Oxazepam

Bojan Nikolik (18-05-2015)

03-05-2020

18-04-2020

Oxazepam (oxazepam)

Ik gebruik het al een jaar af en toe. Eerst met escitalopram en nu met fluoxetine. Soms gebruik ik het 2x per week bijv bij extreme spanning of de tandarts. Maar meestal hooguit 2x in de maand. Zolang je met een kleine dosis begint en kijkt hoe je lichaam reageer, en het alleen inneemt wanneer het echt niet anders kan (max 2 weken opeenvolgend tijden medicatiewisseing), is[lees meer...] het een perfect medicijn. Nog nooit last gehad van ontwenningsverschijnselen of bijwerkingen behalve een moe en rustig gevoel wat dus ook de bedoeling is
17-04-2020

Oxazepam (oxazepam)

10 Mg helpt niet om door te slapen. Het middel veroorzaakt soms een vervelende hoofdpijn, wat dan de onrust weer vergroot. Misschien moet ik antidepressiva gaan gebruiken vanwege de langdurige gevolgen van het Coronavirus om dat de onrust en paniek heftiger worden.
05-04-2020

Oxazepam (oxazepam)

Zo nu en dan krijg ik paniek en angst die ik met mijn dagelijkse citralopram niet onderdrukt krijg en dan pak ik voordat ik ga slapen een oxazepam en dan zijn alle klanten weg binnen 10 min Ik zelf merk niet voor mij dat het verslavend is pak ze op hoge uitzondering Krijg bij kolom bijwerkingen geen O ingevoerd ?? Geen bijwerkingen !!!
04-04-2020

Oxazepam (oxazepam)

Ik heb dit 3 korte periodes gebruikt. Het werkt, maar is zeer verslavend. En afbouwen is geen pretje. In mijn ogen alleen gebruiken als overbrugging, of incidenteel. Maar niet voor langere periodes achter elkaar. En dan bedoel ik al periodes langer dan twee week.
26-01-2020

Oxazepam (oxazepam)

Oxazepam kreeg ik ter ondersteuning naast mijn medicatie voor mijn paniekstoornis en jaren heb ik ze alleen heel zeldzaam ingenomen als ik iets spannends moest doen zoals uit eten gaan, presentatie geven of wanneer ik ziek was en de paniek sterker was. De afgelopen maanden heb ik ze na een ontregeling van mijn medicatie (Citalopram) dagelijks moeten innemen, startend m[lees meer...]et 3x5mg en nu 3x20mg, want ik zit in een medicatieoverstap naar Clomipramine. Dus dit is tijdelijk. Het geeft mijn lichaam rust en ik kan goed slapen. Niet heel veel uur, maar de slaap zelf is goed. Ik ben super blij met deze oxazepam!
20-12-2019

03-11-2019

Oxazepam (oxazepam)

Oxazepam (10mg) had een verwaarloosbaar effect op mij. Dit in tegenstelling tot lorazepam (1mg), wat ik enkele weken ervoor twee maanden aaneen driemaal per dag heb geslikt - misschien is dit ook de reden dat oxazepam niet veel voor mij deed. Nu ben ik succesvol overgestapt op een heel ander type medicatie dat geen gewenning geeft (dus geen benzodiazepine).
18-10-2019

18-10-2019

11-09-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik kreeg het voor mijn angsten de eerste dag, hielp het daarna werd ik nog alleen maar angstiger van de pillen. Ik verloor de controle en raakte in depersonsatie derealisatie. Het werkte dus met het omgekeerde effect. de dosis weet ik niet meer wat het was.
30-07-2019

Oxazepam (oxazepam)

Oxazepam gekregen om de start met SSRI's te overbruggen. Die start was extreem heftig, durfde het huis niet meer uit. Toen ik ging zoeken op bijwerkingen van oxazepam, gelijk gestopt met de voorgeschreven 30mg per dag, en alleen ingenomen als het echt niet meer ging. Pas na 8 weken ging de SSRI werken. Als ik die 8 weken 30mg oxazepam had genomen, had ik een extra probleem[lees meer...] gehad. Heb nog steeds oxazepam, maar kan nu ruim een half jaar toe met 30 stuks. Neem ze dus alleen als de angst te ernstig toeslaat en alleen in de ochtend, om de dag door te komen. Gebruik de SSRI nog steeds. Paar keer mee gestopt: ging niet. Zit op een erg lage dosis SSRI, omdat de bijwerkingen anders net zo erg zijn als de angst.
29-07-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik heb deze gekregen in paniekaanvallen na Operatie endeldarm kanker ik heb maanden lang in n stress situatie gezeten 2 x geopereerd nu stoma de klap kwam na thuiskomst van de tweede operatie nu bijna 5weken verder verslaafd aan de oxazepam en nog angsten ik wil aan de antidepressiva gaan want moet oplossing komen maar heb ook de oxazepam kan dit wel samen ben wel [lees meer...]van plan om de oxazepam af te bouwen met tappering strips heb ik al toestemming voor 3maanden heel langzaam omdat ik nu al zo heftig op reageer wie heeft hier ervaring mee met beide tegelijk?
29-06-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik slik oxazepam al jaren, en mij help het goed. Ik ben wel eens even gestopt maar kreeg toen spierpijn in mijn benen en was ook erg moe. Van mijn arts moest ik er weer mee doorgaan en ik heb geen last meer van spierpijn, en ik ben ook wat minder nerveus. Dus ik neem gewoon iedere ochtend een pilletje en zonodig mag ik er ook één voor de nacht!
21-06-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik zou graag horen of iemand last van bijwerkingen heeft. Na inname treedt vrij snel spierzwakte in benen en armen op. Dit duurt enkele uren, terwijl ik graag wil dat mijn hoofd rustig word. De huisarts zegt dit kan erbij horen. Heeft iemand hier ervaring mee en gaat dit na langer gebruik over.
04-05-2019

Oxazepam (oxazepam)

De huisarts heeft dit voorgeschreven om me te helpen om tot rust te komen. Ik vind het niet prettig om met nieuwe medicatie te beginnen, dus heb het zo veel mogelijk uitgesteld. Uiteindelijk heb ik het toch maar genomen, en ik moet zeggen dat het best goed helpt om de paniek wat te verminderen. Ik moet bekennen dat dit middel de paniek niet helemaal wegneemt, maar het is w[lees meer...]el een goed hulpmiddel om tot rust te komen. Bijwerkingen zijn wel af en toe vervelend.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum