Ervaringen met Alprazolam

Stress (7 meningen)
Sociale fobie (1 mening)

24-03-2019 | Vrouw | 16
alprazolam (2mg)
Werkt prima! 2 nadelen. Afschuwelijke smaak bij inname, zelfs met frisdrank etc en extreme afkick. Het is tanden bijten maar al bij al is dit het waard. Pas op voor terugval bij mentale verslaving. Zorg voor geen contact met de medicatie na de afkick, wegens de goede werking zal je snel naar de medicatie verlangen. Ik adviseer in dit geval naar de dokter te gaan voor advi[lees meer...]es!

08-01-2018 | Vrouw | 19
alprazolam (0,25mg)
Ik heb sinds twee weken last van angst aanvallen. Dat gaat als volg: Zweten, hartkloppingen, steken, benauwd en heel erg trillen. Afgelopen week ben ik hierdoor zelfs flauwgevallen. En kon ik niet meer wakker blijven! Ik ben ontzettend bang om een hartaanval of hersenbloeding of alles wat met de dood te maken heeft bang. Dit gaat zo ver dat ik zelf bang was dat als ik du[lees meer...]s deze medicatie innam dat ik dood ging. Ik heb ook gewoon al een gruwelijk hekel aan medicatie, maar dit medicijn mindert de angst enorm. Heb nog wel onderbroken nachten, maar deze bestaan niet meer uit angst. Hey is de derde dag dat ik het slik. En heb minimaal gebruik. Dus een absolute aanrader!

19-11-2021 | Vrouw | 21
alprazolam (0,25mg)
Al mijn hele leven last van angst en paniekaanvallen. Slik nu bijna een jaar 1 pilletje alprazolam bij een aanval. Samen met 1 domperidon tegen de misselijkheid. Zodra ik het heb geslikt merk ik dat ik rustig word. Angst gaat weg en kan op emotioneel gebied ook meer verdragen. Ben er echt blij mee!

21-10-2020 | Vrouw | 21
alprazolam (0,5mg)
Ik vind dit een super pilletje het doet zijn werk, ik heb niet zo veel gemerkt van bijwerkingen ik gebruik dit meestal als ik ga slapen omdat ik angsten heb en daardoor niet kan slapen maar het werkt echt ik slaap als een roos. Ik heb ook soms paniekaanvallen en als ik voel dat ik er weer eentje krijg neem ik een xanax alprazolam en ik kalmeer. Het heeft ook geen verslaven[lees meer...]d effect vind ik gemakkelijk om af te bouwen.

04-08-2019 | Man | 21
Angst
Ik gebruik heb al maanden niet meer. Terwijl ik het nam ging alles perfect. Nu ik het niet meer neem ben ik een dood persoon zonder emoties. Het neemt letterlijk je ziel ik geniet nergens meer van.

11-02-2019 | Man | 21
alprazolam (2mg)
Tollerantie gaat snel omhoog, maar het helpt enorm als je het in een moeilijke periode moeilijk hebt en erna weer afbouwd. Het is een wonder middel als je bent opgegroeid in angst.

02-08-2021 | Man | 22
alprazolam (0,5mg)
Dit middel is effectief in het voorkomen van paniekaanvallen en zorgt er bij mij voor dat ik aan het eind van de dag makkelijker rustig kan worden. Wordt ook af en toe overdag gebruikt indien nodig (tandarts etc.). Dit medicijn helpt alleen niet bij het oplossen van het probleem: bij langdurig gebruik heb ik gemerkt dat er enige gewenning optreedt. Het is echt alleen ma[lees meer...]ar symptoombestrijding, maar wel effectief op dat moment. De bijwerkingen zijn gelukkig mild: een beetje vergeetachtig, meer eetlust, af en toe een zenuwtrekje bij mijn oog en verhoogde bloedwaardes van prolactine. Als medicijn voor vervelende situaties kan ik dit wel aanraden, het kan het vertrouwen geven om deze toch aan te gaan of door te komen, maar het is niet iets wat bij een ernstige angststoornis per se bevorderlijk is op de lange termijn, omdat het dan meerdere keren per dag genomen moet worden en waarschijnlijk leidt tot afhankelijkheid en gewenning (wat ik al merk bij eenmaal daags).

06-05-2020 | Vrouw | 23
Paniekaanvallen
Neem zelf al x aantal maanden na vele voorgaande medicatie's nu alprazolam. Het enige middel dat voor mij ECHT werkt! Ik neem ongeveer 4 a 5mg per dag (meestal voor het slapengaan). Ik kreeg vorige zomer plots paniekaanvallen waarbij ik op die momenten niet kan slikken, het gevoel heb dat ik ga flauw vallen, hartkloppingen en duizeligheid. Na lang zoeken hier op uit ge[lees meer...]komen en dit werkt echt effectief! Aangezien mijn toch wel hoge dosis heb ik wel last als ik een paar dagen zonder val (volledig energieloos, angst voor een paniekaanval, droge ogen, zoute smaak in mond,..) Maar voor de rest een super middel en je slaapt als een roos!

31-03-2018 | Man | 25
Onrust
Gebruik alprazolam nu ongeveer 1,5 jaar 0,25 mg per dag (en 0,5 indien nodig). Helpt heel goed. Het maakt minder gespannen en geeft meer zekerheid om dingen te doen. Echter, je raakt er verslaafd aan en ik merk het als ik een dag oversla of bewust niet neem. Bijwerkingen zijn gelukkig minimaal maar wel aanwezig.

10-06-2016 | Vrouw | 25
Drugsverslaving
Ik ben Alprazolam beginnen gebruiken toen ik wou stoppen met Canabisgebruik. Het klinkt misschien niet logisch om een probleem op te lossen met een ander middel, maar in die situatie was Alprazolam een zeer grote hulp. Ik nam en neem die bija elke avond voor ik ga slapen. Ik val snel in slaap, en slaap er goed mee. Ik ben van nature een heel drukke en opgejaarde persoon,[lees meer...] en voor mij helpt dit middel echt wel. Mensen die last hebben van een drugsproblematiek kunnen eventueel na overleg met hun huisarts dit ook nemen, al is het maar om even van die illegale rommel af te blijven.

30-06-2019 | Vrouw | 26
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik werd er rustig van maar het werd snel te weinig. Het hielp niet meer. Ik voelde me super naar. En was enorm gestresst.

19-07-2017 | Vrouw | 26
alprazolam (0,5mg)
Ik gebruik dit medicijn tegen ernstige angst en paniekaanvallen. Het werkt bij mij heel erg snel binnen 15 a 30 minuten merk ik dat de angst en paniekaanvallen weg vlakken. En ik in mijn hoofd heel rustig wordt, maar ook moe.

02-12-2016 | Vrouw | 26
alprazolam (1mg)
Lang verhaal kort: Soms kun je niet anders dan je tot dit geneesmiddel te wenden, laat je niet afschrikken, soms heeft de rust prioriteit maar bespreek dit goed met de dokter en wees op de hoogte van de verslavende eigenschappen. Ga verstandig om met de hoeveelheden en gebruik het enkel in nood. Probeer zoveel mogelijk te vermijden om het consequent om de zoveel tijd te ga[lees meer...]an gebruiken, toch zeker in hoge dosissen. Afbouwen kan inderdaad heel moeilijk zijn, Retard versies kunnen een hulp bieden. Laat je begeleiden door de dokter en eventueel ook door een psycholoog, dit maakt echt een verschil. Zowel te traag als te snel afbouwen kan gevolgen hebben dus houd je aan je afbouwschema. Iedereen reageert verschillend op medicatie dus luister niet te veel naar anderen, maar enkel naar jou lichaam en het advies van de dokter. Veel hangt af van je eigen situatie (bij mij: langdurige stress), je persoonlijkheid (bij mij: overgevoelig), je omgeving (bij mij: ik mag dankbaar zijn voor mijn stevig opvangnet en goede man) en de oorzaak waarom je exact Alprazolam/Xanax nodig hebt (bij mij: stress/reactie op epilepsie medicatie). Nogmaals, iedere situatie is anders en ik wens iedereen veel sterkte toe. Het is oké om soms eens helemaal niet oké te zijn, maar geef de moed niet op en geloof in jezelf. Lang verhaal: Begin mei ben ik in het ziekenhuis beland wegens epilepsie-aanvallen. Ik had veel stress op het werk en was psychisch en fysiek vermoeid. Uiteindelijk zat ik drie maand thuis wegens nasleep hiervan en ben ik twee keer moeten overschakelen van epilepsie-medicatie. De eerste medicatie (Keppra) kon ik niet verdragen en bezorgde mij serieuze angst-aanvallen, volgens mij was ik hier gevoelig aan wegens de langdurige stress op het werk. Ik had het gevoel dat ik mijn verstand aan het verliezen was, ik had constanst angst dat ik opnieuw het bewustzijn zou verliezen om in het ziekenhuis wakker te worden of helemaal niet, ik liep de muren op en de onrust in mijn hoofd werd zo hevig dat ik tot 2x toe in paniek bij de dokter terechtkwam. De eerste keer kreeg ik een valium spuit en het advies om hulp te zoeken zonder meer. Daar had ik helaas weinig aan want ik wist niet wat er mij overkwam en ik wist dan ook niet hoe ik het moest aanpakken. Bij de tweede serieuze angst-aanval was ik gelukkig niet alleen, want ik was zodanig overgenomen door angstgevoelens dat ik geen uitweg meer zag. Uiteindelijk kreeg ik toen te horen dat de angst-aanvallen waarschijnlijk uitgelokt werden door de Keppra en kreeg ik het advies om te veranderen naar iets anders en voorlopig Alprazolam te nemen tegen de bijwerkingen van Keppra. De rust in mijn hoofd keerde terug en ik was opgelucht: ik ben niet gek aan het worden en het lukt opnieuw om te functioneren. Helaas was ik allergisch aan de tweede epilepsie-medicatie (Lamictal) en duurde de periode dat ik Alprazolam nam –die ik al snel opgebouwd had naar 3mg per dag- langer dan voorzien. Toen ik uiteindelijk volledig overgeschakeld was naar de derde medicatie (Trileptal), voelde ik de Alprazolam plots hard aankomen en ik vond het eng om te voelen hoe sterk dit mij werkelijk verdoofde: ik zakte in elkaar als een hoopje miserie. Toen ik de Keppra nog nam had ik dit nooit zo ervaren. Ik vond dit zodanig eng, dat ik zo snel mogelijk volledig wou stoppen met Alprazolam en dan opnieuw een tegenslag... Hoe hard ik ook mijn best deed: ik werd nerveus, angstig en bijna paranoïde als ik de inname uitstelde. Het was mij duidelijk dat ik op deze manier niet aan het werk kon, maar ik vond het moeilijk om dit over te brengen naar de dokters omdat ik al zo lang thuis zat. Die periode heb ik op eigen houtje 1mg Alprazolam afgebouwd op 4dagen tijd met de nodige gevolgen nadien: alles kwam op mij af, ik kon niet buiten komen maar ik kon ook niet alleen zijn omdat ik zodanig angstig was, mijn lichaam beefde,... Dit heeft een maand geduurd en dan ben ik in overleg met de dokter en neuroloog met een afbouwschema begonnen: 0.25mg afbouwen om de 3weken. Eerst gebruikte ik Xanax Retard 1mg in combinatie met Alprazolam omdat de Retard versie (vertraagde opname) niet in Aprazolam bestaat en dit hielp mij om steeds meer tijd tussen de verschillende innames te laten. Zo kon ik terug starten op het werk in het systeem van progressieve tewerkstelling en ik bouwde stilaan terug mijn zelfvertrouwen op met begeleiding van een psycholoog. Het afbouwen verloopt met vallen en opstaan, veel frustraties en vraagt veel energie. Elk afbouwmoment verloopt moeizaam en dan heb ik mijn emoties nauwelijks onder controle. Soms is het moeilijk om de zaken in perspectief te zien en heb ik het gevoel dat alles zwaar op mijn schouders weegt. De eerste afbouwmomenten gebeurde met combinaties van Xanax retard 1mg en Alprazolam 0.5mg om nadien langzaam over te schakelen op combinaties van Xanax retard 0.5mg en Alprazolam 0.25mg. Momenteel zit ik aan 3x per dag 0.25mg Alprazolam en is het mij gelukt om de retard achterwege te laten. Voor mij was terug aan het werk gaan (eerst 2 maanden halftijds, momenteel 75%) een belangrijke stap om op een rustig tempo te starten en een hulp om mij af te leiden van het negatieve van de medicatie en het afbouwen.

02-03-2023 | Vrouw | 28
alprazolam (2mg)
2 maanden geleden er aangezet vanwege angst klachten en onrust, na 5 dagen in 1 x gestopt nou dat heb ik geweten, alsof je helemaal van de wereld bent. Huisarts heeft me erna weer aangezet ben nu elke week 0.25 aan het afbouwen. Wat een hel zeg. Verward, oorsuizen evenwichts problemen. Gevoel van ontstekingen in het lichaam. Je moet er doorheen anders kom je nooit weer van[lees meer...] deze bende af

17-04-2021 | Man | 29
alprazolam (0,25mg)
Laat deze maken bij de apotheek in capsules waarmee ‘sulpiride’ 120mg en haloperidol 0.5mg zijn vermengd .. deze voorschrift kost mij 30€ voor 60 capsules

25-01-2020 | Vrouw | 31
Paniekaanvallen
Ik heb altijd wel stress gehad achteraf gezien maar laatst startte de echte paniekaanvallen. Hiervoor heb ik nu alprozalam gekregen. 4 weken starten met 2x 0.25 mg per dag. Arts heeft gezegd neem het dan sochtends om 9 uur en dan smiddags om 2 of 3 uur. Ik merk dat het op de eerste pil van de dag super goed gaat. Ik ben relaxed maar heb wel.geboeg energie en zin om van al[lees meer...]les te doen. Na de 2de pil van de dag ga ik gapen en vallen mn ogen bijna dicht. In de avond is het dan weer uitgewerkt en word ik weet drukker. Ik denk er aan om die 2de pil dus te halveren. Zijn er hier mensen die dit herkennen? Of ik kan die 2 de pil halveren en dan smiddags ene halve doen en savonds voor het slapen nog een halve. Ben benieuwd of iemand dit herkent.