Ervaringen met Azitromycine

haaruitval diarree

Chlamydia (28 meningen)
Keelontsteking (23 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (15 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

31-07-2023 | Vrouw | 27
Bacteriële infectie
Na 2 weken ontzettend ziek te zijn geweest door de bacterie Campylobacter, kreeg ik dit middel voorgeschreven. 1 pil per dag voor 3 dagen lang. Ik nam 's avonds voor het slapen gaan de eerste pil in en de volgende dag ging het al vele malen beter. Elke dag voelde ik veel verbetering, tot mijn grote opluchting. Ik heb zelf niks van de bijwerkingen gemerkt, maar zelf was ik [lees meer...]dan ook flink ziek. Ik ben er heel blij mee!

23-02-2023 | Vrouw | 26
Longontsteking
Ik krijg deze al jaren voor mijn longonstekingen, de enige antibiotica wat snel en fijn helpt zonder ernstige bijwerkingen. Als astma patient heb ik dit 2-3x per jaar nodig. na 2 tabletjes vaak al vermindering van klachten. Werkt snel en goed.

09-12-2022 | Vrouw | 30
Bacteriële infectie
Ik heb voor de 2e x dit middel gekregen voor verhoogde ontstekingswaarden. Ben zwanger en dit mag veilig gebruikt worden. Kreeg alleen wat buikkrampen (darmen) en een hele droge mond. Durfde het zowat niet in te nemen door alle slechte reviews . Ik ben voor veel middelen allergisch maar deze gaat goed. Vorig keer was ik na 2 tabletten van mijn klachten af. Heb net de 2e ge[lees meer...]pakt en merk al groot verschil! Moet 3x 500mg innemen.

05-10-2022 | Vrouw | 36
Amandelontsteking
Na dagenlang veel pijn bij het slikken, koorts en benauwdheid, waren deze tabletten een uitkomt. Nu dag twee en klieren in mijn hals zijn geslonken, slikken is bijna niet meer pijnlijk en de koorts is weg. Een uur na inname Ben ik wat misselijk in combinatie met stekende buikpijn en wat diaree. Maar dit gaat vrij snel weer over en het lost zoveel pijn en problemen op. Voo[lees meer...]r mij een wondermiddeltje deze dagen.

23-07-2021 | Vrouw | 55
Bacteriële infectie
Na jaren van herhaaldelijke ontstekingen van de huid in oksels en liezen schreef de dermatoloog van een privé ziekenhuis in Spanje mij Zitromax Azitromicine 500 mg voor 10 dagen voor omdat ik een MRSA bacteriële infectie bleek te hebben, iets waar mijn huisarts hier in Spanje totaal niet behandeld had na meerdere bezoeken aldaar. Gezien mijn ervaringen met penicilline (an[lees meer...]afylactische shock) was ik een beetje huiverig om deze te nemen. Maar gezien de ontstekingen zo hardnekkig was en pijnlijk toch maar gevonden Bijwerkingen: lichte hoofdpijn en een wat onplezierig gevoel in m'n onderbuik, verder helemaal niets. Ik neem iedere dag yoghurt met een Activia yoghurt erbij, drink meerdere kopjes Hibiscus thee per dag omdat ik geen maag beschermers wil nemen vanwege de bijwerkingen en heb verder geen bijwerkingen ondervonden. Ik nam ze voordat ik ging slapen, na mijn laatste beker hibiscus thee.

24-06-2021 | Vrouw | 23
Luchtweginfectie

21-10-2020 | Man | 25
azitromycine (1000mg)
Chlamydia
Ik kreeg eenmalig 1000mg azitromycine voorgeschreven tegen een Chlamydia-infectie. Daarbij geen bijwerkingen ervaren en binnen twee dagen was de klacht nagenoeg weg. Verder is mijn ontlastingpatroon juist verbeterd, maar dat kan met iets anders te maken hebben. Zeer goede ervaring met dit medicijn bij eenmalig gebruik.

15-08-2020 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Vanwege een bacteriële infectie deze antibiotica gekregen. Bang voor bijwerkingen na het lezen van ervaringen maar dit viel wel mee. Wel extreem moe en in het begin buikpijn en wat duizelig maar de pijn van de bacterie in mijn bovenbuik was na 2 dagen over. De kuur duurde 3 dagen.

12-08-2020 | Man | 20
Keelpijn
Gepakt voor keelpijn, slijm en keelontsteking nadat ik getest werd voor COVID-19 (dat uiteindelijk een negatieve uitslag gaf). Het heeft me goed geholpen, de vele slijm, pijn en moeite met ademen is genezen na de 3 pillen van 500mg. Ben tevreden over het product, het is zwaar maar het doet z’n werk.

08-04-2020 | Man | 24
Amandelontsteking
De kuur is nu klaar de 3e dag bijna achter de rug veel makkelijker slikken nu! Koorts van 40,4 is inmiddels gezakt naar 37, dit is echt een aanrader voor de mensen die twijfelen om deze pil te nemen. Bedankt !

23-03-2020 | Vrouw | 53

22-03-2020 | Man | 46
Urineweginfectie
Ik wil toch even mijn ervaring met dit medicijn laten weten omdat ik het zelf bijna niet durfde te slikken na alle horror verhalen hier. Ik kreeg deze antibiotica omdat ik een vermoedelijke urineweginfectie, dan wel ontsteking had. Dit werd hetzelfde behandeld als een soa, met grof geschut als het ware, om het weekend te kunnen overbruggen. Na inname zat ik eigenlijk ner[lees meer...]veus te wachten op wat er ging gebeuren maar het viel me allemaal erg mee moet ik zeggen, zeker na het lezen vd ervaringen hier. Ik zat bij wijze van spreken al klaar op de wc wachtend op de diarree aanval maar die is nooit gekomen :). Ja ik had wel een lichte kramp af en toe, beetje droge mond en ik heb me wel 's fitter gevoeld maar al met al viel het mij allemaal hartstikke mee! Ik heb wel voor en na het innemen wat gegeten en de pillen ingenomen met melk en ik heb een extra probiotica pil genomen. Verder heb ik ook regelmatig wat gegeten. Over de effectiviteit van het medicijn kan ik nog niet veel zeggen omdat ik het eergisteren pas heb ingenomen, kom ik later wel op terug.

02-03-2020 | Vrouw | 49
Ontsteking (mond)
Laat ik voorop stellen allergisch te zijn voor veel antibiotica en daarom zag ik er tegenop deze in te nemen. Had mij er niet druk over hoeven te maken. De enige bijwerking is lusteloosheid en verder niets! Laat je dus niet afschrikken door die enorme lijst met bijwerkingen. Ieder medicijn werkt bij ieder mens anders. Ik vind het een hele geruststelling dat er een antibio[lees meer...]tica is die ik wél verdraag.

20-02-2020 | Vrouw | 21
azitromycine (40mg/ml)
Chlamydia
Onveilig sexs gehad hij was blijkbaar toch niet zo eerlijk als hij zei, beweerde dat hij net een test had gedaan en niks had en geen sexs heeft met andere vrouwen en we hadden Sexs gehad kreeg ik later een berichtje zou je maar laten testen want je bent niet de enige!! Pas hier mee op want velen weten dat ze ergens mee rond lopen en besmetten andere mensen er exspres mee ![lees meer...]!!

04-02-2020 | Vrouw | 60
azitromycine (250mg)
Luchtweginfectie
Ik heb RA en gebruik hiervoor medicatie die mij gevoelig maken voor luchtwegen infecties. Dit is weer niet gunstig voor mijn longemfyseem wat verergert door de infecties. Ben daarom met de onderhoudsdosis begonnen en heb het nu 3mnd gebruikt en nergens last van behalve meer eetlust

01-02-2020 | Vrouw | 30
Amandelontsteking
Omdat er hier zoveel negatieve ervaringen staan wil ik graag een positieve plaatsen. Nadat ik hier had gelezen over de ernst van de bijwerkingen en de negatieve verhalen durfde ik de kuur bijna niet in te nemen. Uiteindelijk heb ik ze toch ingenomen en ik heb werkelijk bijna geen enkele bijwerking gehad. Ik ben alleen wat moe. Elke lichaam is anders maar mensen laat je ni[lees meer...]et bang maken door deze verhalen. Normaal kan ik veel medicijnen niet verdragen en reageer ik altijd raar op medicijnen. Bij dit medicijn is het 100% meegevallen.