Ervaringen met Levocetirizine

Huisstofallergie (6 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

11-05-2018 | Vrouw | 59
Netelroos
werkt snel..maar continue spierpijn welke bij langdurig gebruik steeds erger wordt.

10-05-2018 | Vrouw | 46
levocetirizine (5mg)
Zo moe dat u continu in slaap val.Continu spierpijn en nog steeds veel last van neus en geïrriteerde ogen.Bovendien ga ik heel wazig zien en ga ik er heel veel van eten.

09-05-2018 | Vrouw | 56
Oogontsteking
Tranende ogen waardoor het ooglid helemaal kapot ging endaar door ook ontzettend ging jeuken, en dat was niet alleenin de zomer maar ook in de winter. Nu tranen mijn ogen bijna niet meer en dus geen kapot ooglid en jeuk.

30-04-2018 | Vrouw | 47
levocetirizine (5mg)
Na tweede tablet op 1 dag erg vermoeid. Dagen erop volgend maagpijn, misselijk en vermoeid. Ik heb liever jeuk dan deze ernstige bijwerkingen

25-04-2018 | Vrouw | 51
levocetirizine (0,5mg/ml)
Allergische reactie
gebruik dit enkel in geval van ernstige aanval van allergie omdat ik er anders te moe van ben. Wel heel effectief. loopneus, tranende ogen, niezen enz.verdwijnen al snel.

12-04-2018 | Vrouw | 22
levocetirizine (5mg)
Allergie voor honden, katten alles wat een vacht heeft. Hooikoorts en huisstofmijd. Werkt voor geen ene cent! Nu telfast voorgeschreven gekregen, hopelijk werkt dit wel!

23-02-2018 | Vrouw | 23
levocetirizine (5mg)
Als gevolg van een heftige allergische reactie kreeg ik dit medicijn. Dit heb ik in de middag gekregen en genomen en in diezelfde avond voelde ik me verschrikkelijk. Misselijkheid en hoofdpijn gevolgd door druk op de borst, trillen over het hele lichaam gevoel van flauwvallen, hartkloppingen en braakneigingen. Ik kon ook niet goed rechtop blijven zitten, eigenlijk alleen [lees meer...]maar liggen.

29-06-2017 | Vrouw | 38

20-06-2017 | Vrouw | 52
Allergische reactie
Ik kreeg 7 maanden terug last van druk uticaria ik ben toen levocetrizine gaan gebruiken 1 pilletje voor het slapen gaan en na een half uur doet het z'n werking ! Ik kan soms 1 dag overslaan maar als ik dat 2 dagen doe dan komt. En de jeuk bulten en drukplekken weer opzetten ! Ben zeer blij met dit geneesmiddel!

06-06-2017 | Vrouw | 45
levocetirizine (5mg)
Al sinds puberteit last van heftige allergische reacties, zoals niezen, jeuk aan ogen, gehemelte, neus en oren. Loopneus, waterige ogen en het gevoel continu verkouden te zijn. Lijkt veel op hooikoorts, maar ook in de winter en herfst veel last. Gebruik nu Levocetirizine 1 tablet en heb weinig tot geen klachten meer. Ooit de tip gekregen om voor de nacht een tablet in te n[lees meer...]emen zodat je minder last hebt van slaperigheid en futloos / sloom gevoel, dat verschil merk ik zeker. Ik ben tevreden over dit product en dan bij voorkeur van het merk fokus, deze werkt beter dan die van Sandoz.

29-05-2017 | Vrouw | 19
Allergische reactie
ik heb verschillende allergieën ontwikkeld en dit helpt me er mee omgaan. maar mijn ervaring is wel dat de werking met de tijd minder word.

17-04-2017 | Vrouw | 42
Neurofibromatose
van af mijn 18e heb ik deze aandoening, altijd wat weg laten halen in het ziekenhuis. ik was wat aan het kijken op het internet en kwam dit tegen. https://neurofibromatose.nl/assets/uploads/files/ ArmandQuaedvlieg .pdf. Ik heb het aan de dokter gevraagd en hij zei je kunt het altijd proberen. Dus zo gezegd zo gedaan. Bij mij word het niet erger, de bultjes worden minder[lees meer...] zichtbaar. Ik blijf het gewoon door slikken. want als ik het niet zou doen, komen er alleen maar meer.

16-04-2017 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Sinds een 3-tal jaar hooikoorts. Loopneus, brandende ogen, kortademigheid, zelfs appel eten doet mijn keel dichtgaan. Als de symptomen beginnen neem ik 1 pilletje. Je wordt er idd wel wat moe van. Ik heb eens 's morgens 2 pilletjes genomen. Is geen goed idee!! Ik had precies een fles drank uit... over het algemeen helpt het wel wat.

02-04-2017 | Vrouw | 22
levocetirizine (5mg)
Mijn allergie heeft me, waarschijnlijk tezamen met een andere ziektekiem, een sinusitis gegeven. In eerste instantie was ik niet van plan dit medicijn te gebruiken, maar na een CT is het vrij duidelijk dat er na 3-4 maanden tijd geen verandering in te merken was. Mijn eerdere desloratidine tabletten waren bijna op, dus het leek een goed idee wat anders te proberen. De hui[lees meer...]sarts schreef me levocetirizine voor. Echter gaf levocetirizine enorm veel bijwerkingen: ik kreeg niets meer gedaan in het weekend en had het gevoel dat mijn mentale functioneren erdoor beinvloed werd. Nu staat er in de bijsluiter dat je het meer dan 2 dagen moet innemen voor de bijwerkingen opdat de bijwerkingen verdwijnen. Echter houdt dat in dat je lichaam zich aanpast naar het medicijn en dat is dus zeker niet de bedoeling naar mijn mening. Tevens schijnt levocitirizine gemakkelijk door de bloedhersenbarriere te gaan (geen idee of dit met desloratidine ook zo is, maar ik merkte het zelf bij levocitirizine) het had een invloed op mijn humeur.. Na wat zoeken vond ik mijn oude anti-histaminica terug: desloratidine. Ik was destijds gestopt omdat ook deze me slaperig maakte, maar in tegenstelling tot levocitirizine was de slaperigheid beperkt. Functioneren overdag en mijn humeur bleven mijn desloratidine wél semi-normaal. Iets slaperiger VS de hele dag in bed liggen maakt toch wel een verschil. Nu lees ik veel positieve recensies over levocitirizine, dat is dus zeker niet mijn ervaring. Bijwerkingen Enorme slaperigheid, effect op humeur, lusteloosheid, onvermogen normaal te communiceren, effect op denkvermogen, effect op functioneren, af en toe zei ik dingen die ik helemaal niet meende.

25-02-2017 | Vrouw | 35
levocetirizine (5mg)
Ingenomen na allergische reactie (urticaria) over hele lichaam. Na eerste inname verdween de reactie maar enkele uren later kwam het gewoon terug. Nu twee dagen later ben ik slap als een vaatdoek, en heb ook enorme keelpijn...

28-12-2016 | Vrouw | 19
levocetirizine (5mg)
Door in een korte periode veel onstekingen gehad te hebben (longonsteking, maaggriep, 2x blaasontsteking, chlamydia) heb ik veel antibiotica's moeten nemen waardoor ik nu een virale infectie in mijn bloed heb. Gevolgt door uitslag die eruit ziet als rode hond, maar dan met veel jeuk en heel branderig. Het begon eerst gewoon met een paar kleine roze puistjes die zich daarn[lees meer...]a volledig uitzette over heel mn lichaam. Warmte maakt het erger en de jeuk is onverdraagzaam. Ik heb pas deze pil sinds vandaag genomen. Na een half uur verminderd de jeuk en is het zelfs helemaal weg als ik er niet meer aan denk. Maar nu momenteel nog geen 2uur later is de jeuk terug dus ik ben aan het overwegen om een de te nemen. Alhoewel er staat dat dit eigenlijk niet aangeraden is.