Ervaringen met Cetirizine Tabletten

Verkoudheid (3 meningen)
Netelroos (2 meningen)

26-02-2014 | Vrouw | 39
Netelroos
Ik gebruik cetirizine nu een paar jaar voor chronische netelroos (galbulten/urticaria). Het middel helpt, af en toe breken mijn jeukplekken er door heen, maar over het algemeen onderdrukt de cetirizine ze afdoende. In het begin veel last van slaap gehad, maar ik neem ze nu elke avond rond etenstijd, en die moeheidsklachten zijn min of meer verdwenen. Echter, ik merk dat ik[lees meer...] de laatste maanden steeds moeilijker uit mijn woorden kom, moet zoeken naar woorden (vaak het gevoel dat het woord op het puntje van m'n tong ligt, maar het komt er dan even niet uit). Herkent iemand dit? Ik zit er nu zwaar over te denken om de allergoloog om een ander middel te vragen, maar weet het nog niet zeker, omdat alle medicijnen bijwerkingen geven.

09-07-2013 | Vrouw | 23
Hooikoorts
Ik heb sinds een aantal jaren hooikoorts, echter is het dit jaar werkelijk een hel en toegenomen in zware mate. Altijd aerius geslikt, top middel! echter is deze al snel vervangen door actavis, een middel dat mij vorig jaar zeer goed hielp icm neusspray van livocab. Dit jaar schijnt echter niks te mogen baten en ben ik op advies van de huisarts over gegaan op Cetirizine 10[lees meer...]mg. Opzich onderdrukken de medicijnen me allergie redelijk, groot nadeel zijn de bijwerkingen. Ik heb van mezelf al voldoende slaap nodig om fris en fruitig te zijn, maar zelfs met voldoende slaap dreigt bij mij het gevaar soms zomaar in slaap te dutten. (niet tijdens auto rijden, wel op werk, op de bank etc) Tevens is de druk rondom mijn neusgebied/ogen toegenomen en zo voelt het als een hoofdpijn die niet te voorkomen is met aspirine. Kort om voor allergie een fijn middel(als ik even stop heb ik direct last) echter moet je de bijwerkingen niet onderschatten,

19-06-2013 | Vrouw | 55
cetirizine
Ik zelf heb geen ervaring met Cetirizine, maar heb voor de zonneallergie altijd aerius geslikt maar dit helpt ook niet meer. Twee weken terug op vakantie geweest en dag 2 kwamen er al weer bultjes opzetten. Dag 4 waren mijn armen weer grote rode jeukende plakkaten. Erg vervelend,daarom vroeg ik me af of dit medicijn ook te gebruiken is tegen zonneallergie. Ik heb het gekoc[lees meer...]ht maar lees hier zoveel tegengestelde berichten dat ik het een beetje eng vind om te gaan slikken. Zijn er mensen die dit gebruiken tegen zonneallergie? alvast bedankt voor jullie antwoord.gr Ineke

11-11-2012 | Vrouw | 41
Huisstofallergie
Levocetirizine kreeg ik ipv zyrtec wegens dekking van de verzekering. Ik vond het wel werkend, maar had last van ernstige uitdroging van de neusvliezen en de mond, waardoor ik wakker was in de nacht, vaker last had van mijn keel / ontstekingen en bacteriele infecties en mijn tanden werden slechter.

01-11-2012 | Man | 25
cetirizine
Gebruik het nu 3 dagen dus te kort om te zeggen of het gaat werken. Is spierpijn een bijwerking? heb er enorm last van en heb niet gesport of zo.

16-01-2023 | Man | 39
cetirizine (10mg)
Het helpt alleen maar geneest niet. Heb het nu een jaar gebruikt. Elke dag s’avonds voor het naar bed gaan 1 tabletje en dan heb ik geen last meer van verkoudheidsklachten. Alleen waar ik dan last van heb is zwak, suf en moe zijn. Wat uiteindelijk leid tot lichtelijk depressief zijn. Nu na een jaar ben ik gestopt ook mede door de bijsluiter eens goed te lezen. Na drie dage[lees meer...]n komt de allergie weer terug en lig ik ziek op de bank. 50+ keer niezen op een dag is normaal. Ik weet niet wat beter is gewoon de natuur zijn werk te laten doen of een medicijn die het ene stopt maar het andere nadeel er voor terug krijgt. Dit alles heeft heel veel invloed op mijn werkleven. Elke maand ziek zijn vind geen werkgever leuk en als ik het inneem ben ik suf en moe en ongeconcentreerd. Dus het werkt van beide kanten niet in mijn voordeel.

17-04-2021 | Vrouw | 32
Hooikoorts
Ik word er zo moe van en loom net alsof je wakker bent maar in een roes ofzo ... zelfs als ik ze savonds neem voor het slapen. Ik geraakte deze ochtend niet uit mijn bed nam gisteren rond 22u een pilletje van 10mg. Altijd al last van de vermoeidheid na een pilletje dus probeerde nu eens om dezevoog het slapen te nemen maar geen resultaat het is nu 13u en ik voel me nog ste[lees meer...]eds niet normaal qua energie pijl

09-06-2020 | Man | 43
Hooikoorts
Al vanaf de middelbare school had ik regelmatig rode, branderige ogen, maar nooit aan hooikoorts gedacht. Ik weet het zelf aan de TL-verlichting, want het was altijd op school. Pas in 2009 (ik was toen 33), toen ik op een mobiele torenkraan ging werken, kon ik ineens 's morgens mijn ogen niet meer openhouden. Het leek alsof ik heel slaperig was, zo'n gevoel was het. Maar i[lees meer...]k was gewoon om 5 uur opgestaan en onderweg naar het werk. Toch maar omgekeerd en naar de huisarts. Die zei resoluut: 'graspollen-allergie, want dat heb ik zelf ook'. Toen kreeg ik neusspray mee. Echter kreeg ik daar vaak een bloedneus door en dat kon wel anderhalf uur duren voor dat ophield (werken was dan onmogelijk). Na een andere spray overgestapt op oogdruppels. Maar dat werkte ook niet, want veel werk was in de bouw en niet altijd was een toilet of ook maar stromend water beschikbaar en eenmaal pijnlijke ogen, kon ik onmogelijk nog druppelen. Uiteindelijk uitgekomen bij Cetirizine (en 's morgens een boterham met honing van een plaatselijk bijenvolk, levende pissebed eten hielp ook niet), maar daar word ik dikker van en bovenal behoorlijk moe. Maar het is kwaad met kwaad bestrijden; zonder medicatie kan ik niet, maar het best werkzame middel veroorzaakt vermoeidheid. Ik neem het 's morgens bij het ontbijt en als ik veel moet rijden en ik voel dat het begint uit te werken, neem ik er nog eentje. Maar dat is bij hoge uitzondering, want dan kan ik haast van parkeerplaats naar parkeerplaats rijden om een kwartiertje de ogen dicht te doen. Alleen....doe ik het niet, ben ik er welhaast zeker van dat ik me ziek kan melden en de volgende dag thuis zit met de gordijnen dicht, omdat mijn ogen dan overgevoelig zijn voor licht....

28-10-2019 | Vrouw | 23
Allergische reactie
Vanwege een crème waar ik een allergische reactie op kreeg, heb ik cetrizine ingenomen. De reactie zou binnen het eerste uur moeten afnemen. Helaas bleek dit weinig tot geen effect hebben. Mijn huid bleef vurig en warm, daarnaast bleven de aangetaste plekken opgezwollen. Wel merkte ik dat ik hoofdpijn kreeg door het middel.

06-08-2019 | Vrouw | 44
Hooikoorts
3 jaar geleden gestart tijdens hooikoortsseizoenen met cetirizine, met succes Tussendoor stoppen als hooikoortseizoen voorbij was, leverde geen problemen op Na 3 jaar overgestapt naar homeopatische oogdruppels en gestopt met cetirizine 2 dgn na stoppen kreeg ik jeuk over het gehele lichaam zonder uitslag Collega kwam met bijwerking jeuk na staken cetirizine Na inname [lees meer...]10mg tabler, verdween de jeuk binnen 2 uur Korte tijd weer doorgebruikt, daarna wederom gestopt En weer na 2/3 dgn flinke jeuk Neem nu bij toename jeuk 1 tablet in en probeer het zo steeds langer uit te stellen tot ik er hopelijk helemaal mee kan stoppen Zit nu gemiddeld 6dgn tussen

26-02-2019 | Man | 43

23-10-2018 | Vrouw | 22
Allergische reactie
Doordat ik extreme allergische reacties heb door mijn kou naar warmte allergie op zoek gegaan naar een oplossing. Eerst andere hooikoortstabletten geprobeerd, hier ging ik mij erg vreemd van voelen. Overgegaan naar deze, eerst werkte het heel goed. Daarna begon ik te merken dat ik problemen kreeg met spraak en zelfs typfouten ging maken, kwijt was hoe ik woorden moest schr[lees meer...]ijven en het vaak verkeerd uitsprak. Zeker geen alcohol erbij drinken want 1 wijntje versterkte dit en voelde ik me erg vreemd. Dus ik besloot te stoppen. Nu is de warmte allergie erger dan ooit. Zelfs als ik in de auto stap, onder de dekens ga liggen, een wijntje drink, stofzuig, direct heftige allergische netelroos op mijn hele lichaam. Word er nu nog gekker van. Ik raad dit dus af. Her lichaam raakt gewend aan de anti histamine waardoor je nog allergischer raakt! Achteraf gezien was ik ook heel kortademig (op de seh ervoor gelegen), nu ik gestopt ben is dat ook voorbij. Ik vind het absurd dat zo'n medicijn zonder recept notabene verkrijgbaar is terwijl het inspeelt op je hersenen!

22-04-2018 | Man | 56
Hooikoorts
helpt de laatste jaren minder en minderen hopeloos op zoek naar iets anders want nu met de explosie van berkenpollen (drievoud van max vorig jaar) loop ik steeds met tranende ogen en een neus die binnenin voelt alsof hij open is

24-08-2017 | Vrouw | 74
Benauwdheid
2 oude katten die nu gelukkig weer bij mijn zoon wonen. Huiskamer gedweild, deuren opengezet! 1 bestraalde borst wat ook schade aan de long veroorzaakt.

10-04-2016 | Man | 64
cetirizine (10mg)
Ik heb vooral last van niesbuien door pollen en kortademigheid. Cetrizine is wel effectief, maar de bijwerkingen (vermoeidheid, slaapverwekkend en soms ook niet goed meer uit m'n woorden kunnen komen) zijn ronduit vervelend. Ik gebruik nu uitsluitend Zandu balm tegen het niezen en bij jeukende ogen oogdruppels tegen rode ogen. Een klein beetje balm smeer ik bij en net in d[lees meer...]e neusopeningen zodra ik een niesbui voel opkomen en direct is de neiging om te niezen verdwenen en het middel geeft bovendien direct en langdurig lucht. Het effect houdt uren aan. Zandu is een middel uit India en heeft een zeer sterke menthol lucht. Bij mij helpt Vicks (ook menthol) onvoldoende. Zandu helpt elke keer. Ik koop de balm in Rotterdam voor slechts een paar euro.

06-07-2015 | Vrouw | 53
cetirizine (10mg)
Wordt er super moe van en ben niet te genieten! Vergeet dingen. Neem het tegen insectenbeten. Daar helpt het wel voor. Ben blij als ik kan stoppen.