Lorazepam

Xanax (127 meningen)
Bromazepam (54 meningen)

11-12-2017

Lorazepam (lorazepam)

Ik raad iedereen aan die benzodiazepinen wil gaan gebruiken eerst even op internet te gaan kijken. Dit spul is al binnen een paar weken verslavend en je hebt steeds meer nodig. Het afbouwen is vervolgens een hel! Mensen raken jaren van hun leven kwijt om hier van af te komen. Slecht enkele mensen slagen hierin als ze zeer langzaam afbouwen. Ik zelf ben ook in de benzo/ lor[lees meer...]azepam val getrapt. Ben totaal niet verslavend gevoelig, maar dit rot spul heeft me volledig te pakken. Twee afbouw pogingen tot nu toe, je gaat echt door een hel! Begin hier nooit aan! Het is een redelijke korte termijn oplossing voor een probleem. Inmiddels in afbouw op nog 0,6 mg per dag. Ik hoop dat ik het dit keer red. Begin alsjeblieft niet aan dit spul mensen!!!
23-11-2017

Lorazepam (lorazepam)

Ik krijg losse tabletten in een potje (30 stuks). Is dit normaal? Want deze helpt niet meer!
21-01-2016

Lorazepam (lorazepam)

Lorazepam maakte me suf, maar verminderde angst en paniekaanvallen niet.
14-07-2015

Lorazepam (lorazepam)

Doordat het een zoektocht is geweest naar medicatie ivm allergische reacties ben ik op de lorazepam gezet. Het effect van lorazepam is maar van korte duur, binnen enkele maanden ben je er al aan verslaafd. Ik heb een jaar met ontwenningsverschijnselen gelopen, zonder dat ik dit wist en ben nu al ruim een half jaar bezig met afbouwen. Mijn klachten zoals angst en paniek wer[lees meer...]den erger, terwijl ik dacht dat het met mijzelf steeds minder goed ging. Het lijkt heel onschuldig maar dit is het niet. Ik wil zeker niemand bang maken, maar wel bewust maken. Als ik zou kiezen zou ik er niet aan beginnen, want het breng teveel meer problemen met zich mee dan je zou denken. Dit is overings met alle benzo's.
29-07-2012

Lorazepam (lorazepam)

Ik heb al sinds mn 23ste paniek en angstaanvallen, ben nu bijna 35. Van mijn huisarts kreeg ik paroxetine en lorazepam voorgeschreven. Goed spul hoor die lorazepam, je voelt gewoon helemaal niets meer, maar dan ook helemaal niets. Na verloop van tijd de dosis moeten verhogen en daarna weer omdat het niet meer werkte. Ben na 7 jaar cold turkey gestopt, die troep kostte me [lees meer...]bijna mn huwelijk en mezelf. Binnen 8 weken was is er compleet vanaf en door zelf dingen te gaan doen en door te blijven zetten ben ik zo goed als van mijn paniekaanvallen af. Doe alles weer zelf. Dus ik raad iedereen aan doen doen, doen en stoppen met die troep, het vergalt je leven gewoon, ook al heb je het in eerste instantie niet door......Lorazepam is troep!!
02-07-2012

Lorazepam (lorazepam)

Ik heb al 12 jaar efexor gebruikt en lorazepam; nu heb ik een nieuwe huisarts wegens verhuizing, die geeft mij geen lorazepam meer omdat het vergif is zegt hij en de echte efexor ook niet meer. Ben nu 2 weken zonder lorazepam en het gaat slecht; alleen maar trillen, zweten, hele erge dromen en zoveel angst dat ik het niet meer zie zitten met alles. Sta op met grote paniek [lees meer...]en dat gaat de hele dag door, huil om alles. Mijn hart klopt door heel mijn lichaam heen en alles brand van binnen. Droom de meest gekke dingen wat in het verleden is gebeurd en slaap heel slecht. Wie heeft een oplossing om mij door deze periode heen te slepen? mijn huisarts wil niet meewerken. (Red; emailadres uit mening verwijderd ivm werkwijze van deze website. Uiteraard is reageren op deze mening mogelijk via 'reageer op deze ervaring' rechts hieronder. Mvg, MijnMedicijn )
23-04-2013

19-08-2012

Lorazepam (lorazepam)

Beste lotgenoten, Ik heb met mijn 21 jaar al redelijk wat achter de rug.. Angststoornis, Chronische Paniekaanvallen en Hyperventilatie, Depressie, Slapeloosheid, Burn out.. Het begon allemaal zo'n 6 jaar geleden, op mijn vijftiende. Na al die jaren werdt het me onlangs allemaal teveel.. Zo'n drie weken geleden ging ik met spoed naar de huisarts, zonder afspraak, midden o[lees meer...]p de dag, maar werdt toch meteen geholpen. Bleek dat ik een burn-out had. Was helemaal aan het trillen, beven, zweten, akelig gevoel in mijn maag, duizelig, zwak, en alleen maar aan het huilen. Wilde gewoon weg, dood, niet meer verder.. Kreeg 2 medicijnen van de dokter, een voor minimaal 4 tot 9 maanden gebruik, de ander voor "nood", dit was de Lorazepam. Uiteindelijk heb ik de eerste tabletten tot vandaag toe nog niet eens aangeraakt, en de Lorazepam slechts 2x een half tabletje gebruikt bij hevige aanval. Mijn ervaring? Het werkt snel, het huilen zonder rede stopte binnen 20 minuten na gebruik, maar de angst bleef. Werdt er zelfs heel duizelig en zweverig van, dacht dat ik gek werd, alsof ik me op een andere planeet bevond, had een stoned gevoel en alles leek in slowmotion te gaan. Ik gebruik nooit in mijn leven medicijnen, zelfs geen paracetamolletje bij hoofdpijn. Volgens de dokter is dat de reden waarom mijn lichaam zo heftig reageerde op de lorazepam, maar ik weet wel beter! Lorazepam is troep, een soort drug. Het heeft mij niet geholpen.. Ik heb nog dagelijks angst.. In drukke plaatsen, in wachtrijen, in hoge gebouwen, op straat.. Ik heb alleen mezelf afgevraagd; wil ik zo leven? Mijn antwoord is NEE! En vanaf nu als ik weer zo'n angst en paniekaanval heb, denk ik gewoon; er gaat niks gebeuren... En de angst gaat vanzelf wel weg als ik er geen aandacht meer aan geef. En ja hoor, weg is die, heb hem met plezier uitgezwaaid. Dat die maar wegblijft! Ik krijg nu fysiotherapie en hapto therapie. Hier krijg ik geleerd wat angst is en hoe je ermee om moet gaan, en ook krijg ik ademhalingsoefeningen geleerd. Het gaat me zoveel beter en ik kan eindelijk weer ontspannen ademhalen en denken; wat is het leven toch mooi! Lieve lotgenoten, laat jullie niet gek maken door angst, want zelfs angst zal buigen voor de Schepper! Blijf volhouden, geloof in jezelf, ook al is er Niemand Anders die jou gelooft, zoek al het goede en wees blind voor het slechte, geniet van het leven en vergeet niet om NOOIT op te geven.. Ieder dag is een nieuwe, lukt het vandaag niet, dan lukt het morgen.. Ik geloof in iedereen die dezelfde stoornis als mij heeft, dat ze de strijd kunnen winnen en weer hun geluk zullen vinden..
19-08-2012

03-11-2019

Lorazepam (lorazepam)

Na een hectische periode gevolgd door een traumatische ervaring, heb ik twee maanden lang driemaal per dag lorazepam (1mg) geslikt en dit heeft mij heel goed geholpen. Dit medicijn wist, i.c.m. de steun van naasten, mijn spanning te verlichten en mijn suïcidale gedachten te onderdrukken. Sufheid was een prettige bijwerking in mijn geval: de doodswens was (en is) er nog[lees meer...] steeds, maar zelfmoord plegen kostte onder invloed van lorazepam gewoon teveel moeite. Waarom moeite doen als je ook lethargisch op de bank kunt liggen? Daarnaast kwam ik de deur meer uit dan voorheen, wat direct weer ophield na het stoppen met dit medicijn. Vanwege mijn angst voor gewenning – ik keek steeds op de klok in de hoop dat ik mijn volgende 'pammetje' alweer mocht slikken – heb ik zelf besloten om te stoppen. De spanning kwam terug, dus enkele weken later ben ik op advies van mijn psychiater begonnen met een ander medicijn (geen benzodiazepine) waar ik ook heel tevreden over ben. Nu heb ik lorazepam slechts voor incidenteel gebruik in huis, maar vanwege het feit dat je na inname drie dagen lang niet mag autorijden, heb ik hier tot op heden nog geen gebruik van gemaakt.
18-10-2019

18-10-2019

15-10-2019

10-05-2019

Lorazepam (lorazepam)

Sinds 2 maanden gebruik ik 1,5 Mg p.d vanwege angst en paniek bij burn out. Heb gelukkig niet hoeven ophogen maar wil nu graag minderen. Ben daar best wat huiverig voor ( heb gegoogeld en had dat natuurlijk niet moeten doen) Verder heeft het me goed door de ergste tijd heen geholpen. Enige is dat ik een wat ‘wattig’ gevoel in mijn hoofd heb maar dit kan ook met de bu[lees meer...]rn out te maken hebben.
23-04-2019

Lorazepam (lorazepam)

neemt de werking af wanneer je het zo lang gebruikt?
26-09-2017

Lorazepam (lorazepam)

Lorazepam veel gebruikt 1 mg. Van 1 stuks tot 6 stuks per dag tijdens erstige depressie vorig jaar. Uiteindelijk gaan ze minder goed werken en ben ik bewust gaan afbouwen, 2 maanden geleden zat ik op 1 tot 2 per dag! Tot ik in een scheiding kwam en plots ernstige paniek en angst had. Het was opname (wat niet wenselijk was) of verhoging naar 4x2,5 mg per dag. De angst en [lees meer...]paniek zijn nu handelbaar en kan ik bij de kids blijven, maar vermoeid ben ik wel. Dat 1000x liever dan die verschrikkelijke angsten

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum