Ervaringen met Oxazepam

Bromazepam (87 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

08-03-2024 | Man | 35
oxazepam (15mg)
Ik gebruik oxazepam voor me extreme prikangst gebruik dan 15 mg 10 werk niet 15 mg werkt wel

22-05-2023 | Vrouw | 73
Angst
Gebruik 10 tot 15 mg per dag. Inmiddels al 35 jaar. Kan gewoon een dag of 2 dagen met een half tablet of zonder. Niet meer uit mijn leven weg te denken. Teva en Sandoz werken bij mij goed

27-06-2022 | Man | 69
oxazepam (10mg)
Ik kreeg weer last van onverwerkte emoties.30 jaar geleden door het overlijden van mijn vader dit niet goed verwerkt.Psychiater bij de hand genomen en er toch overheen gekomen.Nu binnen 2 jaar 4 vrienden kwijt geraakt(overleden).Nu weer het zelfde probleem.Blijkbaar kan ik dat maar slecht een plekje geven.Op moment vrij angstig en onrustig.ik gebruik 3x10mg oxazepam Binnen[lees meer...]kort naar een psycholoog hopelijk brengt hij wer verlichting in mijn leven.Gerrit

26-03-2022 | Vrouw | 26

20-01-2022 | Vrouw | 58
oxazepam (20mg)
Ik slik teveel naar heb zo'n angst door bupropion en diazepam... Doodziek van de angst Nu begin ik met mirtazapine... Hoop zo dat het helpt... Als ik nog maar ooit zonder angst kan en zonder oxazepam.... 4x20 mg is nog moeilijk vaak 😢 Kan iemand mij geruststellen dat het beter word??

18-12-2020 | Man | 23
Angst
Voor een behandeling van een arts was ik bang door bepaalde angsten. Nu kreeg ik het wonder pilletje 2 maal om savonds voor bed en sochtens voor de behandeling. Nou ik met mijn zenuwen niet onder controle het wondermiddel in geslikt uurtje nog even opgeweest om het in te laten werken en te slapen. Nu ging dit lastig volgende ochtend sta ik vrolijk op neem het wondermidd[lees meer...]eltje opnieuw. Word weer een stukje drukker inmiddels Zijn we in het ziekenhuis waar ik op dat moment zoveel stress ervaarde dat ik de behandeling niet heel goed kan herrinneren hoe het is verlopen nouja dat ik zat te trillen door de angst en de persoon die mij steunde er later niet bij kon zijn Nu was ik laterna door de stress in mijn hoofd door de behandeling onrustig en vrij snel aangebrand Ik geloof niet in medicatie Ik heb een idee dat het alleen maar chemische troep is netzoals de synthetische drugs al dan niet hele spectrum En ik heb precies de tegenovergestelde werking gehad en daarkon ik nog mezelf controleren enigzins want deze behandeling was met spoed anders ging dit problemen veroorzaken Ik neem zeker nooit meer een medicijn Word nu gek en stresserig van het wakker blijven zou bijna een oxazepam nemen ofja beter niet want het is een placebo pill GEEN AANRADER MEER PROBLEMEN DAN OPLOSSING

08-10-2020 | Vrouw | 33
oxazepam (10mg)
In eerste instantie voorgeschreven gekregen voor angst en obsessieve gedachten. Nu 10 jaar later ben ik sinds 2 maanden afgekickt maar ik merk dat mijn brein niet meer de oude is. Ik ben sowieso al jaren erg vermoeid en dat terwijl ik een sterk lichaam en weerstand heb. Mijn brein werkt niet meer naar behoren en inmiddels raad ik het ten zeerste af om oxazepam langer dan 2[lees meer...] weken te slikken. Ik betaal nu de prijs van jarenlang gebruik en ik voel heel duidelijk dat de chemie in mijn hersenen niet meer in orde zijn en instinctief weet ik dat hier nog een flinke tijd overheen zal gaan voordat deze klachten weg zijn. Mijn hersenen zitten als het ware vast en maken weinig positieve stoffen aan, ondanks ik zeer hoopvol en positief in het leven sta. Er is in mijn optiek teveel verdoofd geweest voor een te lange periode waardoor er het één en ander is gekrompen of veranderd in bepaalde hersencellen. Dat stukje zou een neuroloog beter kunnen uitleggen. Ook heb ik in de afkick-periode intense spasmes gekregen rond mijn kaak en nek. Met voldoende ontspanning blijf ik deze de baas, maar wat was dat heftig zeg. Kortom: Oxazepam heeft de chemie in mijn brein veranderd door langdurig gebruik. Mensen, dit kalmeringsmiddel is het niet waard op de lange termijn. Ik ben een jonge vrouw die helaas al jaren noodgedwongen 70 % van het jaar op bed ligt vanwege extreme vermoeidheid. Ik hoop dat mijn reactie een verschil zal maken en onnodig lijden zal voorkomen. Btw. Geef nooit op en zoek je heil in gezonde voeding en omgeving!

09-08-2020 | Vrouw | 43
Angst
Kreeg er ontzettend hoofdpijn van. At er ook slecht naast De volgende ochtend had ik het gevoel dat ik gek werd door zoveel druk en wilde steeds naar buiten Pas er wel mee op want ik denk persoonlijk dat bij langer gebruik niet alleen verslaving optreedt Maar ook depressief

19-09-2019 | Man | 27
Paniekaanvallen
Oxazepam heb ik altijd in huis sinds ik een moeilijk periode heb meegemaakt ( werk gerelateerd). Oxazepam heeft mij door deze moeilijke periode heen geholpen. Ik gebruik het nu nog alleen op sommigen momenten van stress en drukte in mijn hoofd. Het moet geen gewenning worden ik ben dus voorzichtig met inname van dit middel. Ook gebruik ik het heel af en toe voor het in sla[lees meer...]ap komen.

09-07-2019 | Man | 26
oxazepam (10mg)
Pas alstublieft op met deze middelen. Op het moment van gebruik werken ze erg goed, maar na verloop van tijd werken ze averechts. Voor mijn gebruik geen depressieve klachten, door de ontwenningsverschijnselen erg depressief geworden. Gebruik dit middel dus niet structureel. De ontwenningsverschijnselen zijn verschrikkelijk. Benzodiazepine geven tijdelijk een oplossing..

18-06-2019 | Man | 18
oxazepam (10mg)
Ik krijg dit bij oplopende Spanning & Angst, en het werkt om die gevoelens te minderen, het werkt snel in. ik krijg dit regelmatig voorgeschreven door de Huisartsenpost. wel jammer dat de meeste voorschrijvers zeer terug houdend zijn naar deze middelen.

25-05-2019 | Man | 36
Angst
Blijf weg van alle benzo's waar oxazepam onder valt! Je kan net zo goed alcohol of cocaine gaan gebruiken, werkt net zo goed en is ongeveer gelijk met afkicken. Enige manier om dit "goed" te gebruiken is maximaal een paar weken onder toezicht van een goede psycholoog met zeer goede uitleg over de "bijwerkingen" en wat er gebeurt wanneer je moet afkicken. Maar dan nog, z[lees meer...]ou een psycholoog tijdelijk cocaine of elke avond een sixpack bier voorschrijven?... ben van mening dat oxazepam onder hard drugs valt en verboden moet worden! Nog iets, huisartsen en de bijsluiter vertellen je niet wat je kan verwachten als je stopt met slikken en dit is juist het meest vervelende aan dit medicijn. Je krijgt al afkickverschijnselen op het moment dat het is uitgewerkt (dit was voor mij het meest funest) Bij oxazepam is dit dus ongeveer 6 uur na inname! Hieronder een hele lap tekst met mijn ervaring: Dokter schreef oxazepam voor omdat ik af en toe onzeker en angstig was bij grote groepen onbekenden, voornamelijk verjaardagen e.d. Na een half jaar zo af en toe 1 pilletje te slikken ging ik op den duur de dag en soms dagen erna ook slikken omdat ik mij angstig voelde. Ik dacht in eerste instantie niet aan een bijwerking van oxazepam omdat de angstigheid niet tijdens het gebruik was. Het sloop erin dat ik me steeds angstiger ging voelen en steeds greep naar oxazepam omdat ik hier rustig van werdt. Ik dacht na verloop van tijd dat ik in een depressie oid zat en mijn huisarts bleef zonder al te veel problemen oxazepam voorschrijven. Op de duur kon ik niet meer zonder en heb ik de huisarts gevraagd de dosis tijdelijk te verhogen zodat ik dagelijks oxazepam kon gaan slikken en ik me na verloop van tijd wel beter zou gaan voelen. Hier zat geen vast ritme aan, het was nog steeds wanneer ik me niet goed voelde slikte ik maar dit was inmiddels elke dag en soms meerdere 10mg pilletjes per dag. Ik heb ongeveer 2 jaar bijna dagelijks gebruikt en de laatste paar maanden hiervan was het soms meerdere per dag. Nadat ik amper nog kon slapen en bijna constant oxazepam wou slikken naar de huisarts geweest en het verhaal vertelt. Deze schreef antidepressiva voor omdat hij dacht net als ik dat ik overspannen zou zijn. Voordat ik zou beginnen met antindepressiva eerst eens op internet gezocht naar de bijwerkingen, deze waren ernstig waardoor ik besloot om hier niet mee te beginnen. Toen ook maar eens gezocht naar de ervaringen van oxazepam, ik schrok enorm toen ik een aantal verhalen hoorde welke compleet overeenkwamen met mijn ervaringen. Weer naar de huisarts welke na alles uitgelegd te hebben half achter het idee stond dat veel kwam door oxazepam en ik daardoor zou gaan afbouwen met oxazepam. Gelukkig kon ik dat moment ook bij een psycholoog terecht welke 100% achter het idee stond dat ik zwaar verslaafd was geraakt aan oxazepam en heel rustig moest gaan afbouwen (tegenover de huisarts die dacht dat ik wel met een paar weken volledig kon stoppen) . Toen begon het afbouwen..... wat een hel, geen slaap meer, bijna constante hartkloppingen, paniekaanvallen, vreemde trillingen overal in mijn lichaam (de ergste was vanuit mijn lichaam in de buurt van mijn hart... wat paniekaanvallen uitlokte) Dit afbouwen duurde ongeveer 3 maanden voor ik volledig van de rommel af was. Nadat ik volledig was gestopt bleef het nog een paar maanden dezelfde hel. Ik had inmiddels ook een langdurige mindfullness cursus gehad wat mij wel heel veel heeft geholpen tindens deze periode. Ik zocht ook heel veel naar oxazepam werking en ervaringen e.d. op internet om te kunnen zien dat ik niet iets anders had maar dat het allemaal te maken heeft met oxazepam. Nu ben ik 5 maanden volledig van de zooi af en heb nog steeds problemen met angst e.d. omdat ik bang ben dat ik weer afkick verschijnselen krijg. Deze verschijnselen zijn na ongeveer 4 maanden opgehouden (in ieder geval niet meer ernstig) maar de angst is nog steeds iets waar ik van moet herstellen. Al met al heeft het afkicken nu al 8 maanden geduurd en ben nog steeds niet de oude.... Ik gun dit niemand en daarom nog een keer, blijf weg van diazepam, oxazepam, andere pammetjes.... blijf weg van alle benzodiazepines!

21-03-2019 | Vrouw | 23
Paniekaanvallen
Wegens ik steeds onverklaar bare paniekaanvallen kreeg gaf de huisarts me dit mee om te proberen. Omdat de aanval zo lang duurde maar 2 genomen. Ik heb er wel door geslapen. Ik kreeg nadat ik 5 dagen achter elkaar gebruikt had emotiewisselingen , ik kreeg juist allemaal nare gedachtes die ik nooit tevoren heb gehad. Dus ik wou stoppen met het gebruik van dit medicijn na 3 [lees meer...]weken dit heeft mentaal echt veel moeite gekost. Alsof je lichaam het gevoel wil wat je krijgt door die pillen. Gelukkig ben ik ervan af en heb dus ook die klachten niet meer. Ben wel blij om te lezen dat dit medicijn anderen wel heeft geholpen !

26-02-2019 | Man | 59
Paniekaanvallen
Ik gebruik al heel lang oxazepam . Niet voor de lol ,maar nadat ik een paar keer kanker heb gehad , heb ik veel last van paniek/angst aanvallen. Vooral als ik weer voor controle moet. Nu gebruik ik al lang het merk AUROBINDO . Nu gaat deze fabrikant stoppen met oxazepam . vorig jaar was het 5maanden niet leverbaar nu helemaal niet meer. Ik heb nare ervaringen met ander m[lees meer...]erken .wat nu ? Het wordt tijd dat deze fabrikant geboycot wordt . Dus mensen gebruik geen aurobindo meer , ze nemen hun klanten niet serieus.

07-02-2019 | Man | 23
oxazepam (10mg)
Was wel handig om bepaalde situaties door te komen. Haalt overdenken en angst wel weg tijdelijk. Met nadruk op tijdelijk. Oxazepam was ook heel makkelijk te krijgen via online winkels.

25-01-2019 | Man | 17
Angst
Ik heb een angststoornis. Dit komt door mijn derealisatie en depersonalisatie. Maar op het gegeven moment kon ik mijn huis niet meer uit, ook in mijn huis ervaarde ik angst gevoelens en hevige paniekaanvallen. Daarom vroeg ik mijn psycholoog samen met mijn huisarts om een tijdelijk kalmerend middel. Ik heb zo'n anderhalve week gebruikt, geen bijwerkingen. Ik naam 1[lees meer...]x 10mg per dag, op het belangrijkste dag deel. Na die anderhalve week verloor het zijn kracht. Maar mijn angstgevoelens zijn vermindert na deze "kuur". Het was meer een soort pauze. Ik stope in één keer en geen klachten van gekregen.