Ervaringen met Claritromycine

claritromycine

misselijkheid hartklopping hoofdpijn gegeneraliseerde spierzwakte schuimige of bubbelende smurrie ophoesten doodsangst

Longontsteking (25 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Oorontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (8 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (7 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Kaakontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Middenoorontsteking (0 meningen)

20-08-2022 | Vrouw | 59
claritromycine (500mg)
Na een dag reactie op m'n nboeddrukmedicijnen. Dit was niet gemeld deze gestopt. Vieze smaak in de mond wat verergerd gedurende de kuur. Na een dag of 9 opgeblazen gevoel en gevoeligheid van slokdarm en mond.

08-02-2022 | Man | 59
Voorhoofdsholteontsteking
6-tal keer per jaar een sinusitis. Voordien altijd amoxilline/clavulaanzuur 3 x 100 mg gedurende 7 dagen gebruikt. Nu Biclar Uno 10 x 500 mg (1/x d) voorgeschreven gekregen. Eerst constipatie, daarna diarree, pijnscheuten in darmen en aan lever, misselijkheid, maar de hartkloppingen en het opgejaagd gevoel speelden me het meest parten. Wel effectief tegen sinusitis, maar b[lees meer...]ijwerkingen zijn te fel.

03-02-2021 | Vrouw | 57
claritromycine (500mg)
Heb dit middel al vaker gehad omdat 2 andere soorten antibiotica ernstige allergie veroorzaakten. Toen geen problemen. Deze keer heel veel bijwerkingen Wondroos nog steeds niet weg na 10 dagen, ben heel angstig, depri en slaap vreselijk slecht al vanaf dag 1 dat ik het inneem, ik ben gewoon doodop en wil gewoon slapen. Ik geeuw de hele dag door maar als ik in bed lig kr[lees meer...]ijg ik het Spaans benauwd. Morgen laatste dag, dat gaan we niet meer doen. Dan verzinnen ze maar wat anders.

04-07-2020 | Vrouw | 37
claritromycine (250mg)
Bacteriële infectie
Tijdens het gebruik (2 weken) had ik last van diaree en huiduitslag. Op zich niet heel hinderlijk als dat bij die 2 weken was gebleven maar ik ben nu 1 maand geleden gestopt met de kuur, de bacteriële infectie is helemaal verdwenen maar de bijwerkingen van het medicijn zijn er nog steeds.

18-02-2020 | Vrouw | 59
Longontsteking
Voor ernstige hoestklachten met hoorbaar maar niet ophoestbaar slijm in mijn luchtwegen, ben ik naar mijn huisarts gegaan. Na het beluisteren van mijn longen Claritromycine 500 mg. 1x/dg. meegekregen voor een kuur van 7 dagen ter behandeling van longontsteking. Vrijdag 14 februari begonnen en de volgende dag al beduidend minder hoestklachten maar nog wel gerochel. Bijwerki[lees meer...]ng pijn in maag, buik en rug bestreden met paracetamol. Zaterdag 15 februari tweede en laatste tablet ingenomen. Dit aangezien de bijwerkingen van verwardheid en spierslapte mijzelf en mijn omgeving erg BEANGSTIGDE. Deze laatste ernstige bijwerkingen verdwenen langzaam na twee dagen. Alhoewel dit medicijn mij wel grotendeels van de hoest af heeft geholpen na slechts 2 tabletten, zou ik deze antibiotica NOOIT meer nemen! In de twee dagen na de stopzetting van het medicijn werd het gerochel steeds minder. Vandaag 18 februari voel ik me gelukkig stukken beter en 'normaler/mijzelf' geworden. Ook heb ik voor het eerst weer goed en aaneensluitend kunnen slapen.

29-01-2020 | Vrouw | 63
Bronchitis
Dit medicijn is echt rotzooi. Veel bijwerking. Heb het gekregen voor bronchitis maar werd er alleen nog maar benauwder van. Lag ook de halve nacht wakker. Nee voor mij dit medicijn nooit meer.

23-01-2020 | Vrouw | 39
Longontsteking
Nu half 1 in de nacht lig er wakker van. 2de tablet van de kuur....Opgeblazen gevoel en misselijk en diaree. Honger gevoel....dus maar wat gegeten. Na de eerste tablet echt duidelijk minder hoesten...gekregen voor infectie longen. Ik zelf kamp met een angststoornis en dat ze dat dit geven met deze bijwerkingen. Heb bewust niet gelezen maar had beter de ervaringen kunnen le[lees meer...]zen wat een hel......morgen bellen want 7 dagen ga ik dit niet trekken.

