Ervaringen met Oxazepam

Bromazepam (87 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

24-05-2023 | Vrouw | 39
oxazepam (50mg)
Ik kreeg oxazepam van mijn psychiater toen ik gestopt ben met een ander medicijn en daar angstaanvallen van kreeg. In het begin werkte het waanzinnig. Ik werd er heel rustig van maar ook heel moe, kon de hele dag slapen. Ik heb het lang geslikt, ik denk wel een half jaar dagelijks. Op een gegeven moment merkte ik dat het niet meer werkte en ging meer slikken. Ik kon niet m[lees meer...]eer zonder. Het effect na zo lang gebruiken bleef uit. Ik was continu down, en continu bezig met wanneer ik mijn volgende oxazepam zou kunnen pakken. Tot ik 2 weken geleden op een festival was, en daar 4 (!) Oxazepam mee naar toe had genomen voor de zekerheid. Van die dag weet ik niks meer, ik had blijkbaar zo erg de behoefte me te verdoven dat ik ze alle 4 heb geslikt. De dag er na kwam ik er achter toen ik de lege uitdrukstrip zag. Ik schrok me kapot en ben er resoluut, cold turkey mee gestopt. De twee dagen daarna voelde ik me bijzonder slecht en heel depressief. Maar dat ging voorbij en ik doe het nu al 2 weken zonder. Ik voel me echt heel veel beter zonder. Net of ik als een zombie heb geleefd afgelopen tijd. Ik was er helemaal niet bij. Ik leef nu weer. Het heeft me even goed geholpen maar echt, slik het nooit te lang want het maakt je kapot. Ik ben blij dat ik er van af ben.

21-12-2017 | Vrouw | 50
oxazepam (10mg)
Ben tevreden met dit medicijn

27-01-2017 | Vrouw | 54
oxazepam (10mg)
Ik moest acuut wisselen met een antipressiva, door een ernstige dagschommeling waardoor ik bijna suicide had gepleegd. Daarbij schreef de huisarts oxazepam voor, 3 keer daags 10 mg. Dit heb ik zo'n 8 weken geslikt. Het effect was de eerste weken dat ik redelijk kon functioneren, later merkte ik dat ik aan de oxazepam begon te wennen en was het effect een stuk minder. na d[lees meer...]ie 8 weken ben ik gaan afbouwen wat me best wel zwaar viel. Bijwerkingen bij afbouw zijn vervelend. Onrustig, hartkloppingen, duizelig, angstaanvallen. Iedere week een half pilletje minder. Ik had flinke afkick verschijnselen, en af en toe verhoogde ik de dosis als er wat vervelends gebeurde. Nu zit ik nog op 1 halve per dag. Achteraf denk ik dat ik dit medicijn niet had moeten krijgen bij de overgang van de ene naar de andere antidepressiva. Ik ga dit spul niet meer zo lang achter elkaar gebruiken, ik kan het iedereen ontraden.

14-09-2015 | Vrouw | 42
Depressiviteit
OP dit moment dus alweer bijna een half jaar aan de oxazepam. In de beginfase zo min mogelijk ingenomen. Naast het innemen van antidepressiva in toenemende mate. Geprobeerd af te bouwen, maar dan liep ik tegen mijzelf op. Uiteindelijk bij crisisdienst. Dosis antidepressiva verdubbeld en ook de oxazepam. Zat toen op 6 stuks per dag. Ja daar werd ik wel rustig van, maar oo[lees meer...]k alsof ik in een onwerkelijke wereld zat, en daarbij heel moe. Op dit moment probeer ik weer af te bouwen nu op 2 stuks per dag, maar merk dat dit onrust in mij naar boven brengt vooral rond 5 a6 uur in de nacht. Dan word ik wakker en kan ik niet meer in slaap komen. Heel vervelend. Denk dat ik dan toch maar weer een halve erbij neem. AL met al het blijft lastig, het evenwicht tussen hoeveel heb ik nodig, en afbouwen valt ook niet mee door de bijverschijnselen.

22-08-2013 | Vrouw | 25
Depressiviteit
Een jaar geleden zijn er twee van mijn naaste familie leden overleden en daar heb ik het soms nog zeer moeilijk mee. Ik ben nooit geen voorstander geweest van zulke medicijnen en het is ook echt niet zo dat het een wonder middel is maar als je het echt even niet meer trekt en je gewoon even rust wilt in je hoofd en niks anders meer helpt dan werkt een paar dagen 1 pilletje[lees meer...] voor het slapen gaan heel goed. Ik doe dit meestal 4 dagen en het is zeg maar een beetje een lichte pijnstiller voor de geest. Als je na die 4 dagen weer stopt kun je gewoon weer wat helderder na denken en merk je gewoon dat je hersenen en gevoelens even rust hebben gehad. Althans bij mij dan het zal natuurlijk bij iedereen een andere uitwerking hebben. Wel weer ermee stoppen natuurlijk want het is niet iets waar je afhankelijk van wilt worden. Het is echt alleen een tijdelijk hulpmiddel. Dus veel succes met waarvoor je het dan ook nodig hebt!!

30-06-2013 | Vrouw | 53
Depressiviteit
In 1995 kwam er eindelijk een einde in zicht na de vele tranen die ik schijnbaar zonder reden gelaten had. Na enig onderzoek bleek ik een afwijking te hebben in mijn hormoon huishouding en een achterstand had in mijn groeiproces. Dit onderzoek vond plaats in 1977. Ik kreeg een anticonceptie pil voorgeschreven en enkele klachten verdwenen, maar ik bleef de jaren nadien on[lees meer...]troostbaar. Na een echtscheiding in 1991 liep ik de deur van de psychiater en psycholoog plat, en eindelijk kreeg ik Oxazepam voor geschreven. Dat ging goed, mijn tranen verdwenen en de bijwerkingen kwamen. Opstipatie, verminderde eetlust, misselijkheid, braken, gewichtstoename, slapeloosheid, slaperig gevoel en enorme moeheid. Na het middel een jaar geslikt te hebben, geen bezoeken meer aan psycholoog en psychiater besloot ik zelf te stoppen met het medicijn. Wat me toen overkwam is met geen pen te beschrijven. Ik kreeg werkelijk afkick verschijnselen. Zweten, een onrealistisch gevoel, buikpijnen en buikkrampen, diarree, misselijk en overgeven. Ik had in eerste instantie niet in de gaten dat het afkickverschijnselen waren. Na enkele weken voelde ik me prima, en het leven ging verder. Ik raad echter niemand aan om dit op eigen houtje te doen! Pas na enkele jaren vertelde ik de huisarts na een nieuwe ontmoeting met mijn tranenstroom dat ik al lang geleden met oxazepam gestopt was en dat ik dat op eigen houtje had gedaan. De huisarts schrok zich kapot, vond me wel een sterke vrouw maar stuurde me opnieuw door naar de psychiater en van hem kreeg ik citalopram voorgeschreven.

15-05-2013 | Vrouw | 48
Depressief
Te snel uitgewerkt

25-09-2016 | Man | 66
oxazepam (10mg)
Ik heb de medicijn ingenomen zonder de bijsluiter te lezen. Hierna veel ademhaling problemen gehad en kon geen meter meer lopen. nodig of niet nodig dit medicijn is erg gevaarlijk en ik raad het sterk af om dit medicijn te gebruiken. dit is medicijn is vergif.

07-07-2016 | Man | 76
oxazepam (10mg)
na operatie 'eindigend me de lirium,onrustig slecht slapen,angstig depressief in begin werkte het prima voelde mijzelf na gebruik rustig,blij maar na langer gebruik kwam depressie gevoel weer sneller terug, ik weet niet of het de medicijnen is maar met wakker worden spanning in de schouders die gaat langzaam naar mijn benen echt een soort kramp ,benauwend,pijnlijk trekt [lees meer...]weg na 1 minuut, blijf gevoelig in de schouders en benen

04-03-2015 | Man | 58
Depressiviteit
wondermiddel neemt scherpe randen weg

01-03-2015 | Man | 58
oxazepam (5)
Depressiviteit
Heb het eenmaal eerder gehad en werkte prima neemt de scherpe randen weg en word in mijn hoofd rustig. Toen i.v.m. zogeheten verslaving in eenmaal gestopt. Viel in een heel diep gat met zelfs zelfmoord gedachten. Heb gevraagd weer te mogen beginnen met oxazepam en het werkte weer direct. Ik ben vanaf januari bezig van 10-10-10 mg naar 10-10-5 en sinds februari 5-10-5 en va[lees meer...]naf half februari 5-5-5 zou verder dalen maar kom mezelf weer tegen. De emoties en het explosieve gedrag komt weer naar boven. Deze week overleg hoe het verder moet

12-01-2014 | Man | 49
oxazepam (10mg)
het is een tijdelijk middel, als je zeer onrustig of over de rooie bent, loop van de tijd nauwelijks effect.

04-04-2013 | Man | 27
oxazepam
de dokter heeft mij dit ongeveer 6 jaar geleden voorgeschreven voor rust in mn hoofd maar heeft er niet bij vertelt dat het ZEER verslavend is nu blow en drink ik ook en dit heeft een negatief effect op me gehad gebruikt oxasepam als een extra stimulerend middel nu 6 jaar later en als vader van 3 kinderen zie ik dat het mn leven verwoest ik heb meerdere malen aan de bel g[lees meer...]etrokken maar ze schrijven me met gemak honderden pillen per maand voor ik heb al jaren aangegeven dat ik het niet meer wil en wil afkicken maar telkens komt er weer wat tussen is het niet werk dan is het mn social life mensen zien een masker van oxasepam maar zien niet wanneer ik stuiptrekingen krijg mn handen doen wat ze willen mn kaken trekken mn ademhaling dat doet waar die zin in heeft ondanks mn kalmte ik trek me terug naar een plek waar niemand me ziet neem wat extra oxa en wacht tot het inwerkt voor een aantal uur ben ik dan weer mezelf tot mn lichaam er weer naar vraagt ik zeg jullie gebruik dit medicijn niet en zo wel niet langer dan 2 weken en leer met waarvoor je het ook slikt ermee om te gaan want je eindigt op de zelfde plek als waar je begon en nog erger! het is een tijdelijk gevoel van vrijheid maar de werkelijkheid is dat je het zelf moet doen zonder deze troep in je lichaam ik vrees voor mn leven en mocht het zo zijn dat ik het niet red ondanks dat ik een strijder ben hoop ik dat dit verhaal mensen tot inkeer laat komen ik ben gewoon een junk gemaakt zonde rte vragen ik wilde alleen rust je zal het nooit zien aan de buitenkant denk dat menig zal schrikken als ze wisten wie ik was en hoe ik eruit zie je zal het nooit weten maar het is een lijdensweg aub vermijd oxasepam het is een langzame moordenaar god zegen jullie -M-

19-04-2012 | Man | 48
oxazepam
Vandaag m'n eerste oxazepam ingenomen. Dit i.v.m. sterk verhoogde stess door komende vakantie. Ze zouden me helpen rustiger te worden. Voor het innemen had in hoofdpijn en was ik erg nerveus. Na het innemen heb ik hoofdpijn, ben ik nerveus en heb ik een dof en draaierig hoofd. Geen goed begin. Waarschijnlijk de eerste en de laatste keer.