Nervositeit (3 meningen)

23-05-2012 | Man | 39
alprazolam
ik gebruik al jaren xanax om het kalmerend,(spier)ontspannend en antidepressieve effect,het middel werkt op alle fronten zeer goed tot er eens een moment komt dat je er geen meer hebt en je eens plots stopt met dagelijks gebruik,dan krijg je de keerzijde van de medaille te zien voel je je mensonwaardig slecht,dan besef je maar hoe verslavend dit middel is jammer genoeg,ik [lees meer...]probeer nu af te bouwen tot 0 mg,maar het moet leefbaar blijven natuurlijk.

04-09-2019 | Vrouw | 40
alprazolam (0,5mg)
Zeer effectief medicijn. Gebruikt bij opstart van antidepressivum, eerst 3 weken gewone xanax 0,5 mg / dag, daarna 7 weken xanax retard 0,5 mg / dag (retard is veel minder/zo goed als niet verslavend dan de gewone volgens mijn arts). Na 10 weken probleemloos (vermoedelijk door lage dosering) van één op andere dag gestopt, zonder ontwenning.

01-02-2013 | Vrouw | 40
alprazolam
Heb het een maand of acht gebruikt. Hielp goed. Afbouwen is verschrikkelijk! Ben in drie weken gestopt, maar voel me nu ziek. Trillen, darmen op hol, onwezenlijk gevoel, down, oorsuizen, verkramping, enorm veel spanning in lijf. Ik zet door, baal hier wel enorm van.

24-03-2012 | Vrouw | 40
alprazolam
Ik heb 10 jaar lang alprazolam geslikt op aanraden van mijn neuropsychiater. Bijwerkingen ?? Sterke oncontroleerbare cyclische aanvallen, geheel verlies van bewustzijn, abnormale agressiviteit, zelfmoordpogingen.... Ik had een lichaam vol met littekens. Nu ben ik gestopt met alprazolam en mijn leven en dat van mijn familie is compleet veranderd. Geen angst meer, ge[lees meer...]en aanvallen, ik verwond mezelf niet meer. Als ik hier iets van geleerd heb is het dat dit medicijn GEVAARLIJK is! Het zorgde dat ik oncontroleerbare gewelddadige reacties vertoonde. Ondanks al mijn artsen, psychiaters, neuropsychiaters, niemand, maar dan ook NIEMAND heeft me gezegd dat mijn aanvallen door deze medicijnen kwamen. Het is walgelijk. Dus, pas op en neem dit niet.

08-03-2012 | Vrouw | 40
alprazolam
ik heb dit middel 6jaar dagelijks gebruikt en raakte steeds meer vervreemd vam mijn omgeving. na vele malen geprobeerd te hebben om te stoppen ben ik vorig jaar in een afkickkliniek terecht gekomen. ik heb hier 3 maanden een heel intensief programma gevolg en ben in november 2011 clean de kliniek uitgegaan, nu 4 maanden later ben ik nog steeds van de xanax af maar heb er w[lees meer...]el 20 kilo aan gewicht voor terug gekregen en kom nog steeds elke week bijna 1 kilo aan. ik eet normaal, sport maar blijf aankomen wie heeft hier ervaring mee want ik wordt hier weer zo depresief van en heb geen zin in dit leven. als ik van te voren had geweten dat ik er nu zo uit zou zien was ik nooit gestopt want de bijwerkingen van de xanax zijn niks vergeleken met hoe ik me nu voel

26-05-2015 | Vrouw | 41
alprazolam (0,5mg)
de psychiater adviseerde mij, omdat oxazepam niet meer genoeg doet, nu alprazolam te starten, 3 keer per dag 0,5. Om zo een handvat te hebben acuut. Nu ben ik benieuwd of jullie alprazolam net zo goed vinden als de originele xanax. Ik heb namelijk toch maar tegen bijbetaling gekozen voor xanax. ik heb continu de angst om dood te gaan en drukkend gevoel in me hoofd en hart [lees meer...]en hoofd die in conclaaf staan met elkaar, heel erg zwaar gewoon zo, vooral de nachten. Is er iemand die me wat info kan verschaffen hoe t jullie vergaat en of t snel helpt en ook t verschil tussen deze twee soorten medicaties aub. alvast bedankt, groetjes imelda.

07-04-2014 | Vrouw | 41
Nervositeit
Veel te lekker spul. En volgens mij superverslavend. Je wordt er heerlijk rustig van, geen gedachtenstroom meer maar een stil hoofd en een ontspannen lichaam. Ik gebruik het om te slapen, maar niet elke dag,om niet verslaafd te raken. De dag na gebruik ben ik nog relaxed maar heb ik wel een pillenhoofd met donkere kringen onder mijn ogen. Ook maakt Xanax mij gevoeliger voo[lees meer...]r de effecten van alcohol. Al met al een middel waarmee je heel goed moet oppassen.

06-04-2011 | Man | 41
Angsaanvallen
Op zich werkt het middel prima, ik heb het twee weken (1mg per dag) zonder bijwerkingen geslikt en de angst was helemaal weg. Echter... Mijn arts was vergeten te melden dat ik het moest afbouwen. Ik heb 11 dagen vreselijke rebound en ontwenningsverschijnselen gehad. Dit afkicken was het ergste wat ik in mijn leven heb meegemaakt, mensen in mijn naaste omgeving waren bang d[lees meer...]at ik er een eind aan zou gaan maken. Dus raadpleeg je arts, waarschijnlijk (na 14 dagen 1mg) is het devies: 1 week 0,5mg, 1 week 0,25 mg en dan om de dag 0,25... Kijk dus uit met dit middel!

03-10-2011 | Vrouw | 43
alprazolam
Veel tegenslag en zeer moeilijke puber in huis
Ik ben begonnen met Xanax toen mijn moeder ziek werd en moet zeggen dat ik er zeer rustig van werd, zelfs erg slaperig. heb al verschillende andere anti depressieva genomen en echt niks helpt, enkel xanax brengt me tot rust.µ Ik kan nu wel echt niet meer zonder! uitstekend middel in moeilijke tijden! je slaapt er wel erg veel van! Voor mij helpt dit alleen goed!!!

07-09-2018 | Man | 44
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Jarenlang Oxazepam gebruikt tot ik er totaal niks meer van merkte. Huisarts vroeg mij wat ik zelf in gedachten had als vervanger waarop ik antwoorde "Xanax". Mijn huisarts ging hier mee akkoord maar waarschuwde wel dat dit een benzo was en heel anders werkte. Echter beviel mij Xanax stukken beter dan Oxazepam qua rustig maken. Daar ik een combi heb van chronische depress[lees meer...]ieviteit en chronische PTSS kreeg ik meteen 3 x 1mg per dag voor geschreven. In het begin was het heel effectief en gaf mij totale rust echter is de gewenning zeer snel, en verslavend. Momenteel zit ik op 5mg per dag (ik zou nog veel meer kunnen/moeten gebruiken om het gewenste resultaat te halen), en er zijn genoeg dagen bij dat ik alleen voor het slapen gaan al 5mg neem, in 1 keer. Neem ik niks voor het slapen gaan, dan lig ik wakker tot het weer tijd is om op te staan.... Dit medicijn, Xanax, ook bekend als Alprazolam, moet je niet te lang gebruiken daar het ten eerste zeer verslavend is en ten tweede snel effectiviteit verliest, sneller dan Oxazepam. Zelf adviseer ik iedereen om een andere medicatie te nemen dan Xanax.

03-08-2017 | Vrouw | 44
Psychische klachten
door een traumatische ervaring kreeg ik mijn hoofd niet rustig. Deze medicijnen hebben me door deze dip geholpen.

08-10-2015 | Man | 44
Alcoholverslaving

05-02-2014 | Vrouw | 44
Hyperventilatie
ik heb in het jaar 2000 zware aanvallen van hyperventilatie dus neem ik al 14 jaar xanax kan dat kwaad?????

28-01-2014 | Man | 44
alprazolam
Xanax is een zeer verslavende kortwerkende Bezodiazepine. het werkt als geen ander medicijn tegen angst en het geeft je een euforisch gevoel. niets kan je dag meer verstoren totdat het middel is uitgewerkt. De angst, mentale en fysieke ontwenningsverschijnselen komen na korte tijd in super sterke mate terug. Xanax is met langwerkende Benzo's makkelijk en zonder veel moeite[lees meer...] af te bouwen in tegenstelling tot Antidepressiva zoals Zoloft (een SSRI tegen paniekstoornissen) waar je vrijwel niet van kan komen.

24-03-2018 | Man | 45
alprazolam (1mg)
Dit is het enige middel dat écht goed werkt tegen mijn sociale angst. Ik gebruik naast alprazolam ook een ssri. De alprazolam gebruik ik alleen bij echt spannende gebeurtenissen. Echter, dit werden er op mijn werk steeds meer. Waar in het begin 0.5 mg genoeg was had ik na 3 jaar minimaal 2 mg nodig om een presentatie goed te en rustig te kunnen geven. Zonder het medicijn[lees meer...] krijg ik enorme zweetaanvallen en moet ik een presentatie tusse tijds staken. Aangezien hrt gebruik op een gegeven moment 5 dagen per week werd en 2 mg per keer ben ik gestopt. Had even 2 dagen beetje last van maagpijn en verhoogde angst maar ging heel makkelijk eigenlijk. Dus....werkt heeeel goed tegen sociale angst maar je neemt snel meer. In de ochtend voel je je echt klote. Beetje depressief gevoel. Rest van de dag geen last van. Als je er verstandig mee om kunt gaan...werkt het echt goed.

03-09-2012 | Vrouw | 45