09-10-2019 | Vrouw | 53
Bijholteontsteking
Ik kreeg dit middel door KNO arts voorgeschreven voor 6 weken wegens ontstoken bijholte die al langere tijd gaande was.. De 1e week 2 x 500mg, daarna 5 weken 1 x 500mg. Vanaf het begin had ik last van bijwerkingen zoals misselijk, metaal smaak, geen smaak en reuk, maagklachten, moe en niet kunnen slapen, depressief gevoel, diarree, weeïg in mijn maag....en dan nog zien[lees meer...] te werken ook...heb mij 1 dag per week ziekgemeld en 3 dagen doorgewerkt. Na 2 weken ben ik gestopt met dit paardenmiddel, wel iom huisarts en KNO arts. Of de ontsteking nu weg is weet ik niet, maar dit ging zo niet langer.

01-10-2019 | Man | 26
claritromycine (500mg)
Na de eerste pil meteen een rare mondsmaak en een zware maag. Na 2 of drie dagen vermoeid, niet lekker en meer bijwerkingen. Na 7 dagen van de kur van 14 niet meer fit. De pillen waren vrij groot om door te slikken. Goed en stevig (vet) eten bij de pillen leek het branden van de maag te verminderen. Paracetamol tegen de hoofdpijn. Nu een week na de kuur nog last va[lees meer...]n een metaal smaak en de pillen werkte niet.

10-01-2019 | Vrouw | 80
claritromycine (500mg)
Als u mijn bijwerkingen leest, snapt u wel dat het een zware dobber was, over het algemeen gaat medicijnen innemen gemakkelijk. Voor de bittere smaak hielp een zout dropje een beetje.

11-08-2018 | Vrouw | 54
Helicobacter pylori
Mijn klacht was hoesten en slijm soms tot overgeven toe nu na de kuur 80 procent vermindering hiervan.

29-11-2017 | Vrouw | 22
claritromycine (500mg)
Na een paar dagen dit geslikt te hebben samen met amoxiciline 1000mg weet ik niet van welke de bijwerkingen zijn, een vieze zwarte tong met dag en nacht een vreselijke bittere smaak in mn mond.. erge hoofdpijn met het gevoel dat er iets in mn hoofd kruipt. Tot dagen ineens heel vermoeid en duizelig te zijn en dan ineens klaar wakker en niet kunnen slapen met veel angst en [lees meer...]paniekaanvallen. Ervaart iemand dit ook? Word er gek van

30-08-2016 | Vrouw | 42
Bacteriële infectie
Na 4 dagen dit middel te hebben gebruikt werd ik Paranoia, verward, angstig, kreeg hartkloppingen ( en mijn hart sloeg soms over), opgezwollen tong en keel tot bijna kokhals, moeite met ademen, metaalachtigsmaak in neus en mond, verminderde eetlust, angstzweet, verandering van smaak en reuk, maar het meest angstige klacht was dat opgezwollen strottenhoofd. Dat op een gegev[lees meer...]en moment niet te kunnen ademen. Vandaag gestopt met het middel. Dokter bel me zo voor een alternatiefmiddel. Hoop dat het de bacteriële infectie niet compliceerd.

01-07-2016 | Vrouw | 61
Wondroos
Een kuur van 7 dagen was niet genoeg, dus volgde een kuur van nog eens 10 dagen. Met name de laatste 4/5 dagen waren bijna niet te doen door misselijkheid en een vieze smaak in de mond. Een zwarte ruwe tong die me menige keer tot kokhalzen bracht.

19-12-2015 | Vrouw | 24
Bijholteontsteking
Wegens terugkerende keelontsteking gekregen van de huisarts, 's ochtends ingenomen en gaan werken, na 3 uur mega harde buik en krampen en zweten, 's avonds voelde ik me hondsberoerd en was onzeker geworden met naar huis rijden. Nacht 0,0% geslapen, ik was niet moe. Dag erna alle holtes in mn gezicht ontstoken, mega pijnlijk! Terug naar huisarts, maar moest kuur afmaken en[lees meer...] na 5 dagen zou ik me beter voelen. Hele dag in bed gelegen, gezweet als een otter, mega bittere smaak in mn mond, totaal geen slaap en honger, ogen bleven tranen. 's Avonds door die smaak moeten overgeven. Die nacht was ik uit het niets heel melig en wist het verschil niet meer tussen lachen en huilen. Mn hersens konden niet meer goed denken, simpelste vragen wist ik geen antwoord op, voelde me qua holteontsteking al wel iets beter. Ondanks mn neus niet verstopt zit, geen smaak en reuk, enigste wat je proeft is zoet, zout en bitter. Ik zit nu op de helft van mn kuur. Steeds duizelig en stekende hoofdpijn, lage rugpijn, en die mega smerige smaak die niet weg gaat. Bij inspanning hartkloppingen en benauwd.

18-11-2015 | Vrouw | 41
Aangezichtspijn
ik heb het gekregen en ik heb ernstige bijwerkingen, hartkloppingen, oor doofheid, en ik ben me gestopt na een week, want ik krijg zulke ernstige hartkloppingen. ik dacht ik krijg een hartaanval. Heb je problemen met hart, pas dan op voor het medicijn! nachtmerrie. tot vandaag heb ik hartkloppingen, weet niet of het weg trekt, anders weer naar de huisarts!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (623) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum