Ervaringen met Claritromycine

Bijholteontsteking (12 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Oorontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (8 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (7 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Kaakontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Middenoorontsteking (0 meningen)

24-01-2024 | Man | 49
Infectie (wond)

03-09-2023 | Vrouw | 28
Maagklachten
Huisarts schreef me deze antibioticakuur voor bij maag-darmklachten waarbij ik 3 weken last had van diarree, misselijkheid en afgenomen eetlust. Op dag 1 van de kuur voelde ik me al stukken beter; eetlust kwam snel terug waardoor ik weer normaal kon eten. Darmklachten namen ook snel af. Geen last gehad van bijwerkingen. Werkt zeer effectief. 2x per dag een tablet moe[lees meer...]ten slikken gedurende 7 dagen. Hierbij wel meteen doorslikken want de tabletten smaken zeer vies, een beetje als paracetamol maar dan sterker.

27-06-2023 | Man | 66
Rectale / anale fistel
Geen bijwerkingen, werkt perfect

03-04-2023 | Vrouw | 51
Longontsteking
Ik heb deze vanwege huiduitslag bij Amoxicilline. Ben heel tevreden over dit antibioticum. De enige bijwerking is de vieze paracetamolsmaak. Die is de hele dag.

03-09-2022 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Nauwelijks bijwerkingen, alleen een vieze smaak in de mond, maar door genoeg te drinken is dat eenvoudig op te lossen. Daarnaast effectief tegen de wondinfectie.

22-10-2021 | Man | 36
Tandvleesontsteking
Gekregen voor onsteking onder kies waar al een endo in zit. De tand stond omhoog en had enorme pijn. Kon niet slapen of liggen. Na fotos maken zag tandarts een onsteking welke weg gehaald zou moeten worden. Echter moest de onsteking eerst weg. De pijn was zo erg dat ik het liefste mijn tand eruit wou. Eerste dag antibiotica meteen diarree. En ook nog steeds kiespijn. 2e da[lees meer...]g meer pijn zelfs en kon niks. Echter de ochtend van dag 3 geen last meer. Kan nu weer eten en drinken. En heb zelfs gevoel dat de plek wat jeukt. Alsof iets geneest. Ben erg blij dat ik niet mijn tand hoefde te trekken. En de kies voelt ook niet meer zo omhoog te staan.

07-03-2019 | Man | 53
Luchtweginfectie
luchtweg infectie. Kon niet meer slapen. zware hoofdpijn, Opgejaagd, onrust, depressief, In de war. Na 3 dagen gestopt.

26-04-2018 | Vrouw | 58
Longontsteking
Na eerst een kuur van Amoxilline met clavulaanUur van 10 dgn deze had niet geholpen, kreeg ik Claritromycine 500mg na de eerste dag al meteen verbetering, wel een bittere smaak en heel moe. Was blij met het fesultaat en nam de bijwerking maar voor lief. Na een week weer op geknaot. Nu nig mijn energie weer opbouwen.

12-01-2017 | Man | 40
claritromycine (500mg)
Het helpt bij mij erg goed. Zwelling word al minder.

12-09-2014 | Vrouw | 28
claritromycine
Keelontsteking
Prima medicijn. Na een dag of drie/ vier ging ik verschil merken dat mijn keel opknapte en de pus verdween. De enige bijwerking die ik had was dat ik de hele dag vreselijke honger had, ik werd gerust 2 keer in de nacht wakker van een hongergevoel.

24-12-2022 | Vrouw | 65
claritromycine (250mg)
Kaakontsteking
Gekregen na wortelkanaalbehandeling kies. Ik had zo’n napijn. Na paar uur inname verminderde pijn al direct. Wel diarree en hoofdpijn, maar niet als hinderlijk ervaren. Gewoon ook doorgegaan met ibuprofen 600 mg te slikken. Ik moest stoppen met Simvastatine tijdens kuur. Ik heb Diabetes type 1 en heb tijdens de kuur mijn insuline bijna moeten stopzetten. Ik viel van ene[lees meer...] in andere hypo. Duurde alleen 2 dagen voordat ik doorhad waardoor dit kwam. Dit staat niet duidelijk in bijsluiter. Pijn was na kuur zo goed als weg. Helaas zit de wortelpuntontsteking er nog en moet eerdaags door kaakchirurg worden verwijderd.

27-02-2022 | Vrouw | 39
Longontsteking
Vanwege borstvoeding op deze kuur uitgekomen. Perfect! Eerste dag hartkloppingen, deze waren de volgende dag weg. Koorts met 12u verdwenen. Wel vieze smaak in mond, maar als dat alles is.... Nu kuur afmaken, maar zonder bijwerkingen is dat geen probleem!

01-10-2020 | Man | 64
Krentenbaard
Na het 5 weken aangezien te hebben, toch maar naar de huisarts voor consult. Wangen en hals zaten vol ontstekingen. Bleek dus infectie te zijn, vandaar dat de arts mij Claritromycine voorschreef. Op vrijdag begonnen met innemen en op de woensdag erna werd resultaat zichtbaar. Bultjes en puistjes waren verdwenen. Wél tal van rode vlekken in het gezicht, mogelijk een van d[lees meer...]e bijwerkingen volgens de bijsluiter.

24-09-2019 | Vrouw | 43
Krentenbaard
Is een grote pil maar is toch te doen ik heb me angst overwonnen. Ik ben blij dat me krentebaard in me neus en oor zo goed als weg is na 4 dagen al resultaat. Als bijwerkingen heb ik in de 1e 2 dagen een vieze smaak in me mond gehad. Ook had ik buikkrampen met diaree . Verder geen klachten krentebaard is al bijna weg is een goed middel.

07-05-2018 | Man | 33
Luchtweginfectie
Deze antibiotica voorgeschreven gekregen ivm aanhoudende luchtweginfectie. Veel spookverhalen gelezen, maar toch aan de kuur (1 week) begonnen. Eerste dag merkte ik niets. Van de tweede tot en met de vierde dag werd ik in de nacht telkens wakker met het gevoel ik dat ik een koortsaanval had. Dit duurde een half uurtje en trok daarna weg. Vanaf dag vijf wat darmproblemen. V[lees meer...]erder geen schokkende bijwerkingen gehad en na de kuur redelijk opgeknapt (wel nog wat moe).

30-11-2017 | Vrouw | 30
Gistinfectie van de huid
15 jaar geleden een hond beet in mijn gezicht. Nu werd deze plek weer op linkerwang dik en pijnlijk. Huisarts schreef me dit voor. Voor andere antibiotica had ik allergische reactie. Na eerste tablet innemen erg misselijk en hartkloppingen. Dat was wel eng! Heeft ongeveer 1,5 uur geduurd. Niet moeten braken. Na 2de tablet een vieze smaak in mond die ik niet weg krijg. Maar[lees meer...] de andere bijwerkingen niet meer gehad. Merk wel dat de ontsteking na 2 tabletten al minder wordt! Zwelling is veel minder.