Bij  AngstX

Onrust (3 meningen)
Sociale fobie (1 mening)

04-08-2019 | Man | 21
alprazolam (2mg)
Ik gebruik heb al maanden niet meer. Terwijl ik het nam ging alles perfect. Nu ik het niet meer neem ben ik een dood persoon zonder emoties. Het neemt letterlijk je ziel ik geniet nergens meer van.

09-03-2016 | Man | 47
alprazolam (1mg)
Ik heb enige tijd alprazolam gebruikt tegen hevige angst en sociale fobie. In het begin gebruikte ik Alprazolam zonodig. Ongeveer 2 keer in de week 2mg voor sociale contacten. Na een paar maanden zonodig gebruik kwamen de eerste ontwenningsverschijnselen. Als de alprazolam uitgewerkt was na ongeveer 6 uur, dan kwam de angst in hevige mate terug. De ontwenningsverschijnsel[lees meer...]en werden bij zonodig gebruik steeds erger, dat ik samen met de psychiater besloten heb om 3 maal daags 1mg te slikken, zodat de angst continu onderdrukt zou worden. Na een week continu gebruik begonnen de problemen. Ik werd erg depressief en raakte eigenlijk chronisch in de war. Ook begon ik me na het slikken van een pil mij steeds onrustiger te voelen en kreeg ook meer drang om te bewegen. De tolerantie bij het continu gebruik van Alprazolam (Xanax) ging zo snel, dat het middel na een tijdje nog maar weinig deed. Ook mijn lichamelijk gezondheid holde achteruit en in de spiegel zag ik eruit als een heroïnejunk. Ik zag er grauw en bleek uit met wallen onder de ogen. Mijn lever begon ook steeds slechter te werken. Ik moest toen noodgedwongen stoppen met Alprazolam. De ontwenningsverschijnselen, zelfs met rustig afbouwen zijn ronduit verschrikkelijk. De angsten zijn zo ernstig, dat je niet meer weet waar je het zoeken moet. Daarnaast heb ik continu een brandend gevoel over mijn benen en voeten en loop vaak ongecontroleerd te beven en heb spierschokken. Ook voelt mijn lichaam ineens helemaal ijskoud en daarna weer warm. Ik weet uit de vele verhalen die ik over afbouw van Alprazolam heb gelezen, dat deze ernstige ontwenningsverschijnseelen zelf maanden kunnen aanhouden. Soms zelf meer dan een jaar. En dat je rustig moet afbouwen om postontwenningsverschijnselen te voorkomen. (Onherstelbare zenuwschade) Mijn mening is, dat je Alprazolam alleen maar moet gebruiken als laatste redmiddel. Kun je de angsten nog enigszins verdragen, begin dan niet met het slikken van Alprazolam, maar zoek een andere manier. Velen beseffen niet dat Alprazolam verslavender is dan heroïne en dat de lichamelijke afkickverschijnselen bij Alprazolam veel langer duren en vaak ernstiger zijn. Ook de psychische afhankelijkheid kan heel ernstig worden. Mijn fout is, dat ik wist waar ik aan begon met het slikken van Alprazolam en kende de gevaren. Maar door de onhoudbare angst ben ik toch begonnen met Alprazolam. Dit is achteraf een hele grote fout geweest en de hulpvraag is nu 10 keer groter dan voor de Alprazolam. Ik heb alle Ssri's geslikt en alle Antipsychotica, maar niets heeft geholpen. Nu moet ik het weer op eigen kracht doen en maar hopen dat ik ooit van die vreselijke ontwenningsverschijnselen verlost raak. Weet waar je aan begint met dit middel.

20-02-2015 | Man | 61
alprazolam (0,5mg)
Moest wel alprazolam gebruiken na de suïcide van mijn partner.Nu drie jaar verder wil ik er van af maar lukt het niet omdat bij het afbouwen depressie en angst/onzekerheid flink voelbaar worden.Mijn brein en lijf is helemaal gewend aan dat spul.Ik ga mij dus ontzettend naar voelen wanneer ik afbouw. De suïcide wel verwerkt,met hulp van een psycholoog.

08-05-2014 | Vrouw | 33
alprazolam
Gisteren heeft mijn psychiater mij Alprazolam voorgeschreven. Omdat ik benieuwd was wat het was heb ik het even opgezocht op internet. Toen zag ik dat het het middel is wat ik al eerder heb voorgeschreven gekregen. Toen ben ik er mee gestopt omdat ik er slecht op reageerde. Omdat ik een slecht geheugen heb, wist ik eigenlijk niet meer waarom ik zo slecht reageerde op dit m[lees meer...]iddel. Ik had nog een aantal in huis van de vorige keer en dacht i 'laat ik het toch maar nog een keer proberen. Wie weet gaat het nu wel goed. Ik voelde na een tijdje meteen weer wat het was. Ik kreeg een soort nare druk op mijn borst en extreme spierpijn in mijn rug. En ik voelde me geestelijk naarder, gek genoeg voelde ik me juist angstiger en een beetje paranoïde. Ik ben gaan slapen rond half twaalf, toen kreeg ik alleen maar extreem nare en angstige dromen. Vreselijke nacht. Dit middel moet ik nooit meer hebben. Geen idee wat een goed alternatief is.

