Longontsteking (21 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (7 meningen)
Oorontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Kaakontsteking (1 mening)
Middenoorontsteking (0 meningen)

27-03-2015 | Man | 64
claritromycine (250mg)
Oorontsteking
Medicijn gekregen voor oorontsteking. Na de derde dag last van af en toe misselijkheid. Veel last van duiziligheid. Lage buikpijn darmen. Slecht slapen. Vreemde smaak in de mond en veel slikken.

12-03-2015 | Vrouw | 59
Bronchitis
Na een dag of 2 begonnen de bijwerkingen: rommelende darmen (gelukkig geen diarree), extreme moeheid, heel veel hoofdpijn, jeukende huiduitslag (gelukkig beperkt), nare ijzerachtige smaak in mijn mond, droge mond. Heb gisteren de laatste tabletten ingenomen maar de moeheid en de hoofdpijn zijn nog steeds aanwezig. De bronchitis is wel over!

14-02-2015 | Man | 49
Bronchitis
clarithromycin is wel effectief tegen bronchitis maar het geeft ook een algemeen gevoel van lichte chemotherapie : dit is zwaar spul. Bijwerkingen : chronische en onverklaarbare vermoeidheid, lichte diarree, koorts-opstoten, duizeligheid en verlies van eetlust en energie; men heeft het gevoel dat het hele lichaam onder invloed staat deze stof, maar het doet wel wat het ve[lees meer...]rondersteld is te moeten doen. Na 5 dagen inname verminderen symptomen geleidelijk aan. Duizeligheid en vermoeidheid persisteren, tot enkele dagen na stopzetting, dus totdat de stof volledig gemetaboliseerd is en de laatste restanten uit het lichaam verdwenen zijn. Dit kan wel 1 tot 2 weken nà stopzetting vd kuur duren. Darmproblemen zijn op te lossen door bijkomende inname van inuline en ultradophilus acidophilus (OTC) en aanpassing vh dieet; duizeligheid en chronische vermoeidheid zijn wel heel vervelende bijwerkingen die handicaperend werken. Zelfde gevoel alsof men een soort kater heeft, maar dan zonder hoofdpijn.

26-12-2014 | Vrouw | 73
Longontsteking
Na 3 dagen verhoging en veel slapen, amoxicilline 500 mg 3x daags . Toen claritromycine 500 mg 2x daags : na flinke hoestbuien kwam er wat slijm los wat heel benauwd gevoel gaf en moest ik aan mijn kinderen + kl.kinderen met CF denken . Heb heel veel kruiden thee en vruchtensap gedronken . Na 4 dagen gebruik kreeg ik opeens weer behoorlijke verhoging 38.9 ben aangeklee[lees meer...]d naar bed gegaan en weer, net als voor med. gebruik , nacht en dag geslapen . Langzaam werd de temp die dag lager 37.9 en zo s'morgens 1e kerstdag was de temp 37.0 . Mooi , maar hoesten blijft en voelt of er nog meer los moet komen 37.4 . Ben weer gaan stomen en trilkussen . Ja er kwam iets los en ben , onrustig met hoestbuien gaan slapen. 2e Kerstdag 37.0 - med.ingenomen en eten/drinken , toen werd ik wel weer draaierig en water zweefde door mijn ogen ( had ik ook in het begin ), ben maar rustig gaan zitten en toen ging het wel weer . Dan hoop ik dat het nu, laatste dag van inname , beter gaat . Hoop dat ik gauw naar buiten kan om de zon op te zoeken. En verder aansterken want dat heb ik nodig.

18-11-2014 | Man | 57
claritromycine
Slik dit medicijn gedurende één week samen met Amoxilline 500 mg 2x per dag 2x 500 mg. Dus weet niet welke bijwerkingen door welk medicijn veroorzaakt wordt. In elk geval maagpijn een half uurtje na het innemen, diarree in de ochtend, vieze smaak in de mond 's ochtends en duizeligheid na 5 dagen gebruik. Of het helpt moet ik nog afwachten.

28-10-2014 | Vrouw | 31
Bijholteontsteking
Ik heb nu net mijn 4e tablet geslikt, nog 10 te gaan... :-( Normaal gesproken heb ik zelden last van bijwerkingen. als ik medicijnen voorgeschreven krijg, maar momenteel kamp ik met een smerige smaak in mijn mond, zware hoofdpijn en enorme eetlust. Mijn maag knort de hele dag, ik kan wel blijven eten. Bij mij geen diarree, maar obstipatie. Daarentegen werkt het wel goe[lees meer...]d tegen mijn kwalen die ik had. Ik slik ze omdat mijn bijholtes ontstoken zijn, had al een week druk op mn hoofd, kiespijn, geïrriteerd neusslijmvlies, oorpijn en pijn in mn nek, maar vanaf de eerste pil al geen pijnstillers meer hoeven gebruiken. En dat is ook weer een hoop waard. Ik neem de bijwerkingen maar voor lief en hou nog een paar dagen vol. :-)

06-10-2014 | Vrouw | 37
claritromycine
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven van de tandarts omdat ik allergisch ben voor penicilline. Ik moet er 2 ineens innemen 1x per dag ( 500mg ). Ik heb een redelijk sterke maag maar ongeveer 15-20 min. na inname kon mijn maag deze pillen toch ook niet aan. Ik ben misselijk geworden en had ook last van duizeligheid en vieze smaak in mijn mond. Ik heb er bij gegeten en ik m[lees meer...]oet wel zeggen na ongeveer een uurtje verdwijnt de misselijk wel maar krijg je een hongergevoel in de plaats. Ik voel mij ook vermoeid, heb toch het gevoel dat dit zware antibiotica is.

