Ervaringen met Buspiron

Bij  AngstX

Bojan Nikolik (24-04-2015)

23-04-2022 | Man | 49
buspiron (20mg)
Ik slik nu een paar maanden Buspiron voor mijn angststoornis. Mijn huisarts was eerst terughoudend in het voorschrijven van dit medicijn, zij raadde ssri aan, anti depressiva. Maar daar had ik geen goede ervaringen mee. Gewichtstoename en te weinig effect. In het begin was het wennen om de medicatie op dezelfde tijden in te nemen. 2x een halve en s avonds een hele. 20 m[lees meer...]g per dag. Maar het werkt echt. Geen bijwerkingen en ik voel me stukken beter. Voor mij werkt het. Ik had al veel positieve ervaringen gelezen in andere landen, waar het wat gebruikelijker is om dit medicijn voor te schrijven . Hopelijk werkt het voor langere tijd.

31-07-2016 | Man | 33
buspiron (20mg)
Nu voor de 3e keer Paroxetine ivm gegeneraliseerde angststoornis. Parox 'helpt' maar is uiteindelijk een paardenmiddel natuurlijk. Het liefst wil ik zonder pillen, althans, in elk geval geen pillen die zware bijwerkingen hebben. Nu dus naast 1 x per dag 20mg Paroxetine, ook Buspar/Buspiron erbij gaan slikken op eigen verzoek en in overleg met psychiater. In Amerika is [lees meer...]dit een gebruikelijkere combinatie dan hier, dus na aandringen ging mijn psychiater akkoord. Hij was bang voor het serotoninesyndroom. Overigens geen enkel symptoom daarvan gehad. En tot mijn stomme verbazing werkte het na een paar dagen al, ongeveer een week gok ik. Begonnen overigens met 1 x 10mg, nu opgehoogd naar 2 x 10mg ('s ochtends 10mg en 's avonds 10mg). Libido sterk verbeterd, energieker, veel minder moe, veel minder zweten. Ik wil mensen echt geen valse hoop geven, maar voor mij heeft het de negatieve bijwerken van Paroxetine onmiskenbaar opgeheven. Nu ben ik aan het afbouwen met Paroxetine (van 20mg naar 10mg) om uiteindelijk hopelijk te kunnen stoppen met Parox en dan maar een tijdje door met Buspar. Mocht ik in de toekomst weer een terugval in mijn angststoornis krijgen dan zou ik eerst Buspar proberen en als dat dan niet werkt, kan je altijd nog aan de Parox. Let wel; ik ben niet zozeer negatief over de Parox. Het heeft nu al 3 keer mij gered, maar het heeft zoveel negatieve bijwerkingen. Daarom ben ik positiever over Buspar.

20-07-2020 | Vrouw | 33
buspiron (10mg)
Ik gebruikte dit medicijn voor mijn angsten na een burn-out. Ik begonnen met 5 mg drie keer daags. Eerste week was ik het contact met mijn moeheid volledig kwijt en voelde ik mij speedy. Daarnaast ervaarde ik hoofdpijn. De tweede week voelde ik mij down, vervreemd en werden mijn angsten erger. Langzaamaan opgehoogd. Werd toen ineens heel moe. Al deze bovengenoemde klachte[lees meer...]n stabiliseerde zich na een paar weken en verdwenen. Levendige dromen bleven wel aanhouden en ik kreeg daarna last van oorsuizen. De oorsuizen werd steeds erger en nauwelijks te hanteren . Angst leek wel af te nemen. Na ongeveer 6 weken merkte ik pas effect dus het is doorzetten. Ik gebruikte 30 mg 3 keer daags. De oorsuizen waren zo vervelend dat ik besloot te stoppen. De bijwerkingen zijn in het begin aanwezig, maar als je eenmaal gewend bent aan dit medicijn is het zeer verdraagzaam voor je lichaam

27-06-2015 | Vrouw | 29
buspiron (2.5)
Angst
In het begin hielp het medicijn erg goed. Na anderhalf jaar kreeg ik last van bijwerkingen en ben omlaag gegaan met de dosering (in overleg met specialist). Helaas doet dit medicijn na twee en een half jaar niks meer voor mij. Nu afbouwen en overstappen op iets anders,

25-12-2020 | Man | 36
buspiron (10mg)
Kreeg dit van de psychiater omdat de bijwerkingen minder als die van ssri's zouden zijn. Zou moeten beginnen met 3x5mg per dag en na 2 weken iedere 2dagen 5 MG erbij tot ik op 30 mg uit zou komen want dit was pas de werkende dosering werd mij verteld. Na een paar dagen slikken begon in meer angst/nervositeit te krijgen. Werd ook in heel snel tempo erg depressief. Toch zett[lees meer...]e ik door met opbouwen omdat ik dacht dat het net als met ssri,s wel minder zou worden naar 2 weken. Dit was niet het geval werd zo depressief dat ik me af ging vragen of het leven nog wel zin had. Na 3 weken moest ik naar de psychiater en vertelde mijn problemen ik moest accuut stoppen en ze wilden me op gaan nemen. Dit was voor mijn geen optie want schaam me erg naar de buitenwereld voor mijn problemen en dan zou iedereen het weten. Dus voor nu heb ik 6mg lorazepam per dag gekregen om de aankomende dagen door te komen en ik aan fluoxetine kan beginnen. Voor mij is buspiron een horror medicijn gebleken.

06-08-2014 | Man | 60
buspiron
Gevbruik dit middel nu een paar weken. Merk niets van een zekere werking maar wel van de bijwerkingen. Veel klachten ivm de spijsvertering. Last van maag en darm. Afgelopen maandag een gastroscopie gehad, waaruit bleek dat mijn slokdarm en maag behoorlijk geirriteerd zijn. Aangezien het verder niets doet, geef ik er de brui aan en deponeer Buspiron waar het thuishoort;[lees meer...] de retourbak bij de apotheek!