ik een gespannen hoofd en hoofd pijn ! Hier voor nam ik Xyzall daar kun je geen 1/2 van nemen en nog meer last van slapen

17-04-2012 | Vrouw | 39
Astma
Heb al vanaf Jan 2011 jeuk over mijn hele lichaam en ze kunnen niet vinden waar het aan ligt of vandaan komt.gebruik nu cetrizine en ranitidine en sinds 4 weken helemaal van de jeuk af.Alleen de bijwerkingen zijn soms niet leuk.Suf,moe zo maar in slaap vallen.Maar ja dat heb ik er wel voor over,alles beter dan de jeuk.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum