Bij  AngstX

Sociale fobie (1 mening)

06-05-2020 | Vrouw | 23
alprazolam (2mg)
Paniekaanvallen
Neem zelf al x aantal maanden na vele voorgaande medicatie's nu alprazolam. Het enige middel dat voor mij ECHT werkt! Ik neem ongeveer 4 a 5mg per dag (meestal voor het slapengaan). Ik kreeg vorige zomer plots paniekaanvallen waarbij ik op die momenten niet kan slikken, het gevoel heb dat ik ga flauw vallen, hartkloppingen en duizeligheid. Na lang zoeken hier op uit ge[lees meer...]komen en dit werkt echt effectief! Aangezien mijn toch wel hoge dosis heb ik wel last als ik een paar dagen zonder val (volledig energieloos, angst voor een paniekaanval, droge ogen, zoute smaak in mond,..) Maar voor de rest een super middel en je slaapt als een roos!

25-01-2020 | Vrouw | 31
Paniekaanvallen
Ik heb altijd wel stress gehad achteraf gezien maar laatst startte de echte paniekaanvallen. Hiervoor heb ik nu alprozalam gekregen. 4 weken starten met 2x 0.25 mg per dag. Arts heeft gezegd neem het dan sochtends om 9 uur en dan smiddags om 2 of 3 uur. Ik merk dat het op de eerste pil van de dag super goed gaat. Ik ben relaxed maar heb wel.geboeg energie en zin om van al[lees meer...]les te doen. Na de 2de pil van de dag ga ik gapen en vallen mn ogen bijna dicht. In de avond is het dan weer uitgewerkt en word ik weet drukker. Ik denk er aan om die 2de pil dus te halveren. Zijn er hier mensen die dit herkennen? Of ik kan die 2 de pil halveren en dan smiddags ene halve doen en savonds voor het slapen nog een halve. Ben benieuwd of iemand dit herkent.

16-04-2019 | Vrouw | 38
alprazolam (0,25mg)
Hielp om een periode waarin de angsten heel erg waren te overbruggen.

15-03-2019 | Vrouw | 59
alprazolam (0,25mg)
Gebruik het bij voor mij angstige situaties. Ik raak niet in de paniek, wordt rustig en kan de situatie zeer scherp overzien. Wordt er niet suf van. Gebruik het 3x per maand.

26-02-2019 | Vrouw | 44
alprazolam (0,25mg)
De kleinste trigger kan mij in angst doen schieten, ik word vaak wakker in angst ook. Ik neem nu al 10 jaar Alprazolam. Niet constant. Enkel in periodes of op momenten dat het mijn functioneren ernstig verstoort. Vroeger nam ik een half tabletje van 0,25 mg en dat werkte heel goed. Nu neem ik soms 0,50 mg. Soms neem ik het drie maanden aan een stuk, 3x/dag 0,25 mg, en dan [lees meer...]kan ik van vandaag op morgen het plots vergeten (omdat ik dan geen angsten heb) en dan heb ik daar verder ook geen 'ontwenningsverschijnselen' bij. En dan neem ik soms ineens 2 maanden niks. Zonder verdere problemen. Dat stelt me gerust zodat ik het in de toekomst kan blijven gebruiken op momenten en in periodes dat ik het echt nodig heb.

21-01-2019 | Vrouw | 42
alprazolam (1mg)
Paniekaanvallen
Tijdens mijn derde jaar studente aan de universiteit, kreeg ik voor het eerst wat ik later zou leren kennen als een paniekaanval. Vandaag, na een resem specialisten, psychologe, psychiaters, kwakzalvers, te hebben bezocht, en al even veel verschillende manieren uitgeprobeerd om van deze "vloek"af te geraken; in eerste instantie en met veel goede moed en vol van hoop zon[lees meer...]der medicatie. In mijn geval is het me niet gelukt om er op deze (te verkiezen, uiteraard) manier vanaf te geraken. Na een lange medicatiezoektocht die mij uiteindelijk bij alprazolam (Xanax) bracht, eindigde mijn 4 jaar durende helse zoeken naar het geheime wapen tegen deze vreselijke, allesomvattende, levensbepalende stoornis.

