Ervaringen met Cetirizine Tabletten

Verkoudheid (3 meningen)
Netelroos (2 meningen)

27-05-2017 | Man | 7
Hooikoorts
Gebruikt voor onze zoon. Een uur na gebruik een slaapaanval van 18 uur, misselijk en hoofdpijn. Ik vind het een zeer naar middel en heb alles in de prullenbak gesmeten. Dit echt nooit meer!

01-07-2018 | Vrouw | 19
Hooikoorts
Vandaag is de pollenexplosie enorm en heb ik ontzettend last van rode, jeukende ogen en niezen. Vanochtend 2 pilletjes genomen en sinds 1 uur val ik telkens uren on slaap. Wat een drama! 100% werkzaam tegen de allergie maar met deze bijwerkingen kan je niet normaal functioneren.

02-05-2017 | Man | 22
Hooikoorts
Ik gebruik al jaren cetrizine tabletten voor hooikoorts. Het remt mijn hooikoortsverschijnselen. Alleen word ik er wel suffig van. Daarom neem ik een tablet voor het slapen gaan. Het werkt 24 uur lang.

14-05-2016 | Vrouw | 30
Hooikoorts
Ik gebruik het medicijn af en toe. In het voorjaar altijd veel last van berkenpollen, daarna een paar maandjes iets minder last daarna beginnen graspollen. Najaar altijd veel last van huisstofmijt. Als ik merk dat allergie de overhand neemt en ik bijna niet meer uit mijn voeten kom, slik ik een periode, in combinatie met prevalin neusspray tegen allergie en ventolin voor[lees meer...] mijn benauwdheid. Ook vaak genoeg slik ik niet als het niet echt nodig is, want word er echt heel moe van. Ventolin gebruik ik altijd, neusspray net iets vaker dan cetirizine.

26-06-2019 | Vrouw | 31
Hooikoorts
Na jarenlang desloratadine en livocab had dit weinig werking meer. Werkt gewoon na een tijd nemen niet meer denk ik ofzo. Werkt prima, nog wel wat last van kriebel in de neus of oor. Maar overall ontzettend blij weer gewoon naar buiten te kunnen! Gebruik het nu 4 dagen, klein beetje moe soms maar absoluut niet erg. Ik koop hem bij de Kruidvat.

12-06-2022 | Vrouw | 32
Werkt goed!

17-04-2021 | Vrouw | 32
Hooikoorts
Ik word er zo moe van en loom net alsof je wakker bent maar in een roes ofzo ... zelfs als ik ze savonds neem voor het slapen. Ik geraakte deze ochtend niet uit mijn bed nam gisteren rond 22u een pilletje van 10mg. Altijd al last van de vermoeidheid na een pilletje dus probeerde nu eens om dezevoog het slapen te nemen maar geen resultaat het is nu 13u en ik voel me nog ste[lees meer...]eds niet normaal qua energie pijl

08-04-2020 | Vrouw | 36
Hooikoorts
Het middel gebruikte ik voor hooikoorts . Ik werd binnen 10 minuten Suf en kon ik lekker slapen dit was de eerste 2 weken zo .. vanaf die 2 weken werkte het als drugs ik kon slecht in slaap komen .. en ook werdt ik wakker na 1-2 uur slaap en kon dan niet meer in slaap komen .: met als gevolg opgejaagd zijn . Ben met dit middel gestopt

22-06-2023 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Ik heb deze pillen vaker genomen tegen hooikoorts. Echter de laatste 2x dat ik deze pillen nam kreeg ik een enorme reactie. Binnen een uur was mijn hartslag veel hoger, hyperventilatie, misselijk, buikpijn, diaree, agitatie, verwardheid, zweten. Ik heb een volle dag met paniekaanvallen gezeten, hoge hartslag en het kwam en ging. Na lang zoeken kwam ik erachter dat er een[lees meer...] stofje inzit die paniekaanvallen kan veroorzaken! Hoe is het mogelijk dat deze pillen zomaar zonder recept bij de drogist te koop zijn?! Dit zou veel beter in de bijsluiter gemeld moeten worden! Wat een ellende deze pillen! Nooit meer! En nu maar wachten tot het is uitgewerkt, slapen lukt niet met al die klachten

06-06-2023 | Man | 41
Hooikoorts
Ik gebruik nu al enkele jaren Centrizine tegen hooikoorts (graspollen/Berk) er voornamelijk vanaf begin mei t.e.m. augustus. Elk jaar heb ik dezelfde symptomen, hetzij algehele vermoeiheid en een neerslachtig gevoel. Ook wanneer ik dit 's avonds inneem. Wanneer ik stop met inname dan verdwijnen de bijwerkingen na enkele dagen. Momenteel probeer ik het seizoen door te gaan [lees meer...]met een neusspray op basis van corticosteroïden en oogdruppels tegen allergie. Jammer genoeg heb ik het doorgegeven aan één van mijn kinderen die momenteel enorm veel last van heeft.

10-07-2023 | Man | 42
Hooikoorts
Ik had dezelfde klachten maar ben cetirizine blijven slikken omdat het hielp bij ergere klachten qua hooikoorts en jeuk en mijn slaapkwalitiet flink verbeterde (stop ik dan ga ik erg heftig dromen, waardoor ik ook weer moe en suf wakker word) Wel heb ik gemerkt dat wanneer ik 's morgens beweeg (10km hometrainer) en extra Magnesium en Vitamine B12 neem ik geen suf/moehei[lees meer...]d klachten meer heb gedurende de dag.

09-06-2020 | Man | 43
Hooikoorts
Al vanaf de middelbare school had ik regelmatig rode, branderige ogen, maar nooit aan hooikoorts gedacht. Ik weet het zelf aan de TL-verlichting, want het was altijd op school. Pas in 2009 (ik was toen 33), toen ik op een mobiele torenkraan ging werken, kon ik ineens 's morgens mijn ogen niet meer openhouden. Het leek alsof ik heel slaperig was, zo'n gevoel was het. Maar i[lees meer...]k was gewoon om 5 uur opgestaan en onderweg naar het werk. Toch maar omgekeerd en naar de huisarts. Die zei resoluut: 'graspollen-allergie, want dat heb ik zelf ook'. Toen kreeg ik neusspray mee. Echter kreeg ik daar vaak een bloedneus door en dat kon wel anderhalf uur duren voor dat ophield (werken was dan onmogelijk). Na een andere spray overgestapt op oogdruppels. Maar dat werkte ook niet, want veel werk was in de bouw en niet altijd was een toilet of ook maar stromend water beschikbaar en eenmaal pijnlijke ogen, kon ik onmogelijk nog druppelen. Uiteindelijk uitgekomen bij Cetirizine (en 's morgens een boterham met honing van een plaatselijk bijenvolk, levende pissebed eten hielp ook niet), maar daar word ik dikker van en bovenal behoorlijk moe. Maar het is kwaad met kwaad bestrijden; zonder medicatie kan ik niet, maar het best werkzame middel veroorzaakt vermoeidheid. Ik neem het 's morgens bij het ontbijt en als ik veel moet rijden en ik voel dat het begint uit te werken, neem ik er nog eentje. Maar dat is bij hoge uitzondering, want dan kan ik haast van parkeerplaats naar parkeerplaats rijden om een kwartiertje de ogen dicht te doen. Alleen....doe ik het niet, ben ik er welhaast zeker van dat ik me ziek kan melden en de volgende dag thuis zit met de gordijnen dicht, omdat mijn ogen dan overgevoelig zijn voor licht....

26-02-2019 | Man | 43

24-06-2020 | Man | 44
cetirizine (40)

06-08-2019 | Vrouw | 44
Hooikoorts
3 jaar geleden gestart tijdens hooikoortsseizoenen met cetirizine, met succes Tussendoor stoppen als hooikoortseizoen voorbij was, leverde geen problemen op Na 3 jaar overgestapt naar homeopatische oogdruppels en gestopt met cetirizine 2 dgn na stoppen kreeg ik jeuk over het gehele lichaam zonder uitslag Collega kwam met bijwerking jeuk na staken cetirizine Na inname [lees meer...]10mg tabler, verdween de jeuk binnen 2 uur Korte tijd weer doorgebruikt, daarna wederom gestopt En weer na 2/3 dgn flinke jeuk Neem nu bij toename jeuk 1 tablet in en probeer het zo steeds langer uit te stellen tot ik er hopelijk helemaal mee kan stoppen Zit nu gemiddeld 6dgn tussen

06-07-2020 | Vrouw | 46
Hooikoorts
Een paar jaar geleden gebruikt en vrij snel gestopt ivm vermoeidheidsklachten. Nu door COVID toch weer begonnen, hoe weet ik anders of ik hooikoorts heb of besmet ben met COVID. Tip van collega was om in te nemen voor het slapen gaan. Al een paar perfecte maanden gehad, nies nu nagenoeg nooit meer, voel me fit en helemaal prima. Van hooikoorts werd ik echt ziek inclusief [lees meer...]koorts, nu voel ik me beter dan afgelopen jaren hiervoor.