Ervaringen met Oxazepam

Bromazepam (87 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

27-09-2022 | Man | 31
Overspannen/burn-out
Ruim 2 geleden voorgeschreven door de arts voor zo nodig tijdens een heftige burn-out. Ik heb ze zo minimaal mogelijk geslikt want ik wil geen afhankelijkheid van dit middel want dan schijnt het middel erger te zijn dan de kwaal als je wilt stoppen. Mijn ervaring is wel dat het bij hele heftige spanning (in de buik) zeer effectief is, maar om je gedachten te stoppen of rus[lees meer...]tiger te maken niet zo. Ook slappe benen maar dat is logisch met dit middel. Als het uitgewerkt is krijg ik altijd hele erge chemische hoofdpijn. Dit is niet mijn middel. Ik heb voor nu Alprazolam / Xanax als ik een pammetje nodig heb. Deze heeft bij mij geen noemenswaardige bijwerkingen en werkt beter voor me.

12-03-2020 | Man | 35
Overspannen/burn-out
goed middel, gebruik het al jaren. wanneer ik stress of drukte ervaar.( ooit overgehouden aan een burn-out) ik gebruik maximaal 2x 1 tablet per week. zodat het effectief blijft LET OP: bij langdurig gebruik, treed er gewenning op. dat is niet fijn, wanneer je weer wilt stoppen.

24-12-2018 | Man | 68
Overspannen/burn-out
Hallo medegebruikers, Heeft iemand ervaring met droge ogen en mond na langdurig gebruik?

12-09-2023 | Vrouw | 33
Overspannen/burn-out
Ik wil na ruim 7 maanden dagelijks gebruik van oxazepam 10 mg. 1x dgs gaan afbouwen. Ben heel erg benieuwd naar vooral positieve verhalen over afbouwen? Wie oh wie kan me een beetje positieve moed in praten?

09-12-2022 | Vrouw | 58
Overspannen/burn-out
Dit medicijn helpt mij eigenlijk al mijn hele leven, vanaf mijn 17e, door zware periodes heen. Daarnaast slik ik ook vanaf mijn 32e Seroxat, 20 mg. Oxazepam gebruik ik als ik het echt niet meer zie zitten. Nu ook alweer een jaartje, 10 mg per dag, het helpt mij om overeind te blijven, te functioneren op mijn werk maar ook in mijn sociale leven. Heel af en toe slik ik er [lees meer...]2 per dag, vooral als ik weer overmand word door hartoverslagen, hartkloppingen, duizeligheid etc.. Zonder deze medicijnen had ik waarschijnlijk geen werk en huwelijk meer gehad en was ik ook geen goede moeder geweest. Dus ik ben dankbaar.

30-09-2022 | Vrouw | 52
oxazepam (5)
Overspannen/burn-out
vanwege burnout met angstaanvallen begonnen, afgebouwd van 50 mg naar inmiddels 20 mg. maar het is nog zo bij inname grote vermoeidheid of katterig gevoel. voelt soms alsof mijn kop onder water zit, voel het ook in de oren bij afkicken pijn in spieren, rillen en moe dus ook moeilijk.

13-03-2022 | Vrouw | 43
Overspannen/burn-out
11 jaar geleden een depressie gehad. Maak een moeilijke tijd door met veel lichamelijke klachten die wrsl aan stress geelateerd zijn, dit medicijn is mijn lifesaver. Ik heb alle pammen in huis maar dit is de beste.

23-09-2021 | Vrouw | 45
Overspannen/burn-out
Ik kreeg oxazepam voor onrust en slecht slapen

18-08-2021 | Vrouw | 57

26-06-2021 | Vrouw | 40
Overspannen/burn-out
Niet dagelijks innemen, dit kan verslavend zijn. Ik vind het erg fijn om zo af en toe te nemen als ik te druk in mijn hoofd ben

05-03-2020 | Vrouw | 32
Overspannen/burn-out
Dit middel voorgeschreven gekregen ter ondersteuning bij zware (nachtelijke) paniekaanvallen welke gerelateerd bleken te zijn aan een burn-out. Voor laatstgenoemde krijg ik begeleiding van een psycholoog. Ik neem alleen een tablet in wanneer het nodig is en ik merk veel verbetering bij het vinden van rust alsmede van een stukje berusting in mijn situatie. Hierdoor biedt di[lees meer...]t middel een fijne ondersteuning wanneer het allemaal even teveel wordt. Belangrijk vind ik hierin wel dat ik het ook daadwerkelijk alleen neem als ik het echt nodig heb, en dat lukt vooralsnog prima.

18-01-2020 | Vrouw | 40
Overspannen/burn-out
Fijn middel gebruik 2 mnd zit nu op 2 halve 5 mg wil binnekort afbouwen.

05-12-2018 | Vrouw | 33
Overspannen/burn-out
Ik gebruik het doordat ik door stress en overspannen klachten erg gespannen ben. Zo erg dat ik dan niet meer goed kan eten of concentreren. Ik neem een half tablet van een hele val ik in slaap (ben niet zo groot/zwaar). Werkt erg goed duurt wel een uur maar dan merk ik echt dat ik meer rust heb. Is wel verslavend.

20-02-2016 | Vrouw | 51
Overspannen/burn-out
Ik heb niets negatiefs te melden over dit middel en gebruik het al bijna dertig jaar. Er waren periodes waarin ik na afbouwen op een heel lage dosering zat, periodes helemaal gestopt, periodes hoge dosering (50-80 Mg) en momenteel zit ik op 20 Mg. Abrupt stoppen kan natuurlijk niet maar rustig afbouwen gaat prima.

25-04-2013 | Vrouw | 22
Overspannen/burn-out
Ik ben overspannen, en liep hier al ongeveer 2 maanden mee rond. Afgelopen dinsdag ben ik naar de dokter gegaan op advies van mijn baas. Ik trilde helemaal van binnen, was zenuwachtig, kon niet goed doorslapen, lag continu te piekeren etc. De huisarts schreef mij 3x daags 10 mg oxazepam voor. Ik voel me nu ontspannen (wel slaperig) maar ik voel dat het de scherpe kantjes e[lees meer...]rvan afhaalt. Maandag start ik met een Geestelijk ondersteuner (sph) de medicijnen heb ik voor 10 dagen.

26-02-2013 | Vrouw | 23
Overspannen/burn-out
Ik heb een arbeidsconflict in combinatie met een burn out. Dokter heeft me 30 mg Ozaxepam voorgeschreven per dag. De eerste paar dagen heb ik zo'n 13 tot 16 uur geslapen met nacht. Maar het geeft me ontzettend nare bijwerkingen, zeer afgevlakte emoties, slappe armen en spieren, voel me net een zombie. En het is ook nog eens verslavend want nu ik gestopt ben hunker ik ernaa[lees meer...]r omdat het me wel complete innerlijke rust gaf. Ik ga mijn hijl in natuurgeneeskundige middelen zoeken! Dat zou ik iedereen aanraden want het is echt geen grappig medicijn. Doktoren zijn veel te snel en makkelijk met voorschrijven van dit soort middelen vind ik.