09-10-2018 | Vrouw | 34
alprazolam (0,25mg)
Door een ptss kon ik niet slapen, dagen/wekenlang van 1 a 3 uurtjes tot geen slaap. Totdat ik alprazolam kreeg voorgeschreven, ik kon weer meer dan 3 uur slapen! Ik was erg angstig voor verslaving dus zeer zuinig met gebruik. Nu heb ik in mei paroxetine 25 mg en gaat t velen malen beter! MAAR zit met die verdomde alprazolam verslaving. Het afkicken is hels, elke dag koppij[lees meer...]n, levensechte dromen, elke dag in een soort waas leven en het idee hebben dat je droomt.....zeer naar! Klappertanden, koortsaanvallen en ga zo maar door!!!! Wees voorzichtig met dit middel! Ik bouw nu af van 1 mg pd, zit nu op 0.425 zelfs zo een lage dosering is al een hel om vanaf te komen.

15-01-2018 | Vrouw | 31
alprazolam (0,5mg)
Alprazolam heb ik korte tijd gebruikt. Ik ervoer angstklachten en het medicijn had effect op mijn lichamelijk symptomen. Ik voelde mij geestelijk echter heel down en verdrietig als het medicijn begon te werken. Dit vond ik zo beangstigend, dat ik er redelijk snel mee ben gestopt. Oxazepam was een goede vervanger en onderdrukte mijn lichamelijke én geestelijke symptomen.

21-08-2017 | Vrouw | 37
alprazolam (0,25mg)
Hallo, ik slik dit middel tegen mijn angststoornis.. icm lexapro 20 mg.. Ik heb angst om te eten en merk dat ik met alprazolam minder angstig ben.. ben alleen bang om er verslaafd aan te raken.. slik nu 0.25 mg indien nodig (gemiddeld 2-3 keer per week)

02-02-2017 | Vrouw | 37
alprazolam (0,25mg)
Ik heb enorm veel stress en daarom heb ik problemen met spieren - spanningshoofdpijn enz... na twee maand sukkelen en meer wakker dan te hebben geslapen heb ik ze genomen zonder de goedkeuring van iemand (mijn papa gebruikt ze op voorschrift) en dus kon ik het uittesten.. op 06 januari naar de specialist geweest en heeft gezegd dat ik het mocht gebruiken tot ik door de moe[lees meer...]ilijke periode heen was, maar ik neem ze nog 1x 0.25mg en daar nog de helft van (dus 0.12mg per dag) en merk er niks van alleen ik slaap geweldig, heb amper stress aanvallen en voel me dus terug goed in mijn vel!!

08-05-2014 | Vrouw | 33
alprazolam
Gisteren heeft mijn psychiater mij Alprazolam voorgeschreven. Omdat ik benieuwd was wat het was heb ik het even opgezocht op internet. Toen zag ik dat het het middel is wat ik al eerder heb voorgeschreven gekregen. Toen ben ik er mee gestopt omdat ik er slecht op reageerde. Omdat ik een slecht geheugen heb, wist ik eigenlijk niet meer waarom ik zo slecht reageerde op dit m[lees meer...]iddel. Ik had nog een aantal in huis van de vorige keer en dacht i 'laat ik het toch maar nog een keer proberen. Wie weet gaat het nu wel goed. Ik voelde na een tijdje meteen weer wat het was. Ik kreeg een soort nare druk op mijn borst en extreme spierpijn in mijn rug. En ik voelde me geestelijk naarder, gek genoeg voelde ik me juist angstiger en een beetje paranoïde. Ik ben gaan slapen rond half twaalf, toen kreeg ik alleen maar extreem nare en angstige dromen. Vreselijke nacht. Dit middel moet ik nooit meer hebben. Geen idee wat een goed alternatief is.

17-10-2013 | Vrouw | 32
alprazolam (0,5mg)
Hallo . Ik gebruik bijna 3weken Alprazolam . Daar andere geslikt moest ik mee stoppen. Toen kreeg ik deze . Kreeg bijwerkingen, onrust, niet stil kunnen blijven zitten, werd er gek van niet weten hoe je moet zitten . Mijn angstaanvallen werden wel wat minder gelukkig. Maar toen druk op me borst, licht in mijn hoofd, duizelig . Benauwd, regelmatig wegvallen, snelle hart[lees meer...]kloppingen kei eng. Prikkelen in mijn hoofd, handen. ffff dan heb ik het gevoel dat ik een baksteen in mijn hoofd heb, ffff klote allemaal overal pijn. Op een gegeven moment 112 gebeld. Mijn lichaam is gezond en was niet de eerste keer op af ziekenhuis en ze kennen niks vinden. Stress stress zo in 1dag. En dan ook nog is wegvallen, word mijn lichaam slap. Prillen in me hoofd en lig ik weer. Wil er van af . Veel denken, wilder van af . Enne momenten gaat het goed en dan weer in 1keer weer terug bij af. Gebruik ook slaappil als ik echt niet kan slapen. Wie herkent dit en hoe ga jij er mee om. Voor de mensen die dit ook hebben, hopen kom je er snel van af. gr danielle

09-05-2013 | Vrouw | 17
alprazolam
Alprazolam voorgeschreven gekregen om de ergste angst te verminderen. Voorschrift was 1x per dag en daarnaast nog 1 indien nodig. Meteen na de eerste inname merkte ik dat dit medicijn erg verslavend is. Ik heb me daarom niet gehouden aan het voorschrift en alleen indien nodig een pilletje gepakt, 3x per week. De dag na de laatste inname ging het mis en kreeg ik ontwenning[lees meer...]sverschijnselen en had last van dissociatie, extreme angst, misselijkheid en hoofdpijn. De angst is sindsdien alleen maar erger geworden. Voor mij nooit meer.

03-04-2012 | Vrouw | 50
alprazolam
Ik slik nu bijna een week alprazolam. Drie tabletten van 0,5 mg. Na instorting durfde ikniet meer alleen naar buiten of auto te rijden. Maar voel me niet zo prettig. Kan wel weer rustig aan autorijden. Maar ben overdag vrij onrustig. Heb het idee dat de dosering misschien te sterk is. Ik mag het nog niet verspreiden over dag, zodat ik bv zes keer een halve neem. Dan heb [lees meer...]ik het idd dat ik het misschien kan minderen, maar dat mag nog niet. Ik heb jarenlang (en achteraf blijkbaar voor niets, want dan werkt het niet meer, maar ben je alleen nog maar verslaafd) bromazepam geslikt. 1,5 pillen per dag van 3 mg. Maar die moest ik nu gelijk laten staan vorige week en beginnen met alprazolam 0,5. Kan iemand mij vertellen of ik gewoon nog te kort bezig ben met deze medicijnen. En dat ik die bromazepam gelijk moest latenstaan zonder af te bouwen, heb ik daar misschien dan ook extra last van. Groeten.

28-03-2012 | Vrouw | 45
Paniekaanvallen
prachtig hulpmiddel. Neem het alleen wanneer die verschrikkelijke onrust in mn lichaam is. Ik was vanwege een fobie voor het onbekende (erfelijke vorm) stillaan mijn hele leven aan het verliezen. Kwam nog zelden buiten en vermeed onbekende plaatsen en situaties. Mijn wereldje werd steeds kleiner, net zoals destijds dat van mijn oma. Ik herkende het maar was machteloos. Dan[lees meer...]kzij alprazolan en veel geduld en goede vrienden heb ik terug een leven. Het zal steeds beperkingen hebben, ik zal nooit een wereldreizeiger worden maar kan terug functioneren, genieten van een uitstapje met de kinderen, een bioscoop een etentje. Dingen wat ik allemaal had geschrapt in mn jonge leven. Nu neem ik 1 a 2 alprazolan van 0.25 mg als ik ergens heen moet en ik geniet. Dank U Alprazolan.

25-07-2020 | Man | 62
alprazolam (1mg)
Na een niersteenoperatie van zowel links als rechtdrkant...waarbij de ene kant mislukt was en ze een catheter moesten steken voor herstel paniekaanvallen gehad met enorme buikkramp.Dokter vertelde mij altijd da het kwam van de binnekant die gekwetst was.Maar doorda ik constant in paniek was of het wel goed kwam gierden zenuwen paniekaanvallen en kramp door men lijf...Toeva[lees meer...]llig vertelde iemnd mij da het zenuwen waren en stelde voor om er es eentje te proberen.Dezelfde nacht gie geslapen en de volgende dag geen kramp en een rustig gevoel...1 pil is wel redelijk heftig daarmee halfje....en als ik geen last heb neem ik niets.Dus na 6 weken afzien gelek zot veel beterschap spijtig da de dokter hetzelf nie voirstelde en ik erzelf moest naar vragen Voor degene met hetzelfde probleem succes en een goeie gezondheid zonder stres Gr dirk

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum