Lorazepam

Xanax (127 meningen)
Bromazepam (55 meningen)

23-03-2019

Lorazepam (lorazepam)

Gebruik dit middel eigenlijk al vanaf 1981 ,de medicijnen krijg ik van mijn vader die ook klachten had.Deze tabletten werden voorgeschreven door mijn oom die huisarts was. Ik en ook mijn vader hebben geen angst klachten als we dit middel gebruiken ,ook heeft dit middel geholpen mij van het roken af te komen ,ook heeft het mijn vader geholpen van de drank af te komen.We [lees meer...]hebben beiden totaal geen enkele bijwerkingen ervaren.Alleen moet je in het begin van het gebruik even aftasten samen met je arts waar voor jouw de goede dosis licht .Maar ondanks mijn 20mg perdag kun je er 100 jaar mee worden geen stress klachten ,geen paniek aanvallen .Onze ervaringen zijn meer dan geweldig te noemen .
12-02-2018

Lorazepam (lorazepam)

Ik slikte al geruime tijd Citalopram. Dat hielp niet meer, dus gaan mediceren met Alcohol. Na de dood van mijn hondje werden de angsten zo hoog dat ik van ellende een overdosis Citalopram heb genomen. Na een nacht in het ziekenhuis kreeg ik Lorazepam mee. Werkte direct (15 min.) en goed.
30-05-2017

Lorazepam (lorazepam)

Had last van extreme angst/stress en paniekaanvallen. Ik zat er helemaal doorheen en had ook suïcidale gedachten. Lorazepam kalmeerde mij vanaf het eerste tablet. Ik gebruikte maximaal 4 tot 5 mg per dag. Na een maand of 4 dagelijks gebruik was ik er duidelijk afhankelijk van en kon ik er onmogelijk 'cold-turkey' mee stoppen. Ik had dan ook via-via wat extra gekocht, dus z[lees meer...]onder recept, om het gebruik op recept aan te kunnen vullen, aangezien ik al snel met het gebruik moest stoppen en mij dit ook beangstigde (hoewel ik goed begeleid werd en er ook geen extreme druk op de snelheid van het afbouwen lag). Afbouwschema gekregen van specialist en het lukte vooral in het begin meestal niet om mij aan dit schema te houden. Later ging dit gemakkelijker en al met al heb in een week of 6 kunnen stoppen. Ik gebruik het nu alleen nog in noodgevallen. Soms 2x per week, soms ook 2 of 3 weken helemaal niet. Het heeft mij enorm geholpen, want ik zat dicht bij een opname in een psychiatrisch kliniek. Naarmate het dagelijks gebruik vorderde, begon gewenning naar mijn gevoel wel lichtjes een rol te spelen. De clandestien verkregen 2.5mg tabletten genoten dan ook mijn voorkeur (hoewel ik er dan wel max. 2 per dag nam). De zwaardere tabletten genieten overigens nog steeds mijn voorkeur, bij noodgevallen neem ik 1x 2.5mg tablet.
17-01-2017

Lorazepam (lorazepam)

Hallo ik ben 25 jaar en zit nu 1 jaar ongeveer aan de lorazepam. Ik slik 3 x daags 1mg. Ik kan niet zonder. op het begin vooral toen werd ik boos en angstig als ik het was vergeten, ik wilde perse naar huis, kreeg paniek. Nu helpt het me rustiger ontspannende te zijn en dat is echt fijn. Maar afbouwen durf ik niet. Ik slik ook al 3/4 jaar citalopram 15 mg en nu omhoog naar[lees meer...] 20mg. Ik heb namelijk weer last van angstklachten en vermoeidheid. Bijwerkingen van de lorazepam heb ik denk ik wel: ik kan boos en geïrriteerd zijn en soms wat afwezig, maar ben van mezelf ook zo dus weet niet of het door de medicatie komt. Ben een beetje depressief. Maar naar mijn mening ik heb altijd een hekel aan medicatie, maar het moest wel ik kon niet normaal functioneren en had alleen maar pijn. En last van psychoses. Dus ik heb in 10 jaar tijd onderzocht wat bij mijn lichaam past en altijd heftige bijwerkingen, maar citalopram werkt super! En lorazepam ook! Ik heb nu bijvoorbeeld nog niet gehad, maar merk dat ik het wel nodig heb dus wel verslavend naja dan maar ik leef in ieder geval beter dan hiervoor.
16-09-2015

Lorazepam (lorazepam)

Hallo, april 2015 heb ik antidepressiva sertraline gekregen tegen angst & paniekaanvallen.. hierbij lorazepam gekregen voor als de bijwerkingen vd sertraline te heftig waren. Na een maand gestopt met de sertraline. Nu gebruik ik de sertraline alleen als ik een aanval heb of erg gespannen spieren heb. Voor mij werkt het echt fantastisch! Zo gek ik word van de aanval, zo ru[lees meer...]stig weer van de lorazepam. Mijn tip naar anderen zou zijn: als je kunt, probeer alleen te nemen wanneer nodig en maak er geen gewoonte van. Probeer elke dag weer te kijken of je zonder kan of kunt minderen.
03-11-2019

Lorazepam (lorazepam)

Na een hectische periode gevolgd door een traumatische ervaring, heb ik twee maanden lang driemaal per dag lorazepam (1mg) geslikt en dit heeft mij heel goed geholpen. Dit medicijn wist, i.c.m. de steun van naasten, mijn spanning te verlichten en mijn suïcidale gedachten te onderdrukken. Sufheid was een prettige bijwerking in mijn geval: de doodswens was (en is) er nog[lees meer...] steeds, maar zelfmoord plegen kostte onder invloed van lorazepam gewoon teveel moeite. Waarom moeite doen als je ook lethargisch op de bank kunt liggen? Daarnaast kwam ik de deur meer uit dan voorheen, wat direct weer ophield na het stoppen met dit medicijn. Vanwege mijn angst voor gewenning – ik keek steeds op de klok in de hoop dat ik mijn volgende 'pammetje' alweer mocht slikken – heb ik zelf besloten om te stoppen. De spanning kwam terug, dus enkele weken later ben ik op advies van mijn psychiater begonnen met een ander medicijn (geen benzodiazepine) waar ik ook heel tevreden over ben. Nu heb ik lorazepam slechts voor incidenteel gebruik in huis, maar vanwege het feit dat je na inname drie dagen lang niet mag autorijden, heb ik hier tot op heden nog geen gebruik van gemaakt.
18-10-2019

18-10-2019

15-10-2019

10-05-2019

Lorazepam (lorazepam)

Sinds 2 maanden gebruik ik 1,5 Mg p.d vanwege angst en paniek bij burn out. Heb gelukkig niet hoeven ophogen maar wil nu graag minderen. Ben daar best wat huiverig voor ( heb gegoogeld en had dat natuurlijk niet moeten doen) Verder heeft het me goed door de ergste tijd heen geholpen. Enige is dat ik een wat ‘wattig’ gevoel in mijn hoofd heb maar dit kan ook met de bu[lees meer...]rn out te maken hebben.
23-04-2019

Lorazepam (lorazepam)

neemt de werking af wanneer je het zo lang gebruikt?
26-09-2017

Lorazepam (lorazepam)

Lorazepam veel gebruikt 1 mg. Van 1 stuks tot 6 stuks per dag tijdens erstige depressie vorig jaar. Uiteindelijk gaan ze minder goed werken en ben ik bewust gaan afbouwen, 2 maanden geleden zat ik op 1 tot 2 per dag! Tot ik in een scheiding kwam en plots ernstige paniek en angst had. Het was opname (wat niet wenselijk was) of verhoging naar 4x2,5 mg per dag. De angst en [lees meer...]paniek zijn nu handelbaar en kan ik bij de kids blijven, maar vermoeid ben ik wel. Dat 1000x liever dan die verschrikkelijke angsten
26-09-2017

Lorazepam (lorazepam)

Ernstige angst en paniekstoornis. Werd veel erger door komende scheiding
07-01-2017

Lorazepam (lorazepam)

Afgelopen december gestart met 3x daags 1mg voorgeschreven door mijn psychiater. Ik was ingestort na het stranden van een relatie en zag het leven niet meer zitten. Ik was erg angstig, zwaar depressief, leek alles van achter glas mee te maken, was erg apathisch en ik sliep niet goed. Huisarts gaf 3x daags oxazepam 1mg maar dit werkte niet. Psychiater toen dit voorgeschreve[lees meer...]n en na een aantal dagen voelde ik me wat sterker. De panische angst was afgevlakt en mijn stemming verbeterde iets waardoor ik weer wat dingen kon doen op een dag, ik functioneerde weer enigszins. Ook sliep ik veel beter in combinatie met Seroquel 50mg. In het begin last gehad van onhandigheid en suffigheid maar dit trok na een aantal dagen weg. Erg tevreden met lorazepam het heeft mijn wanhoop kunnen wegnemen. Nu aan het afbouwen en antidepressiva aan het opbouwen.
16-11-2016

Lorazepam (lorazepam)

Lorazepam voorgeschreven in een periode van onrust en depersonalisatie. Hielp goed en kalmeert je. Ook helpt het tegen lichamelijke klachten met een psychische oorzaak. Tijdens het gebruik zelf geen last, er opnieuw van afkomen is een ander verhaal...
23-04-2013

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum