Ervaringen met Xanax

Bij  AngstX

Nervositeit (9 meningen)

05-02-2015 | Man | 20
alprazolam
Na lang getwijfeld te hebben over het chronisch gaan slikken van dit medicijn in overleg met de arts besloten daarvoor te kiezen. Xanax mag dan wel verslavend zijn, maar een leven lang met extreme angst leven, die alles beheerst, is niet leefbaar. Daarom toch besloten Xanax dagelijks te gaan nemen. Is een lastige overweging, en voor ieder zal die balans anders zijn. Is gee[lees meer...]n licht middel en daarom moet er ook echt niet te makkelijk over gedacht worden. Xanax heeft me mijn leven teruggegeven. Waar alles eerst werd beheerst door intense angsten, voel ik me nu een stuk rustiger. Ik pieker veel minder en heb weer rust in mezelf. Ik kan de angst beter beheersen, en beter rationaliseren dankzij dit middel. De eerste 2 weken last gehad van vermoeidheid, maar die is volledig verdwenen. Het lichaam went aan de versuffende werking, maar niet aan de angst onderdrukkende werking. In Nederland hebben veel artsen een uitgesproken negatieve visie over dit medicijn en aanverwanten, gezien het grote verslavingsrisico. Toch denk ik dat het heel belangrijk is alles in de context te zien. Soms is een medicijn verslaving te verkiezen boven een leven gekleurd door angst en paniek. Het heeft me mijn leven teruggegeven, terwijl andere medicijnen totaal niets deden, en therapie onvoldoende werkt. Ik slik liever mijn leven lang 2x per dag deze 'verslavende' tablet dan dat alles wordt overheerst door angst.

27-11-2012 | Vrouw | 23
Paniekaanvallen
Voor xanax nam ik anti-depressiva, eerst sipralexa en daarna seroxat. Ik bleef paniekaanvallen krijgen en kreeg na een tijd xanax. De dosis is vrij snel gestegen naar 1 mg 's morgens en 1 mg 's avonds (xanax retard). Maar ik moet zeggen dat het me wel heel erg helpt en heb bijna nooit meer een aanval meer heb gehad. Ik heb ook geen bijwerkingen ondervonden, alleen als ik t[lees meer...]e lang geen xanax neem voel ik agitatie optreden.

25-05-2013 | Vrouw | 25
Paniekaanvallen
Na enkele weken regelmatig paniekaanvallen / hyperventilatie gehad te hebben en geen fan te zijn van de oxazepam heb ik van de huisarts xanax voorgeschreven gekregen. Nu bijna 2 weken hieraan, maar bijwerkingen en paniek lijken juist erger. Gevoel van verlamming, vervreemding, ongecontroleerde bewegingen, verlammend gevoel in mijn linker arm, warm gevoel in hoofd, deze bij[lees meer...]werkingen maken weer extra paniek. Vandaag besloten ze niet meer in te nemen. Fijn om soortgelijke ervaringen te lezen met deze medicatie!

16-08-2019 | Vrouw | 30
alprazolam (0,25mg)
Angst
Ruime tijd geleden in een burn out geraakt en na een eerste periode van vooral veel rusten bleef er veel onrust en angst in mijn lichaam aanwezig. Toen heb ik Alprozalam 0,25 mg voorgeschreven gekregen. Inmiddels gebruik ik dit medicijn ruim een jaar en ik ben er zeer tevreden over. Ik gebruik echter zeer weinig, ik slik een halfje per keer en dat doe ik maar eens per wee[lees meer...]k max. Het haalt de scherpe randjes ervan af en het is heel prettig om mee te ontspannen, wat ik nog steeds moeilijk vind met momenten. Ik ervaar weinig bijwerkingen, hoogstens wat suf en als ik het te dicht op bedtijd inneem droom ik nogal levendig. Ik geloof wel dat dit een medicijn is waarbij je op je hoede moet zijn qua verslaving. Hoe weinig ik ook inneem, toen ik om een nieuw recept vroeg wilde mijn huisarts me op spreekuur zien om over het gebruik te spreken en dat kon ik zeer waarderen, immers zijn het geen snoepjes. Voor sporadisch gebruik kan ik het zeker aanraden.

20-10-2017 | Vrouw | 31
alprazolam (2mg)
Hartstikke effectief maar mega verslavend. Dit merkte ik pas toen ik het medicijn niet op gehaald had. Ik werd ziek en heel erg bang bijna in psychose stand. Dit zakte weer weg na nemen medicijn, is echt een sluipmoordenaar. Dus ik raad het iedereen af! Ik zit nu n of met afbouwen op 0.5 mg, was 2. Ik ben zo blij als ik van deze zooi af ben. Deze zooi heeft mij een verslaa[lees meer...]fde gemaakt zonder dat ik dit wist.

06-04-2013 | Vrouw | 31
Paniekaanvallen
Als zo nodig medicatie werkt Xanax prima. Binnen een kwartiertje effect op lichamelijke reacties die paniek en angsten aanjagen. Doordat die afnemen, nemen ook de paniekklachten af. Ik sluit niet uit dat een positieve ervaring met xanax voor een placebo versterking zorgt, je dus al rustiger wordt van het idee dat je dat spul bij je hebt of zojuist hebt ingenomen. M.i. dus [lees meer...]belangrijk om ook de grens van je draagkracht te blijven opzoeken. Enige vervelende bijwerking bij 's nachts gebruik zijn evenwichtsproblemen die je normaal niet hebt, dus bij toiletbezoek voorzichtig want je valt zo met een vaart tegen de muur bij het opstaan. Dit effect verminderde trouwens als je het wat vaker gebruikt.

06-07-2019 | Man | 32
alprazolam (2mg)
Angst
Ik ben een 32jarige man uit BE EN HEB BESLOTEN TE STOPPEN MET BENZOS; hEB NU NOG 5( A 6 POTTEN OP VOORSCHRIFT OVER 2MG PFIZER BARS...OOK VALIUM 10 EN ANDERE...

08-04-2018 | Man | 33
alprazolam (0,25mg)
Ik heb dit middel op aanraden van een vriend kunnen testen. Na positieve ervaring, gevraagd aan de specialist of ik deze Benzo mocht gebruiken, deze ging akkoord doordat ik hiermee wel angst-vrij de sociale avondjes/momenten doorkwam. Ik moet zeggen het gebruikers gemak van dit medicijn ligt zeer hoog en daar ligt ook het gevaar, hierdoor is het zeer verslavings- gevoe[lees meer...]lig. Het is als een paracetamol je voelt er niets van maar het doet wel zijn werk. Ik weet als de tolerantie-niveau van dit medicijn er niet was dat dit de oplossing voor mij was. (je hebt helaas steeds meer nodig voor hetzelfde effect) Ik ben inmiddels overgestapt op Clonazepam, vanwege de bijwerkingen, volgende dag heel moe, depressief en op de langere duur heel erg vergeetachtig. over Clonazepam kan ik nog niets vermelden daarvoor gebruik ik het te kort. Wel merk ik hierbij wel een zelfde soort relaxed-feeling als bij xanax, zelfs iets beter nog en het heeft een langere werkingsduur en hierdoor dus zonder de dag daarna moe te zijn. Ik gebruik het medicijn overigens incidenteel, alleen bij noodzaak, ik heb een sociale fobie dus die momenten zijn er nu eenmaal. Kortom Xanax kan een uitkomst bieden bij wie de bijwerkingen gering zijn en vergeetachtigheid niet opspeelt. Xanax: is dempend qua angst, kalmerend, meer overzicht dus op angst momenten. Oppassen met alcohol want je gaat geheid foute dingen doen. (raakt snel dronken)

20-08-2017 | Vrouw | 34
Angst
Beste mensen, ik heb gisteren bij het avondmaal een eerste tablet Xanax Retard 0.5mg ingenomen. Is het normaal dat ik van zo een lage dosis toch zo moe ben? Of moet mijn lichaam hieraan gewoon worden? Normaal gezien moest ik deze ochtend opnieuw een tabletje nemen, maar ik wacht tot vanavond terug. Is die vermoeidheid van voorbijgaande aard? Groetjes, An

29-04-2013 | Vrouw | 35
alprazolam
ik heb posttraumatische stress en zondig mezelf af naar andere toe en kan niet goed omgaan met kritiek en onrechtvaardigheden waardoor ik snel in de aanval ga als verweer en begin te piekeren over alles en nog wat. ik ben naar de dokter gegaan en die kwam al snel met de conclusie dat dit medicijn mij wat stabieler zou maken in mijn dagelijkse sociale leven dat totaal zit [lees meer...]lag, omdat ik de deur niet meer uit durfde te komen en snel geïrriteerd over kwam. de eerste maanden ging het erg goed na innamen van het medicijn. na een tijdje kwamen mijn klachten heftiger terug en heb een hogere dosis gekregen. dat ging goed en sinds kort hebben wij besloten dat het tijd werd om af te bouwen. ik ben van 2mg nu op 0,5mg gegaan en de klachten komen weer terug, alleen heftiger dan voordat ik die medicatie in had genomen. dus ik moest weet terug naar 2mg en zo nodig naar 3mg. ik loop nu als een zombie in de rondte en tril als een gek en mijn concentratie is bar slecht. ik kan niks onthouden en twee keer nadenken als iemand wat tegen mijn zegt. ik zie alles draaien en ben een gevaar in het verkeer on dat ik de situatie niet in kan schatten en schrik van harde geluiden en onverwachte bewegingen, ik heb ook heftige hoofdpijnen en oorsuizen en misselijkheid tegen braken aan. mijn ledematen beginnen op te zwellen en een klein stukje lopen kost vele inspanningen. het liefst wil ik van deze medicatie af en vind het een chemische bende dat nauwkeurig in de gaten moet gehouden worden als het aan iemand word voorgeschreven.. het grijpen naar een pilletje meer word best wel makkelijk voor de patient en daar moet meer toezicht op gehouden worden.. deze troep is erg verslavend dus er moet ook geestelijke toezicht worden gehouden bij dit medicijn.

25-11-2016 | Man | 38
Angst
Wat ik wil meegeven met iedereen en zeker als men een dipje gehad geeft of een zware tegenvaller in uwe levensloop, raad ikzelf alvast aan vóór men begint mét de oplossing te vinden bij medicijnen, naargelang de situatie voor deze persoon alvast beter eens informatie inwint bij deskundigen zoals, psycholoog of psychiater! Hier in Europa steeds nog altijd te veel taboesfee[lees meer...]r. Maar de wereld waarin wij allen leven en moeten presteren en onszelf constant moeten blijven bewijzen qua productiviteit, moet ik niemand meegeven! Spreek erover met een deskundig persoon! Wat ik wil mededelen is ik vanaf 1ste dag gebruik ervan het enorm moeilijk had, verandering werk, zware revalidatie, na revalidatie geval van zinloos geweld, kortom ik kwam van ver! Ga nu reeds weer fulltime gaan werken en neem nog xanax 0,5 in. Bijwerkingen zijn bij kortstondig onderbreken, faalangst, bol op mijn maag die begint te draaien, soort van stress dat ik steeds nog niet begrijp omwille ik mij vak uitvoer met 200% deskundigheid en genoeg onderlegd ben inzake mijn vak of kennis ervan. Het énige dat ik misschien niet onder controle heb bij drukke momenten of pieken als het druk is als ikzelf mij goed voel ,ik de neiging heb om noch hogere dosis bij te nemen om het gevoel te overtreffen! Waarvan ik weet het verkeerd IS! Ik wil er mee stoppen maar valt moeilijk omwille dokter familie is van mij ! Hoe afbouwen of stop ik er best mee? Graag raad Aub? Alvast met dank en beleefde groetjes!

01-02-2013 | Vrouw | 40
Angst
Heb het een maand of acht gebruikt. Hielp goed. Afbouwen is verschrikkelijk! Ben in drie weken gestopt, maar voel me nu ziek. Trillen, darmen op hol, onwezenlijk gevoel, down, oorsuizen, verkramping, enorm veel spanning in lijf. Ik zet door, baal hier wel enorm van.

26-05-2015 | Vrouw | 41
alprazolam (0,5mg)
de psychiater adviseerde mij, omdat oxazepam niet meer genoeg doet, nu alprazolam te starten, 3 keer per dag 0,5. Om zo een handvat te hebben acuut. Nu ben ik benieuwd of jullie alprazolam net zo goed vinden als de originele xanax. Ik heb namelijk toch maar tegen bijbetaling gekozen voor xanax. ik heb continu de angst om dood te gaan en drukkend gevoel in me hoofd en hart [lees meer...]en hoofd die in conclaaf staan met elkaar, heel erg zwaar gewoon zo, vooral de nachten. Is er iemand die me wat info kan verschaffen hoe t jullie vergaat en of t snel helpt en ook t verschil tussen deze twee soorten medicaties aub. alvast bedankt, groetjes imelda.

29-12-2012 | Vrouw | 46
alprazolam
tja, over dit medicijn, wel ik heb het gevoel dat het me ni echt helpt stress stress, dat zo op mijn lichaam zet, nu wil de arts lerivon geven, wat is dat nu weer voor een medicijn

25-11-2013 | Man | 48
alprazolam (0,5mg)
het is toch aan te raden dit middel als het niet hoog nodig is, niet langer als 6 weken te gebruiken. kan depressies veroorzaken, kijk uit met benzoos.

07-10-2015 | Vrouw | 49
alprazolam (0,5mg)
ik heb een angstoornis en ook adhd en hooggevoelig, dat wil zeggen dat ik ook alles opslorp van andere mensen, ik ben echt moegestreden van het vechten tegen mijn angststoornis, ik heb nu xanax en moet dit nemen, geen enkele antidepressivum helpt. Ook ben ik niet depressief, maar gewoon op nu. Natuurlijk voel ik me zo moe met de xanax. Nu over verslaving iedere medicijn i[lees meer...]s verslaafd, het is hoe je er mee om gaat. nu ik hoop dat die moeheid over gaat, ook vitamines erbij en uit de diepste van mijn hart hoop ik dat ik weer de oude word, voor de rest kan ik zeggen geen bijwerkingen behalve de vermoeidheid.