Allergie (55 meningen)
Verkoudheid (2 meningen)
Netelroos (1 mening)

10-03-2015 | Man | 72
Allergie
Veel last van allergie/hooikoorts. Cetirizine helpt geweldig maar krijg hevige en langdurige hoofdpijn van dit middel. Kortom, helaas niet te gebruiken :((

11-04-2014 | Vrouw | 37
Hooikoorts
Word heel moe wakker, Werkt afdoende, nog steeds veel last van hooikoorts, meerdere aanvallen per dag. Ook icm druppels en spray. Ik weet vrijwel zeker dat dit medicijn de oorzaak is van mijn angstdromen maar kan daar weinig 'bewijs' voor vinden op het web.

14-03-2014 | Man | 62
Allergie
Ik heb een half jaar lang cetizirine tabletten ingenomen tegen eczeem en jeuk. Ze hielpen inderdaad wat. Maar de bijwerkingen waren ernstig: mijn geheugen ging steeds meer achteruit. Uiteindelijk ben ik er mee gestopt. Mijn geheugen is sindsdien weer wat hersteld. Maar het echte herstel kwam pas nadat ik begonnen was met magnesiumsupplementen.

20-01-2013 | Vrouw | 18
Menstruatiepijn
hallo. Ik gebruik nou ongeveer 1 week al de cetirizine. ik hou heel erg vocht vast, maar ben al 3 dagen ongesteld. Normaal heel zwaar, maar nou heb ik lichte bloedingen. ik was iemand die wel 10-15 keer naar de wc ging en nu maar twee a drie keer. Is dit normaal?

25-11-2012 | Vrouw | 38
Hooikoorts
voor de hooikoorts help die goed, maar ik raad het mensen echt geheel af. je wordt er dood en dood moe van zelfs, al na het innemen van 1 tablet. laat mij maar niezen en snuiten, het is een ramp om je eigen de hele tijd moe te voelen. je slaap en wordt wakker en ben meteen weer moe, nee ik vind het een slecht medicijn.

07-05-2012 | Vrouw | 51
Hooikoorts
Het goede is je kan dit in de helft verdelen , het slechte is je kan er hoofd pijn van hebben en een gespannen hoofd + je kan je moeilijk concentreren je zou overal willen slapen ! Zelfs op je werk ! Je kan wel beter ademhalen voor een tijdje En je hebt steeds dorst of droge mond en bij het opstaan een zere keel , Na het drinken gaat dit over

24-06-2020 | Man | 44
cetirizine (40)

12-07-2019 | Vrouw | 52
Allergische reactie
Heel erg jammer dat bijna alle fabrikanten (behalve de hele dure pillendraaiers) en leveranciers elk jaar omstreeks juli leveringsproblemen hebben. Er bestaan gigantische prijsverschillen tussen de goedkoopste pil in januari (€0,15) en de prijs die ik op dit moment moet betalen (€0,71 Allerfre of Reactine). Behalve twee hele dure merken is Cetirizine van een gewoon huismer[lees meer...]k van supermarkt en drogisterijketens als Etos, Kruidvat en Lidl uitverkocht. Ook de apotheken zowel online als plaatselijk kunnen mij niet meer aan betaalbare pillen helpen. Een hele rare zaak. Zeker gezien het feit dat dit vorig jaar omstreeks deze tijd ook het geval was. Gelukkig bleken ze in de ons omringende landen wel genoeg voorraad te hebben. Kortom, ongeloofwaardige prijsverschillen en gekke smoezen van verkopers over dit gekke fenomeen.

18-05-2019 | Vrouw | 55
Allergie
Na het 7e tabletje werd ik smorgens wakker met een gezwollen linkerzijde van mijn gezicht. Flinke zwelling ter hoogte van mijn jukbeen en huiduitslag op beide jukbeenderen, bultjes en vlekken, roodheid. Na stoppen met Cetirizine nam de zwelling langzaam af binnen een dag of 4. De huiduitslag veranderde in een huid die leek op schuurpapier, hard en rood. 4 dagen na stoppen[lees meer...] met de medicatie is dit nog aanwezig. Buiten de vervelende bijwerkingen hielp het middel mij ook helemaal niet tegen een constante waterige loopneus.

04-09-2018 | Man | 59
Hooikoorts
Na drie dagen kreeg ik bij de minste inspanning druk op mijn borst, uitstraling naar mijn armen en een zeer hoge hartslag! Na stoppen met deze pilletjes weer alles normaal.

14-08-2018 | Man | 50
Allergie
Pijnlijke steken Pezen zitten vast en doen pijn Vingers zitten vast Zenuwachtig hoge bloeddruk Jammer Helpt wel voor mijn Chronische rhinitis

09-08-2018 | Man | 61
Allergie
Ik heb al twee jaar huisstofmijt allergie het is eender welke medicatie ik neem mijn niezen lopende neus brandende ogen verminderd wel maar heb nadien ontstekingen op luchtwegen en de longen waar ik dan antibiotica moet nemen .Dus ik neem geen enkel medicatie tegen allergie meer in.

01-07-2018 | Vrouw | 19
Hooikoorts
Vandaag is de pollenexplosie enorm en heb ik ontzettend last van rode, jeukende ogen en niezen. Vanochtend 2 pilletjes genomen en sinds 1 uur val ik telkens uren on slaap. Wat een drama! 100% werkzaam tegen de allergie maar met deze bijwerkingen kan je niet normaal functioneren.

03-06-2018 | Vrouw | 51
Allergische reactie
Echt vreselijk, ik gebruik dit middel NOOIT meer

12-03-2018 | Vrouw | 42
cetirizine (10mg)
Ik ben dit middel gaan gebruiken omdat het zou helpen als slaapmiddel. Ik zat veel achter de pc en sliep slecht. Sinds ik dit middel 2-3 keer per week ben gaan gebruiken, sliep ik perfect. Echter, nu ziet het leven er anders uit omdat mijn buis van Eustachius is aangedaan, gehoor achteruit, tinnitus etc.... gebruik dit middel niet als je een allergie hebt! Volgende week mo[lees meer...]et ik door CT-scan. Ondertussen 50% doof en zo meer.... Twee weken geleden begonnen en de klachten worden erger. KNO-arts zit er bovenop. Niet genoemd in bijsluiter, hoe bizar!!!!

05-01-2018 | Vrouw | 27
Allergie
Ik kreeg er ernstige tinnitus en hyperacusis van. Nooit meer!! En de tinnitus is nooit meer weggegaan. Blijvende schade. Staat overigens niet bij bijwerkingen. Svp dit vermelden! Erg belangrijk.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum