Ervaringen met Lorazepam

Onrust (7 meningen)
Epilepsie (1 mening)

27-04-2022 | Vrouw | 19
Psychische klachten
had het gevoel een psychoche te krijgen en was heel angstig om alles. Nu ben ik gewoon chill het is net alsof ik high ben ofzo alles is rustiger ik leef door een waas orzo

17-10-2020 | Vrouw | 36
Psychische klachten
Hraag wik ik iets vragen. Het is een ingewikkeld en verdrietig verhaal maar ik ga mijn best doen. Sinds 3 maanden weet ik dat ik een bipolaire stoornis heb. Deze is aan de oppervlakte gekomen tijdens mijn scheiding. De keuze kwam van mijn kant. Na veel gesprekken met de psychiater en een second opinion heb ik dus een bipolaire stoornis. Nu ik veel over mezelf geleerd[lees meer...] heb weet ik ook dat ik de keuze om te scheiden nooit heb kunnen en willen maken. Ik zat in mijn eerste zware depressie die gepaard ging met paniek. Ik werd snachts met hartkloppingen wakker en het enige dat ik wilde was weg. Hier was totaal geen reden toe want ik had een hele hele lieve man. Toch werd de scheiding in gang gezet. Dit tijdens mijn (achteraf gezien) eerste hypomanie. Weer later viel ik in een zware depressie en ging ik met de kinderen bij mijn ouders wonen. De acheiding wilde ik niet meer maar volgens mijn man was er geen weg terug... nog verder zakte ik weg. Ik ging naar de huisarts, die mij mijn eerste ad voorschreef samen met lorazepam. Later weer een andere ad tot ik bij de GGZ terecht kwam. Een derde ad werd geprobeerd samen met de lorazepam maar deze sloeg niet aan. Uit eindelijk heb ik meerdere testen moeten doen en kreeg ik de diagnose bipolaire stoornis. Nogsteeds aan de lorazepam om de paniek en gedachten aan mijn ex-man iets te verzachten ben ik drie maanden geleden begonnen met lithium. Ik eenmaal goed ingesteld kwam de verademing. Ik was mezelf aan het worden, rust, overzicht en de pijn was goed te dragen. Binnen een week was ik gestopt met de lorazepam en daarna is het twee maanden zeer goed gegaan. Tot vorige week. In alle heftigheid is mijn depressie terug, met al het verdriet en spijt. Geen idee wat ik moet doen. Het iets ophogen van de lithium mag niet baten en weer slik ik de lorazepam. De paychiater wilt mij een ad o.i.d. Toevoegen aan de lithium. Heeft iemand enig idee dat wanneer je stopt met de lorazepam je pas na 2 maanden ontwenningsverschijnselen kan krijgen? Ik ben ten einde raad. Mvg

10-03-2017 | Vrouw | 44
Psychische klachten
Verschrikkelijk. Ik was zo blij dat ik gestopt was sinds in in Portugal woon werk en fijn samenleef met mijn man. In Nederland op familiebezoek kreeg ik controle gesprek met spv Bipolair Grijze Generaal. Zij besloten toen dat ik 400 mg Quetiapine weer moest innemen en 5x 1mg Lorazepam. Van 0 tot en 400 en die avond 800 mg. Ik dacht dat ik doodging. Ik riep dat ik zwan[lees meer...]ger was en daar wilden ze niet naar luisteren?!! Gezondheidszorg NL waar zijn jullie mee bezig?

19-12-2013 | Man | 32
lorazepam
Psychische klachten
nu ik een paar dagen aan de lorazepam zit zijn mijn oncontroleerbare gedachten met 99 % afgenomen, ik gebruik het door tot ik geen ongecontroleerde gedachten heb, daarna ga ik afbouwen, van 2,5 mg naar 2, van 2 naar 1,5, van 1,5 naar 1, van 1 naar 0,5...... zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?