Ervaringen met Cetirizine Tabletten

Verkoudheid (3 meningen)
Netelroos (2 meningen)

28-10-2019 | Vrouw | 23
Allergische reactie
Vanwege een crème waar ik een allergische reactie op kreeg, heb ik cetrizine ingenomen. De reactie zou binnen het eerste uur moeten afnemen. Helaas bleek dit weinig tot geen effect hebben. Mijn huid bleef vurig en warm, daarnaast bleven de aangetaste plekken opgezwollen. Wel merkte ik dat ik hoofdpijn kreeg door het middel.

09-07-2013 | Vrouw | 23
Hooikoorts
Ik heb sinds een aantal jaren hooikoorts, echter is het dit jaar werkelijk een hel en toegenomen in zware mate. Altijd aerius geslikt, top middel! echter is deze al snel vervangen door actavis, een middel dat mij vorig jaar zeer goed hielp icm neusspray van livocab. Dit jaar schijnt echter niks te mogen baten en ben ik op advies van de huisarts over gegaan op Cetirizine 10[lees meer...]mg. Opzich onderdrukken de medicijnen me allergie redelijk, groot nadeel zijn de bijwerkingen. Ik heb van mezelf al voldoende slaap nodig om fris en fruitig te zijn, maar zelfs met voldoende slaap dreigt bij mij het gevaar soms zomaar in slaap te dutten. (niet tijdens auto rijden, wel op werk, op de bank etc) Tevens is de druk rondom mijn neusgebied/ogen toegenomen en zo voelt het als een hoofdpijn die niet te voorkomen is met aspirine. Kort om voor allergie een fijn middel(als ik even stop heb ik direct last) echter moet je de bijwerkingen niet onderschatten,

23-10-2018 | Vrouw | 22
Allergische reactie
Doordat ik extreme allergische reacties heb door mijn kou naar warmte allergie op zoek gegaan naar een oplossing. Eerst andere hooikoortstabletten geprobeerd, hier ging ik mij erg vreemd van voelen. Overgegaan naar deze, eerst werkte het heel goed. Daarna begon ik te merken dat ik problemen kreeg met spraak en zelfs typfouten ging maken, kwijt was hoe ik woorden moest schr[lees meer...]ijven en het vaak verkeerd uitsprak. Zeker geen alcohol erbij drinken want 1 wijntje versterkte dit en voelde ik me erg vreemd. Dus ik besloot te stoppen. Nu is de warmte allergie erger dan ooit. Zelfs als ik in de auto stap, onder de dekens ga liggen, een wijntje drink, stofzuig, direct heftige allergische netelroos op mijn hele lichaam. Word er nu nog gekker van. Ik raad dit dus af. Her lichaam raakt gewend aan de anti histamine waardoor je nog allergischer raakt! Achteraf gezien was ik ook heel kortademig (op de seh ervoor gelegen), nu ik gestopt ben is dat ook voorbij. Ik vind het absurd dat zo'n medicijn zonder recept notabene verkrijgbaar is terwijl het inspeelt op je hersenen!

02-05-2017 | Man | 22
Hooikoorts
Ik gebruik al jaren cetrizine tabletten voor hooikoorts. Het remt mijn hooikoortsverschijnselen. Alleen word ik er wel suffig van. Daarom neem ik een tablet voor het slapen gaan. Het werkt 24 uur lang.

01-07-2015 | Vrouw | 21
Hooikoorts
Cetrizine werd mij aanbevolen door mijn moeder, omdat ik dit als kind al tegen eczeem gebruikte. Ik kom er elk jaar weer op terug vanwege hardnekkige neusontsteking door de hooikoorts in combinatie met de constante huismijtallergie. Toch merk ik dat ik, ook als ik voor het slapen slik, ik concentratieproblemen en vermoeidheid krijg. Erg lastig, aangezien ik vooral in de le[lees meer...]nte/zomer tentamens moet afleggen. Tevens duurt het een week of twee voordat de ontsteking echt weggaat. Ik merk wel dat met langer gebruik de vermoeidheid iets minder wordt, maar ik vind het niet echt ideaal.

02-07-2013 | Vrouw | 20
Hooikoorts
Wel last van vermoeidheid. Maar als ik het niet gebruik, dan kan ik helemaal niet slapen door jeukende ogen, etc. Voor de rest heb ik nu ook last van spierpijn, terwijl ik niets gedaan heb. En ik vergeet wat meer dingen.. Weet niet of dat door die medicijnen komt of door iets anders. Maar over het algemeen ben ik heel tevreden, werkt heel goed tegen hooikoorts bij mij.

