Ervaringen met Alprazolam

Stress (7 meningen)
Sociale fobie (1 mening)

14-08-2019 | Vrouw | 50
alprazolam (0,5mg)
Ik had eerst bromazepam 3mg al 20 jaar tegen hyperventilatie en dan 3 maal daags,deze waren ineens niet meer verkrijgbaar. Kreeg ik 3x daags seresta 5mg hier reageerde ik heel raar op dat ik naar de huisarts moest ,helemaal zweten en paniek onwerkelijk. Toen heb ik alprazolam gekregen van 0.5 mg mag ik er 6 van op 1 dag. Door de gebeurtenissen was ik zo bang geworden dat [lees meer...]ik in een depressie ben gekomen en nu maar eruit zien te komen. Hulp is er niet ,een lange wachtlijst vind het echt een schande dat dit hier in Nederland zo kan.

15-10-2017 | Vrouw | 50
alprazolam (0,25mg)
Ik heb 2 jaar alprazolam gebruikt en in het begin was ik daar heel positief over. Echter na enige tijd werd ik steeds vermoeider en emotieloos. Ik gebruikte 2x0,25mg. Wilde steeds wel afbouwen, maar dat lukte mij niet. Tot ik een paar weken geleden met Magnesium begon. 200mg. iedere ochtend. Ik kon de alprazolam in een keer laten staan en voel me beter dan ooit. Mijn behan[lees meer...]delaar was in alle staten en vond dat dat niet goed kon gaan. Wel dus. misschien een tip voor jullie? Probeer het eens. Je kunt dan altijd proberen de alprazolam langzaam af te bouwen. Succes er mee hoor!! Susanne

24-08-2017 | Vrouw | 50
alprazolam (0,25mg)
ik gebruik alprozolam om de belevingen die ik heb na de psychose van drie jaar geleden te kalmeren. mijn vraag is zijn er mensen die verdikken van alprozolam? alvast bedankt voor je reactie

08-06-2017 | Man | 50
alprazolam (0,5mg)
Dit medicijn gebruik ik al heel lang, mede door Ptss. Werkt effectief tegen onrust en spanning. Ernstig ziektebeeld gehad. Ik heb vrijwel geen bijwerkingen (slaperigheid), omdat ik het al zolang gebruik.

21-07-2016 | Man | 50
alprazolam (0,25mg)
Vroeger nam ik humorap 20mg voor mijn angstaanvallen en dat werkt heel goed en niet verslavend, alleen duurt het 2 weken voor het werkt, daarom heeft mijn arts alprazolam voorgeschreven voor de zwaardere momenten. Uit verveling omdat ik de hele nacht niet kan slapen ben ik beland en schrik ik me rot van hoe verslavend het zo te klinken is. ben blij als mijn humorap werkt e[lees meer...]n de alprazolam kan laten liggen.

25-05-2022 | Vrouw | 51
alprazolam (0,5mg)
Ben al lang, vele jaren, tevreden over Alprazolam. Ik had het idee dat 0.5 en 20 minuten op de bankliggen op nuchtere maag of volgens mij ook na eten, genoeg was voor een reset. Lag ik even en voelde ik in ene de spanning loslaten. Was alles weer okay. Nu lijkt het in ene minder goed te werken. Ik schreef eerder mijn vader is ziek. Mogelijk is de spanning te groot vo[lees meer...]or 0.5? Maar neem ik dan 2x 0.5 dan wordt je steeds slaperiger verderop in de dag, en zit je in ene buiten op een openbaar bankje in slaap te vallen. ;) Baal een beetje hiervan. Ik vind het niet verslavend. Neem het soms. Voel niet dat ik meer en meer wil, want dan word ik suffer.

26-01-2020 | Man | 51
Angst
Werkt bij na een paar minuten ik voel de rust in mij opkomen en kan hier goed van doorslapen. Waarschijnlijk heb ik dan ook mijn eetbuien hieraan te danken. Maar heb het liever zo.

10-02-2017 | Man | 51
Onrust
Heel positief over dit medicijn. Zorg er wél voor dat je dit niet elke dag gebruikt, tenminste niet langdurig.......anders heel gauw verslavend. Dit medicijn geeft mij, als ik het ff niet zo zie zitten en wat depri ben, positief gevoel. Bijwerking is bij mij heftig dromen. Alles wat je meemaakt in een droom is dan ook echt heel intens en net of je er echt in zit. Ik slaap [lees meer...]wel heel goed met dit medicijn! Ik gebruik het zonodig, dus lang niet elke dag. Als je wél elke dag doet, dan ga je eraan verslaafd raken en dat wil ik persé voorkomen. Ik merk dat dit medicijn mijn onrust wegneemt en ik ga weer positiever denken. Verder gaat het in slaap vallen heel makkelijk met dit middel. Ik raad het wel aan in ieder geval!

28-05-2023 | Vrouw | 52
alprazolam (2mg)
Jarenlang gebruikt tot volle tevredenheid. Hoeveelheid 3 maal daags 1 is te weinig. Huisarts besloot over te stappen op 6 maal daags diazepam. Maar diazepam werkt lang zo goed niet tegen angst onrust bezorgdheid . Daarnaast voor de nacht mag ik temazepam gebruiken 2 stuks. Alprozalam is net als diazepam of oxazepam of temazepam binnen 2 uren uitgewerkt . Kortom : het he[lees meer...]lpt een klein beetje. Iets minder stress en zorgen. Iets meer rust in het leven. Nadelen : veel dorst en grote mate van vergeetachtigheid. Slechte concentratie. Autorijden etc raad ik af.

17-01-2023 | Vrouw | 52
alprazolam (0,5mg)
Vastgestelde C PTSS, ADHD, Artrose, spierspasmen, na jaren spierontspanners (die spijtig uit handel genomen zijn) gedwongen moeten overschakelen...momenten dat ik er 's avond 2 stuks moet nemen om me te kalmeren en soms maanden geen...tot nu toe geen verslavingsverschijnselen of bijwerkingen, ondanks dat ik bij elk ander medicatie die ik ooit nam het tegenovergestelde kree[lees meer...]g wat beoogt was met het medicijn. Ik merk wel dat ze soms snel werken en soms duurt 't uren eer 't werkt. En vreetkick na een 10tal minuten...

08-10-2016 | Vrouw | 52
alprazolam (0,25mg)
Hallo, ik heb alprazolam 3 x 0,25mg en cipramil 1 tablet van 20 mg voorgeschreven van huisarts. Het is de eerste maal in mijn leven dat ik dat moet nemen. Als ik dat hier allemaal lees, heb ik al angst om ze te nemen. Al die bijwerkingen in het begin. En ook dat je er toch aan verslaafd kan geraken op lange termijn. Zit in twijfel of ik het wel zou nemen of zo blijf zoals [lees meer...]ik ben is het ook niet dan kan het misschien nog erger worden. Heb een trauma meegemaakt en sindsdien heb ik bang om mijn huis uit te gaan onder de mensen te komen en als ik onder de mensen ben of ben eens op stap met de kids wil ik zo vlug mogelijk terug thuis zijn. Is er iemand die mijn verhaal een beetje begrijpt?

27-07-2023 | Vrouw | 53
Stress
Hallo, weet iemand waar in Nederland de alprazolam Mylan weer verkrijgbaar is?

11-02-2019 | Vrouw | 54
alprazolam (0,25mg)
Op een dag ben ik afgevoerd met de ambulance , omdat men dacht dat ik een hartinfarct had. Na vele onderzoeken was het ‘alleen maar’ hyperventilatie, volgens de cardioloog. Nou, toen begon het pas ! Angst- en paniekaanvallen, niet meer de deur uit durven, niet meer kunnen slapen, niet meer kunnen ontspannen, HELP ! De huisdokter schreef alprazolam voor EN therapie bij een,[lees meer...] zeg maar, mental coach, want daar kon ik snel terecht. Dat bleek een schot in de roos. De alprazolam was mijn ‘rollator ‘, mijn broodnodige hulpmiddel en de therapie was mijn ‘kneed- en graafmiddel’. Na een hele poos was duidelijk wat er allemaal aan de hand was, gelukkig ! Toen kwam ik ook zover dat ik echt weer van de alprazolam afwilde, maar dat was nog niet zo makkelijk. Ik moest echt stapsgewijs afbouwen en niet ineens, want dan protesteert je lijf met alle gevolgen vandien, zelf ondervonden ! Afbouwen heb ik verder op eigen houtje gedaan door telkens wat van de dosis af te halen. Dan kreeg je weer wat afkickverschijnselen, maar dat duurde maar een tijdje en kwam het weer goed. Doorzetten dus. Uiteindelijk ben ik nu al ruim 3 jaar ZONDER ! Daar voel ik mij prima bij, dankzij de aplrazolam , in het begin, EN de therapie ! Inzicht in je eigen functioneren is essentieel. Waarom krijg jij de angst- en paniekaanvallen, pas dan kun je verder !!!

26-06-2023 | Vrouw | 55
alprazolam (0,25mg)
Hallo allen, ik lees hier veel dat de alprazolam niet te verkrijgen is, dit had ik ook en daarom ga ik nu naar een duitse apotheek, die het wel kan leveren. Overstappen naar een vervangend middel was voor mij geen optie en nu haal ik het recept bij mijn huisarts en mail het naar de duitse apotheek. Zij verzenden het of ik kan het ophalen. Een tip voor een ieder die [lees meer...]niet wil wisselen..

27-07-2022 | Vrouw | 55
alprazolam (0,5mg)
Is Xanax retard, zou lang(er) moeten werken, maar voel weinig verschil. Ben intussen er wel (psychisch) aan verslaafd. Mss ook lichamelijk verslaafd.

16-11-2022 | Vrouw | 56
alprazolam (0,5mg)
In 2000 totaal ingestort In eerste instantie gekregen om antidepressiva op te bouwen

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum