Nervositeit (3 meningen)

06-08-2011 | Man | 34
alprazolam
alprazolam (xanax) zou van de markt gehaald moeten worden naar mijn idee. het is zeer verslavend. het veroorzaakt paniek. (Red; tekst aangepast qua taalgebruik )

26-06-2018 | Man | 35
Hyperventilatie
Deze bende werd voorgeschreven bij een hyperventilatieaanval waar ik niet uit leek te komen, hoewel het mij inderdaad eruit wist te halen kreeg ik er verschrikkelijke agressiviteit van waarbij ik op de dag van gebruik een blik kattenvoer en een zak spruiten door de supermarkt heen flikkerde omdat er lange wachtrijen stonden, weet niet wat me overkwam was net alsof er schui[lees meer...]m op mijn hersenen zaten waardoor ik niet meer normaal kon nadenken, later die dag had ik een verschrikkelijke neiging om iemand waarbij ik nog appeltje te schillen had te lijf te gaan met een hamer. onder gewone omstandigheden heb ik nooit zulke uitingen van agressie ik ben hier dan ook zo van geschrokken dat ik deze troep nooit meer in mijn lichaam wil hebben, tevens kreeg ik de dagen na gebruik een somber en leeg gevoel over me heen. gelukkig ben ik door zelf te neuzen erachter gekomen dat de hyperventilatie in combinatie met andere symptomen een vitamine d gebrek was en ik heb gelukkig dat opgelost.

07-09-2017 | Man | 35
alprazolam (1mg)
Ik ben het sinds kort aan het gebruiken. Het haalt wel de scherpe randjes van mijn angsten af. Voel me wat meer ontspannen. Ik slik het voor mijn sociale angststoornis. Ik durf wat meer dan anders. Durf mensen ook sneller aan te spreken, iets wat zonder medicatie heel moeilijk voor mij is. Nadelen zijn wel dat je er heel slaperig van wordt. Ik lig dan ook regelmatig een[lees meer...] uurtje te pitten op de bank als ik thuis ben.

12-08-2017 | Man | 35
alprazolam (2mg)
Stress
Xanax is volgens mij het beste angstwerende en kalmerende benzodiazepine die er is, maar het is ook zeer duur. Daarom ben ik overgestapt op een goedkoper en sterker medicijn, namelijk Tranxene 50.

22-08-2013 | Vrouw | 35
alprazolam
xanax geef je rust en structuur wie terug in het leven. ik was minder bang en kon van mijn nachtrust genieten (wat er nodig is om fysiek te kunnen functioneren in het leven.) maar doktoren mogen wel wat beter oppassen met het afbouwen, want daarin word de patiënt aan zijn lot overgelaten , wat behoorlijk gevaarlijk is voor patiënt en omgeving.

29-04-2013 | Vrouw | 35
alprazolam
ik heb posttraumatische stress en zondig mezelf af naar andere toe en kan niet goed omgaan met kritiek en onrechtvaardigheden waardoor ik snel in de aanval ga als verweer en begin te piekeren over alles en nog wat. ik ben naar de dokter gegaan en die kwam al snel met de conclusie dat dit medicijn mij wat stabieler zou maken in mijn dagelijkse sociale leven dat totaal zit [lees meer...]lag, omdat ik de deur niet meer uit durfde te komen en snel geïrriteerd over kwam. de eerste maanden ging het erg goed na innamen van het medicijn. na een tijdje kwamen mijn klachten heftiger terug en heb een hogere dosis gekregen. dat ging goed en sinds kort hebben wij besloten dat het tijd werd om af te bouwen. ik ben van 2mg nu op 0,5mg gegaan en de klachten komen weer terug, alleen heftiger dan voordat ik die medicatie in had genomen. dus ik moest weet terug naar 2mg en zo nodig naar 3mg. ik loop nu als een zombie in de rondte en tril als een gek en mijn concentratie is bar slecht. ik kan niks onthouden en twee keer nadenken als iemand wat tegen mijn zegt. ik zie alles draaien en ben een gevaar in het verkeer on dat ik de situatie niet in kan schatten en schrik van harde geluiden en onverwachte bewegingen, ik heb ook heftige hoofdpijnen en oorsuizen en misselijkheid tegen braken aan. mijn ledematen beginnen op te zwellen en een klein stukje lopen kost vele inspanningen. het liefst wil ik van deze medicatie af en vind het een chemische bende dat nauwkeurig in de gaten moet gehouden worden als het aan iemand word voorgeschreven.. het grijpen naar een pilletje meer word best wel makkelijk voor de patient en daar moet meer toezicht op gehouden worden.. deze troep is erg verslavend dus er moet ook geestelijke toezicht worden gehouden bij dit medicijn.

16-05-2019 | Vrouw | 37

18-06-2015 | Man | 37
alprazolam (0,5mg)
Na vele benzo's gehad te hebben en allen geen adequate werking gaven behalve vele bijwerkingen, is Xanax een paardenmiddel! Al gebruik ik maar 0,5mg elke dag, het werkt goed, weinig tot geen bijwerkingen. Veel meer rust in mn hoofd, meer energie, betere concentratie, en reactievermogen en mn angsten/paniekaanvallen zijn tot bijna nul gelimiteerd! Na twee weken gebruik v[lees meer...]an dezelfde dosis mag je weer autorijden. Hiervoor gebruikte ik Prazepam (Reapam) en sliep hele dagen, zo lam als wat.. Daarvoor Oxazepam hetzelfde liedje, hele dagen slapen en tot niets in staat zijn. Xanax daarentegen doet wat het moet doen en voel me er super goed bij, geen klokken rond meer slapen, op tijd op kunnen staan, energie hebben en vooral weinig tot geen angsten! Toppie medicijn, had het veel en veel eerder moeten krijgen.

09-03-2014 | Man | 37
alprazolam
Ik ben 37 jaar en neem Xanax vanaf mijn 18 jaar.eerst begonnen met de gewone ( geen retard ) na een moeilijke scheiding van mijn ouders...nadat ik deze periode had verwerkt terug clean zonder problemen en een hele tijd geen medicatie nodig gehad....telkens ik een moeilijke fase in mijn leven doormaakte terug naar die xanax gegrepen omdat deze mij toch een vorm van rust gaf[lees meer...] en ik deze van mij kon afzetten....ik zit nu 8 jaar in een relatie en de laatste 4 jaar neem ik nu onafgebroken xanax retard 0,5mg...ik weet dat dit niet veel is in vergelijking met andere en ik wil dit ook zo houden maar heb dit nodig door mijn drukke leven ( werk,kinderen,stress ) om goed te kunnen functioneren....het grote probleem is wel zoals reeds vele mensen hebben vermeld dat uw gevoelens vlak worden,emotieloos en eigenlijk als een robot door het leven gaat en de momenten dat je daar bij stil staat maken u eigenlijk wel vrij depressief,daarbij komt ook dat ik vroeger enorm veel energie had en vandaag de dag is dit dag en nacht verschil...als ik thuis kom zit er geen fut meer in mij en het enige dat ik nog doe is slapen en in de zetel zitten en dat wil ik niet meer...niet voor mijn kinderen en zeker niet voor mijn vrouw...vandaar dat ik tot het besluit ben gekomen om met dit medicijn te stoppen al kost het mij veel moeite en bijwerkingen...ik ben ervan overtuigd dat ik door een hel zal gaan maar ik wil terug een energieke vader worden voor mijn kinderen en echtgenote. ik ben nu 5 dagen gestopt en tot op heden vallen de bijwerkingen vrij goed mee...ik zal wel indien het echt nodig is 1 innemen en in verloop van tijd zal mijn lichaam daar ook minder snel om vragen zodanig dat er een tijd komt dat ik volledig clean ben...ik voel nu reeds dat ik meer energie terug krijg en dat ik echt VOEL dat ik leef. het enige dat ik voel is een beetje nerveuzer en onrustiger zijn...maar dit al bij al mee. ook een vorm van sufheid in het hoofd maar we gaan door tot het eind. bij deze mij besluit: ik vind het een uitstekend medicijn voor mensen die er nood aan hebben maar langdurig gebruik zou ik zeker vermijden.

27-02-2012 | Man | 37
alprazolam
Ik ben Xanax beginnen gebruiken nadat ik hevige paniekgevoelens begon te ontwikkelen tijdens het vliegen, wat ik ook heel frequent moest doen. Ik neem het nu af en toe (eens om de twee weken) na een stressvolle dag voor het slapengaan of als ik met een jetlag moet kampen, dus meer als slaapmiddel. Heel efficient, het maakt me op snelle tijd heel rustig, maar de neveneffect[lees meer...]en de dag erna zoals slaperigheid en sufheid, beetje flauw gevoel in de spieren, suffe en vermoeide gelaatsuitdrukking, vind ik genant. Voorzichtig mee omspringen op lange termijn zou ik zeggen, als er een dieper probleem ligt beter het probleem aanpakken -ik ben nu ondertussen ook door behandeling van die irrationele vliegangst af-, want dit middel kan verslavend worden en op lange termijn je 'brein' versuffen en je energie opvreten en dat lost dan ook niks op.

25-11-2016 | Man | 38
alprazolam (0,5mg)
Wat ik wil meegeven met iedereen en zeker als men een dipje gehad geeft of een zware tegenvaller in uwe levensloop, raad ikzelf alvast aan vóór men begint mét de oplossing te vinden bij medicijnen, naargelang de situatie voor deze persoon alvast beter eens informatie inwint bij deskundigen zoals, psycholoog of psychiater! Hier in Europa steeds nog altijd te veel taboesfee[lees meer...]r. Maar de wereld waarin wij allen leven en moeten presteren en onszelf constant moeten blijven bewijzen qua productiviteit, moet ik niemand meegeven! Spreek erover met een deskundig persoon! Wat ik wil mededelen is ik vanaf 1ste dag gebruik ervan het enorm moeilijk had, verandering werk, zware revalidatie, na revalidatie geval van zinloos geweld, kortom ik kwam van ver! Ga nu reeds weer fulltime gaan werken en neem nog xanax 0,5 in. Bijwerkingen zijn bij kortstondig onderbreken, faalangst, bol op mijn maag die begint te draaien, soort van stress dat ik steeds nog niet begrijp omwille ik mij vak uitvoer met 200% deskundigheid en genoeg onderlegd ben inzake mijn vak of kennis ervan. Het énige dat ik misschien niet onder controle heb bij drukke momenten of pieken als het druk is als ikzelf mij goed voel ,ik de neiging heb om noch hogere dosis bij te nemen om het gevoel te overtreffen! Waarvan ik weet het verkeerd IS! Ik wil er mee stoppen maar valt moeilijk omwille dokter familie is van mij ! Hoe afbouwen of stop ik er best mee? Graag raad Aub? Alvast met dank en beleefde groetjes!

24-01-2012 | Man | 38
alprazolam
Was zeer lange tijd tevreden van het product. Nadeel was wel dat ik moeilijk emoties kon tonen. Gelukkig zijn, droevig, ... maakte allemaal niet uit liep er met een strak gezicht zonder emotie. Na twee jaar en ik gestopt met het product. Eerste week was moeilijk, slapen ging slecht. Maar de tweede week ging heel vlot. Voelde me stukken beter en het was alsof ik herboren wa[lees meer...]s. Plezant in de omgang, happy. Maar vanaf de 3de week gaat het weer stukken minder. Negatieve dromen komen elke nacht voor over de meest vreemde dingen. Ik heb alvast voorgenomen om niet terug te hervallen al gaat het moeilijk. Bij de start van dit medicien was ik niet op de hoogte hoe moeilijk het is was de stoppen. Het ideale middel van de industrie om mensen jarenlang te doen gebruiken. Als ik kon was ik hier nooit mee begonnen !

14-10-2020 | Man | 39
alprazolam (1mg)
Benzodiazepines Ik heb ervaring met verschillende benzodiazepines in de voorbije 20 jaar, vooral met Xanax en Rivotril, toevalligerwijze de 2 krachtigste, met Rivotril op stip nummer 1 als krachtig. Ik zou heel graag mijn ervaringen in het gebruik van Benzodiazepines delen met anderen, omdat ik denk dat ze heel nuttig kunnen zijn. Benzodiazepines zijn in feite producten d[lees meer...]ie enkel dienen voor kortdurend gebruik en van zodra je ze voor een iets langere periode neemt, bvb 2 weken, treedt er al gewenning op en is het effect ook weg. Het grote nadeel is dat je er dan niet zo makkelijk meer van af komt, dus wees daar gewoon goed bewust van. Ik zou het iemand aanraden om te nemen als je bvb 1 of 2 crisisdagen hebt en die wilt overbruggen, maar eigenlijk zou ik het gewoon bijna niet aanraden, aan niemand. Als je last hebt van angst of depressie, dan heb ik zelf heel goede ervaring met SSRI of SNRI, vroeger met Fluoxetine (Prozac), later ben ik succesvol overgeschakeld in een 2e depressie in mijn leven op Effexor. Het nadeel van die producten zijn dat het even duurt vooraleer ze werken, dat kan zelfs een hele tijd duren, wekenlang… en ze hebben ook bijwerkingen in het begin. Om die bijwerkingen te counteren zou bvb kortdurende inname van benzodiazepines een mogelijkheid zijn. Nog enkele tips i.v.m. benzodiazepines. Met de kennis die ik hierover opgebouwd heb, zou ik de zaken achteraf gezien anders aangepakt hebben, maar al doende leer je natuurlijk. Heel veel. Ik ben op een bepaald moment om te slapen Rivotril beginnen op doktersadvies. Ik heb trouwens een hele goeie psychiater, maar die weet ook niet alles en elk persoon is anders. De Rivotril heeft me 2-3 dagen beter doen slapen. Maar toen ik er maandenlang later wou van afkicken nadat ik het product misschien een jaar genomen had, heb ik er 9 maand over gedaan. Ik nam 0.5 mg en ik liet gelules maken van 0.49, 0.48, etc.. tot aan 0.01. Het was één van de meest verschrikkelijke periodes in mijn leven, die afbouw van rivotril…ik heb het gehaald, maar ik had ook een getuigenis van iemand gelezen met een gelijkaardig verhaal en dat heeft me ook enorm geholpen, vandaar dat ik dit hier ook deel. Ik heb me angstig gevoeld, depressief, ik werd bijna gek…rivotril wordt door Heather Ashton dan ook omschreven las ik later als het meest potente benzodiazepine product op de markt. Ik zou zeggen begin er niet aan. En als je eraan begint, weet gewoon dat afbouwen hiermee heel lastig is. Nog een aantal zaken die ik wil meegeven ivm het gebruik van benzodiazepines, in mijn geval dan Xanax is dat, als je dit product gebruikt, je niet zomaar mag switchen in hoeveelheden en ook niet in tijdstippen waarop je het product neemt. Je mag niet de ene dag 1 mg nemen en de volgende dag 0.5 mg en dan eens 0.75 mg. Ook niet de ene dag om 12u00 de andere dag om 11u00 etc… het zijn geen snoepjes ! als je benzo’s neemt, neem ze consequent op hetzelfde tijdstip in, ga niet zomaar van dosis veranderen !! Je krijgt er namelijk heel erge bijwerkingen van, zoals toename angst, etc… Als je het neemt, wees gedisciplineerd en neem het altijd op hetzelfde moment en probeer niet zomaar je dosis te verhogen of te verlagen gelijk wanneer, maar in overleg met een arts. En denk ook na over de onderliggende oorzaak waarom je die benzo’s neemt, want als je die niet weghaalt, moet je jouw dosis alsmaar opdrijven en dan is het een straatje zonder einde. Dan is het beter dat je jouw steun zoekt bij een goede stabiele SSRI zoals Prozac, Seroxat, etc… En éénmaal je klaar bent om af te bouwen met benzo’s omdat het beter met je gaat, lees dan eens de Ashton Manual, die is ook in het Nederlands beschikbaar. Daar staan enorm veel tips in die heel waardevol zijn!

29-09-2017 | Man | 39
alprazolam (0,25mg)
Gebruik dit medicijn , vrij lichte dosering van 0,25mg per dag, al paar maanden tegen spanning, angst / paniek gevoelens. Neem dit veelal in de avond / nacht in, en heb het altijd op zak, in geval ik mij angstig of paniekerig voel. Dan helpt vaak 0,125 mg al! Op zich prima medicijn. Vaak gaat het ook goed en neem ik het 2 dagen of zo niet in en hoewel ik vrij gewennings[lees meer...]gevoelig ben, valt het niet innemen van de dosis ook mee (geen ontwenningsverschijnselen).

25-07-2016 | Vrouw | 39
alprazolam (1mg)
ik neem xanax retard al 17 jaar en al geprobeerd af te bouwen, zeer moeilijk. Angstfalen kreeg ik en paniekaanvallen, terug naar de dokter geweest, terug nemen, zou zo graag stoppen met dat middel, want het is verslavend.

15-02-2015 | Man | 39
alprazolam
Ik ben het met iedereen eens het is heerlijk spul. Helpt je gedachten gefocust te houden, meer zelfvertrouwen. Maar ben eigenlijk benieuwd in hoeverre ik hierin door sla. Het blijft een middel dat je veranderd. Daar komt bij stop er maar eens mee?! Ik hoor hangstier iedereen heel schijnheilig zijn!! Maar denk dat de meeste mensen die zeggen dat ze alleen af en toe en een k[lees meer...]lein beetje nemen het meest verslaafd zijn. Ik kan je op een briefje geven dat er weer af komen bijna onmogelijk is. En al helemaal accuut. Je krijgt last van woede uitbarstingen. Raakt je zelfverzekerdheid kwijt!! Kort om als je graag afhankelijk wordt van een medicijn gewoon nemen. Zo niet 2x over nadenken. Het zijn geen medicijnen maar drugs. Vergis je niet!!! Daar naast geneest het niets, maar maakt het erger op de lange termijn waneer je het niet meer neemt!!