Ervaringen met Alprazolam

Stress (7 meningen)
Sociale fobie (1 mening)

12-04-2021 | Vrouw | 56
alprazolam (0,5mg)
Ik heb ze 20 jaar gehad moest afbouwen durf a l 2 jaar niet weg groetjes hennie ik heb ze gekreun na een auto ongeluk

10-02-2021 | Vrouw | 56

03-10-2017 | Vrouw | 58

06-03-2017 | Vrouw | 58
alprazolam (0,25mg)
heb 25 jaar alprazolam geslikt en was afgelopen jaar een jaar lang stopt en kreeg oxazepam als vervanging. echter hier word je heel duf van. Nu weer terug naar alprazolam. helpt binnen 30 minuten. echter als je ze vlak voor je gaat slapen inneemt krijg ik er nachtmerries van dus neem ik de laatste nu na het avondeten. werkt heeeel goed en ik kan nu tenminste weer normaal f[lees meer...]unctioneren.

30-09-2021 | Man | 59
Onrust
Zeer effectief,neem dit enkel in als ik onrustig ben,voor het slapen gaan. Iedere zondag voor ik slapen ga neem ik ééntje in,reden hiervoor is de stress om de dag erna te gaan werken.

06-04-2020 | Vrouw | 59
alprazolam (0,25mg)
Ik slik sinds 1,5 jaar elke dag wegens angst en paniek en burn-out klachten De alprazolam hiervoor gebruikte ik het zo nu en dan. En dan maanden niet en dan weer een paar weken. Wegens verhuizing en verandering werk en het niet erkennen van 25 jaar roofbouw plegen op mij lijf zit ik sinds vorig jaar continu aan de alprazolam . 1x 0,25 mg Voor het slapen Smorgen[lees meer...]s 3/4 tablet en s middag een halve tablet. Zonodig, Ik ben door mijn nieuwe huisarts gezet op 3x1 van 0,25mg en na een aantal weken gaan afbouwen naar het bovenstaande schema. Alleen blijkt het afbouwen toch moeizaam , aangezien ik te snel wil waardoor de klachten weer terugkomen in alle hevigheid,. Zoals je beroerd voelen door zoveel onrust in je, huilbuien, misselijk/darmklachten en in de nacht niet weten waar je het moet zoeken van de stress. Waardoor je terug valt op de volle dosis en soms naar 4x 1. 0,25mg te gaan voor 1 tot 2 dagen om te overleven en dan weer te beginnen met afbouwen . Zoals iedereen zegt afbouwen is heel moeilijk en zal langzaam moeten gebeuren En soms is een halve tablet te snel dus ben ik nu bezig met een kwart tablet per 2-3 weken af te bouwen. Het is verslavend maar een goed gevoel en kunnen functioneren vind ik ook best belangrijk en als dat in houd dat ik niet zonder kan dan moet dat maar. Ik heb in de afgelopen 20 jaar vele soorten medicijnen geprobeerd en therapieën gevolgd. Maar de alprazolam werkt voor mij het beste.

15-03-2019 | Vrouw | 59
Angst
Gebruik het bij voor mij angstige situaties. Ik raak niet in de paniek, wordt rustig en kan de situatie zeer scherp overzien. Wordt er niet suf van. Gebruik het 3x per maand.

28-07-2016 | Vrouw | 60
Onrust
Heb in het verleden veel alprazolam gebruikt. Toen afgebouwd. Nu, door het overlijden van mijn poes, heb ik het weer even nodig. Krijg het echter maar voor 3 week. 2x 0,25 mg. Ben erg blij dat alprazolam bestaat. Het trekt me er echt even doorheen, echter: het is bij langdurig gebruik wel verslavend. Sterkte allemaal, Joke!!

04-03-2018 | Man | 61
alprazolam (0,5mg)
Hallo, kreeg op mijn 21ste last van hartkloppingen en angst..kreeg hiervoor beta blokkers...na een tijd liet ik deze links liggen en begon alcohol te drinken telkens ik van deze symptonen last kreeg..dit gedurende 37 jaar met nare gevolgen...hierna samen met huisarts alternatief gezocht en gevonden in Alprazolam 0,5 mg...ik neem dit nu op momenten dat ik me niet echt goed [lees meer...]voel, en dit werkt voor mij prima, ik kan na inname van max 1x 20mg gewoon functioneren, groot pluspunt is voor mij dat ik niet meer( hoef) te drinken..geen craving..geen verleiding...dus uitstekende stok achter de deur voor mij...en ook de wetenschap dat alcohol geen probleem oplost, geestelijk of lichamelijk!

22-07-2017 | Vrouw | 61
alprazolam (0,25mg)
Heb in het verleden veel alprazolam gebruikt. Toen een periode niet meer. Ging toch niet goed. Nu weer 3 x dgs. 0,25 mg. Ik ben erg blij met dit medicijn. Het maakt het leven voor mij leefbaar. Wel een beetje moe, maar dat weegt niet op tegen de voordelen.

24-07-2016 | Man | 61

04-01-2024 | Vrouw | 62
Onrust
Hallo. Ik slik een stuk alpraz 0.5mg alleen af en toe. Zo een stuk om 4 dagen. Doet iemand net zoals ik ? Ik voel goed op de dag van inname maar voel doppel slechter volgend dag. En ik wil iedergeval niet aan verslaafd worden. Heeft iemand raad ? Danke

18-06-2021 | Vrouw | 62
Stress
Ik kreeg het 26 jaar geleden voorgeschreven om te kunnen slapen van het piekeren raakte ik overspannen kon mijzelf niet ontspannen als ik wilde slapen en heb van mijn jeugd tot Alprazolam niet nauwelijks en zeer slecht geslapen. Af en aan bouw ik af naar een halve van 0,5 mg nu zit ik weer op een 0.5 En gebruik ik alleen voor t slapen!

27-09-2020 | Man | 62
alprazolam (0,25mg)
Werkt wel....geeft rustgevender gevoel maar o.25 is iets te zwak ...meer resultaat met 0.5mg

25-07-2020 | Man | 62
alprazolam (1mg)
Na een niersteenoperatie van zowel links als rechtdrkant...waarbij de ene kant mislukt was en ze een catheter moesten steken voor herstel paniekaanvallen gehad met enorme buikkramp.Dokter vertelde mij altijd da het kwam van de binnekant die gekwetst was.Maar doorda ik constant in paniek was of het wel goed kwam gierden zenuwen paniekaanvallen en kramp door men lijf...Toeva[lees meer...]llig vertelde iemnd mij da het zenuwen waren en stelde voor om er es eentje te proberen.Dezelfde nacht gie geslapen en de volgende dag geen kramp en een rustig gevoel...1 pil is wel redelijk heftig daarmee halfje....en als ik geen last heb neem ik niets.Dus na 6 weken afzien gelek zot veel beterschap spijtig da de dokter hetzelf nie voirstelde en ik erzelf moest naar vragen Voor degene met hetzelfde probleem succes en een goeie gezondheid zonder stres Gr dirk

04-12-2022 | Vrouw | 64
alprazolam (2mg)
Om een lang verhaal kort te maken, op mijn 50e leerde ik alprazolam kennen. Nu durf ik weer naar buiten, ik ben niet meer bang. De angst was de hoofd reden. Ik heb 50 jaar voor niets geleefd en nu kan ik eindelijk mensen in de ogen aankijken, mijn mening zeggen. Ik voel mij goed in mijn vel en dat na 50 jaar!!!

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum