Ervaringen met Claritromycine

Bijholteontsteking (12 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Oorontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (8 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (7 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Kaakontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Middenoorontsteking (0 meningen)

14-08-2016 | Vrouw | 72
Blaasontsteking
Na een hospitalisatie van 9 maanden kreeg ik een heel vervelende periode van blaasontstekingen afgewisseld met schimmelinfecties. Ik heb Fosfomycine gekregen. Hielp maar enkele dagen. Dan weer Monazol voor de infecties. Terug blaasontsteking. Dan Ciprofloxacine gedurende 10 dagen. Weer Monazol voor de infecties en uiteindelijk kreeg ik weer een nog zwaardere blaasontsteki[lees meer...]ng. Na analyse van de urine bleek ik een zeldzame bacterie te hebben. Hiervoor heeft de huisarts mij Claritromycine voorgeschreven. Een kuur van 15 dagen. Dit is gisteren afgelopen. Ik heb geen problemen gehad. Het medicijn heeft mij geen bijwerkingen gegeven maar wel het probleem verholpen. Nu is het afwachten of ik weer een schimmelinfectie zou krijgen. Ik ben tevreden over claritromycine.

13-08-2016 | Vrouw | 72
Blaasontsteking
Na een heel vervelende periode met steeds terugkerende blaasontstekingen en omdat ik allergisch ben voor bepaalde antibiotica, heeft de huisarts mij dit antibioticum voorgeschreven. Gedurende 15 dagen moest ik 2 tabletten nemen, één 's morgens en één 's avonds. Na het lezen van de commentaren van de gebruikers begon ik aan de kuur met het nodige wantrouwen. Ik was bang voo[lees meer...]r al de gemelde bijwerkingen. Vandaag was het de laatste dag van de kuur. Ik heb geen enkele bijwerking ondervonden en de ontsteking is al sedert het begin van de kuur gedaan. Nu is het afwachten of ik geen schimmelinfectie zal krijgen zoals het na andere antibiotica het geval was. In elk geval heeft de apotheker mij aangeraden om probiotica te nemen om de darmflora te herstellen.

03-03-2015 | Vrouw | 27
Bijholteontsteking
Nu 3 weken deze kuur moeten gebruiken, met 2 weken prednisolon 60mg 2e week 30mg. de ontsteking is wel weg uit de bijholtes/longen. Maar voel me vreselijk moe, koortsig en heb de hele dag zin in eten..... Heb ook erg last van obstipatie.

13-02-2015 | Vrouw | 28
Keelontsteking

13-02-2015 | Vrouw | 44
Hoest
Vanwege pijn tussen de schouderbladen, koorts, verkouden en hoesten kreeg ik dit voorgeschreven van mijn huisarts. De grote van de tableten vond ik lastig innemen. Van de eerst 3 werd ik misselijk, later verdween dat. Na 2 dagen kreeg ik enorme honger, de hele door kon ik eten. Ook last van verstopping en een bittere smaak in mijn mond. De kwaal is na een 7 daagse kuur zo [lees meer...]goed als verdwenen maar de bijwerkingen vond ik behoorlijk.

16-01-2015 | Man | 58
Bijholteontsteking
Gebruik het nu drie dagen en eigenlijk geen enkel probleem met de bijwerkingen tot nu toe. Dit komt waarschijnlijk omdat ik altijd een pro-biotica gebruik als ik een anti-bioticakuur van de huisarts of specialist krijg.

19-02-2014 | Vrouw | 43
Ontsteking in de borst
Door mastitis heb ik borstontstekingen, zonder dat ik zwanger ben/geweest of borstvoeding geef. Doordat het vrij ernstig was, heb ik 3 kuren van 7 dagen moeten slikken. Na de eerste week alleen last van een vieze bittere smaak achter in m'n mond en totaal geen honger. Vanaf kuur 2 een kapotte mond en een schimmelinfectie onder. Inmiddels aan de een na laatste dag bezig van[lees meer...] kuur 3 en vandaag last van extreme vermoeidheid. Kan m'n ogen haast niet open houden. Wel hongergevoel, terwijl bij mij dat niet vaak voorkomt! Hoop dat dit m'n laatste kuur was. Verder ben ik blij met deze medicijnen aangezien ik voor Amoxicilline/Clavulaanzuur een allergie heb opgebouwd! Ook door te veel kuren achter elkaar en toen wilde m'n lichaam niet meer.

10-10-2013 | Vrouw | 22
Kaakontsteking
Omdat ik allergisch ben voor penicilline heb ik claritromycine gehad van de tandarts. Ongeveer een uurtje na het innemen ben ik wel misselijk, daarom drink ik er twee glazen water bij en eet ik wat. Zo zit er meer in mijn maag dan alleen de pil. Verder heb ik maag/darmkrampen met vlagen en diarree. Heb momenteel wel erg last van spierpijn. De bijwerkingen zijn echter goed [lees meer...]vol te houden en voel me verder niet raar. De ontsteking in mijn kaak is gezwollen en heb minder pijn.

22-08-2013 | Vrouw | 53
Eczeem
Heb PCL eczeem. Onstekingen van de huid.... Heb nu deze kuur van Calritromycine, 2dd 250 mg., gedurende 4 weken (!). Dit is de derde dag van de kuur en ik moet zeggen, na alles wat ik hier gelezen heb, het valt me reuze mee. Beetje hongergevoel en de spijsvertering gaat wat sneller, op zich wel fijn omdat die heel lang juist te langzaam was. Hopelijk slaat dat niet door i[lees meer...]n diarree. Gebruik ook insuline, Pantoprazol 40 mg., en Thyrax 0,1 mg. So far so good!

26-10-2023 | Vrouw | 42
Oorontsteking
Vreselijk middel 1e 2 nachten om 4 uur al wakker gaat nu iets beter tot 6 uur. Ook warrig in mijn hoofd en extra duizelig (ik heb al een evenwichtsstoornis wat nu nog erger word). Ook veel darmpijnen en een rare smaak in de mond. Nu krijg ik ook last van een trillend ooglid en in de ochtend hoofdpijn. Na een ibuprofen gaat dat wat beter. Of het iets doet voor mijn ontsteki[lees meer...]ng het is wel wat minder geworden, maar mijn oor zit nog steeds zo goed als dicht, naar gevoel. Ook heb ik wat last van kiespijn moet ik over een aantal dagen mee naar de tandarts, denk zelf dat het van de ontsteking komt maar je weet maar nooit. Met het nog volle gevoel in het oor even terug naar de huisarts dat ik daar een oordruppels voor kan krijgen. Nog een paar dagen zien vol te houden, maar het is een nare kuur, vooral ook als je buren fijn aan het verbouwen zijn. Geen aanrader voor mij meer althans.

20-06-2023 | Vrouw | 67
Maagklachten
Ik heb een maagbacterie opgelopen, kreeg Amoxicilline en Claritromycine, een zware kuur van 7 dagen. Hoog gedoseerd. Ik ben misselijk geweest en vieze smaak in de mond ook wat darmsteken. Voor de rest ging het gelukkig goed. Had ook geen keus, dan is het even volhouden.

31-05-2021 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Wegens een hardnekkige bacteriële infectie met een mycobacterie in de huid en weke delen van mijn hand langdurig deze antibiotica geslikt icm andere antibiotica. De enige bijwerkingen die ik had waren een bittere smaak in mijn mond en af en toe wat slechter slapen. Helaas heeft de antibiotica tot nu toe voor mijn aandoening nog niet het gewenste resultaat gehad en ik sl[lees meer...]ik het al meer dan een jaar, 2x daags 500 mg.

12-01-2021 | Vrouw | 72
Kiespijn
Nadat de kuur afgemaakt is blijf ik een vieze smaak in mijn mondhouden. 4 dagen geleden de laatste pil ingenomen maar nog steeds een bittere smaak hoelang gaat dat door?

27-08-2020 | Vrouw | 21
Bacteriële infectie
- LEES DIT EVEN HELEMAAL Voor een heftige uitslag rond mijn mond deze medicijnen voorgeschreven gekregen. Bij eerste inname na een uur extreem honger gevoel met vreselijke zweet aanvallen. Ik dacht eerst dat ik te weinig gegeten had maar toen ik dit bij de 2e inname van de pil weer hetzelfde ervaarde na een pizza te hebben gegeten als avond eten kwam ik erachter dat het [lees meer...]door de antibiotica komt. Diezelfde avond ineens een vreselijke gore bittere smaak in mijn mond. Dit hield aan tot dat ik mijn volgende antibiotica pil moest innemen de volgende ochtend. Hierdoor slaap ik vreselijk slecht, de smaak die je krijgt wanneer je ook maar even niks gedronken hebt of geslapen hebt is heel vies ik word er wel 20 keer op een nacht wakker van. De bijwerkingen werden alleen maar erger. Duizelig, vieze smaak, hartkloppingen, gesprekken niet meer kunnen volgen, slecht kunnen horen wat de ander zegt, woorden niet meer weten (ik was zelfs mn eigen email adres op een begeven moment vergeten) woorden in zinnen meerdere keren herhalen. Het lijkt wel alsof je helemaal aan het trippen bent. Nu dag 3 en ervaar nog steeds de gore smaak, hoofd ook erg moe ik hoor sinds gister wel beter maar praten gaat niet beter, erg moeite met nadenken en gewoon simpel een verhaal vertellen door ineens woorden te herhalen in een zin. Ik heb weinig keus en zal dit middel moeten innemen nog de komende 4 dagen wil ik weten of dit mijn uitslag verminderd. Tot nu toe meer blaasjes erbij gekregen maar werd wel wakker met wat uitgedroogde plekjes dus het zou ontzettend fijn zijn als de bijwerkingen het waard zijn. Ik wou per direct stoppen met dit middel maar de huisarts adviseerde dat ik toch door moest gaan ondanks de hartkloppingen die zelfs snachts nog aanhouden waardoor je de hele nacht aan het hardlopen bent. Ik had besloten niet meer door te gaan ook op advies van de huisarts assistente maar ik blijf de komende dagen thuis dus ik ga toch door en kijken of dit mij gaat helpen van mijn uitslag af te komen. Wat trouwens niet eens zeker is of dit het wel is. Ik heb weer een ander middel voorgeschreven gekregen omdat ik deze bijwerkingen ervaar maar dat is een anti malaria middel en ik begreep dat dit gebruikt word om te testen of het bij Covid-19 werkt. Dan wacht ik liever even af of deze kuur helpt. Bijwerkingen heb ik extreem ervaren, resultaat nog niet bekend.

31-01-2020 | Man | 65
Maagzweer
Vanaf de 1e dag krijg ik veel speeksel met een vieze bittere smaak (galswering) in de mond. Niet door oprispingen, want dat voel je, het voelt alsof het in de speeksel zit. Ook minder eetlust erbij. Verder niets behalve een beetje duizeligheid af en toe, maar dat is snel voorbij. Nog 3 dagen te gaan en ben ik van dat rotzooi af. Of het heeft geholpen met mijn zweer, weet [lees meer...]ik niet. Gewoon afwachten.

31-01-2020 | Man | 65
Maagzweer