Ervaringen met Alprazolam

Stress (7 meningen)
Sociale fobie (1 mening)

23-01-2019 | Man | 31
alprazolam (0,25mg)
2 e dag dat ik dit neem 3x 0’25 mg per dag voel me ervtoch niet echt prettig op , heb het gevoel dat het de angst wel wat afremt , maar al de rest ook precies een zonbie die wat doelliis rondwandelt

15-01-2018 | Vrouw | 31
alprazolam (0,5mg)
Alprazolam heb ik korte tijd gebruikt. Ik ervoer angstklachten en het medicijn had effect op mijn lichamelijk symptomen. Ik voelde mij geestelijk echter heel down en verdrietig als het medicijn begon te werken. Dit vond ik zo beangstigend, dat ik er redelijk snel mee ben gestopt. Oxazepam was een goede vervanger en onderdrukte mijn lichamelijke én geestelijke symptomen.

22-11-2017 | Man | 32
Overspannen/burn-out
Dit medicijn voorgeschreven gekregen bij mijn burn-out. Hierbij kreeg ik last van heftige paniekaanvallen en angsten. Dit werd zo heftig dat ik nauwelijks de deur uit durfde en mijn eten niet binnen kon houden. In die periode heb ik het 1 maand 3x per dag 0,25mg gebruikt. Tijdens mijn therapie ben ik gaan afbouwen. Heb het ongeveer 1,5 maand aaneengesloten gebruikt. Nu geb[lees meer...]ruik ik het af en toe, laatste keer 3 weken geleden. Zit nu in de 6e mnd van mijn burn-out. Het is een erg effectief medicijn met weinig/geen bijwerkingen en voel me er lekker door, top zelfs. Daarom is het gevaar dat je het steeds weer gaat gebruiken aanwezig. Maar dat is met alle kalmeringsmiddelen, gebruik het in moeilijke periodes daarvoor zijn ze. Met mijn therapie en begeleiding van de psycholoog gaat het al een stuk beter. Bij burn out is het een kwestie van tijd nemen en je leven anders te gaan inrichten, heb ik het idee.

28-12-2019 | Man | 33
alprazolam (0,5mg)
Na vele middelen te hebben geprobeerd voor de nachtrust toch uitgekomen bij alprazolam, ondanks bezwaren vele artsen. Minste bijwerkingen tijdens gebruik. In de loop van 1,5 jaar elke nacht gebruik is de dosering gecontroleerd verhoogd van 0,5 mg naar 1 mg. Ik ben alweer een half jaar aan het afbouwen (zodra er ruimte is) en zit ondertussen op 0,625 mg. Afbouwen gaat langz[lees meer...]aam, als ik dat sneller doe heb ik overdag (behoorlijke) onrust, ondanks dat ik het alleen voor de nacht gebruik. Ik ben blij met de keuze die ik gemaakt heb, mijn inschatting dat het mij zou lukken om de inname te beheersten klopte, en ondanks dat het afbouwen nu wel onrust geeft. Maar dat veel liever dan de onrust van de rotzooi van andere slaapmedicatie. Ook als je dan leest dat het ook moeilijk is om daar vanaf te komen. Wel duidelijk negatieve invloed op het geheugen, nieuwe herinneringen worden slechter aangemaakt. Had ook complete blackouts, dat ik mijn handen stond te wassen na toiletbezoek en dat het toilet doorspoelde, maar compleet geen herinnering had van dat ik op het toilet zat. Het supplement q10 (400 mg per dag) heft dit voor mij op, al is mijn geheugen nog niet in topvorm. Al met al tevreden over het middel.

16-02-2023 | Vrouw | 34
alprazolam (0,25mg)
Ik gebruik dit in combinatie met paroxetine omdat ik last heb van woede aanvallen, dwangstoornis en paniekaanvallen. De alprazolam maakt wel moe, beetje gevoelloos, slaap beter maar heb ook meer moeite om uit bed te komen om de honden uit te laten. Normaal spring ik zo uit bed maar heb nu soms een half uur tot uur nodig voor ik er echt uit kom. Ik neem het 3x daags, 1 tabl[lees meer...]et, sinds begin deze maand. Komt er nu meer op neer dat ik te moe/gevoelloos ben om mij bezig te houden met dwang en woede aanvallen. Ik drink er wel 4% alcohol bij (word afgeraden) af en toe, dagelijks, om mij nog rustiger en meer moe te voelen. Niks meer voelen brengt mijn suïcidale gedachten ook meer op de achtergrond.

02-01-2023 | Vrouw | 34
alprazolam (1mg)

09-10-2018 | Vrouw | 34
Angst
Door een ptss kon ik niet slapen, dagen/wekenlang van 1 a 3 uurtjes tot geen slaap. Totdat ik alprazolam kreeg voorgeschreven, ik kon weer meer dan 3 uur slapen! Ik was erg angstig voor verslaving dus zeer zuinig met gebruik. Nu heb ik in mei paroxetine 25 mg en gaat t velen malen beter! MAAR zit met die verdomde alprazolam verslaving. Het afkicken is hels, elke dag koppij[lees meer...]n, levensechte dromen, elke dag in een soort waas leven en het idee hebben dat je droomt.....zeer naar! Klappertanden, koortsaanvallen en ga zo maar door!!!! Wees voorzichtig met dit middel! Ik bouw nu af van 1 mg pd, zit nu op 0.425 zelfs zo een lage dosering is al een hel om vanaf te komen.

25-07-2021 | Vrouw | 35
alprazolam (0,25mg)
Ik heb 2,5 week geleden vanwege een hyperventilatie eerst oxazepam gekregen, tot aan de afspraak waar ik zo bang van was. Echter hield de onrust daarna helemaal niet op, dus kreeg ik eerst een bètablokker, hier had ik het toch niet helemaal op, dus heeft de dokter alprazolam 3x daags, 0,25 gegeven. Deze slik ik nu nog, bij de in name werkt het vrij snel en kan ik ook lekk[lees meer...]er genieten de rust die het mijn lijf geeft. Maar na een uur of 4 toch wel uitgewerkt en begint mijn hartkloppingen weer, me hoofd bonkt en suist. Iemand dit ook? Ik bel de dokters maar etc, maar na 3 hartfilmpjes in 2 weken tijd en bloeddruk etc is alles gewoon prima.

18-04-2021 | Vrouw | 35
alprazolam (0,25mg)
Ik gebruik al jaren dagelijks 4 tabletten van 0,25 mg tegen angst en daarnaast Citalopram 20 mg. Tot vorige week was alles ok ineens was ik mijn levenslust kwijt, sterk doodswens zonder aanleiding. Huilen, klagen, piekeren, geen eten binnen kunnen houden. Hierop heb ik contact gehad met mijn therapeut uitgelegd en wat zij tegen mij zij was ach meid je doet het al 2 jaar h[lees meer...]artstikke goed je hebt gewoon medelijden met jezelf daar komt het door. Ik slaap heel slecht max. 2 uur per nacht. Ben doodsmoe kapot gekke dinfen gaan door mijn hoofd. Volgens haar moest ik niet overdrijven want ik ben een sterke vrouw 😕. Naar aanleiding van al deze klachten heb ik besloten om de dosering iets te verhogen. Tevergeefs slapen lukt niet en loop nog elke dag rond met nare gedachten

11-02-2020 | Man | 35
Overspannen/burn-out
Door overspannenheid/burnout klachten gebruik ik nu Alprazolam al een paar maanden. 3x2(0,25mg) per dag. Dus eigenlijk "maar 1,5mg per dag". Ik vind het een goed middel. Ik word er absoluut niet suf van. Ik voel mij eerder meer mezelf, zelfs meer energie en ook kan ik hierdoor makkelijker eten. Eerst stond het mij tegen om dit (alweer) te moeten gebruiken, maar het mid[lees meer...]del werkt goed bij mij. Geen enkele bijwerkingen en ik blijf er prima helder bij. Op dit moment kan ik niet zonder dit middel. Voor nu vind ik het prima om te moeten nemen. Als de tijd daar is, bouw ik het wel weer af.

23-06-2019 | Man | 35
alprazolam (0,25mg)
Na heel veel jaren zware uitputting en een zwaar ongeluk neem ik het bij noodzaak bij aanvallen. Vind het wel heel mild middel en voel er niet veel van maar denk wel dat het helpt een aanval sneller overheen te komen. Gebruik het vooral omdat ik het gevoel van bv een oxazepam niet fijn vind en de wazigheid die daarbij gepaard gaat juist extra paniekaanvallen kan veroorzake[lees meer...]n en dit heeft volgens mij geen bijwerkingen.voel opzich weinig aan maar het is wel fijn om iets te hebben als mentale steunpilaar al is het maar om het idee

05-01-2024 | Vrouw | 36
alprazolam (0,5mg)
Hai ik ben 36 jaar en ik heb erg veel angst en paniekaanvallen gewoon spontaan uit het niets komen ze opzetten al 2 jaar lang soms lijkt het alsof ik letterlijk doodga of mijn hart stopt wat dus niet zo is meerdere keren ambulance gebeld die willen mij niet meer zien hoor gebruikte 2 maanden oxzepam 3 keer per dag 10 mg maar ik voel me zo beroerd daardoor vooral de volgend[lees meer...]e dag dus al maanden niet gebruikt maar ik ben echt kapot ik kan niet normaal me dingen meer doen door de aanvallen en angst en heb 3 kinderen nu heeft de dokter mij xanax 0.50 mg 1 keer per dag gegeven maar ik ben zo erg bang dat ik verslaafd eraan raak of dat ik de hele dag suf blijf dus nog steeds niet ingenomen ik heb ook therapie maar voor mij helpt dat niks kan iemand mij wat meer informatie geven over de xanax voel je je echt weer goed en kan je alles gewoon doen zonder helemaal suf te zijn ik zou me graag 1 dag helemaal goed willen voelen en weer wat leuks kunnen doen met de kinderen kan nu niks tips aub🤗

05-07-2023 | Vrouw | 37
Onrust
Hallo, Bij welke Duitse apotheek haalt u de alprazolam? Want het is weer niet verkrijgbaar en heb het echt nodig. Alternatief werkt bij mij niet zo goed.

16-10-2018 | Vrouw | 37
alprazolam (0,25mg)
Na een stressvolle periode met weinig slaap terug een nachtje doorgeslapen.

19-11-2017 | Vrouw | 37
Depressiviteit
Ik heb best wel goed ervaring er mee. Ik heb mijn door de moeilijke tijd heen holpen . Ik werd daar rustig en kon weer aan zelf werk

21-08-2017 | Vrouw | 37
alprazolam (0,25mg)
Hallo, ik slik dit middel tegen mijn angststoornis.. icm lexapro 20 mg.. Ik heb angst om te eten en merk dat ik met alprazolam minder angstig ben.. ben alleen bang om er verslaafd aan te raken.. slik nu 0.25 mg indien nodig (gemiddeld 2-3 keer per week)

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum