Ervaringen met Cetirizine Tabletten

Netelroos (2 meningen)

22-01-2022 | Vrouw | 44
cetirizine (5mg)
Sinusitis
Was wat bang van de bijwerkingen in de bijsluiter maar viel in mijn geval goed mee. Wel wat vermoeider dan voordien maar te doen.

24-06-2020 | Man | 44
cetirizine (40)

06-08-2019 | Vrouw | 44
Hooikoorts
3 jaar geleden gestart tijdens hooikoortsseizoenen met cetirizine, met succes Tussendoor stoppen als hooikoortseizoen voorbij was, leverde geen problemen op Na 3 jaar overgestapt naar homeopatische oogdruppels en gestopt met cetirizine 2 dgn na stoppen kreeg ik jeuk over het gehele lichaam zonder uitslag Collega kwam met bijwerking jeuk na staken cetirizine Na inname [lees meer...]10mg tabler, verdween de jeuk binnen 2 uur Korte tijd weer doorgebruikt, daarna wederom gestopt En weer na 2/3 dgn flinke jeuk Neem nu bij toename jeuk 1 tablet in en probeer het zo steeds langer uit te stellen tot ik er hopelijk helemaal mee kan stoppen Zit nu gemiddeld 6dgn tussen

09-06-2020 | Man | 43
Hooikoorts
Al vanaf de middelbare school had ik regelmatig rode, branderige ogen, maar nooit aan hooikoorts gedacht. Ik weet het zelf aan de TL-verlichting, want het was altijd op school. Pas in 2009 (ik was toen 33), toen ik op een mobiele torenkraan ging werken, kon ik ineens 's morgens mijn ogen niet meer openhouden. Het leek alsof ik heel slaperig was, zo'n gevoel was het. Maar i[lees meer...]k was gewoon om 5 uur opgestaan en onderweg naar het werk. Toch maar omgekeerd en naar de huisarts. Die zei resoluut: 'graspollen-allergie, want dat heb ik zelf ook'. Toen kreeg ik neusspray mee. Echter kreeg ik daar vaak een bloedneus door en dat kon wel anderhalf uur duren voor dat ophield (werken was dan onmogelijk). Na een andere spray overgestapt op oogdruppels. Maar dat werkte ook niet, want veel werk was in de bouw en niet altijd was een toilet of ook maar stromend water beschikbaar en eenmaal pijnlijke ogen, kon ik onmogelijk nog druppelen. Uiteindelijk uitgekomen bij Cetirizine (en 's morgens een boterham met honing van een plaatselijk bijenvolk, levende pissebed eten hielp ook niet), maar daar word ik dikker van en bovenal behoorlijk moe. Maar het is kwaad met kwaad bestrijden; zonder medicatie kan ik niet, maar het best werkzame middel veroorzaakt vermoeidheid. Ik neem het 's morgens bij het ontbijt en als ik veel moet rijden en ik voel dat het begint uit te werken, neem ik er nog eentje. Maar dat is bij hoge uitzondering, want dan kan ik haast van parkeerplaats naar parkeerplaats rijden om een kwartiertje de ogen dicht te doen. Alleen....doe ik het niet, ben ik er welhaast zeker van dat ik me ziek kan melden en de volgende dag thuis zit met de gordijnen dicht, omdat mijn ogen dan overgevoelig zijn voor licht....

26-02-2019 | Man | 43

23-05-2018 | Vrouw | 43
cetirizine (10mg)
Cetirizine werkt top als het gaat om het tegengaan van allergische reacties (in mijn geval graspollen). Minder jeuk en minder niezen. Maar die slaperigheid! Dat is dermate vervelend dat ik deze bijwerking net zo vervelend vind als de kwaal zelf. Ik kan de dag amper doorkomen. Ik gebruik cetirizine dan ook alleen op de dagen dat de hooikoorts echt niet te harden is, anders [lees meer...]niet. Van loratadine word ik minder slaperig, op 'normale' dagen gebruik ik dit liever.

17-10-2016 | Vrouw | 43
cetirizine (10mg)
Ik had op antibiotica ondraaglijke bijwerkingen. kreeg een andere antibiotica voorgeschreven. Klachten werden alleen nog maar erger. Naar de apotheek geweest acuut stoppen met de medicijnen. zo erg zag ik er uit. zij schreven mij Cetirizine voor. binnen een uur zou het werken in ieder geval tegen de jeuk.. Maar helaas, de jeuk werd erger en de uitslag met bulten ook. toch [lees meer...]maar weer de huisarts gebeld en hij schreef mij direkt prednisolon 20 mg voor dit voor drie dagen. die ga ik nu innemen en laat nog weten hoe het afgelopen is. Ik wens dit namelijk niemand toe wat ik voel. Het lijken wel mieren die onder mijn huid kruipen....

07-06-2013 | Vrouw | 43
Jeuk
Om onverklaarbare redenen heb ik jeuk over mijn hele lichaam. Ik krab mijn hele huid kapot tot bloedens toe en blauwe plekken achterlatend. Ben getest op allergien maar er is niks uitgekomen (pollen, huisdieren etc.). Huisarts heeft ruim 15 jaar geleden ceterizine voorgeschreven en dat slik ik nu nog, dagelijks. Af en toe probeer ik er vanaf te komen maar binnen een dag wo[lees meer...]rdt ik alweer gek van de jeuk. Die begint aan de binnenkant van mijn handen. Af en toe helpt ook de ceterizine niet meer en moet ik, tijdelijk, uitwijken naar een zwaarder medicament. Volgens de huisarts moet ik minstens een week geen ceterizine slikken voordat ik onderzocht kan worden waar de oorzaak ligt. Helaas kan ik geen dag zonder.... Zolang ik dagelijks dit kleine pilletje slik heb ik eigenlijk nergens last van. Bijwerkingen ben ik niet helemaal zeker van. Ik slik dit al zo lang dat e.e.a. kennelijk bij mij hoort. Overgewicht, vermoeidheid, verminderd libido... Wellicht iets te makkelijk om het aan dit medicijn toe te schrijven.

28-05-2013 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Ik word er depressief van. Opgezwollen. Hou vocht vast. Heb overal jeuk en ben ontzettend moe en kom echt de dag niet meer vooruit.

10-07-2023 | Man | 42
Hooikoorts
Ik had dezelfde klachten maar ben cetirizine blijven slikken omdat het hielp bij ergere klachten qua hooikoorts en jeuk en mijn slaapkwalitiet flink verbeterde (stop ik dan ga ik erg heftig dromen, waardoor ik ook weer moe en suf wakker word) Wel heb ik gemerkt dat wanneer ik 's morgens beweeg (10km hometrainer) en extra Magnesium en Vitamine B12 neem ik geen suf/moehei[lees meer...]d klachten meer heb gedurende de dag.

12-03-2018 | Vrouw | 42
cetirizine (10mg)
Ik ben dit middel gaan gebruiken omdat het zou helpen als slaapmiddel. Ik zat veel achter de pc en sliep slecht. Sinds ik dit middel 2-3 keer per week ben gaan gebruiken, sliep ik perfect. Echter, nu ziet het leven er anders uit omdat mijn buis van Eustachius is aangedaan, gehoor achteruit, tinnitus etc.... gebruik dit middel niet als je een allergie hebt! Volgende week mo[lees meer...]et ik door CT-scan. Ondertussen 50% doof en zo meer.... Twee weken geleden begonnen en de klachten worden erger. KNO-arts zit er bovenop. Niet genoemd in bijsluiter, hoe bizar!!!!

16-04-2015 | Vrouw | 42
Hooikoorts
Heel veel baat bij dit tabletje. Dankzij ervaringen op internet, dit tabletje bij Lidl gekocht. Alle klachten zijn verdwenen. Kan het nog niet geloven. Ik neem nu - na 2 weken - 1 tablet per dag te hebben genomen, een halve. Dit vanwege vermoeidheid. Een halve werkt ook prima. Niet meer: niezen, loopneus, gevoel van voorhoofdholteontst., uitgeput, doofheid (door verkoudh[lees meer...]eid), moe, lusteloos, hooikoortsaanvallen behoren ook tot het verleden.

22-06-2023 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Ik heb deze pillen vaker genomen tegen hooikoorts. Echter de laatste 2x dat ik deze pillen nam kreeg ik een enorme reactie. Binnen een uur was mijn hartslag veel hoger, hyperventilatie, misselijk, buikpijn, diaree, agitatie, verwardheid, zweten. Ik heb een volle dag met paniekaanvallen gezeten, hoge hartslag en het kwam en ging. Na lang zoeken kwam ik erachter dat er een[lees meer...] stofje inzit die paniekaanvallen kan veroorzaken! Hoe is het mogelijk dat deze pillen zomaar zonder recept bij de drogist te koop zijn?! Dit zou veel beter in de bijsluiter gemeld moeten worden! Wat een ellende deze pillen! Nooit meer! En nu maar wachten tot het is uitgewerkt, slapen lukt niet met al die klachten

06-06-2023 | Man | 41
Hooikoorts
Ik gebruik nu al enkele jaren Centrizine tegen hooikoorts (graspollen/Berk) er voornamelijk vanaf begin mei t.e.m. augustus. Elk jaar heb ik dezelfde symptomen, hetzij algehele vermoeiheid en een neerslachtig gevoel. Ook wanneer ik dit 's avonds inneem. Wanneer ik stop met inname dan verdwijnen de bijwerkingen na enkele dagen. Momenteel probeer ik het seizoen door te gaan [lees meer...]met een neusspray op basis van corticosteroïden en oogdruppels tegen allergie. Jammer genoeg heb ik het doorgegeven aan één van mijn kinderen die momenteel enorm veel last van heeft.

11-11-2012 | Vrouw | 41
Huisstofallergie
Levocetirizine kreeg ik ipv zyrtec wegens dekking van de verzekering. Ik vond het wel werkend, maar had last van ernstige uitdroging van de neusvliezen en de mond, waardoor ik wakker was in de nacht, vaker last had van mijn keel / ontstekingen en bacteriele infecties en mijn tanden werden slechter.

15-03-2017 | Man | 40
Allergische reactie
Ben het beginnen innemen na enkele aanvallen van netelroos en terugkerende loopneus en jeuk. Deze symptomen zijn sindsdien veel beter onder controle. Neem het in wanneer de symptomen zich voordoen.