Ervaringen met Cetirizine Tabletten

Verkoudheid (3 meningen)
Netelroos (2 meningen)

21-07-2020 | Man | 31
cetirizine (10mg)
Werkt redelijk goed, heb er nooit problemen mee tijdens hooikoorts , wordt er zelfs niet moe van. De mensen die hier bijwerkingen van krijgen zouden zich beter op meerdere dingen laten testen.

26-06-2019 | Vrouw | 31
Hooikoorts
Na jarenlang desloratadine en livocab had dit weinig werking meer. Werkt gewoon na een tijd nemen niet meer denk ik ofzo. Werkt prima, nog wel wat last van kriebel in de neus of oor. Maar overall ontzettend blij weer gewoon naar buiten te kunnen! Gebruik het nu 4 dagen, klein beetje moe soms maar absoluut niet erg. Ik koop hem bij de Kruidvat.

17-03-2015 | Vrouw | 31
cetirizine (10mg)
Werkt voor mij super goed, geen jeukende ogen, minder tot niet meer snotterig. Geen bijwerkingen! Ik merk het meteen als ik het een dag niet heb ingenomen, dan zijn alle klachten binnen korte tijd weer terug.

14-05-2016 | Vrouw | 30
Hooikoorts
Ik gebruik het medicijn af en toe. In het voorjaar altijd veel last van berkenpollen, daarna een paar maandjes iets minder last daarna beginnen graspollen. Najaar altijd veel last van huisstofmijt. Als ik merk dat allergie de overhand neemt en ik bijna niet meer uit mijn voeten kom, slik ik een periode, in combinatie met prevalin neusspray tegen allergie en ventolin voor[lees meer...] mijn benauwdheid. Ook vaak genoeg slik ik niet als het niet echt nodig is, want word er echt heel moe van. Ventolin gebruik ik altijd, neusspray net iets vaker dan cetirizine.

18-06-2013 | Vrouw | 30
Hooikoorts
Heb 18 jaar lang gevochten tegenme hooikoorts en sinds deze medicijnen kan ik genieten van de zomer. Had alleen als bijwerking heel erg moe zijn....maar beetje creatief nadenken....tip voor de mensen die er moe van worden: neem hem in voordat je gaat slapen en niet sochtend....dan slaap je snachts lekker die moeheid van de pil weg en volgende dag ook nergens last van..... [lees meer...]:-)

31-03-2013 | Man | 30
cetirizine
Ik slik dit medicijn al een heel lange tijd. Zyrtec heb ik een tijdje hiervoor geslikt. Wat ik met Cetirizine heb is dat wanneer ik het niet slik, ik na ongeveer 24-48 uur jeuk krijg op plekken over mijn hele lichaam. Achter mijn oren, zelfs aan m'n gehemelte. Of al sneller nadat ik het niet meer slik: als ik mijn voet stoot krijg ik daar meteen jeuk. Ik heb geprobeerd van[lees meer...] dit medicijn af te komen, door eerst te gaan minderen. Ik kan met 1/4 pil per twee dagen net aan. Helemaal stoppen lukt me niet, want ik blijf dan een behoorlijke jeuk krijgen. Het voelt voor mij alsof dit ontwenningsverschijnselen zijn en dat dit dus een lichamelijke verslaving is. Graag zou ik weten of ik van dit medicijn af zou kunnen en helemaal zonder medicijnen zou kunnen.

21-02-2013 | Vrouw | 28
Hooikoorts
Als vervanger voor zyrtec gekregen.Helpt al jaren heel erg goed, lente tot en met herfst, word er alleen erg moe van. Helpt ook tegen te erge reacties bij muggenbulten. Levocetrizine geprobeerd maar hielp niet voldoende bij hooikoorts.

05-01-2018 | Vrouw | 27
cetirizine (10mg)
Ik kreeg er ernstige tinnitus en hyperacusis van. Nooit meer!! En de tinnitus is nooit meer weggegaan. Blijvende schade. Staat overigens niet bij bijwerkingen. Svp dit vermelden! Erg belangrijk.

17-05-2017 | Vrouw | 27
Jeuk
Al jaren last van enorme jeuk zonder verklaarbaar reden. Na allebei zalfjes voorgeschreven te hebben gehad ben ik sinds een jaar cetirizine gaan gebruiken en eindelijk kan ik weer slapen en heb ik een stuk minder last van jeuk.

01-11-2012 | Man | 25
cetirizine
Gebruik het nu 3 dagen dus te kort om te zeggen of het gaat werken. Is spierpijn een bijwerking? heb er enorm last van en heb niet gesport of zo.

11-11-2019 | Vrouw | 24
cetirizine (10mg)
Ik ben allergisch voor pollen, huisstofmijt en slik dit al jaren. Alleen ik heb de afgelopen dagen geprobeerd te stoppen, maar dan krijg ik enorme jeuk wat ondragelijk is. Alsof het van binnen uit komt, nu toch maar weer begonnen en hopelijk trekt de jeuk snel weg. Mocht u gevoelig zijn voor dit soort klachten, begin dan niet aan deze pil!

07-01-2017 | Vrouw | 24
cetirizine (10mg)
Ik heb al jaren last van een huisstofmijt allergie. Ik heb dit altijd zonder medicijnen gedaan, maar ben toch eens wat gaan proberen. Ik moet zeggen de tabletten werken goed. Ik ben begonnen met een halfje en en dit helpt bij mij goed. Ook bij dingen waarbij ik normaal veel last heb zoals opruimen, afstoffen en stofzuigen, heb ik met een tabletje veel minder last van nieze[lees meer...]n, loopneus en jeukende, tranende ogen. Als bijwerking merk ik dat ik wel een wat lichte zeurende hoofdpijn heb. Ik ga ze zo nodig gebruiken. Ik word niet suf van een halfje.

25-06-2015 | Man | 24
Hooikoorts
Op aanvraag van de dokter dit middel gekregen, heel veel gebruikt voor me hooikoorts maar niets hielp echt. De eerste paar dagen ging het eigenlijk wel goed en hielp het redelijk, na dag 4 kregen de bijwerkingen de overhand. Heel erg moe en duf, tot bijna niet meer kunnen functioneren op het werk. Heel vervelend.. Ben er gelijk mee gestopt en zonder die cetirizine voel ik [lees meer...]me eigenlijk stukken beter. Dan maar een keer een niesaanval, voor mij nooit meer iedergeval!

13-08-2014 | Vrouw | 24
Huisstofallergie
Ik heb al zeer lang last van huisstofmijtallergie en mijn huisarts schreef mij dit middel voor. Het werk voor geen meter, maar heb zelf nog geen bijwerkingen meegemaakt. Ik geef het een 1 voor effectiviteit, het helpt niet.

16-03-2013 | Vrouw | 24
cetirizine
Ik ben al sinds mijn 8e allergisch voor alles en nog wat waar ze maar niks aan konden doen. Tijdens mijn zwangerschap deze gekregen.. en ik kan nu niet meer zonder. Zodra 24 uur om is komen de klachten meteen weer terug. Super middel, zo ver ik weet geen bijwerkingen.

01-03-2023 | Vrouw | 23
Verkoudheid
Mijn ervaring is wellicht anders dan andere maar hopelijk kan dit verhaal iemand helpen. De Cetirizine Tabletten werken omdat het ervoor zorgt dat je slijmvliezen uitdrogen in de neus. Bij mij (als vrouw) resulteerde dit in niet alleen het uitdrogen van de neus maar ook de mond, en geslacht. Hierdoor kreeg ik moeite met het hebben van seks en vaak hoofdpijn. Ik heb 2 jaar [lees meer...]iedere dag deze tabletten geslikt en ben afgelopen weekend gestopt nadat ik achter deze informatie was gekomen. Hierdoor ben ik overgegaan op neusspray voor allergieen die voorgeschreven werd door de dokter. De bijwerkingen van stoppen zijn erg veel jeuk die ik voorheen nog niet had maar beter dan pijn bij seks :)