Ervaringen met Cetirizine Tabletten

Verkoudheid (3 meningen)
Netelroos (2 meningen)

31-03-2013 | Man | 30
cetirizine
Ik slik dit medicijn al een heel lange tijd. Zyrtec heb ik een tijdje hiervoor geslikt. Wat ik met Cetirizine heb is dat wanneer ik het niet slik, ik na ongeveer 24-48 uur jeuk krijg op plekken over mijn hele lichaam. Achter mijn oren, zelfs aan m'n gehemelte. Of al sneller nadat ik het niet meer slik: als ik mijn voet stoot krijg ik daar meteen jeuk. Ik heb geprobeerd van[lees meer...] dit medicijn af te komen, door eerst te gaan minderen. Ik kan met 1/4 pil per twee dagen net aan. Helemaal stoppen lukt me niet, want ik blijf dan een behoorlijke jeuk krijgen. Het voelt voor mij alsof dit ontwenningsverschijnselen zijn en dat dit dus een lichamelijke verslaving is. Graag zou ik weten of ik van dit medicijn af zou kunnen en helemaal zonder medicijnen zou kunnen.

21-02-2013 | Vrouw | 28
Hooikoorts
Als vervanger voor zyrtec gekregen.Helpt al jaren heel erg goed, lente tot en met herfst, word er alleen erg moe van. Helpt ook tegen te erge reacties bij muggenbulten. Levocetrizine geprobeerd maar hielp niet voldoende bij hooikoorts.

06-06-2023 | Man | 41
Hooikoorts
Ik gebruik nu al enkele jaren Centrizine tegen hooikoorts (graspollen/Berk) er voornamelijk vanaf begin mei t.e.m. augustus. Elk jaar heb ik dezelfde symptomen, hetzij algehele vermoeiheid en een neerslachtig gevoel. Ook wanneer ik dit 's avonds inneem. Wanneer ik stop met inname dan verdwijnen de bijwerkingen na enkele dagen. Momenteel probeer ik het seizoen door te gaan [lees meer...]met een neusspray op basis van corticosteroïden en oogdruppels tegen allergie. Jammer genoeg heb ik het doorgegeven aan één van mijn kinderen die momenteel enorm veel last van heeft.

01-03-2023 | Vrouw | 23
Verkoudheid
Mijn ervaring is wellicht anders dan andere maar hopelijk kan dit verhaal iemand helpen. De Cetirizine Tabletten werken omdat het ervoor zorgt dat je slijmvliezen uitdrogen in de neus. Bij mij (als vrouw) resulteerde dit in niet alleen het uitdrogen van de neus maar ook de mond, en geslacht. Hierdoor kreeg ik moeite met het hebben van seks en vaak hoofdpijn. Ik heb 2 jaar [lees meer...]iedere dag deze tabletten geslikt en ben afgelopen weekend gestopt nadat ik achter deze informatie was gekomen. Hierdoor ben ik overgegaan op neusspray voor allergieen die voorgeschreven werd door de dokter. De bijwerkingen van stoppen zijn erg veel jeuk die ik voorheen nog niet had maar beter dan pijn bij seks :)

22-01-2022 | Vrouw | 44
cetirizine (5mg)
Sinusitis
Was wat bang van de bijwerkingen in de bijsluiter maar viel in mijn geval goed mee. Wel wat vermoeider dan voordien maar te doen.

15-08-2021 | Man | 58
Jeuk
Jeuk, urthicaria / atopisch eczeem, ondraaglijk sterke jeuk, hele lichaam, vooral s nachts

08-04-2020 | Vrouw | 36
Hooikoorts
Het middel gebruikte ik voor hooikoorts . Ik werd binnen 10 minuten Suf en kon ik lekker slapen dit was de eerste 2 weken zo .. vanaf die 2 weken werkte het als drugs ik kon slecht in slaap komen .. en ook werdt ik wakker na 1-2 uur slaap en kon dan niet meer in slaap komen .: met als gevolg opgejaagd zijn . Ben met dit middel gestopt

11-11-2019 | Vrouw | 24
cetirizine (10mg)
Ik ben allergisch voor pollen, huisstofmijt en slik dit al jaren. Alleen ik heb de afgelopen dagen geprobeerd te stoppen, maar dan krijg ik enorme jeuk wat ondragelijk is. Alsof het van binnen uit komt, nu toch maar weer begonnen en hopelijk trekt de jeuk snel weg. Mocht u gevoelig zijn voor dit soort klachten, begin dan niet aan deze pil!

23-05-2018 | Vrouw | 43
cetirizine (10mg)
Cetirizine werkt top als het gaat om het tegengaan van allergische reacties (in mijn geval graspollen). Minder jeuk en minder niezen. Maar die slaperigheid! Dat is dermate vervelend dat ik deze bijwerking net zo vervelend vind als de kwaal zelf. Ik kan de dag amper doorkomen. Ik gebruik cetirizine dan ook alleen op de dagen dat de hooikoorts echt niet te harden is, anders [lees meer...]niet. Van loratadine word ik minder slaperig, op 'normale' dagen gebruik ik dit liever.

07-08-2017 | Vrouw | 34
cetirizine (1mg/ml)
Ik gebruik dit medicijn al geruime tijd. Ik neem het altijd voor het slapen gaan in omdat dat de vermoeidheid minder erg zou maken, hier merk ik niks van helaas. Het pilletje is wel erg effectief tegen de allergie.

28-03-2017 | Man | 49
Hooikoorts
Het helpt prima, maar ik werd er flink slaperig van. Dat schijnt weg te gaan, volgens de gebruiksaanwijzing, maar na 2 weken merk ik het nog wel. Even doorzetten?

14-05-2016 | Vrouw | 30
Hooikoorts
Ik gebruik het medicijn af en toe. In het voorjaar altijd veel last van berkenpollen, daarna een paar maandjes iets minder last daarna beginnen graspollen. Najaar altijd veel last van huisstofmijt. Als ik merk dat allergie de overhand neemt en ik bijna niet meer uit mijn voeten kom, slik ik een periode, in combinatie met prevalin neusspray tegen allergie en ventolin voor[lees meer...] mijn benauwdheid. Ook vaak genoeg slik ik niet als het niet echt nodig is, want word er echt heel moe van. Ventolin gebruik ik altijd, neusspray net iets vaker dan cetirizine.

12-05-2016 | Vrouw | 48
cetirizine (10mg)
Ik heb een ernstige koemelk allergie + lactose intolerantie (dat zijn 2 aparte dingen!) en in Nederland is geen Cetirizine te koop zonder lactose. In Spanje wel, van het merk Normon, maar dat is in Nederland helaas niet verkrijgbaar.

27-07-2015 | Vrouw | 67
cetirizine (10mg)
goed middel tegen de allergie, maar na een tijdje begon ik erg vermoeid te raken, niet vooruit te branden, ik ben nu even gestopt en de vermoeidheid werd snel minder, nu probeer ik even een homeopathisch middel.

07-07-2015 | Vrouw | 16
Allergische reactie
Al enige maanden last van een allergische reactie. Cetricine zou de jeuk moeten beperken. Slikte de cetricine in combinatie met Prednison. Dacht altijd dat de cetricine geen effect op mij had tot ik het stopte met slikken. De netelroos die over mijn gehele lichaam en gezicht zat begon opeens verschikkelijk te jeuken. Gelijk weer begonnen met de cetricine en de jeuk verdwee[lees meer...]n. De netelroos bleef echter en dat is geen prettig aanzicht, maar de heftige jeuk verdwijnt.

01-07-2015 | Vrouw | 21
Hooikoorts
Cetrizine werd mij aanbevolen door mijn moeder, omdat ik dit als kind al tegen eczeem gebruikte. Ik kom er elk jaar weer op terug vanwege hardnekkige neusontsteking door de hooikoorts in combinatie met de constante huismijtallergie. Toch merk ik dat ik, ook als ik voor het slapen slik, ik concentratieproblemen en vermoeidheid krijg. Erg lastig, aangezien ik vooral in de le[lees meer...]nte/zomer tentamens moet afleggen. Tevens duurt het een week of twee voordat de ontsteking echt weggaat. Ik merk wel dat met langer gebruik de vermoeidheid iets minder wordt, maar ik vind het niet echt ideaal.