09-05-2013 | Vrouw | 17
alprazolam
Alprazolam voorgeschreven gekregen om de ergste angst te verminderen. Voorschrift was 1x per dag en daarnaast nog 1 indien nodig. Meteen na de eerste inname merkte ik dat dit medicijn erg verslavend is. Ik heb me daarom niet gehouden aan het voorschrift en alleen indien nodig een pilletje gepakt, 3x per week. De dag na de laatste inname ging het mis en kreeg ik ontwenning[lees meer...]sverschijnselen en had last van dissociatie, extreme angst, misselijkheid en hoofdpijn. De angst is sindsdien alleen maar erger geworden. Voor mij nooit meer.

09-10-2018 | Vrouw | 34
alprazolam (0,25mg)
Door een ptss kon ik niet slapen, dagen/wekenlang van 1 a 3 uurtjes tot geen slaap. Totdat ik alprazolam kreeg voorgeschreven, ik kon weer meer dan 3 uur slapen! Ik was erg angstig voor verslaving dus zeer zuinig met gebruik. Nu heb ik in mei paroxetine 25 mg en gaat t velen malen beter! MAAR zit met die verdomde alprazolam verslaving. Het afkicken is hels, elke dag koppij[lees meer...]n, levensechte dromen, elke dag in een soort waas leven en het idee hebben dat je droomt.....zeer naar! Klappertanden, koortsaanvallen en ga zo maar door!!!! Wees voorzichtig met dit middel! Ik bouw nu af van 1 mg pd, zit nu op 0.425 zelfs zo een lage dosering is al een hel om vanaf te komen.

15-01-2018 | Vrouw | 31
alprazolam (0,5mg)
Alprazolam heb ik korte tijd gebruikt. Ik ervoer angstklachten en het medicijn had effect op mijn lichamelijk symptomen. Ik voelde mij geestelijk echter heel down en verdrietig als het medicijn begon te werken. Dit vond ik zo beangstigend, dat ik er redelijk snel mee ben gestopt. Oxazepam was een goede vervanger en onderdrukte mijn lichamelijke én geestelijke symptomen.

17-10-2013 | Vrouw | 32
alprazolam (0,5mg)
Hallo . Ik gebruik bijna 3weken Alprazolam . Daar andere geslikt moest ik mee stoppen. Toen kreeg ik deze . Kreeg bijwerkingen, onrust, niet stil kunnen blijven zitten, werd er gek van niet weten hoe je moet zitten . Mijn angstaanvallen werden wel wat minder gelukkig. Maar toen druk op me borst, licht in mijn hoofd, duizelig . Benauwd, regelmatig wegvallen, snelle hart[lees meer...]kloppingen kei eng. Prikkelen in mijn hoofd, handen. ffff dan heb ik het gevoel dat ik een baksteen in mijn hoofd heb, ffff klote allemaal overal pijn. Op een gegeven moment 112 gebeld. Mijn lichaam is gezond en was niet de eerste keer op af ziekenhuis en ze kennen niks vinden. Stress stress zo in 1dag. En dan ook nog is wegvallen, word mijn lichaam slap. Prillen in me hoofd en lig ik weer. Wil er van af . Veel denken, wilder van af . Enne momenten gaat het goed en dan weer in 1keer weer terug bij af. Gebruik ook slaappil als ik echt niet kan slapen. Wie herkent dit en hoe ga jij er mee om. Voor de mensen die dit ook hebben, hopen kom je er snel van af. gr danielle

12-03-2012 | Man | 36
alprazolam
Benzo's zijn zeer verslavend en hebben bij mij eigenlijk maar een aantal maanden gewerkt. Op lange termijn wordt je er alleen maar zieker van, google maar eens op "Ashton Manual" Ik wil iedereen adviseren om te stoppen (langzaam afbouwen!) met deze medicatie, ik heb het geprobeerd maar het is me niet gelukt...

17-01-2015 | Man | 52
alprazolam
gebruik dagelijks Escilatopram tegen depressie i.c.m. Alprazolam (vh Oxazepam) tegen gegeneraliseerde angststoornis (werkproblemen) inname naar behoefte. Alprazolam werkt wel redelijk maar mijn bijwerkingen zijn vooral: slaperigheid, 's morgens erg veel dorst/plassen (geen diabetes), verdoofd gevoel op wreef rechtervoet en pink en ringvinger rechterhand. Ook heb ik sterk h[lees meer...]et gevoel dat het afhankelijkheid bevordert en verslavend werkt. Gevoelens worden mat, behalve m.n. 's morgens veel angstige gevoelens. Ook in het weekend en vakantie als er weinig afleiding is. Al met al wisselend effectief met redelijk wat bijwerkingen.

