oxazepam

Bromazepam (65 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

20-05-2022 | Man | 62
oxazepam (50mg)
Door sexueveel misbruik kreeg ik 5 jaar geleden dit middel 2keer geprobeerd via op namen in paranoia te stoppen ik kon niet meer lopen hart sloeg wel 100 slagen de arts van daar zij geef hem die middel terug aan hem een dag later kon ik naar huis ik slik het nu nog steeds

09-05-2022 | Man | 59
oxazepam (10mg)
ik slik oxazepam nu bijna zes jaar , elke ochtend, ik sta namelijk op met een enorme onrust en angst voor de dag. zware burnouts gehad, opnames. de 10 mg elke ochtend, een uurtje verder, dan durf ik naar mijn werk en gaat het de rest van de dag wonderbaarlijk goed. mijn psychiater zei dat deze dosis niet echt kwaad kan . dat neem ik dan maar aan. het helpt mij om de [lees meer...]dag op te starten, al zou ik het liever anders zien. ik zie het inmiddels als koffie om wakker te worden, maar dan om rustig mijn dag te kunnen beginnen. zonder voorbarige angstgevoelens. het zal wel niet helemaal goed zijn voor je lijf maar stress is slechter denk ik. het is jammer dat ik niet tegen wiet enzo kan, dat was natuurlijker geweest. šŸ˜‚šŸ˜‚šŸ˜‚

13-04-2022 | Vrouw | 26
oxazepam (10mg)
Vooorgeschreven voor mijn angst stoornis Ik ervaar dit medicijn echt als super fijn. Werkt snel, creƫer rust en orde in mijn hoofd

22-03-2022 | Vrouw | 59
Was er 1 week van af maar ging weer mis.. Nu weer 3x20 mg... Tiscklote

09-01-2022 | Vrouw | 28
oxazepam (10mg)
Ik kreeg oxazepam voorgeschreven om me te helpen bij de opbouw van mijn antidepressiva. Het middel is zeer effectief; angsten verminderen, ik slaap er beter van en heb weer rust in mijn hoofd. Na het 5 weken gebruikt te hebben vond ik het wel mooi geweest en wilde ik stoppen met de oxazepam. Ik kreeg last van ontwenningsverschijnselen welke zo'n 3 dagen duurde. Kaakspannin[lees meer...]gen, beetje van de kaart en realistische, heftige dromen. Onderschat dit middel niet en ga er verantwoordelijk mee om. Het heeft me zeker geholpen, maar ben blij dat ik er weer vanaf ben.

04-12-2021 | Vrouw | 23
oxazepam (10mg)
De pillen werken tegen mijn angst en maken mij wel rustig maar de bijwerkingen maken het alleen maar erger. Heb constant last van een vage duizeligheid en verder last van hartkloppingen. Mijn hartslag schiet alle kanten op. Zonder de bijwerkingen vind ik het top maar door die bijwerkingen wil ik niet eens slikken meer

10-10-2021 | Vrouw | 39
oxazepam (10mg)
Omdat ik veel pieker en verschillende angststoornissen heb kreeg ik oxazepam. Ik gebruik ze wanneer nodig. Dit is heel af en toe overdag als ik een paniekaanval voel opkomen maar vaker 's avonds als ik de nachten ervoor slecht geslapen heb. Tegen het piekeren, de paniekaanvallen en de spanningen vind ik het niet heel goed werken. Het haalt misschien de scherpe kantjes er[lees meer...]af maar echt sterk vind ik het niet. Om te slapen daarentegen werkt het heel goed! Ik val echt in een lange diepe slaap. Enige nadeel is dat ik de hele dag erna dan ook nog duf blijf en niet vooruit te branden ben.

22-08-2021 | Vrouw | 33
oxazepam (10mg)
Ik heb oxazepam gebruikt maar ik wou dat ik vergooit aan begonnen was! Ik heb last van paniekaanvallen en oxazepam maakt het vele malen erger! dit medicijn is niet voor zwakke mensen het is ongelooflijk sterk en zorgt ervoor dat je niet meer helder en normaal kan denken mijn hoofd werd er heel zwaar van en ik was de hele dag enorm moe daarnaast was ik zo stoned [lees meer...]al een garnaal de hele dag door het heeft bij mij niet geholpen helaas het ergste van alles is dat je er ook hartkloppingen van krijgt

30-06-2021 | Vrouw | 25
oxazepam (10mg)
Jaren geleden heeft mijn huisarts mij Oxazepam (10 mg) voorgeschreven, omdat ik bij hem kwam met angstklachten. Ik heb last van sociale angst (+ bloosangst). Ik was destijds studente en ik kon door de angst niet meer naar mijn colleges. Hij gaf aan dat ik 3x verspreid over de dag 1 pilletje (10 mg, dus 30 mg per dag in totaal) mocht innemen. Tevens kwam ik op de wachtlijst[lees meer...] bij de praktijkondersteuner (soort van psycholoog). Die avond nam ik het eerste pilletje. Het duurde 15-30 min tot het inwerkte en toen voelde ik het. Echt een rust kwam er over me heen. Vergelijkbaar met het gevoel van 2 glaasjes rode wijn. Ik heb dit een tijdje gedaan, ook voor bijvoorbeeld colleges. Dit werkte best goed. Ik vond dingen nog wel spannend, het voelde dus niet alsof ik de hele wereld aankon of zo, maar de spanning was beter te verdragen. In dat geval best positief. Toch kwam ik ook achter het nadeel van deze medicatie. Ik weet nog dat ik in een restaurant was met een paar vriendinnen van mij. Er was een man en die verslikte/verstikte in iets dat in zijn eten zat. Hij viel echt op de grond en er moest ambulance bijkomen. Iedereen was van: 'Wow, wat gebeurt hier? Wat erg voor die man etc.' Ik, daarentegen, voelde er helemaal niets bij. Het nadeel is dus dat je wat onverschillig of ongevoelig kan worden. Dit kan echter ook te maken hebben met de (vind ik) hoge dosering van 3x per dag 1 pilletje (10mg, dus in totaal 30mg per dag). Op den duur ben ik ook gestopt met de medicatie, omdat dit mij zo afvlakte. Ik besloot om het op eigen krachten te proberen, maar ondanks inmiddels zo'n 5 jaren aan verschillende therapieƫn bleef ik een constante spanning behouden. Dit heeft mij op den duur echt opgebroken en daarom heb ik vorige week, in overleg met een psychiater, besloten om naast mijn therapie toch weer medicatie toe te voegen. Oxazepam is echter geen medicatie voor op lange termijn, want je kunt er verslaafd aan raken. Om deze reden ga ik starten met 37,5 mg Venlafaxine. Tussen het moment dat de spanning mij zogezegd 'opbrak' en het moment dat ik de Venlafaxine krijg zit ongeveer 1 week. In die tijd heb ik opnieuw Oxazepam gebruikt ter overbrugging. Dit keer heb ik besloten om 3x per dag 0,5 pilletje te nemen (dat komt op 15 mg Oxazepam in totaal per dag) en dit werkt voor mij beter. Al met al: - Werkt goed tegen constante spanning - Neem niet te veel, want dat vlakt je emoties echt af - Het is niet voor op langere termijn, want het werkt verslavend Over mijn ervaring met Venlafaxine zal ik een dagboekje bijhouden en deze ook posten op mijnmedicijn.nl :)

22-05-2021 | Vrouw | 44
oxazepam (10mg)
Vanwege ptss oxazepam gaan gebruiken. Niet dagelijks, maar alleen als de paniekaanvallen te ernstig worden. Op dat moment is het zeker fijn, dat het even rustig wordt in je hoofd. Doordat ik het niet dagelijks gebruik, treedt er geen verslaving op en doet het dus, waar ik het voor nodig heb.

02-04-2021 | Man | 46
oxazepam (10mg)
Na jarenlange problematiek erg gespannen geraakt wat voor angsten en paniek zorgde. Oxazepam werkt voor mij heel goed. De 3x 10mg op een dag heb ik ook echt nodig. Ik gebruik het al lang. Ik hoop wel dat ik het nu ik psychische hulpkrijg het binnenkort kan gaan afbouwen.

22-02-2021 | Man | 51
oxazepam (10mg)
Zo nodig halve tot hele. Nam altijd een halve. Werkt goed tegen angst en spanning maar gaf een vol gevoel in mijn hoofd. Alsof deze vol watten zat. Nu Lorazepam en dan heb ik dat niet.

20-12-2020 | Vrouw | 64
oxazepam (10mg)
Hallo, wat naar dat je corona hebt gehad. Ik gebruik oxezapam sinds 2 weken voor angst en paniek. Gebruik 2 maal daags 0,5mg. Het maakt me wat rustiger. Heb ook antidepressiva. Paroxetine. Jaren 20 mg en nu sinds 2 weken 30mg. Daarbij zijn de klachten toegenomen. Schijnt een aantal weken te duren. Heftig hoor.

23-10-2020 | Vrouw | 48
oxazepam (10mg)
Mag ik vragen hoe lang u al.oxazepam.gebruik ivm slapeloosheid? Ik ben namelijk bang dat als ik het dagelijks ga gebruiken het niet meer werkt. Maar nu lig ik echt al maanden halve nachten wakker . Mag ik vragen hoe lang u de oxaxepam nu gebruik? En voelt u dat ze nog steeds net zo goed werken? Ik slik 2 maal daags 10 mg al maanden lang ivm panieken .Die dat express op wi[lees meer...]sselende tijden.Nu lig ik ivm de overgang vanaf 2 of 3 uur snachts wakker. Als ik een oxa inneem.val ik na een uur toch nog in slaap. Maar durf dat niet iedere dag te doen.Ivm dat het dan misschien niet meer werkt. Begreep wel eens dat er mensen zijn die het jarenlang iedere avond gebruiken. Maar dan werkt het toch niet meer? Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk beantw

22-10-2020 | Vrouw | 26
oxazepam (10mg)
6 jaar lang doorgelopen met allerlei problemen. Nu heftige angst en paniekaanvallen die mijn lijf overnemen In maart corona gehad. Vanwege eerde ziekte extra angst en paniek om weer erg ziek te worden van covid. Nu gebruik ik 3x daags 0.5 mg oxazepam Dit geeft meer rust. Wel heb ik het idee dat ik veel meer droom. Ik heb hiervoor anti depressieve gehad maar doorda[lees meer...]t ik zo zwak ben lichamelijk en geestelijk kan mijn lichaam dat niet aan.

03-05-2020 | Vrouw | 64
oxazepam (50mg)