Longontsteking (21 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (7 meningen)
Oorontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Kaakontsteking (1 mening)
Middenoorontsteking (0 meningen)

22-10-2021 | Man | 36
Tandvleesontsteking
Gekregen voor onsteking onder kies waar al een endo in zit. De tand stond omhoog en had enorme pijn. Kon niet slapen of liggen. Na fotos maken zag tandarts een onsteking welke weg gehaald zou moeten worden. Echter moest de onsteking eerst weg. De pijn was zo erg dat ik het liefste mijn tand eruit wou. Eerste dag antibiotica meteen diarree. En ook nog steeds kiespijn. 2e da[lees meer...]g meer pijn zelfs en kon niks. Echter de ochtend van dag 3 geen last meer. Kan nu weer eten en drinken. En heb zelfs gevoel dat de plek wat jeukt. Alsof iets geneest. Ben erg blij dat ik niet mijn tand hoefde te trekken. En de kies voelt ook niet meer zo omhoog te staan.

07-03-2019 | Man | 53
Luchtweginfectie
luchtweg infectie. Kon niet meer slapen. zware hoofdpijn, Opgejaagd, onrust, depressief, In de war. Na 3 dagen gestopt.

26-04-2018 | Vrouw | 58
Longontsteking
Na eerst een kuur van Amoxilline met clavulaanUur van 10 dgn deze had niet geholpen, kreeg ik Claritromycine 500mg na de eerste dag al meteen verbetering, wel een bittere smaak en heel moe. Was blij met het fesultaat en nam de bijwerking maar voor lief. Na een week weer op geknaot. Nu nig mijn energie weer opbouwen.

12-01-2017 | Man | 40
claritromycine (500mg)
Het helpt bij mij erg goed. Zwelling word al minder.

12-09-2014 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Prima medicijn. Na een dag of drie/ vier ging ik verschil merken dat mijn keel opknapte en de pus verdween. De enige bijwerking die ik had was dat ik de hele dag vreselijke honger had, ik werd gerust 2 keer in de nacht wakker van een hongergevoel.

27-02-2022 | Vrouw | 39
Longontsteking
Vanwege borstvoeding op deze kuur uitgekomen. Perfect! Eerste dag hartkloppingen, deze waren de volgende dag weg. Koorts met 12u verdwenen. Wel vieze smaak in mond, maar als dat alles is.... Nu kuur afmaken, maar zonder bijwerkingen is dat geen probleem!

01-10-2020 | Man | 64
Krentenbaard
Na het 5 weken aangezien te hebben, toch maar naar de huisarts voor consult. Wangen en hals zaten vol ontstekingen. Bleek dus infectie te zijn, vandaar dat de arts mij Claritromycine voorschreef. Op vrijdag begonnen met innemen en op de woensdag erna werd resultaat zichtbaar. Bultjes en puistjes waren verdwenen. Wél tal van rode vlekken in het gezicht, mogelijk een van d[lees meer...]e bijwerkingen volgens de bijsluiter.

24-09-2019 | Vrouw | 43
Krentenbaard
Is een grote pil maar is toch te doen ik heb me angst overwonnen. Ik ben blij dat me krentebaard in me neus en oor zo goed als weg is na 4 dagen al resultaat. Als bijwerkingen heb ik in de 1e 2 dagen een vieze smaak in me mond gehad. Ook had ik buikkrampen met diaree . Verder geen klachten krentebaard is al bijna weg is een goed middel.

07-05-2018 | Man | 33
Luchtweginfectie
Deze antibiotica voorgeschreven gekregen ivm aanhoudende luchtweginfectie. Veel spookverhalen gelezen, maar toch aan de kuur (1 week) begonnen. Eerste dag merkte ik niets. Van de tweede tot en met de vierde dag werd ik in de nacht telkens wakker met het gevoel ik dat ik een koortsaanval had. Dit duurde een half uurtje en trok daarna weg. Vanaf dag vijf wat darmproblemen. V[lees meer...]erder geen schokkende bijwerkingen gehad en na de kuur redelijk opgeknapt (wel nog wat moe).

30-11-2017 | Vrouw | 30
Gistinfectie van de huid
15 jaar geleden een hond beet in mijn gezicht. Nu werd deze plek weer op linkerwang dik en pijnlijk. Huisarts schreef me dit voor. Voor andere antibiotica had ik allergische reactie. Na eerste tablet innemen erg misselijk en hartkloppingen. Dat was wel eng! Heeft ongeveer 1,5 uur geduurd. Niet moeten braken. Na 2de tablet een vieze smaak in mond die ik niet weg krijg. Maar[lees meer...] de andere bijwerkingen niet meer gehad. Merk wel dat de ontsteking na 2 tabletten al minder wordt! Zwelling is veel minder.

14-08-2016 | Vrouw | 72
claritromycine (250mg)
Blaasontsteking
Na een hospitalisatie van 9 maanden kreeg ik een heel vervelende periode van blaasontstekingen afgewisseld met schimmelinfecties. Ik heb Fosfomycine gekregen. Hielp maar enkele dagen. Dan weer Monazol voor de infecties. Terug blaasontsteking. Dan Ciprofloxacine gedurende 10 dagen. Weer Monazol voor de infecties en uiteindelijk kreeg ik weer een nog zwaardere blaasontsteki[lees meer...]ng. Na analyse van de urine bleek ik een zeldzame bacterie te hebben. Hiervoor heeft de huisarts mij Claritromycine voorgeschreven. Een kuur van 15 dagen. Dit is gisteren afgelopen. Ik heb geen problemen gehad. Het medicijn heeft mij geen bijwerkingen gegeven maar wel het probleem verholpen. Nu is het afwachten of ik weer een schimmelinfectie zou krijgen. Ik ben tevreden over claritromycine.

13-08-2016 | Vrouw | 72
claritromycine (250mg)
Blaasontsteking
Na een heel vervelende periode met steeds terugkerende blaasontstekingen en omdat ik allergisch ben voor bepaalde antibiotica, heeft de huisarts mij dit antibioticum voorgeschreven. Gedurende 15 dagen moest ik 2 tabletten nemen, één 's morgens en één 's avonds. Na het lezen van de commentaren van de gebruikers begon ik aan de kuur met het nodige wantrouwen. Ik was bang voo[lees meer...]r al de gemelde bijwerkingen. Vandaag was het de laatste dag van de kuur. Ik heb geen enkele bijwerking ondervonden en de ontsteking is al sedert het begin van de kuur gedaan. Nu is het afwachten of ik geen schimmelinfectie zal krijgen zoals het na andere antibiotica het geval was. In elk geval heeft de apotheker mij aangeraden om probiotica te nemen om de darmflora te herstellen.

03-03-2015 | Vrouw | 27
Bijholteontsteking
Nu 3 weken deze kuur moeten gebruiken, met 2 weken prednisolon 60mg 2e week 30mg. de ontsteking is wel weg uit de bijholtes/longen. Maar voel me vreselijk moe, koortsig en heb de hele dag zin in eten..... Heb ook erg last van obstipatie.

13-02-2015 | Vrouw | 28
Keelontsteking

13-02-2015 | Vrouw | 44
Hoest
Vanwege pijn tussen de schouderbladen, koorts, verkouden en hoesten kreeg ik dit voorgeschreven van mijn huisarts. De grote van de tableten vond ik lastig innemen. Van de eerst 3 werd ik misselijk, later verdween dat. Na 2 dagen kreeg ik enorme honger, de hele door kon ik eten. Ook last van verstopping en een bittere smaak in mijn mond. De kwaal is na een 7 daagse kuur zo [lees meer...]goed als verdwenen maar de bijwerkingen vond ik behoorlijk.

16-01-2015 | Man | 58
Bijholteontsteking
Gebruik het nu drie dagen en eigenlijk geen enkel probleem met de bijwerkingen tot nu toe. Dit komt waarschijnlijk omdat ik altijd een pro-biotica gebruik als ik een anti-bioticakuur van de huisarts of specialist krijg.