Nervositeit (3 meningen)

29-10-2012 | Vrouw | 50
alprazolam
Voor mij is deze medicatie mijn redding geweest, kwam in een grote depressie terecht met zware angstaanvallen , durfde de straat niet meer op ( en dit jaren ) totdat een arts me xanax voorschreef 3 x per dag 0,50 mg en dat is het begin geweest van mijn genezing , ik heb daardoor ook mijn fobie kunnen overwinnen . Ben niet verslaafd geraakt heb langzaam afgebouwd naar 0, 2[lees meer...]5 mg en dan steeds wat minder en is perfect gelukt . Ik gebruik het nu alleen nog als ik extra moe ben en over mijn grens ben geweest .

24-09-2011 | Man | 50
Angstklachten
Ik gebruik vanaf ongeveer maart 2009 4 x 0,5 mg xanax per dag oplopende tot nu 6 x 0,5 p.d. Het werkt uitstekend tegen angst, maar..... de bijwerkingen bij mij zijn: moeheid, traagheid, tot niks kunnen komen en vooral wekt het mijn eetlust op. Ben de laatste 2 jaar zo'n tien kilo aangekomen. Krijg altijd honger na inname. Moet ik wel zeggen dat ik er soms 10 (van 0,5 mg) [lees meer...]p.d. neem. Probeer te stoppen, maar het brengt je in een roes, even alles vergeten en dat voelt lekker... Kreeg het middel omdat niets anders helpt tegen mijn angsten (therapieen). Voel me eraan vastzitten en dat wil ik niet. Afbouwen gaf zeer vervelende verschijnselen, erg zwaar, maar misschien wilde ik dit te snel (binnen 1 week). Conclusie: het is een beregoed middel waar het voor bedoeld is, maar bijwerkingen en vooral afbouwpogingen zijn niet mis. Verder las ik nog een stukje van iemand anders: ''Ook heb ik nu last van erge depressieve gevoelens,veel huilen en erge hartkloppingen. Weet iemand of die hartkloppingen/onregelmatige hartslag te maken kan hebben met het langdurige gebruik? '' Ik heb juist het omgekeerde. Het vermindert gevoelens, dus ook mijn depressieve gevoelens. Ik kan moeilijker huilen en het stopt juist mijn hartkloppingen. Dit allemaal bij langdurig gebruik. Denk niet dat uw klachten van xanax komen.

11-09-2016 | Vrouw | 51
alprazolam (1mg)
Na mijn aanranding, in ons eigen dorp nog wel, sliep ik niet meer, had ik erge nachtmerries... Daarbij ook nog een zoon die zichzelf echt in nesten heeft gewerkt en waar mijn man niet met mij wil over praten ... Ben ook bijna letterljk gecrasht op het werk.... Alles moet ik zelf regelen ...toen heeft de huisarts Xanax retard 1mg en zolpidem 10mg voorgeschreven .. Voel mij [lees meer...]er redelijk goed mee en ik slaap ook weer redelijk goed zonder nachtmerries maar als ik dit hier allemaal lees weet ik niet of ik er wel goed aan doe... Moet ik mij weer slecht gaan voelen en weer niet meer slapen of toch maar blijven gebruiken ook al lijkt het zo verslavend te zijn ......

08-07-2020 | Man | 52
alprazolam (0,5mg)
Hallo ik ben nu 52 jaar en heb altijd akton 2 mg gebruikt . Dit medicijn maken ze niet meer dus ik had een groot probleem . Ik pak nu xanax maar mijn angst wordt precies nog erger . Ik zou nu willen beginnen met temesta maar ik durf niet zo goed . Ik zou er ook niets mee inzitten als ik er dan verslaafd aan zou worden . Als het werkt dan heb ik misschien terug wat een nor[lees meer...]maal leven . Ik zie het soms ook niet meer zitten maar mijn kleinkinderen maken me af en toe toch nog wel wat gelukkig . Ik ben blij dat ik toch niet alleen ben want jullie zullen dat wel weten mensen die nooit angst of paniek aanvallen hebben gehad die begrijpen je toch niet . Dus als ik met pilletjes beter zou worden graag ik zou graag terug een beetje willen leven .

17-08-2019 | Vrouw | 53
Overspannen/burn-out
ik weet hoe verslavend dit middel is en neem het dus enkel bij erge crisis als het zeer acuut is. Ik vind dat het dan snel en goed werkt, ik slaap dan meestal ook beter. De laatste tijd voel ik wel een verandering in de werking: eerst onderdrukte het alles, nu lijkt het alsof het dingen in beweging zet bv dat het onderliggende trauma naar boven komt op een beheersbare mani[lees meer...]er in een nachtmerrie, dus het lijkt nu een vermindering van het onderdrukken te veroorzaken. Kan dat of betekent het dat de dosis te laag is geworden?

31-08-2012 | Vrouw | 53
alprazolam
Ik ben 17 jaar geleden een keer depressief geweest. Een jaar lang. Heb er antidepressiva tegen gehad, maar kreeg paniekaanvallen. Dus kreeg ik er Xanax bij. Dit hielp geweldig! Na 17 jaar, heel veel problemen met kinderen (terwijl ik zelf heel sterk en stabiel ben, 33 jaar op de operatiekamer gewerkt, dus best wel wat gewend) preventief gevraagd om antidepressiva. Om een v[lees meer...]oorbeeld te geven van de problemen: man ligt op intensive care, zoon belt dat hij zelfmoord gaat plegen. Ondertussen nog een eigen zaak runnen, die vanwege de crisis ook nauwelijks te redden is... Dochter die studeert, waardoor ik (vrijwillig en ontzetten leuk, maar ook belastend) 3 dagen op onze kleinzoon pas. En, last but not least... ik ben in de overgang. Wat me, waar ik pas na maanden achter kwam, 's nachts als ik een opvlieger kreeg een ontzettend naar gevoel bezorgde. Paniek..., ow, hoe moet het nu verder, hoe met ons leven, ben ik wel gezond, de zaak is niet meer van de ondergang te redden, mijn familie gaat vast snel dood, of ik, enz. Sinds ik Xanax slik is dat weg. Als ik alcohol drink, (meer dan 4 glazen) sla ik de xanax over. Soms gaat dat goed, maar soms krijg ik dan rond 5.00 uur 's nachts mijn 'paniekaanvallen'. Ik probeer vaak de xanax te laten staan, maar langer dan 1 dag lukt dat niet. Dat vind ik ook helemaal niet erg. Ik weet dat wanneer ik weer sterker ben dit af kan bouwen. Dat is de vorige keer ook gelukt. Dus eigenlijk snap ik niet waar iedereen zich zo druk over maakt. Een fantastisch middel, wanneer je het nodig hebt. En probeer gewoon niet te vroeg af te bouwen. Als je het niet meer nodig hebt... dan gaat dat vanzelf. Dat is mijn ervaring uit het verleden! En ook van nu.

14-03-2019 | Man | 54
Zenuwachtigheid
Help tegen zenuwen...maar op den duur gewenning

09-02-2019 | Vrouw | 54
alprazolam (0,25mg)
Omdat oxazepam (10mg) afdoende werkte, overgestapt op xanax. Een tablet van 0,25 mg genomen rond 23.00, uit bed moeten gaan vanwege onrust en zwaar geirriteerd gevoel. Uiteindelijk tegen drie uur in slaap gevallen. Ochtend daarna nog steeds de irritatie en onrust, met daarbij zware hoofdpijn. Niet het medicijn voor mij dus.

15-02-2016 | Vrouw | 54
alprazolam (0,5mg)
Xanax retard voorgeschreven gekregen, nadat een ad me niet hielp. In het begin een wondermiddel, na 3 maanden tolerantie, toen begon het gedoe: omhoog, omlaag, omhoog, omlaag enz. Achteraf heeft de huisarts me dit veel te lang voorgeschreven (ruim 7 mnd).. Hij heeft een soort junk van me gemaakt. Afbouwen van Xanax retard is erg moeilijk. Nu alles omgezet in diazepam en da[lees meer...]n dit afbouwen. Waarschuwing: gebruik dit niet lang, want ervan af komen, duurt langer dan de tijd dat je er goed bij voelt... Voor mij NOOIT meer.

30-12-2015 | Vrouw | 54
alprazolam (1mg)
ik heb last van erg gespannen spieren, pijnlijk dus eerst sertraline geslikt, maar daar kon ik helemaal niet tegen. Arts heeft Xanax retard voorgeschreven: de eerste 2 maanden werkte het geweldig, daarna kwamen de klachten langzaam terug. Tegen kerst ook heel veel nervositeit op mn maag, arts heeft dosis verhoogt, omdat ik ook weer ging trillen. nu ben ik bang dat ik er no[lees meer...]oit meer afkom (arts zegt van wel), al met al: Ik vind het moeilijk dit "nodig"te hebben.

21-09-2015 | Vrouw | 54
alprazolam (1mg)
na een paar maanden sertraline geprobeerd te hebben, ben ik op advies vd huisarts overgegaan op xanax retard 1 mg. heb veel last van spanningen (ben hoog sensitief, dus pik ze ook op van andere mensen om me heen). Nu gaat het weer heel goed met me: de scherpste kantjes zijn ervan af, kan weer "normaal" leven. kortom zeer tevreden!! (en dat het verslavend zou zijn: jammer d[lees meer...]an, beter een wat relaxter bestaan, dan constant onder hoogspanning staan).

29-03-2015 | Man | 54
alprazolam (2mg)
Uitstekend middel om je hoofd tot rust te brengen.

12-04-2019 | Man | 55
alprazolam (0,5mg)
Xanax of Alprazolam, is net als Diazepam of Valium een medicament dat je voor alles kan innemen, zelfs voor diarree, "je trekt het je toch niet aan". Vermijden die handel. Oorspronkelijk was Xanax bedoeld voor angststoornissen. Als je slaapproblemen hebt, neem dan een licht slaapmiddel om mee te beginnen, bv een Zoltitop…., maar zeker geen Aprazolam (Xanax), Diazepam (Vali[lees meer...]um)

02-03-2019 | Man | 56
Onrust
Ik neem al 20 jaar Xanax . Begonnen met 0,25mg , dan 0,5mg per dag. Voor het slapen gaan zorgt het voor een goede nachtrust zonder nachtmerries. Maar wees voorzichtig met dit medicament want snel kan je niet meer zonder en verhoog de inname niet tenzij absoluut noodzakelijk om gewenning zo lang mogelijk uit te stellen.

21-07-2019 | Vrouw | 57
alprazolam (0,5mg)
Neem dit al 15 jaar. Voor mij werkt dit heel goed. Zonder gaat niet. Liever 3 maal een pilletje dan continue angst en niet meer durven buiten komen. Is inderdaad verslavend maar is voor mij de enige manier om een normaal leven te hebben. Alles veroorzaakt door een agressieve gek die me bij elkaar geklopt heeft zonder reden. Zonder hem te kennen. Ik draag dit voor mijn lev[lees meer...]en mee. Tien minuten tekenden mijn leven. Het is wat het is.

02-01-2013 | Vrouw | 57
Schizofrenie
Ik heb 14 jaar naar tevredenheid xanax gebruikt. Was er wel heel afhankelijk van. Ik gebruikte het naast citalopram en zyprexa. Ik heb op aanraden van mijn arts de xanax langzaam afgebouwt. Daar heb ik een jaar over gedaan, maar het is me gelukt. Veel last van onrust gehad tijdens het afbouwen, maar dat is overgegaan. slik er niets voor in de plaats. Denk er eens ove[lees meer...]r, misschien kun je ook met minder toe!!