Ervaringen met Cetirizine Tabletten

Verkoudheid (3 meningen)
Netelroos (2 meningen)

24-08-2017 | Vrouw | 74
Benauwdheid
2 oude katten die nu gelukkig weer bij mijn zoon wonen. Huiskamer gedweild, deuren opengezet! 1 bestraalde borst wat ook schade aan de long veroorzaakt.

30-04-2017 | Vrouw | 74
cetirizine (10mg)
Voor hooikoorts, wisselingen van het weer, voedselallergie e.d. Last van slaperigheid vooral erg in het begin, Maar omdat ik nog andere medicijnen gebruik blijf ik er een beetje last van houden. Is te doen.

31-01-2023 | Man | 72
Jeuk
Ik heb jeuk over vrijwel het gehele lichaam, maar op afwisselend meerdere plaatsen. Cetirizine heeft mij na ongeveer een dag goed geholpen en mij vooral mijn nachtrust teruggeven. Ik ben doorgestuurd naar een dermatoloog en ben een paar dagen voor het (tweede) consult gestopt met de medicatie. De jeuk was toen nog niet in belangrijke mate teruggekomen. Echter na een dag w[lees meer...]el en ik wacht nu af. Wanneer de situatie voortduurt maak ik opnieuw een afspraak met de dermatoloog.

10-03-2015 | Man | 72
cetirizine (10mg)
Veel last van allergie/hooikoorts. Cetirizine helpt geweldig maar krijg hevige en langdurige hoofdpijn van dit middel. Kortom, helaas niet te gebruiken :((

19-05-2013 | Man | 69
Hooikoorts
Voor het eerst dit jaar (2013) iets gezocht tegen de hinderlijke voorjaarsallergie. Gevoelig voor boom-/berkenpollen: loopneus, tranende en jeukende ogen. De verschijnselen waren in april al weer begonnen. In een supermarkt Cetirizine gezien en gekocht. De vervelende verschijnselen waren na een dag vrijwel geheel verdwenen. Alleen de eerste dag na inname 's avonds op de ba[lees meer...]nk wat slaperiger dan gewoonlijk. Na de tweede dag was dit niet meer merkbaar. Ben van plan het nog enkele dagen te slikken en te stoppen als de voor mij gevaarlijke bomen hun stuifmeel kwijt zijn

03-06-2023 | Vrouw | 68
Netelroos
Jarenlang (10) al netelroos en met gebruik citrizine is het voor 95 % genezen. Toch ontstaat er nog steeds nieuwe uitslag. Deze zijn kleiner en genezen sneller.

27-07-2015 | Vrouw | 67
cetirizine (10mg)
goed middel tegen de allergie, maar na een tijdje begon ik erg vermoeid te raken, niet vooruit te branden, ik ben nu even gestopt en de vermoeidheid werd snel minder, nu probeer ik even een homeopathisch middel.

07-08-2014 | Man | 66
cetirizine
Helpt wel voor hooikoorts algemeen niet voor het burning mouth syndroom

28-02-2015 | Man | 65
cetirizine (10mg)
Dit middel doet inderdaad zijn werk goed. Helaas zijn de bijwerkingen bij mij erger als de kwaal zoals bloedneuzen, hoofdpijn, duizeligheid/slaperig gevoel, droge mond. Jammer en ben er dus snel weer mee gestopt.

10-04-2016 | Man | 64
cetirizine (10mg)
Ik heb vooral last van niesbuien door pollen en kortademigheid. Cetrizine is wel effectief, maar de bijwerkingen (vermoeidheid, slaapverwekkend en soms ook niet goed meer uit m'n woorden kunnen komen) zijn ronduit vervelend. Ik gebruik nu uitsluitend Zandu balm tegen het niezen en bij jeukende ogen oogdruppels tegen rode ogen. Een klein beetje balm smeer ik bij en net in d[lees meer...]e neusopeningen zodra ik een niesbui voel opkomen en direct is de neiging om te niezen verdwenen en het middel geeft bovendien direct en langdurig lucht. Het effect houdt uren aan. Zandu is een middel uit India en heeft een zeer sterke menthol lucht. Bij mij helpt Vicks (ook menthol) onvoldoende. Zandu helpt elke keer. Ik koop de balm in Rotterdam voor slechts een paar euro.

09-06-2023 | Vrouw | 62
cetirizine (10mg)
Ik gebruik het omdat ik erg allergisch ben voor insectensteken zoals muggen en horzels en daar enorme zwellingen en jeuk van krijg, met als gevolg kapot krabben en beschadigde en soms zelfs geïnfecteerde huid. In vakanties neem ik het in zodra ik geprikt wordt. Jeuk en zwelling zijn dan lang zo erg niet, dus ik heb het altijd bij me.

14-03-2014 | Man | 62
cetirizine
Ik heb een half jaar lang cetizirine tabletten ingenomen tegen eczeem en jeuk. Ze hielpen inderdaad wat. Maar de bijwerkingen waren ernstig: mijn geheugen ging steeds meer achteruit. Uiteindelijk ben ik er mee gestopt. Mijn geheugen is sindsdien weer wat hersteld. Maar het echte herstel kwam pas nadat ik begonnen was met magnesiumsupplementen.

09-08-2018 | Man | 61
cetirizine (10mg)
Ik heb al twee jaar huisstofmijt allergie het is eender welke medicatie ik neem mijn niezen lopende neus brandende ogen verminderd wel maar heb nadien ontstekingen op luchtwegen en de longen waar ik dan antibiotica moet nemen .Dus ik neem geen enkel medicatie tegen allergie meer in.

26-07-2016 | Man | 61
cetirizine (10mg)
Jarenlang van medio mei last van kortademigheid ed. Verder allergisch voor van alles en nogwat... (zelfs overdosis Rexona) maar nooit Cetirizine gebruikt. Echter na bijzonder warme dag in mei dit jaar (2016) viel bij mij het kwartje. Twee hooikoorts middelen geprobeerd en bingo. Ik ben een grote man > 80 kg en neem er voor het slapen 2 stuks van 10 mg. Sta fris als een ho[lees meer...]entje op en kan mijn Turboinhaler (ontstekingsremmer en luchtpijpverruimer) lekker laten staan. Ik merk nog wel een lichte kriebel bij bepaalde pollen (kruiden), maar daar valt goed mee te leven.

04-09-2018 | Man | 59
Hooikoorts
Na drie dagen kreeg ik bij de minste inspanning druk op mijn borst, uitstraling naar mijn armen en een zeer hoge hartslag! Na stoppen met deze pilletjes weer alles normaal.

13-02-2016 | Man | 59
Hooikoorts
Ik heb geen last van hooikoorts afhankelijk van weersomstandigheden, maar wel enkele keren per jaar dat hooikoortsachtige verschijnselen optreden: rode ogen, verstopte neus, "sniffen", e.d. Op advies van de huisarts ben ik deze tabletten gaan gebruik met erg goed resultaat. Zeer tevreden!