Ervaringen met Azitromycine

haaruitval diarree

Chlamydia (28 meningen)
Keelontsteking (23 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (15 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

05-04-2024 | Vrouw | 71

haaruitval diarree

30-03-2023 | Man | 27
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
2 dagen na het innemen een allergische reactie rond mn halsstreek, heel opvallende rode spots die lichtjes jeuken.. is momenteel al een week zichtbaar! Heb nu een anti schimmel medicatie extra voorgeschreven gekregen. Hopelijk helpt dit Snel

13-12-2021 | Vrouw | 22
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ik heb voor het eerst 2 tabletten azitromycine ingenomen. Na een uur (!) kreeg ik hele erge steken in mijn maag, het voelde echt alsof er keer op keer een mes in mijn maag gestoken werd. Nog geen 10 minuten later moest ik naar de wc rennen, omdat ik uit het niets heel erg last kreeg van diarree. Ik weet nu ook niet of de antibiotica werkt. De steken in mijn maag zijn al de[lees meer...] hele dag aanwezig en ik kan ook niets eten en geen koolzuurhoudende dranken drinken. Het is echt een drama, maar ik hoop dat het helpt. Dat is een kwestie van afwachten.

03-11-2020 | Vrouw | 20
azitromycine (500mg)
Wat een troep is dit, en of het werkt? Geen idee. Want ik had van de soa al geen klachten (mijn vriend negatief getest, en ik positief, ze hebben mij ook 2 keer de verkeerde test meegegeven, dus misschien is heel die soa wel gelul). Al met al ik kreeg 2 tabletten van 500mg per stuk. Ik moest ze BEIDEN in 1 keer innemen. En ze zouden dan voor 3 dagen werken. Ik heb me in ti[lees meer...]jden niet zo beroerd gevoeld. Een uur na inname meteen misselijk en buikpijn en de dag erna ondragelijke pijn in mijn buik en heel de dag diarree. Ben bang wat morgen gaat brengen.

21-09-2020 | Vrouw | 17
Chlamydia
Na het lezen van deze ervaringen hier was ik te bang om het te nemen , ik heb 1 maand met inname gewacht . Van de dokter kreeg ik dompiridon dr bij omdat ik bang was voor misselijk heid/overgeven . En ja ik heb veel bijwerkingen gehad , ik nam de medicijnen voor het slapen gaan rond 1 uur snachts met het idee dat ik het wel uitslaap , nou mooi niet ik werd rond 3 uur wak[lees meer...]ker met extreme buikpijnn (ik heb altijd al een gevoelige buik gehad voor medicijnen) met heftige diaree , ik ben nu bijna 24 uur verder en de buikpijn is der nogsteeds (gelukkig niet zo heftig als na de iname . Plus punt is wel dat ik super veel klachten had van de soa , ik voel daar gelijk verschil in me vagina voelt opgelucht haha . Mocht je deze medicijnen moeten nemen en je bent bang voor de bijwerkingen . Ja ze zijn super vervelend maar soa klachten zijn veel erger je komt dr wel door heen

28-08-2020 | Vrouw | 25
Keelontsteking
De afgelopen 3 dagen dit medicijn genomen. De eerste dag zeer veel last van krampen en misselijkheid. De dagen erna werd het gelukkig al een stuk minder. Toen ik echter vandaag (op dag 4) wakker werd, is het zicht in mijn rechteroog zeer wazig geworden (ik heb ook accommodatiespasme in dit oog, dus dit is nu alleen maar nog erger geworden). Al in gesprek geweest met de kno[lees meer...] en de oogarts maar beiden weten niet goed wat ze hiermee aanmoeten en hebben dit nog niet eerder meegemaakt. Mijn linkeroog ziet wel prima, dat maakt het nog meer bizar. Het is te hopen dat het zicht in mijn rechteroog snel verbeterd, dit geeft alleen maar hoofdpijn.

16-03-2020 | Vrouw | 40
Ontsteking (mond)
Heb deze 3 daagse kuur voorgeschreven gekregen ivm een ontsteking in de wortel/kaak. 1e dag na 1 pil: een uur na inname hartkloppingen (duur: enkele uren). 4 á 5 uur na inname koude rillingen en temperatuursverhoging (°C 38,2), hoofdpijn en extreme pijn in de ledermaten. 2e dag na 1 pil: hetzelfde als dag 1, maar dan met hevig nachtelijk transpireren. 3e dag na 1 [lees meer...]pil: alle bijwerkingen als boven beschreven en ook overdag veel zweten. Vrij grote tabletten met een doorbreek lijn

15-08-2019 | Vrouw | 51
Middenoorontsteking
Vanwege allergie voor andere antibiotica deze gekregen vanwege heftige middenoorontsteking. 2 uur na eerste inname plotseling duizelig, misselijk, diarree, hartkloppingen. Na een paar uur was dit over en dit herhaalde zich elke dag als ik zo’n pil innam. Na 5 dagen was de kuur klaar, maar ik had niet het idee dat de ontsteking over was. De huisarts zei dat het nog 5 dagen [lees meer...]zou doorwerken. Nu voor 3 maanden een neusspray om de ontsteking van binnen af te bestrijden. Geen idee of deze antibiotica nu echt geholpen heeft. En ook nog diarree ondanks pro biotica erbij gebruikt. Heftig spul dit.

23-07-2019 | Vrouw | 34
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Tegen de nieuwe geslachtsziekte Mycoplasma Genitalium. Ja ik had er ook nog nooit van gehoord.

21-04-2019 | Vrouw | 63
Longontsteking
Ik was na drie dagen nog niet echt beter en kon de hele dag door wel water drinken , ik had echt een droge mond , niet normaal Verder geen bijwerkingen

29-03-2019 | Man | 47
Gonorroe
Lijkt alsof je een zombie word na inname.

22-02-2019 | Vrouw | 21
Chlamydia
Binnen een uur hele erge diarree, hoofdpijn en heel erg misselijk waardoor ik bijna flauwviel. Een paar uur later waren de bijwerkingen weer weg. Nog maar afwachten of de chlamydia weg is..

17-02-2019 | Vrouw | 19
Bijholteontsteking
dit is de 4e antibiotica die ik geprobeerd heb. ook deze kuur helpt niet. enkele bijwerkingen zoals misselijkheid en moeheid. voor mij was het het proberen niet waart.

06-12-2018 | Vrouw | 22
Chlamydia
Gisteren naar de GGD gegaan om de antibiotica op te halen. Na veel stress en angst voor het innemen van de tabletten heb ik deze ochtend na het sporten en ontbijt om ongeveer half 11 de 2 tabletten beide door de helft gebroken en ingenomen met jus d'orange. Ik had evt. ook vla en kwark gehaald mocht het niet lukken met normaal drinken. Ik heb nogal moeite met slikken van ([lees meer...]grote) pillen, maar dit ging nog makkelijker dan de anticonceptiepil. De bijwerkingen begonnen ongeveer 1 uur / 1 uur en 15 minuten later. Ik kreeg iets meer last van lichte/vage hoofdpijn. Niet echt een stekende pijn maar meer zeurend alsof je slaperig bent. Daarna kreeg ik steken in m'n buik en werd ik ongelooflijk misselijk (dat bouwde zich op van licht naar erger). Ik kreeg daarbij GEEN neigingen om te overgeven, maar op dat moment wil je dat het liefst wel. Maar dat kan niet.. wel kreeg ik veel speeksel in m'n mond (meestal als ik misselijk ben). Emmer en water voor de zekerheid gepakt. En met veel bewegen had ik er minder last van. Het is nu een uur later en de misselijkheid en buikpijn zijn afgenomen. Heb wel een beetje last van m'n keel maar kan ook door de verkoudheid komen. Ook boer ik veel.

02-11-2018 | Vrouw | 23
Chlamydia
Enkele minuten na inname al zeer effectief. Maar ook direct bijwerkingen. Hartkloppingen, jeuk, misselijkheid, diarree, angst, hoofdpijn, droge keel, droge mond. Maar na twee uur na inname, alleen nog maar honger en moe. Voor de rest prima

01-10-2018 | Man | 57
Longontsteking
3x wekelijks een onderhoudsdosis voor bronchiectasien. Goed ingesteld na jarenlang problemen met longontstekingen. Met koud of warm weer extra hulp van prednisolon noodzakelijk. Geen goede combinatie met antidepressiva. Jammer. Dan maar zonder pillen. Goede instelling zoals nu wil ik niet weggeven.