Ervaringen met Levocetirizine

Huisstofallergie (6 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

16-05-2023 | Vrouw | 45
levocetirizine (5mg)
Ik kreeg het voor allerlei allergische reacties. Hooikoort, allerlei pollen, huisstofmijt, dieren, jeuk op de huid door voedselallergieen. 10 jaar lang nam ik het, want als ik het niet nam, kreeg ik gelijk 'allergische reacties'. Januari 2023 besloot ik af te bouwen. Eerste twee klachten waren diarree en wakker worden tussen 4 en 5 in de ochtend. Daarna vermoeidh[lees meer...]eid, spanningsklachten, verminderde eetlust en gewichtsverlies. Ondertussen ben ik sinds eind april volledig afgebouwd. Mijn energie is bijzonder slecht, en ik kan bijna geen prikkels verdragen. Muziek, tv, sociale dingen.... ben al snel overprikkeld. Ik slaap langzaam iets beter, maar word in de ochtend wakker met vreselijk stressgevoel/ enigzins angstig. Als ik uit bed ga verminderd dat geleidelijk en in de middag voel ik me redelijk normaal. Behalve dat ik niet echt van dingen kan genieten. Mijn gevoel is afgevlakt, mijn denken langzaam, mijn geheugen beroerd. Ik gebruik ( voor de volledigheid) nog 15 mg Venlafaxine, een dosis waar ik al 2 jaar stabiel op was. Mogelijk was er een wisselwerking tussen deze twee middelen?

16-06-2021 | Vrouw | 34
levocetirizine (5mg)
Gebruik nu een maand levocetirizine, na vele jaren en verschillende medicatie van de dokter te hebben geprobeerd werkt dit echt perfect, na enkele jaren dikke en jeukende ogen is dit een verademing, geen zonnebril meer nodig. Eczeem klachten lijken wel meer geworden, het is het een of het ander, maar liever zo!

03-04-2021 | Vrouw | 47
levocetirizine (5mg)
Ik gebruik het middel chronisch vanwege allergisch klachten, zoals hooikoorts, huisstof mijt eczeem en ontstoken ogen (door allergie) het middel werkt super, maar ondanks de belofte dat dit middel geen bijwerkingen zou hebben, ervaar ik veel vermoeidheid en heb ik meer slaap nodig om mij overdag fit te voelen. Om deze reden slik ik het middel in de avond.

06-10-2020 | Vrouw | 59

04-09-2020 | Vrouw | 60
levocetirizine (5mg)
Werkt van geen meter. Maar slik het onder het mom van Baat het niet... Alleen terfenadine hielp

22-08-2020 | Vrouw | 46
levocetirizine (5mg)
Ik slik al jaren elke dag, het hele jaar door, een tablet levocetirizine tegen allergische klachten. Dit werkt bij mij erg goed. Als ik nooit een tablet oversla, heb ik eigenlijk nauwelijks allergische klachten. Zonder dit medicijn heb ik veel last van rode, jeukende ogen, en jeuk in de keel en aan het gehemelte, en niesen. Maar o wee als ik een keer een dag een tablet ver[lees meer...]geet, dan is blijkbaar meteen de hele balans zoek. Ook al neem ik de tabletten daarna weer gewoon, toch duurt het dan nog een aantal dagen voordat ik weer helemaal zonder klachten ben. Wel las ik een keer dat vermoeidheid een bijwerking kan zijn van dit medicijn en ik realiseerde me dat ik ook overdag vaak echt moest vechten tegen de slaap, ook als ik die nacht goed geslapen had. Omdat ik mijn tablet altijd ‘s morgens innam, besloot ik deze ‘s avonds te gaan innemen; immers, als ik maar gewoon zorg dat ik elke 24 uur een tablet neem, ben ik doorlopend allergieklachtenvrij, dus het tijdstip van innemen maakt voor de effectiviteit voor mij niet uit. En dat ‘s avonds innemen heeft echt goed geholpen tegen overdag moe zijn. Ik ben laatst een keer weer teruggegaan naar ‘s morgens innemen, maar de vermoeidheidsklachten waren meteen weer elke dag terug overdag, dus na een dag of drie ben ik toch weer naar de avond gegaan. Het moe zijn overdag was toen weer weg.

08-08-2020 | Vrouw | 26
Allergische reactie
Ik heb tweemaal mysterieuze allergische reacties gehad waardoor één ooglid en een kant van mij gezicht dik waren en ik kreeg ook lichte uitslag op mijn gezicht, armen, borst, buik, handen en voeten. De medicatie werkt best langzaam, zo langzaam dat ik niet echt weet of het wat deed. Pas na 3 dagen ongeveer waren de symptomen weg. Maar door de medicatie kreeg ik last van mi[lees meer...]jn ogen, ze voelen super heet aan, droog en jeukerig. Hierdoor verminderden mijn zicht. Ik werd ook erg moe van de pillen en dit beïnvloedde mijn dagelijkse leven en werk.

17-04-2020 | Vrouw | 30
levocetirizine (5mg)
Op het merk focus reageer ik heel goed, nu het merk sandoz wat een hel is dit. Misselijk, hoofdpijn raar zicht.

24-12-2019 | Vrouw | 19
levocetirizine (5mg)
Ik neem dit medicijn preventief om ervoor te zorgen dat ik geen erge reactie krijg op muggenbeten. Ook heb ik andere allergische reacties (nasale drip), die dit verlichten. Ik nam dit zonder er bij stil te staan gedurende een half jaar. Wat mij onlangs is opgevallen hoe vermoeid ik ben. Zeker als ik dit medicijn in de ochtend neem. Hoeveel ik ook slaap, nooit ben ik uitg[lees meer...]erust. Ik dacht na wat reacties te lezen op het internet van gelijkaardige gevallen om er mee te stoppen. Een slimme beslissing want 2 dagen later voel ik mij al veel wakkerder en neem ik er de allergische reacties bij als ik tenminste wakkerder ben. Ik ga het enkel nog nemen nadat ik een muggenbeet krijg.

02-12-2019 | Vrouw | 46
levocetirizine (5mg)
Ik heb een allergie voor “Histamine”, ik had dagelijks hevige diaree na het eten van bepaalde voedingstoffen en brandende buikkrampen, na het eerste pil niks meer!!! meer energie , goed gevoel, voel me blij en geen diaree meer !! Ik ben super gelukkig met dit pilletje , na het nemen van het pil ben ik wel super moe !! Maar dan slaap ik goed 🤗

01-03-2019 | Vrouw | 27
levocetirizine (5mg)
Het doet bij mij helaas niets tegen mijn allergieen ( hooikoorts , huisstofmeit )

26-09-2018 | Vrouw | 63
levocetirizine (5mg)
Het merk focus is voor mij het beste merk. Hier reageer ik het beste op. Dit merk is momenteel niet leverbaar vlgs mijn apotheker. Heb merk sandoz gekregen. Hier reageer ik slecht op. Veel jeuk en uitslag en zware vermoeidheid. Weet iemand of merk focus nog ergens te verkrijgen is.

06-09-2018 | Vrouw | 52
levocetirizine (5mg)
Het medicijn hielp wel tegen mijn constante loopneus en korstjes, dat nam snel af. Ik werd moe, lusteloos en zelfs depressief. Regelmatig reageerde ik erg ongeduldig en zelfs agressief op mijn naasten. Ook had ik s'nachts vaak hartkloppingen. Nu ik een tijdje gestopt ben, wordt ik eindelijk weer mijn normale ik. Wel weer een beetje loopneus en korstjes. Helaas ben ik ook[lees meer...] aangekomen omdat ik de hele dag trek in eten had.

05-08-2018 | Vrouw | 24
levocetirizine (0,5mg/ml)
Ik slikte al jaren dezelfde anti-histamine tabletten (allergische astma) maar ik merkte dat dit geen effect meer had. (voorheen Fexofenadine). Dat is de reden dat ik begonnen ben met Levoceterizine. Direct na de eerste keer dat ik een tablet had ingenomen kreeg ik last van buikpijn, moeheid en was ik enorm duizelig. Na een langere periode namen de klachten iets af, maar n[lees meer...]iet voldoende zoals ik zou verwachten Ik ben inmiddels gestopt met het gebruik van dit medicijn. Naast de bovengenoemde klachten, was ik ook totaal niet mezelf. Ik was meer prikkelbaar, zat niet lekker in mijn vel en sliep slecht. Overdag op werk was ik vermoeid. In de bijsluiter staan bijwerkingen vermeld onder “soms” die daar zeker niet thuishoren. Die vallen zéker onder “vaak”, helemaal nu ik ook andere meningen gelezen heb van gebruikers.

20-07-2018 | Vrouw | 72
levocetirizine (5mg)
Gestoken door een bij. Meteen 2 pilletjes genomen. Nog 8 km. gefietst en toen begonnen mijn lippen te tintelen. Thuis gekomen werden mijn lippen dik, mijn huid rood en mijn hele lijf kriebelde. Het medicijn had dus helemaal niet gewerkt. Het gevolg was een anafylactische shock met alle gevolgen van dien. Dit is absoluut geen geschikt medicijn ingeval van bijensteken! Bov[lees meer...]endien is de gebruiksvriendelijkheid abominabel ............ Na een een paar weken ging de strip al stuk. Ik moet het medicijn altijd bij me hebben. Toen ik met heel veel pijn in mijn gezicht (wenkbrauw) twee pilletjes moest pakken vielen er pilletjes op de grond. Je krijgt ze er niet uitgekrabd, of ze vallen op grond. Verder vind ik de verpakking niet erg duurzaam. Veel te veel verpakking voor erg kleine pilletjes. Ik heb nu weer gewoon Tavegyl bij me..............

12-07-2018 | Vrouw | 39
levocetirizine (0,5mg/ml)
Doorgaans heel goed mee geholpen. Vroeger niesbuien heel de dag door, heel het jaar door. (heb meerdere allergieen, hooikoorts, huisstofmijt, grassen, bomen, katten, etc) De echte niesbuien blijven nu toch uit. Heel af en toe zou ik eens een keer of 3 moeten niezen als er echt veel pollen in mijn omgeving rondvliegen., maar niets meer in de orde van wat vroeger het geval[lees meer...] was. Ik neem de pil altijd 's avonds in voor het slapen gaan. daardoor heb ik geen last van slaperigheid of zo.