levocetirizine

Huisstofallergie (4 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

18-04-2021 | Man | 58
Hooikoorts
ik heb het gisteravond voor het eerst ingenomen en heel erg beroerd ervan ik stop er nu mee dan maar die ik eerst gebruikte tegen me hooikoorts ik ben 58jaar en troep dit middel

27-10-2020 | Man | 56
Allergie
het helpt tegen mijn allergien, zonder deze tabletjes was ik altijd moe van mei tot oktober. hielp in de eerste instantie goed kon weer goed ademen mijn ogen hoefde niet meer gedruppelt te worden en het niezen werd minder. Voelde me beter in mijn vel. Merk alleen de laatste jaren dat ik het hele jaar moe ben. slaap genoeg kom alleen niet uitgerust uit mijn slaap. gelukki[lees meer...]g wordt het nu onderzocht.

02-06-2020 | Man | 39
Hooikoorts
Ik neem Levocetirzine tabletten voor mijn hooikoorts. Ik merk zeker dat dit medicijn de klachten onderdrukt. Jeukende ogen en neus zijn stukken minder na inname. Ook de constante loopneus wordt onderdrukt. Wat wel heel opvallend is dat ik er heel moe van wordt. Niet zozeer geestelijk, maar vooral lichamelijk. Ik heb weinig 'puf' en zodra ik ga staan merk ik dat ik duizeli[lees meer...]ngen krijg. Net of je te snel gaat staan. Betreft potentie werkt het ook niet echt bevorderlijk zeg maar... Al met al is dit wel het enige medicijn wat bij mij enigszins werkt en deze bijwerkingen neem ik dan maar voor lief. Beter dit dan totaal uitgeschakeld zijn door de hooikoorts.

02-06-2020 | Man | 64

20-04-2020 | Man | 66
Hooikoorts
Weinig tot geen positief effect.

30-06-2019 | Man | 62
Hooikoorts
Bijwerkingen van levocetrizine gaan op den duur heel erg tegen staan; soort van regen in de drup ervaring. Dit jaar hooikoorts verschijnselen heel hevig en weinig zijn om ook nog eens de sufheid erbij te nenem, en daarom maar eens wat anders genomen in overleg met huisarts.

21-05-2019 | Man | 18
Hooikoorts
Werkte niet optimaal tegen de hooikoorts, klachten werden wel iets minder maar hielp niet echt. Erger was de vermoeidheid, lusteloosheid. Echt geen energie meer. Leek wel op een depressie. Gestopt met dit middel en na 2 3 dagen weer de oude. Eerst merk sandoz gebruikt ook toen bijwerkingen maar lang niet zo erg als bij het merk focus

14-05-2019 | Man | 50
Hooikoorts
Ik gebruikte dit medicijn een maand, Werd meteen duizelig,dit duurde hele dag door ,misselijk hele dag door ,doodmoe ,me helemaal uitgeput voelen .kon amper nog iets doen of ik was al uitgeput. spierpijn overal ,stramme spieren en zelfs een soort reumatische klachten in me gewrichten kreeg ik ervan. Ik kon ook niet meer normaal slapen ,voelde me opgejaagd. Toen ik erm[lees meer...]ee stopte ging het meteen beter,voelde die dag met stoppen me langzamerhand opknappen,fitter voelen ,het gevoel hebben hehe me energie komt weer terug. De spierpijn verdween ook en de reumatische klachten in me gewrichten ook. Logisch het medicijn verdwijnt dan uit je lichaam . De dag erna voelde ik me weer gezond ,dus dit medicijn is echt vergif voor me lichaam geweest, Wat voor troep ik geslikt heb is me nu nog een raadsel?. Heb echt het idee als ik door gegaan was ermee, ik was dood gegaan eraan ,als de bijwerkingen zo erg zijn je normale leven gaat hierdoor eraan. En je zelfs reumatische klachten gaat ontwikkelen in je gewrichten. Maar als je dokter huisarts belt bestaat dit alles niet,en word je als leugenaar bestempelt wat me heel boos maakt. Gelukkig lees ik hier nog meer slechte ervaringen met dit medicijn ,dat ik dus niet de enigste ben. Dus ben blijk ik kan me ervaring met dit slechte medicijn delen hier.

10-04-2019 | Man | 23
Hooikoorts
Gebruik dit medicijn al enkele jaren tegen hooikoorts en is voor mij het meest effectief tegen de allergie. De bijwerkingen zijn helaas wat minder prettig. Vooral als het een warme droge dag is met veel pollen merk je dat je heel erg vermoeid raakt. Soms zo heftig dat je het liefst de hele dag op bed blijft liggen.

03-03-2019 | Man | 33
Allergie
Voordat ik dit middel ooit gebruikte had ik vaak kast van een verstopte neus en snel last van geirriteerde ogen bij stofjes in de lucht waar ik niet goed tegen kan (bij gebieden met intensieve veeteelt, lichthavens en bij sommige bloeiende bomen). Nadat ik dit middel begon te gebruiken verdwenen dese klachten meteen (ogen werden wel wat droger, maar daar kon ik aan wennen[lees meer...]). Na een aantal weken begon ik te merken dat ik de stress op mijn werk niet goed meer aankon, dat ik ‘s ochtends slecht kon opstaan en dat ik snel overprikkeld was tot agressie aantoe!!.. In de afgelopen periode heb ik getest of er een verband was tussen deze medicijnen en mijn psychische gesteldheid en kwam tot te conclusie dat dit kleine pilletje mijn gedrag radicaal verandert. Waarschijnlijk ben ik hier een uitzondering in, omdat ik hier in de bijsluiter niets over heb kunnen vinden. Inmiddels ben ik gestopt en gebruik ik een Prevalin anti-allergie neusspray (de lichtste die je kunt krijgen) en dit werkt voor mij grandioos. Voor mij (levo)certizirine meer!!

08-01-2019 | Man | 39
Allergie
allergie voor katten, honden, gras en paarden. Wij hebben 2 katten en 1 hond in huis, liep altijd met snotneus, verstopte neus, niezen, rode vlekken rond. Sinds dit middel ben ik van alles verlost en heb geen enkele bijwerking. Zodra ik de pilletjes 2 dagen niet neem komen alle klachten terug en zodra ik ze neem zijn ze weer weg binnen een dag.

12-12-2018 | Man | 48
Huisstofallergie
ik was lange tijd zeer lusteloos, vermoeid en neerslachtig, en dacht dat het aan mijn intolerantie aan sulfieten lag; toen ik in de apotheek en passant vroeg om een middel dat minder slaperig maakt, raadde men mij Allerga Tab aan; na enkele dagen verdwenen al mijn klachten één voor één; zonder overdrijven: ik voel me 10 jaar jonger (weer sporten, positief zelfbeeld, rugpij[lees meer...]n lijkt ook te verdwijnen), wel wat hyper (veel babbelen enz.), maar over de gehele lijn veel positiever ingesteld; ik voel me gelukkiger dan ooit, en had nooit gedacht dat dit middel zoveel slechts kon veroorzaken

03-11-2018 | Man | 57
Allergie
Weet niet of het in mijn geval echt werkt

02-10-2018 | Man | 29
Jeuk
Bij mij werkt het pilletje niet goed. Het helpt een klein beetje maar niet afdoende, dus mee gestopt.

05-07-2018 | Man | 71
levocetirizine (0,5mg/ml)
Allergische reactie
Een dag na de allergische reactie werden de rode vlekken in het gezicht al minder. Wel de hele dag erg moe en pijn in de been spieren

10-06-2018 | Man | 45
Hooikoorts
Voor mij geen goed middel, naast de al beschreven moeheid die hierbij ook optreedt. Een gevaarlijke bijwerking als hartkloppingen en onregelmatige hartslag. Het staat in de bijsluiter als een niet vaak voorkomende bijwerking, dat kan.... maar in de al geschreven verslagen van de gebruikers zie ik het toch best VAAK naar voren komen. Let hierop, het is zeer slecht voor je,[lees meer...] als gevolg hiervan ben ik op de 1e hulp hartbewaking terecht gekomen. Misschien is een desensibilisatie kuur beter voor je of homeopatisch, want aan dit geneesmiddel zitten ECHT risico's.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum