Nervositeit (3 meningen)

07-01-2014 | Man | 27
alprazolam
Dit medicijn heeft me zeker geholpen! Heb hiervoor nooit medicijnen of wat voor troep dan ook gebruikt dus denk dat mijn lichaam ook wat beter op reageerd dan bij een gemiddelde pillenslikker.. Afbouwen was een extremen en vooral nare ervaring. Ik had last van angst/hyperventilatie en nare gedachtes (piekeren). Deze werden goed weg genomen. Dacht ook wel te kunne[lees meer...]n autorijden (DOE HET NIET) Je bent letterlijk zo stoned als een kanarie.. Tijdens het afbouwen (van 1mg retard naar 0.5mg retard naar 0.25mg geen retard) had ik last van angst. Net als zonder medicijnen precies voor het slapen gaan. Zodra de schakelaar in me hoofd van wakker naar slaap omgezet werd maakte mijn lichaam constant een paniek reactie (zie ademteug nemen en volgas adrenaline aanmaken) Hierdoor sliep ik niet. Met gebruik van dit medicijn werd dit totaal weg genomen (Was zo blij) tot ik over ging op de 0.25 die maar 8 uur werken.. Ik moest ook stopdagen inlassen.. (ware terrornachten) Begon te dromen en ook echt over de gekste dingen.. Heb nu nog steeds de angst maar zeker wel minder als voorheen. Ga nu Valdoxan proberen omdat slapen nog steeds een complete opgave is. Hopelijk helpt het ook verder met afbouwen

26-12-2016 | Man | 29
alprazolam (1mg)
Zenuwachtigheid
Xanax Retard werkte erg goed. 1 's morgens en 1 's avonds. Na een half jaar werkte het echter niet zo goed meer, mogelijk raakte ik eraan gewend. Na overschakeling eerst een ontwenningsperiode gehad met verhoogde stress.

23-08-2011 | Man | 29
alprazolam
Qua werking is dit een goed medicijn maar de afkickverschijnselen vond ik vreselijk. Zelfs als ik het slechts twee dagen achter elkaar gebruikte had ik daar de dag erop al veel last van. Het ging dan met name om overgevoeligheid voor geluid en trillen, heel veel transpireren en zelfs lichte hallucinaties. Ik heb dit medicijn overigens alleen maar voor incidenteel gebrui[lees meer...]k. Ik heb het ook nooit voor een langere periode dagelijks gebruik. Ik vind het daarom ook wel vreemd dat ik zo snel last heb van afkickverschijnselen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

16-08-2019 | Vrouw | 30
alprazolam (0,25mg)
Ruime tijd geleden in een burn out geraakt en na een eerste periode van vooral veel rusten bleef er veel onrust en angst in mijn lichaam aanwezig. Toen heb ik Alprozalam 0,25 mg voorgeschreven gekregen. Inmiddels gebruik ik dit medicijn ruim een jaar en ik ben er zeer tevreden over. Ik gebruik echter zeer weinig, ik slik een halfje per keer en dat doe ik maar eens per wee[lees meer...]k max. Het haalt de scherpe randjes ervan af en het is heel prettig om mee te ontspannen, wat ik nog steeds moeilijk vind met momenten. Ik ervaar weinig bijwerkingen, hoogstens wat suf en als ik het te dicht op bedtijd inneem droom ik nogal levendig. Ik geloof wel dat dit een medicijn is waarbij je op je hoede moet zijn qua verslaving. Hoe weinig ik ook inneem, toen ik om een nieuw recept vroeg wilde mijn huisarts me op spreekuur zien om over het gebruik te spreken en dat kon ik zeer waarderen, immers zijn het geen snoepjes. Voor sporadisch gebruik kan ik het zeker aanraden.

30-12-2019 | Vrouw | 31
Ik slik xanac 0.25 en soms 0.5 voor mijn hartkloppingen

20-10-2017 | Vrouw | 31
alprazolam (2mg)
Hartstikke effectief maar mega verslavend. Dit merkte ik pas toen ik het medicijn niet op gehaald had. Ik werd ziek en heel erg bang bijna in psychose stand. Dit zakte weer weg na nemen medicijn, is echt een sluipmoordenaar. Dus ik raad het iedereen af! Ik zit nu n of met afbouwen op 0.5 mg, was 2. Ik ben zo blij als ik van deze zooi af ben. Deze zooi heeft mij een verslaa[lees meer...]fde gemaakt zonder dat ik dit wist.

06-04-2013 | Vrouw | 31
Paniekaanvallen
Als zo nodig medicatie werkt Xanax prima. Binnen een kwartiertje effect op lichamelijke reacties die paniek en angsten aanjagen. Doordat die afnemen, nemen ook de paniekklachten af. Ik sluit niet uit dat een positieve ervaring met xanax voor een placebo versterking zorgt, je dus al rustiger wordt van het idee dat je dat spul bij je hebt of zojuist hebt ingenomen. M.i. dus [lees meer...]belangrijk om ook de grens van je draagkracht te blijven opzoeken. Enige vervelende bijwerking bij 's nachts gebruik zijn evenwichtsproblemen die je normaal niet hebt, dus bij toiletbezoek voorzichtig want je valt zo met een vaart tegen de muur bij het opstaan. Dit effect verminderde trouwens als je het wat vaker gebruikt.

06-07-2019 | Man | 32
alprazolam (2mg)
Ik ben een 32jarige man uit BE EN HEB BESLOTEN TE STOPPEN MET BENZOS; hEB NU NOG 5( A 6 POTTEN OP VOORSCHRIFT OVER 2MG PFIZER BARS...OOK VALIUM 10 EN ANDERE...

13-11-2013 | Man | 32
Depressief
Ik gebruik xanax alprazolam nu ongeveer 1 jaar ongeveer 1 Mg per dag. Ernaast gebruik ik cyambalta AD 90 Mg. Ik heb een eigen bedrijf en erg druk. Ik gebruikt xanax om de scherpe kantjes en drukke periodes van de dag af te halen en om snachts goed te kunnen slapen. Sinds kort is mijn relatie beëindigd na 10 jaar ik zit nu echt diep in de put en gebruik nu 3x daags 0,[lees meer...]5 Mg . Ik ben bij de huisarts geweest en deze wil dat ik stop met de xanax en iedere week 0,25 Mg afbouw. Ik zie hier erg tegenop door de drukte op het werk en nog niet kunnen verwerken van mijn relatiebreuk. Ik ben bang om af te bouwen ( vandaag een halfje minder genomen en dat ging helemaal mis) angst, akelige gedachten en bijna flauwvallen. Is er iemand met tips of iemand die me wil helpen pfffff

09-09-2013 | Man | 32
alprazolam (1mg)
hallo allemaal, ik ben michael nu ondertussen 32 jaar , de eerste keer dat ik xanax retard (traag werkende) moest nemen is nu zo een 7 jaar geleden, kreeg opeens geen lucht meer hartkloppingen bang van alles en nog wat... heb zoveel gedaan ervoor bv: relaxatie therapie naar dokters gelopen niemand die mij kon helpen. ze zeiden het is gewoon stres. een jaar later ben ik dan[lees meer...] naar een psychiater gegaan waar ik tot vandaag nog steeds kom. vanaf toen is alles een beetje opgeklaard ze zeiden dat ik hyperventilatie, angstaanvallen, slikstoornis, depressief kortom de hele reutemeteut. vanaf toen kreeg ik xanax retard. en serlain en sulpiride -. moet wel zeggen de eerste weken gingen voorbij al slapend, vanaf toen ging het beter en na een jaar kon ik terug afbouwen in begeleiding van mijn psychiater. Nu heb op t heden heb ik weer een opstoot gekregen (licht hervallen) dus neem ik ze terug maar mag binnekort weer afbouwen dus ziet het er goed uit. het einde is in zicht en daar ben ik blij om. je kan gewoon blijven functioneren met de wilskracht die je jezelf toelegt. ben ook blijven werken nu en t gaat goed. hopelijk hebben jullie iets aan mijn ervaring of zie je jezelf hierin terug kop op het komt allemaal goed volg je eigen en zoek professionele hulp. dat is de beste raad die ik kan geven... gr Michael

05-03-2013 | Vrouw | 32
alprazolam
12 jaar geleden de soort genaamde maatschappijziekte gekregen ‘burn-out’. Huisarts is opgestart met Xanax 0.25mg 3x per dag om mijn angst en paniek te laten dalen. Voelde me daar vrij goed bij, hielp ook netjes, had alles weer onder controle, een paar maanden nadien ben ik overgeschakeld naar Seroxat, met behulp nog steeds van Xanax om de bijwerkingen tegen te gaan in ee[lees meer...]rste instantie. Seroxat op zich was een heel moeilijke toestand met de bijwerkingen , ook al gebruikte ik het andere erbij, ben erdoor geraakt, ook nadien heel erg mooi van Xanax afgestapt zonder verschijnselen! Heb het dan 3jaar geslikt en afgebouwd, ondertussen zijn we nu 2013 en ben 2jaar geleden hervallen maar wil in hemelsnaam met geen naam nog beginnen aan seroxat, dus weer aan xanax gegaan, louter om de paniekaanvallen wat in te tomen, de rest probeer ik zelf in de hand te hebben elke dag , wat een gevecht is maar ben bang om verslaafd te worden! Neem nu elke dag een halfje van 0.25mg dat geeft me even de rust om langzaam mijn dag te beginnen. Tot nu toe lukt me dat maar ik mag ook meer nemen, wat ik bewust niet doe, ik volg mijn lichaam en als er speciale dingen zijn waar ik extra gespannen van wordt of ben, neem ik nog een halfje. Dus bij deze, mensen je kan het perfect in de hand hebben, het is hoe sterk je je kan voelen en opstellen! Niet elke mens voelt hetzelfde anders was onze wereld heel erg saai maar…. De pillen kunnen je helpen maar de rest is aan jezelf!! Je bent meester van je eigen lichaam en gedachten en er zijn mensen naast je die je ook kunnen helpen want praten en een keer een goede huilbui kan veel uit de weg ruimen!!

26-04-2012 | Man | 32
alprazolam
neem dit al 6 jaar, zonder kan niet meer. maar ik voel me er goed bij dus, tja is geen dosis ook. 1mg per dag

08-04-2018 | Man | 33
alprazolam (0,25mg)
Ik heb dit middel op aanraden van een vriend kunnen testen. Na positieve ervaring, gevraagd aan de specialist of ik deze Benzo mocht gebruiken, deze ging akkoord doordat ik hiermee wel angst-vrij de sociale avondjes/momenten doorkwam. Ik moet zeggen het gebruikers gemak van dit medicijn ligt zeer hoog en daar ligt ook het gevaar, hierdoor is het zeer verslavings- gevoe[lees meer...]lig. Het is als een paracetamol je voelt er niets van maar het doet wel zijn werk. Ik weet als de tolerantie-niveau van dit medicijn er niet was dat dit de oplossing voor mij was. (je hebt helaas steeds meer nodig voor hetzelfde effect) Ik ben inmiddels overgestapt op Clonazepam, vanwege de bijwerkingen, volgende dag heel moe, depressief en op de langere duur heel erg vergeetachtig. over Clonazepam kan ik nog niets vermelden daarvoor gebruik ik het te kort. Wel merk ik hierbij wel een zelfde soort relaxed-feeling als bij xanax, zelfs iets beter nog en het heeft een langere werkingsduur en hierdoor dus zonder de dag daarna moe te zijn. Ik gebruik het medicijn overigens incidenteel, alleen bij noodzaak, ik heb een sociale fobie dus die momenten zijn er nu eenmaal. Kortom Xanax kan een uitkomst bieden bij wie de bijwerkingen gering zijn en vergeetachtigheid niet opspeelt. Xanax: is dempend qua angst, kalmerend, meer overzicht dus op angst momenten. Oppassen met alcohol want je gaat geheid foute dingen doen. (raakt snel dronken)

16-08-2011 | Vrouw | 33
Angst, insomnia, nachtmerries
Ik lees alleen maar nare berichten over Xanax terwijl het mij alleen maar goed doet! Ik slik Effexor 75mg en Xanax als ik angst heb of niet kan slapen door vreselijke nachtmerries. Ik gebruik het niet iedere dag, alleen als ik denk dat het echt nodig is. Alles kan verslavend werken als je jezelf afhankelijk stelt van de pillen. Zo denk ik, het werkt nu goed en het heeft me[lees meer...] geholpen in zeer zware tijden! Succes mensen!

14-11-2017 | Man | 34
Drugsverslaving
alprazolam of xanax beginnen nemen omdat diazepam mij geen rust meer gaf en onderdrukte mijn craving meer

20-08-2017 | Vrouw | 34
alprazolam (0,5mg)
Beste mensen, ik heb gisteren bij het avondmaal een eerste tablet Xanax Retard 0.5mg ingenomen. Is het normaal dat ik van zo een lage dosis toch zo moe ben? Of moet mijn lichaam hieraan gewoon worden? Normaal gezien moest ik deze ochtend opnieuw een tabletje nemen, maar ik wacht tot vanavond terug. Is die vermoeidheid van voorbijgaande aard? Groetjes, An