Ervaringen met Azitromycine

haaruitval diarree

Chlamydia (28 meningen)
Keelontsteking (23 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (15 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

22-09-2020 | Vrouw | 29
Bacteriële infectie
Reden van gebruik is een bacteriële infectie in mijn tong, flinke bult zitten. 5 jaar geleden eerder gehad, ook deze kuur gekregen en geen last gehad van bijwerkingen. Nu de kuur weer, 3 dagen. Sinds inname pil erg moe en veel hoofdpijn. Ook last van darmklachten. Bijwerkingen zijn vervelend maar niet dramatisch.

28-12-2019 | Vrouw | 17
azitromycine (500mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Behoorlijke buikpijn naa een uurtje Slik het nu voor de tweede keer , eerste keer ging ik dood van de pijn had toen vantevoren niks gegeten Tweede keer nog steeds buikpijn. Maar wat minder en misselijkheid ik heb het maar 1 Kuur moeten innemen 2 tabletten in een dag en daar na zou het weg moeten zijn enkele dagen , weet iemand of het normaal gesproken is maar een kuur [lees meer...]?

11-12-2019 | Vrouw | 18

29-10-2019 | Vrouw | 28
azitromycine (500mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Vanwege chlamydia 1x twee tabletten 500 mg in moeten nemen. Bijwerkingen heb ik na een uur/anderhalf uur gekregen: Lichte hoofdpijn, buikkrampen, zwaar misselijk en lichte duizeligheid. Heb het ingenomen na een lunch. Oppassen voor als je afspraken hebt, kan zijn dat je last hebt van bijwerkingen. Moet nog controleren of de chlamydia daadwerkelijk weg is.

27-09-2019 | Man | 47
azitromycine (500mg)
Na een beet van besmette teek met dit product begonnen. Eerste inname was 's avonds en zo drie dagen achter elkaar. Dan een week pauze en opnieuw een kuur van 3 dagen. Telkens 1 pil (500mg) per dag. De eerste uren na de inname voelde ik nog geen verschil. Rond 1:00 's nachts wakker geworden van de bijwerkingen. Tintelingen op de huid, rusteloosheid, kortom een hele slecht[lees meer...]e nacht met vaak wakker worden. 's morgens totaal uitgeput en vervolgens de dag doorgesparteld. Tegen de avond werd het stilaan wat beter maar dan moest ik al de volgende pil nemen. Zelfde verhaal alleen nog ergere symptomen met zelfs hartkloppingen. De ochtend na de laatste inname (dag 3) werd ik plots onwel en kreeg een verschrikkelijke opvlieger (hitteaanval) met vervelende hartkloppingen. Ik raakte wat in paniek en ben een half uur op de zetel gaan liggen.

25-08-2019 | Vrouw | 29
Amandelontsteking
Flinke keelontsteking incl. ontstoken amandelen. Witte vlekken op de amandelen, amper kunnen slikken of praten van de pijn. Toch maar een kuur. Beetje huiverig ivm genoemde bijwerkingen op oa deze site. Heel blij met deze pijn, na 2 dagen kon ik weer wat beter slikken en na de kuur afgemaakt te hebben vrijwel klachtenvrij! Kuur werkt nog door vertelde de apotheker. Enige b[lees meer...]ijwerking wat oorsuis (alleen tijdens kuur) en wat geborrel in de buik. Dat had ik er wel voor over!!!

02-01-2019 | Vrouw | 19
Astma

05-09-2018 | Vrouw | 34
Chlamydia
Na oplopen van chlamydia kuur gekregen. 2 pillen ingekomen voor avond eten. Goed geslapen. Volgende dag last van buikpijn in onderbuik. Ook voelen slijmvliezen en de huid bij mij vagina wat geïrriteerd. Volgende week wordt er gekeken en getest of het ook daadwerkelijk weg is. Ik had geen klachten van de chlamydia. Misschien wat anders ruikende urine en andere afscheiding m[lees meer...]aar minimaal.

20-02-2018 | Man | 66
Longontsteking
ik gebruik dagelijks Symbicor 400 maar toen ik ziek was, tegen longontsteking aan, gaf de Huisarts mij dit medicijn. De volgende dag voelde ik mij 80 % opgeknapt omdat ik meer lucht kon inademen. Dat maakt dat ik de bijverschijnselen maar voor lief neem.

31-08-2017 | Man | 28
Chlamydia
Voor Chlamydia gisteren 1000mg ingeslikt. 1 dag kuur. Was bang voor bijwerkingen na de verhalen die ik had gelezen, maar ik heb geen enkele last gehad van bijwerkingen. Heb eerst goed gegeten, en heb daarna de tabletten ingeslikt om 15:30. Nu alleen nog afwachten of ik van de chlamydia af ben.

30-04-2017 | Vrouw | 25
Middenoorontsteking
Op woensdag 19-04-17 kreeg ik een kuurtje Furabid 500gr voor blaasontsteking, ik had zo veel last van de bijwerkingen van Furabid dat ik vrijdag weer bij de huisarts ben geweest, en ik moest stoppen met het medicijn. Toen kreeg ik op 26-04-17 vanwege een middenoorontsteking/keelontsteking Azitromycine 500gr. 1x per dag 1 tablet. 12:30 eerste inname, 's middags kwamen [lees meer...]de klachten als buikpijn, krampen, diarree, hoofdpijn en een algehele malaise gevoel. De volgende dag merkte ik zeker dat deze kuur geholpen had was ik had minder klachten, alleen de bijwerkingen van deze kuur zijn zo hevig omdat het een kuur is van 1500mg in 3 dagen! Ik heb nu nog steeds last van de bijwerkingen. Ook afgelopen vrijdag bloed geprikt om de ziekte van Pfeiffer uit te sluiten. Dit omdat ik symptomen had die op Pfeiffer lijken. Ik denk dat mijn lichaam het zwaar te voortduren heeft gehad aangezien ik nog herstellende was van de kuur Furabid en daar gelijk bovenop een zware kuur Azitromycine. Vandaag 30-04-17 voel ik me een klein beetje opknappen, nog steeds wel moe.

27-10-2016 | Man | 72
azitromycine (250mg)
Longontsteking
Ik had vroeger dikwijls een longontsteking en veel slijmen op hoesten zeker 's morgens als ik wakker word. Ik neem al twee jaar Azithromycine en nu voel ik me heel goed, niets van slijmen meer en mijn longen piepen niet meer, zeer tevreden.

18-05-2016 | Man | 60
azitromycine (500mg)
Had zaterdagavond plots grieperig gevoel, stond te bibberen op mijn benen en kreeg lopende diarree. De hele nacht op de WC doorgebracht en zondag dan de dokter laten komen. Die dacht aan ofwel buikgriep of aan een Salmonella vergiftiging en schreef me Azitromicine 500 voor. Net voor mijn eerste pilletje had ik nog alles overgegeven en mijn temperatuur zat op 39,9°. Na de e[lees meer...]erste pil (17.00 uur 's avonds) terug bed in. De diarree verminderde en overgeven moest ik (gelukkig) ook niet meer doen. 's Nachts kreeg ik echter het gevoel alsof er te weinig zuurstof in de kamer was, alhoewel het vliegenraam open stond. Het was echt beangstigend, ik controleerde elke in- en uit ademhaling bewust en was bang om zonder adem te vallen. Slapen zat er dus nauwelijks bij. In de loop van de volgende dag was dat gevoel weg, maar de volgende nacht (tweede pil) kwam het weer terug. En ook de derde nacht was het van hetzelfde. Terwijl ik dit schrijf (woensdag morgen 8.30 uur) is het beklemmende gevoel nog niet helemaal verdwenen, maar de diarree en het overgeven zijn verdwenen. Ik voel me nog wel slapjes alhoewel ik al terug redelijk goed eet (spaghetti met gekookte kip en gekookte worteltjes 2 maal per dag). Het middel heeft dus blijkbaar goed gewerkt, enkel de benauwdheid en de beklemmende ademhaling maakten mij bang. Ik hoop dat dit gevoel nu over gaat.

07-04-2016 | Man | 64
COPD
Gebruik Azitromacine nu ca. twee maanden (drie tabletten per week). Heb deze medicijnen voorgeschreven gekregen door mijn longarts, omdat gebleken is bij bloed en sputum onderzoek dat ik voor een streptokokken bacterie geen antistoffen aanmaak. Azitromacine vooral voorgeschreven gekregen om winterperiode te overbruggen. Mijn ervaring is dat je dit medicijn niet voor of na[lees meer...] maar echt tijdens het eten (bij voorkeur de warme maaltijd) in moet nemen om darmklachten / diarree voor een belangrijk deel te voorkomen. Bij lichamelijke inspanning behoorlijk last van gewrichtspijnen in handen, vingers en schouders.

19-10-2023 | Vrouw | 57
azitromycine (40mg/ml)
Kaakontsteking
Vanwege zware allergie amoxicycicline kreeg ik bij een heftige kaakontsteking 3 dagen deze antibiotica.. Na twee dagen waren alle klachten al verdwenen. Dit is vijf jaar geleden ook het geval geweest na drie dagen ontstekingsvrij.. Dus bij een allergie voor antibiotica is dit middel een redding.

29-09-2023 | Vrouw | 32
Keelontsteking
Zeer positieve ervaring mee , gebruikt i.v.m keelabces. Binnen 12 uur was er al effect. Geen enkele bijwerking gemerkt. Dit medicijn voorgeschreven gekregen i.v m penicilline allergie.