03-04-2012 | Vrouw | 50
alprazolam
Ik slik nu bijna een week alprazolam. Drie tabletten van 0,5 mg. Na instorting durfde ikniet meer alleen naar buiten of auto te rijden. Maar voel me niet zo prettig. Kan wel weer rustig aan autorijden. Maar ben overdag vrij onrustig. Heb het idee dat de dosering misschien te sterk is. Ik mag het nog niet verspreiden over dag, zodat ik bv zes keer een halve neem. Dan heb [lees meer...]ik het idd dat ik het misschien kan minderen, maar dat mag nog niet. Ik heb jarenlang (en achteraf blijkbaar voor niets, want dan werkt het niet meer, maar ben je alleen nog maar verslaafd) bromazepam geslikt. 1,5 pillen per dag van 3 mg. Maar die moest ik nu gelijk laten staan vorige week en beginnen met alprazolam 0,5. Kan iemand mij vertellen of ik gewoon nog te kort bezig ben met deze medicijnen. En dat ik die bromazepam gelijk moest latenstaan zonder af te bouwen, heb ik daar misschien dan ook extra last van. Groeten.

25-07-2020 | Man | 62
alprazolam (1mg)
Na een niersteenoperatie van zowel links als rechtdrkant...waarbij de ene kant mislukt was en ze een catheter moesten steken voor herstel paniekaanvallen gehad met enorme buikkramp.Dokter vertelde mij altijd da het kwam van de binnekant die gekwetst was.Maar doorda ik constant in paniek was of het wel goed kwam gierden zenuwen paniekaanvallen en kramp door men lijf...Toeva[lees meer...]llig vertelde iemnd mij da het zenuwen waren en stelde voor om er es eentje te proberen.Dezelfde nacht gie geslapen en de volgende dag geen kramp en een rustig gevoel...1 pil is wel redelijk heftig daarmee halfje....en als ik geen last heb neem ik niets.Dus na 6 weken afzien gelek zot veel beterschap spijtig da de dokter hetzelf nie voirstelde en ik erzelf moest naar vragen Voor degene met hetzelfde probleem succes en een goeie gezondheid zonder stres Gr dirk

25-01-2020 | Vrouw | 31
Paniekaanvallen
Ik heb altijd wel stress gehad achteraf gezien maar laatst startte de echte paniekaanvallen. Hiervoor heb ik nu alprozalam gekregen. 4 weken starten met 2x 0.25 mg per dag. Arts heeft gezegd neem het dan sochtends om 9 uur en dan smiddags om 2 of 3 uur. Ik merk dat het op de eerste pil van de dag super goed gaat. Ik ben relaxed maar heb wel.geboeg energie en zin om van al[lees meer...]les te doen. Na de 2de pil van de dag ga ik gapen en vallen mn ogen bijna dicht. In de avond is het dan weer uitgewerkt en word ik weet drukker. Ik denk er aan om die 2de pil dus te halveren. Zijn er hier mensen die dit herkennen? Of ik kan die 2 de pil halveren en dan smiddags ene halve doen en savonds voor het slapen nog een halve. Ben benieuwd of iemand dit herkent.

16-04-2019 | Vrouw | 38
alprazolam (0,25mg)
Hielp om een periode waarin de angsten heel erg waren te overbruggen.

26-02-2019 | Vrouw | 44
alprazolam (0,25mg)
De kleinste trigger kan mij in angst doen schieten, ik word vaak wakker in angst ook. Ik neem nu al 10 jaar Alprazolam. Niet constant. Enkel in periodes of op momenten dat het mijn functioneren ernstig verstoort. Vroeger nam ik een half tabletje van 0,25 mg en dat werkte heel goed. Nu neem ik soms 0,50 mg. Soms neem ik het drie maanden aan een stuk, 3x/dag 0,25 mg, en dan [lees meer...]kan ik van vandaag op morgen het plots vergeten (omdat ik dan geen angsten heb) en dan heb ik daar verder ook geen 'ontwenningsverschijnselen' bij. En dan neem ik soms ineens 2 maanden niks. Zonder verdere problemen. Dat stelt me gerust zodat ik het in de toekomst kan blijven gebruiken op momenten en in periodes dat ik het echt nodig heb.

06-05-2020 | Vrouw | 23
alprazolam (2mg)
Paniekaanvallen
Neem zelf al x aantal maanden na vele voorgaande medicatie's nu alprazolam. Het enige middel dat voor mij ECHT werkt! Ik neem ongeveer 4 a 5mg per dag (meestal voor het slapengaan). Ik kreeg vorige zomer plots paniekaanvallen waarbij ik op die momenten niet kan slikken, het gevoel heb dat ik ga flauw vallen, hartkloppingen en duizeligheid. Na lang zoeken hier op uit ge[lees meer...]komen en dit werkt echt effectief! Aangezien mijn toch wel hoge dosis heb ik wel last als ik een paar dagen zonder val (volledig energieloos, angst voor een paniekaanval, droge ogen, zoute smaak in mond,..) Maar voor de rest een super middel en je slaapt als een roos!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum