Ervaringen met Diazepam

Diazepam bij spierkramp

Bojan Nikolik (27-05-2015)

19-03-2023 | Man | 66
diazepam (5mg)
ik heb ook dat lichte gevoel met het draaien van de ogen.slik het 2x daags 5mg dus 10 mg.

25-12-2022 | Vrouw | 63
diazepam (2mg)
Dit middel En alle BENZODIAZEPINES zijn zoó verslavend.ECHT NOOIT Langer dan 10 dagen gebruiken !! STOP ERMEE

15-10-2022 | Vrouw | 68
diazepam (5mg)
Diazepam overdag tegen angst en om beter te kunnen slapen

19-05-2022 | Man | 66
diazepam (5mg)
dat lichte in mijn hoofd ,heb ik ook ,vooral als ik met mijn ogen draai,ook wat licht misselijk maar dat kan ook komen doordat ik angstig en gespannen wakker wordt en ze direct 2 van 5 mg op de nuchtere maag neem.

08-05-2022 | Man | 66
diazepam (5mg)
ik heb een gegenaraliserende angst stoornis,en 2 van 5mg diazapam,en dat 2 keer per dag soms 3 als de angst heel erg is.30 mg is zo, n beetje de max geloof ik per dag ,de stapeling zorgt er bij mij voor dat het in de loop van de dag goed gaat ,ben wel bang voor gewenning.ik heb wel van licht heid in hoofd,veders geen noemenswaardige problemen,tot nu toe.slik het nu zo,n 10[lees meer...] jaar.

05-11-2021 | Man | 72
Angst
Ik slik al vanaf mijn 2e jaar Valium. 5x per dag 2 mg. Ben nu 72. Medicatie werk wel goed. Maar van bijwerkingen kan ik niet spreken. Men zegt dat je geen auto mag rijden maar dit is pure onzin. Mijn reactie is heel erg snel. Alle negatieve reactie zijn echt niet van toepassing. Merk niets van bijwerkingen en functioneert goed. Moet nu mijn rijbewijs gaan verlengen maar m[lees meer...]aar huisarts zegt dat dit OK is en ik mij geen zorgen hoeft te maken. Immers zijn de bijwerkingen verleden tijd. Ik zal niet slaperig worden etc.

16-08-2021 | Vrouw | 47
diazepam (5mg)
Beste iedereen, İk gebruik al 21 jaar Diazepam 5 mg. İn het begin was dit twee tabletten per dag. Laatste jaar 1 tablet per dag van 5 mg. Ik probeer het niet dagelijks in te nemen maar ik val dan dus moeilijk in slaap omdat ik paniekerig wordt. Enkele dagen per maand lukt het wel zonder. Soms neem ik het een avond van te voren niet, maar dan moet ik naar buiten gaan waar[lees meer...]door ik weer in paniek raak en dus bv een halve inneem om rustig te worden. Nu heb ik een nieuwe huisarts die er moeilijk over doet om dit voor te schrijven. Mag dit zomaar na jarenlange gebruik? Ik begrijp best dat minderen goed is, maar van de ene op de andere dag stoppen doet mij geen goed. Mijn paniek aanvallen verergeren weer en depressie is beter voelbaar.

14-07-2020 | Man | 64
Angst
ik moest het nemen omdat mijn moeder was overleden maar ik heb er maar 2 genomen want dat was te gevaarlijk zei de dokter!

23-02-2020 | Vrouw | 54
diazepam (10mg)
Het is mij stiekem 1 of 2 jaar gegeven ik was zo moe dokter vond niets , het is bewezen dat het mij door mijn eten etc werd gegeven , later verslaafd ik had het toen nodig en ik heb zo wie zo onderhoudsdosering 1 x daags 10;ik kom er niet vanaf 1 jaar geprobeerd word mijzelf niet meer

07-11-2019 | Vrouw | 54
diazepam (5mg/ml)
Angst
Vroeger heb ik weleens Diazepam gebruikt, het meest verschrikkelijke medicijn die er voor mij bestaat. Ik ging ervan hallucineren. Nooit meer. Ik ben nu heel blij met Lorazepam.

14-07-2017 | Man | 54
diazepam (10mg)
Angst
Ben net gestart, dus ben voorlopig hier allen om te lezen en te vragen.

14-09-2015 | Man | 30
diazepam (5mg)
Hallo, graag deel ik mijn ervaring met diazepam 5 mg tablet. Bij minder frequent gebruik werkt het middel beter. De effecten ervan zijn dan sterker te merken en je merkt ook beter wat het verschil is tussen wel en niet gebruiken. Het middel heeft, wanneer er niet te frequent gebruikt wordt en er geen sprake is van verhoogde tolerantie, een licht dempend effect. I[lees meer...].t.t. alcohol, dat ook(sterker) dempt, brengt het gebruik van dit middel m.i. minder risicos met zich mee. Tegen extreme, oncontroleerbare, structurele angst kan dit middel weinig doen. Bij mildere angst/ paniek klachten kan het helpend zijn. De diazepam kan, net als alcohol, ook dempend werken op bijvoorbeeld voelbare vermoeidheid.

20-12-2012 | Vrouw | 27
Paniekaanvallen
Vanaf huisarts kwam zes maanden geleden de diagnose Burnout.. Dit middel geeft Opluchting, verademing, ruimte en is een prima middel om te gebruiken om extreme innerlijke onrust met daarbij horende vervelende lichamelijke klachten zoals spierspanningen, alertheid, spanningshoofdpijn, paniekaanvallen en misselijkheid te onderdrukken. Ik ben nogal gevoelig voor medicatie, 2 [lees meer...]mg is voor mij meer dan voldoende. Een te hoge dosering geeft het gevoel de controle over lichaam en geest kwijt te zijn, sufheid en weinig interesse voor de omgeving waren in eerste instantie voor mij een resultaat. Ik gebruik dit wanneer nodig en probeer kritisch te zijn omdat lichamelijke en geestelijke verslaving een gevolg kan zijn en ik bij regelmatig gebruik darmklachten en maagpijn krijg. Verder word ik vaak overmoedig als ik dit middel genomen heb en streef ik mijn draagkracht voorbij omdat je jezelf 'gevoelsmatig' sterker voelt dan daadwerkelijk het geval is. Een prima middel als steuntje in de rug om mijn burnout te boven te komen. Ondanks dat enige voorzichtigheid belangrijk is ben ik goed tevreden over dit middel.

21-10-2012 | Man | 59
diazepam
het gebruik van allelij medicijnen kan lijden tot een kwelling van plaats opluchting gezien ik niet kundig ben woordt je zomaar met de aanvang van dit medicijn op de proef gestelt een heeft veel negetief efect op mij gehad manisch,

06-10-2012 | Vrouw | 39
diazepam
Nu bijna anderhalf jaar gebruik ik dit medicijn voor het slapen gaan. Voor het eerst sinds jaren weer een goede nachtrust. Emoties worden iets afgevlakt maar daardoor ben ik in staat weer een actief leven te leiden. Zo is mijn sociale angst grotendeels verdwenen. Ik ben erg tevreden over het medicijn. Wel moet je opletten dat je niet meer gaat gebruiken. Dus je hebt wel e[lees meer...]nige discipline nodig. Mij lukt dat aardig. Gebruik doorgaans 2,5 gram voor het slapen gaan, een enkele keer 5 mag. Naast wat vermoeidheid merk ik geen bijwerkingen. Het heeft mijn levenskwaliteit absoluut verbeterd!

12-03-2012 | Man | 36
diazepam
Benzo's zijn zeer verslavend en hebben bij mij eigenlijk maar een aantal maanden gewerkt. Op lange termijn wordt je er alleen maar zieker van, google maar eens op "Ashton Manual" Ik wil iedereen adviseren om te stoppen (langzaam afbouwen!) met deze medicatie, ik heb het geprobeerd maar het is me niet gelukt...