01-07-2018 | Vrouw | 19
Hooikoorts
Vandaag is de pollenexplosie enorm en heb ik ontzettend last van rode, jeukende ogen en niezen. Vanochtend 2 pilletjes genomen en sinds 1 uur val ik telkens uren on slaap. Wat een drama! 100% werkzaam tegen de allergie maar met deze bijwerkingen kan je niet normaal functioneren.

20-01-2013 | Vrouw | 18
Menstruatiepijn
hallo. Ik gebruik nou ongeveer 1 week al de cetirizine. ik hou heel erg vocht vast, maar ben al 3 dagen ongesteld. Normaal heel zwaar, maar nou heb ik lichte bloedingen. ik was iemand die wel 10-15 keer naar de wc ging en nu maar twee a drie keer. Is dit normaal?

02-07-2018 | Vrouw | 17
cetirizine (10mg)
Ik heb cetrizine via de aphotheek gekregen. Zodra ik word gestoken door een mug onstaat er een grote schrijf, die onwijs jeuken en pijnlijk zijn. Sinds ik cetrizine neem is de jeuk en pijn heel erg verminderd. Wel word ik wat moe en sufjes als ik het net ingenomen heb, maar dit is goed te doen en gaat 2 uur na iname weer langzaam weg. Ik kan dit middel dus zeker aanbevelen[lees meer...]!

28-07-2014 | Vrouw | 17

07-07-2015 | Vrouw | 16
Allergische reactie
Al enige maanden last van een allergische reactie. Cetricine zou de jeuk moeten beperken. Slikte de cetricine in combinatie met Prednison. Dacht altijd dat de cetricine geen effect op mij had tot ik het stopte met slikken. De netelroos die over mijn gehele lichaam en gezicht zat begon opeens verschikkelijk te jeuken. Gelijk weer begonnen met de cetricine en de jeuk verdwee[lees meer...]n. De netelroos bleef echter en dat is geen prettig aanzicht, maar de heftige jeuk verdwijnt.

12-03-2015 | Man | 16
cetirizine (10mg)
ik heb hiervoor levocetrine gebruikt, maar deze was 30 euro per doosje. het nadeel van deze is dat ik er superslaperig word, val op school de hele tijd bijna in slaap, werken gaat slecht, slapen lukt mij niet, mijn lichaam reageert minder goed als eerst, voel zelf ook dat ik veel langzamer ben als eerst. heeft iemand ook zoiets, reageer dan alsjeblieft.

21-06-2013 | Vrouw | 16
Hooikoorts
sávonds ingenomen, de volgende dag niet kunnen functioneren, vanwege extreme moeheid......nooit meer.

09-04-2018 | Vrouw | 12
Zeer goed

16-08-2015 | Man | 11
Allergische reactie
Op vakantie in Nederland kreeg mijn zoon van 11 huiduitslag wat jeukte en zich uitbreidde. Daarmee naar de huisarts gegaan op Texel. De huisarts dacht aan een allergische reactie (wij ook) en schreef Cetirizine diHCi 10mg voor. 1 tablet per dag (later lazen wij dat hij beter een halve tablet 2 x per dag kon nemen. Ook had hij last van zijn ogen (knipperen) gedacht werd aan[lees meer...] hooikoorts en daar kreeg hij oogdruppels voor (Livocab). Na een dag of 4/5 trok de uitslag weg maar het knipperen werd heftig en hij trok daarbij zijn hoofd heftig naar rechts of links. Toen wij hem erop aanspraken zei hij dat hij er niets aan kan doen en het zelf ook vervelend vind omdat hij last van zijn nek ervan krijgt. We hebben de bijsluiter gelezen en deze bijwerkingen komen zelden voor echter, hij is nu al bijna 2 weken gestopt en heeft inmiddels de tic waarschijnlijk eigen gemaakt. Erg vervelend en vermoeiend voor hemzelf. Ik ben benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben en wat de prognose is hoe lang dat dan nog gaat duren. Volgens onze eigen huisarts heeft het tijd nodig en gaat het vanzelf over.

27-05-2017 | Man | 7
Hooikoorts
Gebruikt voor onze zoon. Een uur na gebruik een slaapaanval van 18 uur, misselijk en hoofdpijn. Ik vind het een zeer naar middel en heb alles in de prullenbak gesmeten. Dit echt nooit meer!