Diazepam

Diazepam bij spierkramp

Bojan Nikolik (27-05-2015)

05-04-2019

Diazepam (diazepam)

Tegen angst en paniekstoornissen al meerdere benzo's en SSRI's voorgeschreven gekregen, en Tranxène 5 mg (3-4 per dag) is veruit de beste. Probleem met diazepam (Valium) is dat zelfs 5 mg teveel vermoeid tegenover de werking tegen angst die je krijgt. Kreeg diazepam 5 mg enkele maanden 2-3 keer per dag voorgeschreven, maar terug gegaan naar Tranxène wat dus beter werkt en [lees meer...]minder vermoeid dan diazepam. Zelfs van een halve diazepam 5 mg word je al behoorlijk moe. SSRi's zoals Sipralexa ook enkele maanden voorgeschreven gekregen maar die maakten de angst en paniekaanvallen juist erger.
11-12-2018

Diazepam (diazepam)

begon met 5 mg, in de nachtdiensten in ziekenhuizen om beter te slapen, geleidelijk aan gebruikte ik erg veel begint met 5, mg dan 10 mg, dan 30 mg per keer, en samen met alcohol, kon ik er heel goed tegen, kon de rust niet meer terugkijken, kreeg nog meer paniekaanvallen, medeloosheid, treurigheid, het niet zien zitten,na lange tijd 1992 in de detox proberen af te kicken[lees meer...] van alcohol en valium gebruik was een echte valium junk geworden, diverse malen heb ik mij aangemeld detax, kliniek, maar niks wilde echt helpen daar het ook een opgedrongen iets is,ik rookte ook heel zware franse asigaretten, tot in de zomer van zover ik nog weet 2013,4 ik het zo benauwd kreeg, en ik toch nog langer wilde leven, ben volledig in één keer gestopt met roken, drinken en valium gebruik, een ware hel waar je doorheen gaat, heeft heel lang geduurt voor ik vrij was, en ik alles weer helder kon zien, en dan komt schaamte gevoelens wel binnen, gedragsverandering is enorm , niet in positieve zin, kortaf, ongeduldig, slechts slapen, en heb daar heden ten dagen nog last van, maar nee ik zal nooit meer een sigaret aanraken, of alcohol,soms nog wel 5 mg valium,met melatonine dat wil helpen met slapen, maar sta wel erg slaperig op, wat veroorzaakt wordt door de valium,maar ik ben bijna 70 jaar en kan doen en laten wat ik wil met de dag zeg maar.
26-05-2018

Diazepam (diazepam)

Wie heeft er ervaring met afbouwen diazepam, wat voor afkickverschijnselen? Ik heb flinke hoifdpijn zou dat hierdoor kunnen komen.
26-12-2017

Diazepam (diazepam)

Vandaag 20mg gepakt. Begonnen met 10mg, 2 uur later weer 5mg en uur later nogmaals 5mg. Merkte na 2 uur niks van 10mg. 2u later nogmaals 5mg maar nog geen effect dus uur later nog 5mg. Merk nu na 20mg enige opluchting, hoofd heeft wat rust. Totaal geen bijwerkingen. Had er meer van verwacht. Misschien handig om erbij te zeggen dat ik een grote vent ben van 1.90m en [lees meer...]100kg. Pak morgen nogmaals ineens 20mg dus dan nog ff afwachten. Denk dat dit product iets overschat wordt, je moet van te voren niet teveel nadenken bij het pakken maar het je laten overkomen.
08-12-2017

Diazepam (diazepam)

Ik heb dit voorgeschreven gekregen van de huisarts omdat ik teveel bijwerkingen kreeg van betablokkers en mijn angsten maar niet onder controle kreeg (dit was om de wachtlijst voor psychologische hulp te overbruggen). Ik nam dit middel in (2mg) en na een tijd kickte het opeens in. Mijn lichaam werd heel erg ontspannen, maar omdat ik last heb van derealisatie, werd ik daar [lees meer...]juist enorm bang van. Hierdoor raakte ik in paniek en voelde het alsof ik een bad trip meemaakte (ik voelde me ook echt op een andere wereld). Echt verschikkelijk. Omdat het een langwerkend middel is, bleef dit ook heel lang aanhouden en kon ik echt niet slapen, ondanks dat ik wel moe was. Ik kwam in zo'n rare staat van zijn en omdat ik me op een gegeven moment gewoon geparalyseerd voelde, heb ik maar de ambulance gebeld, want ik was bang dat dit middel iets met mijn lichaam zou doen. Deze vertelde me dat ik niks had om bang voor te zijn en raadden me aan om de doktersdienst te bellen voor een slaapmiddel. Dat heb ik gedaan en wat zij adviseerden was om maar gewoon een hogere dosis diazepam te nemen, dan zou ik vanzelf wel in slaap vallen. Omdat ik dit middel zo eng vond heb ik dat maar niet gedaan en heb ik maar de nacht uitgezeten, totdat ik de volgende ochtend vroeg wakker werd en blij was dat het over was. Nooit meer. Ik raad iedereen die last heeft van derealisatie/depersonalisatie of bang is voor dat ontspannende effect op het lichaam af om een benzo te nemen. Ik hou het maar gewoon bij cognitieve gedragstherapie.
31-01-2017

medicijn beviel me niet.
02-01-2017

Diazepam (diazepam)

Sinds oktober gebruik ik Diazepam om rustiger te worden en paniekaanvallen op te vangen. De ervaring die ik met deze medicatie heb, is positief. In de eerste weken was ik iets versuft, maar daar heb ik nu geen last meer van. Vooral in de eerste weken was ik erg moe en als ik in de avond medicatie in nam, sliep ik binnen een half uur. Voor de rest heb ik geen bijwerkingen g[lees meer...]ehad.
29-01-2016

Diazepam (diazepam)

Ik heb het in het verleden ook geslikt met goed resultaat, ik kon eindelijk weer naar buiten en het werkte ook tegen de angst en paniekaanvallen die ik destijds had. Ook de spanning en gejaagdheid die ik vaak ervaarde werd minder. Verder ontspande het mijn spieren lichtelijk en hielp het goed bij het inslapen, je slaapt er echt als een roos op. Op een gegeven moment krijg [lees meer...]je natuurlijk tolerantie aan de pammetjes. Ik heb het bijna een jaar achtereenvolgend gebruikt en ik slikte uiteindelijk zo'n 50 a 60 mg diazepam per dag. (Let wel, ik kreeg het eerst voorgeschreven en daarna ben ik het op de zwarte markt gaan kopen.) Het middel is best wel verslavend. Ik ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan en om hulp gevraagd bij het afkicken en op een afbouw schema van 6 weken gezet. Dit ging heel erg goed en ben toen zonder al te veel moeite en afkickverschijnselen gestopt met het middel. Nu is er in mijn leven recentelijk het een en ander gebeurd en sinds 2 dagen slik ik het weer, nu onder begeleiding van een arts, op de juiste manier. Het werkt zoals van ouds goed en ook nu kan ik weer zonder erg angstig te zijn naar buiten en ook mijn dagen kan ik redelijk relaxed doorbrengen, en ik slaap ook weer goed! In het kort, diazepam (net als alle andere pammetjes.) is een geweldig middel en het heeft mij heel erg geholpen in mijn leven. Maar let wel op de afhankelijkheid die je krijgt voor deze middelen. In mijn geval verliep het afkicken soepel maar voor sommige mensen is het echt horror! Lees je zelf goed in!
07-09-2015

Diazepam (diazepam)

Een half uur na inname beginnen de bijwerkingen, althans, word ik erg ziek van diazepam middel van dit merk, ook PCH, Apothecon, Apotex en nog één of twee geprobeerd. Het leidt onherroepelijk tot een noodsituatie. Echter Actavis werkt gewoon prima zoals ik diazepam, ook andere merken, al meer dan VEERTIG jaar ken. Dus elke maand is het weer het "generiek" verhaal bij de a[lees meer...]potheek, of je neemt dit of je krijgt niets, en me dan aan mijn lot overlaten. Ik word nooit boos en dan naar huis en bel met de apotheker. Actavis is nu niet meer te krijgen en houd het voor mij op. Ik heb altijd generieke gebruikt zonder vooringenomenheid, dus dat is hier niet van toepassing. Elke maand ben ik enkele dagen bezig om (goede) medicijnen te bemachtigen, en voel me er gestressed door. Ik kan niets doen, behalve voor de zoveelste keer klagen bij lareb, de dokter, de apotheker, en zij kunnen er ook niets aan veranderen. Voor mij houd het hier dan ook op.
31-07-2015

Diazepam (diazepam)

Goedendag heeft er iemand ervaring met het gebruik van diazepam en gliclazide ? Ik hoor graag van jullie.
21-07-2015

Diazepam (diazepam)

ik slik nu sinds 15-7 deze medicijnen tussen 5 en 6 innemen 1 pil van 2 mg, 's avonds werkt die prima, maar overdag voel ik me alleen maar depressiever tot aan zelfmoord gedachtens toe, kreeg deze medicijnen om rust in me hoofd te krijgen overdat is dat helaas niet het geval. nu nog 1 weekje doorbijten en dan weer naar de huisarts voor afspraak van hoe nu verder of eventue[lees meer...]el extra of anderen medicatie.
25-03-2015

Diazepam (diazepam)

Hallo, Ik gebruik al jaren Diazepam maar me huisarts wilde t niet meer voorschrijven. Nu bestel ik me medicijnen lekker online . ben er dik tevreden over! Heeft iemand dat wel is meegemaakt? Dat artsen je van je medicatie afhalen terwijl je het echt nodig hebt?
16-02-2015

05-12-2014

Diazepam (diazepam)

1e: week: Begon met 40mg. Slingerend lopen. Slapen, slapen, slapen., soms duizelig, geen concentratie, zei dingen verkeerd of begreep ze niet goed of totaal verkeerd. en vaak moeilijk verstaanbare taal voor mijn echtgenote Na week 2 terug naar 30 mg. Veel beter maar nog steeds in enigszins mindere mate bovenomschreven bijwerkingen. 3e week: 17½ mg. Pas toen werd het aanm[lees meer...]erkelijk beter maar het gevoel van afhankelijkheid aan die Lorazepam werd wel enigszins merkbaar. Week 4: Terug naar 15mg. Pas toen begon ik te merken dat het z.g. Lorazepameffect duidelijker werd. De Volgende weken moeten nog komen. Ik heb wel de wens nog even door te gaan met 15mg per dag. Het slapen is nu na 2 jaar aanmerkelijk beter geworden (n.m.m. óók afhankelijkheid ).
30-06-2014

Diazepam (diazepam)

Ik gebruikte diazepam bij angst en paniekaanvallen. dit heeft een tijdje voldoende gewerkt. Op een moment werkte het niet meer. Ik stelde ook steeds uit om er een te nemen omdat ik wist dat het een verslavende werking heeft. Op het laatst werd ik er niet meer rustig van maar eerder benauwd en onrustiger.
01-09-2013

Diazepam (diazepam)

Ik ben voorgelogen door de apothekersassistent, Actavis lag nog gewoon in de apotheek. Ik heb na een telefoontje met de apotheker zelf gewoon het spul omgeruild voor Actavis en de problemen zijn na een etmaal verdwenen.Lareb heb ik al eens eerder benaderd en ik ben er niet over te spreken aangezien het m.i. niets verbetert. Ik bel ook de fabriek van het betreffende medici[lees meer...]jn om informatie, en ze zijn blij dat er eens iemand uit patientengroep belt ....ik heb niets meer vernomen. Dat betrof P.C.H. Haarlem. en ook weer slechte diazepam. Als je niet bekent bent met de afkickverschijnselen denk je aan een hartaanval een c.v.a. of een kaakontsteking de tandarts kan niets zien., en zodoende wordt nooit het defectieve medicijn eruit gepikt.Men stuurt mij met een kluitje in het riet.Ik kan geen vuist maken.Jullie wel Lareb ook. de artsen en apotheken. Denk aan andere medicijnen verdiep je in de term bio-equivalent en lees de F.D.A. bevindingen van contrôles in de apotex fabriek.Ik lees dat daarnet pas, maar waarom moet ik mezelf altijd verdedigen.Deze mensen zuigen alles uit hun duim? zie ook peoplespharmacy.com

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (509) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum