Ervaringen met Xanax

08-10-2015 | Man | 44
Alcoholverslaving

05-02-2014 | Vrouw | 44
Hyperventilatie
ik heb in het jaar 2000 zware aanvallen van hyperventilatie dus neem ik al 14 jaar xanax kan dat kwaad?????

28-01-2014 | Man | 44
alprazolam
Xanax is een zeer verslavende kortwerkende Bezodiazepine. het werkt als geen ander medicijn tegen angst en het geeft je een euforisch gevoel. niets kan je dag meer verstoren totdat het middel is uitgewerkt. De angst, mentale en fysieke ontwenningsverschijnselen komen na korte tijd in super sterke mate terug. Xanax is met langwerkende Benzo's makkelijk en zonder veel moeite[lees meer...] af te bouwen in tegenstelling tot Antidepressiva zoals Zoloft (een SSRI tegen paniekstoornissen) waar je vrijwel niet van kan komen.

20-09-2022 | Vrouw | 45
alprazolam (1mg)
Ik baal verschrikkelijk, vanaf mijn 18-de (nu 45) heb ik angst-, paniek-, en hyperventilatie aavallen en na een tijdje van uitvinden wat voor mij het beste werkte kwamen we op xanax retard uit. Top. Met dit medicijn kreeg ik mijn leven weer leefbaar op orde. Maar nu is het niet meer verkrijgbaar en zit ik al op mijn 3-de medicijn van de nieuwe zoektocht, mijn leven is weer[lees meer...] helemaal van de rails. Ik begrijp niet, dat dit zomaar uit de handel kan worden genomen.

24-03-2018 | Man | 45
alprazolam (1mg)
Dit is het enige middel dat écht goed werkt tegen mijn sociale angst. Ik gebruik naast alprazolam ook een ssri. De alprazolam gebruik ik alleen bij echt spannende gebeurtenissen. Echter, dit werden er op mijn werk steeds meer. Waar in het begin 0.5 mg genoeg was had ik na 3 jaar minimaal 2 mg nodig om een presentatie goed te en rustig te kunnen geven. Zonder het medicijn[lees meer...] krijg ik enorme zweetaanvallen en moet ik een presentatie tusse tijds staken. Aangezien hrt gebruik op een gegeven moment 5 dagen per week werd en 2 mg per keer ben ik gestopt. Had even 2 dagen beetje last van maagpijn en verhoogde angst maar ging heel makkelijk eigenlijk. Dus....werkt heeeel goed tegen sociale angst maar je neemt snel meer. In de ochtend voel je je echt klote. Beetje depressief gevoel. Rest van de dag geen last van. Als je er verstandig mee om kunt gaan...werkt het echt goed.

29-08-2022 | Vrouw | 46
alprazolam (1mg)
Al jaaaaaaaaaaren gebruik ik rond 12uur een 0,5mg alprazolam kortwerkend en rond 18uur een xanax 1mg retard. Soms wanneer de stress en spanning omhoog gaat neem ik wel eens een 0,5mg alprazolam extra in. Nu sta ik op hoogspanning! Mijn werk loopt niet lekker, mijn ex vriend valt me lastig én ik ben 2 weken geopereerd aan een darmhernia. Mijn vakantie is mijn herstelperio[lees meer...]de....... Nu de xanax niet leverbaar is zit ik echt serieus omhoog! Vanuit de doktersassistente wordt dan makkelijk gezegd "neem maar een alprazolam extra" Ik voel me niet serieus genomen en weet dus niet hoe ik het beste kan en moet handelen.

28-10-2015 | Vrouw | 46
alprazolam (1mg)
Wat een drugs! Ik vind het fout spul. Helpt niet eens en je voelt je een zombie. Ik wilde dood. Zelfmoord of anderen meppen. Echt slecht!

26-07-2014 | Vrouw | 46
alprazolam
ik word er heerlijk rustig van,geen hoofdpijn,rust in mijn hoofd. mijn lijf is ontspannen,ben alleen niet van plan om het maanden te gebruiken puur voor nood.

13-11-2020 | Vrouw | 47

02-01-2018 | Man | 47
alprazolam (0,5mg)
10 jaar geleden heb ik 2 zware hyperventilatie aanvallen gehad in mijn wagen.Nadat ik al een paar dagen aanhoudend last had van duizelingen(opeens uit het niets gekregen). Ze hebben mij toen op de spoed Temesta voorgeschreven daar voelde ik mij echt goed mee maar mocht dit enkel innemen wanneer nodig.Het probleem was eigenlijk wanneer ik geen Temesta nam had ik weer last v[lees meer...]an zware duizelingen ik kon zelfs niet buiten komen laat staan nog te gaan werken.Op aanraden van de huisarts ben ik dan door verwezen naar een psychiater en die heeft mij direct Xanax voorgeschreven ipv Temesta,ik voelde mij daar goed mee kon terug gaan werken,sporten auto rijden(korte afstanden). Nu neem ik al 10 jaar Xanax(1,25mg per dag) maar voel mij de laatste 2 maanden terug slecht(duizelingen) zelfs met een hogere dosis helpt het nog niet. Is er iemand die weet of er een beter Medicatie bestaat dan Xanax tegen die duizeligheid? Wanneer ik terug Temesta neem helpt het ook niet echt meer. Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal en ik wens dit niemand niet toe,want het is echt de hel om alle dagen met duizelingen(draaiingen)rond te lopen.

02-10-2017 | Man | 47
alprazolam (2mg)
Momenteel gebruik ik al 11 jaar diazepam. Ik begon met 5 mg en in 2010 was dit 100 mg. Nu is het nog 50-60 mg en nog een pijnstiller erbij (licht opiaat). Door een combinatie van diabetesklachten (ook mede door de diazepam en het gebruik van energy drinks) en angstklachten die ik daarvan heb (de diazepam maakt alleen nog maar wat suf en is een dikmaker) gebruik ik nu Xanax[lees meer...] 2 mg retard, 1-2x per dag. Hier wordt ik wel slaperig van. Soms is het nog niet genoeg, maar ga mezelf niet plat slikken. Door de diazepam heb ik juist die paniek en angst gekregen, omdat je lichaam en geest er zelf minder voor doen om het op te lossen. Om er vanaf te komen kan nog weleens heel lastig zijn. Ben weleens bijna cold turkey (afbouw van 4 dagen) met 30 mg tranxene gestopt (ong. 4 jaar gebruikt) en leverde mij een zeer zwaar ontwenningsjaar op, het ergste jaar in mijn leven. De 3 jaar daarna nam het langzaam af. Zelfs na 4 jaar was het niet helemaal weg, terwijl ik van alles deed (acupunctuur, sport, chiropractie, pyschotherapie, wandelen, etc.) Ook stopte ik met roken (Allen Carr). Na vele keren lezen stopte ik eindelijk en na een maand voelde ik me weer een niet-roker. De eerste week was niet best in combinatie met die andere symptomen. Daarna ging het snel beter. Nu dus gedoe met buren en in mijn huis heb ik het meest last van de paniek/angst. Ben 3 dagen per week weg en dan neemt het af, maar krijg ik soms plotselinge spierpijn en/of zware vermoeidheid. De Xanax helpt wel, maar de ochtend is een beproeving (diabetes, hoog cortisolgehalte in de ochtend, verrot, etc.). Neem de Xanax niet dagelijks, anders raak ik daar ook nog aan verslaafd. Besef me nu pas hoe teruggetrokken ik leef, ondanks een klein baantje en een paar dagen per week naar familie elders in het land. Zonder dat zou ik het niet uithouden. Doe momenteel shiatsu, dat helpt wel wat, maar onvoldoende. Het geeft met wel wat zelfvertrouwen en soms voel ik me veel beter na zo'n behandeling. Een enkele keer houdt het iets langer aan, maar meestal is het alleen na de behandeling. Een enkele keer is er weinig verschil. Lang verhaal, maar misschien heeft iemand er wat aan. Kan nog wel even doortypen :-)

05-02-2015 | Vrouw | 47
alprazolam
Ik slik al drie jaar Xanax Retrard. Ben begonnen met diazepam, werkte niet meer. Toen Xanax voorgeschreven gekregen 1 mg. Werkte ook niet meer, toen 2 mg voorgeschreven gekregen. Werkte! Maar nu na deze lange periode wil ik er vanaf. En toen van 2mg naar 1 mg per dag. Wat een hel! Nu 2x per dag 0,5 mg. Maar het zijn gewoon drugs. Aan de ene kant word het steeds meer helder[lees meer...] in mijn hoofd maar de lichamelijke klachten zijn bijna niet te doen. Misschien ben ik wel te snel gegaan met afbouwen, maar ik raad het iedereen aan die dit voorgeschreven krijgt, zeer, zeer, voorzichtig te zijn met dit medicijn. Het is nl. echt super verslavend!

18-08-2022 | Vrouw | 48
alprazolam (1mg)
Ik gebruik al jaren zowel alprazolam 0.25 als xanax retard 1 mg zo nodig. Paar maanden geleden ben ik op de crisis van het ggz terecht gekomen. Doordat ik afgelopen jaren veel heb meegemaakt en in de ziektewet zat voor detox medicatie voor migraine ging het helemaal mis. Constant paniek, kon niets meer eten en ben op gegeven moment in elkaar gezakt. Kon niet meer opstaan. [lees meer...]Huilen en kokhalzen. Op de crisis kreeg ik 2 maar daags 1 mg xanax retard voorgeschreven en 3 maal daags 0.50 snelwerkend. Heb daar zelf al na 2 dagen 0.50 afgehaald omdat ik te duf werd. Ik sta op wachtlijst voor therapie en moet 31 augustus naar psychiater die waarschijnlijk gaat kijken naar andere medicatie. Maar dat wil ik helemaal niet. Het gaat redelijk op de xanax en wil liever zo de therapie doen. Maar ja nu is de retard dus nergens meer verkrijgbaar. Moet ik 3 x 2 pillen 0.50 alprazolam nemen. Moet zelf uitvogelen welke verdeling over de dag ik fijn vindt. Mag dus niet meer dan 6 tabletten per dag. Tot nu toe lukt het me met 4.5 tablet. Maar heb veel meer paniek want die retard werkt langer door en nu is het steeds maar kijken hoe laat ik een hele of halve in neem. Ik moet de paniek voor zijn. Heb nu ook dagelijks hoofdpijn.

25-11-2013 | Man | 48
alprazolam (0,5mg)
het is toch aan te raden dit middel als het niet hoog nodig is, niet langer als 6 weken te gebruiken. kan depressies veroorzaken, kijk uit met benzoos.

01-11-2020 | Man | 49
alprazolam (0,25mg)
Acne/puistjes

07-10-2015 | Vrouw | 49
alprazolam (0,5mg)
ik heb een angstoornis en ook adhd en hooggevoelig, dat wil zeggen dat ik ook alles opslorp van andere mensen, ik ben echt moegestreden van het vechten tegen mijn angststoornis, ik heb nu xanax en moet dit nemen, geen enkele antidepressivum helpt. Ook ben ik niet depressief, maar gewoon op nu. Natuurlijk voel ik me zo moe met de xanax. Nu over verslaving iedere medicijn i[lees meer...]s verslaafd, het is hoe je er mee om gaat. nu ik hoop dat die moeheid over gaat, ook vitamines erbij en uit de diepste van mijn hart hoop ik dat ik weer de oude word, voor de rest kan ik zeggen geen bijwerkingen behalve de vermoeidheid.