24-08-2014 | Man | 75
Maagzweer
Vanaf de eerste dag nachts een vieze bittere smaak in de mond die pas stopt na het ontbijt. 's morgens begin van diarree maar stopt in de voormiddag. Heb wel een klein beetje hoofdpijn, iets wat ik nooit had. Ook wat duizeligheid.Vandaag de laatste pillen innemen en zal blij zijn.

11-01-2014 | Vrouw | 49
claritromycine (250mg)
Bijholteontsteking
ik gebruik het nu 1 week, ik heb veel meer trek in eten, heb meer hoofdpijn, maar ja dat had ik toch al. ook mijn stoelgang is erg veranderd, maar niet om me zorgen over te maken. wel is mijn tong zwart aan het worden en heb ik het gevoel dat er haar op zit, erg vervelend. maar de zwelling gaat. ik was al duizelig en had ook al veel hoofdpijn, dat heb ik nu nog steeds, ka[lees meer...]n hier het medicijn niet de schuld van geven. ik heb nog 1 week te gaan en hoop toch van deze ellende af te zijn, het is een kuur van 2 weken en wil het proberen af te maken.

10-06-2013 | Man | 19
Maagzuur
Heb dit medicijn nu voor een week gekregen, had in het begin veel last van diarree, misselijkheid, hoofdpijn en buikkrampen. Later gingen deze bijwerkingen weg maar verloor 1 dag voor het eind van de kuur de controle over de sluitspier van mijn blaas. Deze bijwerking stond niet in de bijsluiter en is zeer ongemakkelijk

12-05-2013 | Man | 75
Maagzuur
Ikheb een kuur gekregen voor 10 dagen 2keer per dag 500 mg. gebruik tevens amlodipine en indapamide voor de bloeddruk heb het gevoel dat deze tabletten elkaar versterken. Ben na 5 dagen gestopt met de bloeddruk tabletten even wachten of het ook beter wordt. Heb net als veel anderen veel last van bittere smaak in mijn mond,maar even doorzetten. ook winderig en oprispingen,a[lees meer...]lsmede erge buikpijn. maar een ontsteking aan de neus lijkt mij ook geen pretje nog even doorzetten dus. Maandag afspraak met mijn arts hoop er gauw mee klaar te zijn.

19-02-2013 | Vrouw | 30
Hoest
Al 6 jaar krijg ik elk jaar opnieuw een opstoot van mycoplasma waardoor ik voortdurend moet hoesten en hier zelfs wakker van lig. Mycoplasma is bestand tegen vele antibiotica en kan maar door 1 soort verholpen worden, Chlaritromycine. Elke keer opnieuw krijg ik last van mijn maag, maar ik wil het elke keer proberen omdat voortdurend hoesten ook niet leuk is. Ik heb gist[lees meer...]eren 1 pil genomen en vandaag ook 1 en mijn maag ligt alweer helemaal overhoop. Ik ben misselijk en ik heb al moeten overgeven. Het is wel effectief want ik hoest al veel minder. Ik twijfel wat ik nu ga doen, want met misselijkheid kan je ook moeilijk functioneren..

22-01-2013 | Vrouw | 29
claritromycine
Medicijn gekregen voor een zeldzame bacterie in mijn elleboog. Moet het slikken tot 4 weken nadat de aandoening verdwenen is, heb dus nog even te gaan wat ik best vervelend vind. Ben het medicijn inmiddels al sinds 2 weken aan het slikken en vind het niet meevallen. De bittere smaak die anderen hier rapporteren heb ik ook, maar die vind ik nog meevallen. Ben erg vermoeid, [lees meer...]voel me beroerd, heb lichte hoofdpijn, maar ben vooral iedere dag misselijk, wat tot in de late middag duurt. Erg vermoeiend..

09-12-2012 | Vrouw | 62
Hoest
de 2e en 3 e dag last van gewrichten van voeten en handen, ging na 1 dag weer weg de 4e dag doof gevoel pink, werd in de loop van de dag uitgebreider, alle vingertoppen van beide handen prikten, ander gevoel in vingers net of er overal kleine bobbeltjes zijn. De voetzolen en tenen gingen na een paar uur meedoen, net of je op engelenhaar loopt. Deze klachten kom ik niet t[lees meer...]egen in de bijsluiter, om nu 2 dagen van tevoren te stoppen met de kuur is ook zo wat, ook omdat de klachten nog niet verdwenen zijn. Heeft iemand soortgelijke klachten gehad? Vandaag probeer ik nog 2 x een pil, worden de klachten nog erger dan stop ik ermee.

16-11-2012 | Vrouw | 53
Keelontsteking
heb het medicijn voor een ontsteking aan de longen moet het 7 dagen in nemen.heb er 3 gehad heb erg brandige mond. voor mij mogen de 7 dagen om zijn. heb geen last van krampen

08-02-2022 | Man | 59
Voorhoofdsholteontsteking
6-tal keer per jaar een sinusitis. Voordien altijd amoxilline/clavulaanzuur 3 x 100 mg gedurende 7 dagen gebruikt. Nu Biclar Uno 10 x 500 mg (1/x d) voorgeschreven gekregen. Eerst constipatie, daarna diarree, pijnscheuten in darmen en aan lever, misselijkheid, maar de hartkloppingen en het opgejaagd gevoel speelden me het meest parten. Wel effectief tegen sinusitis, maar b[lees meer...]ijwerkingen zijn te fel.