Ervaringen met Claritromycine

claritromycine

misselijkheid hartklopping hoofdpijn gegeneraliseerde spierzwakte schuimige of bubbelende smurrie ophoesten doodsangst

Longontsteking (25 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Oorontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (8 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (7 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Kaakontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Middenoorontsteking (0 meningen)

09-11-2015 | Man | 60
Bronchitis
Ik kreeg 2x 500 mg voorgeschreven en direct daarna kreeg bij het ophoesten van slijm een metaalachtige smaak in mijn mond. Drie dagen na gebruik 100 mg per dag ging mijn tong bloeden, toen per direct gestopt met de kuur en de huisarts geraadpleegd.

04-11-2015 | Vrouw | 65
Bronchitis
Koorts is weg, maar ik voel mij nog steeds zwak en heb constant lichte hoofdpijn.

04-11-2015 | Vrouw | 50
Longontsteking
2 oktober de laatste tablet van de 10 daagse kuur ingenomen. Tot op vandaag, 4 november!!, nog elke dag die vieze metaalachtige smaak in de mond. Wie heeft dezelfde klacht gehad en kan me zeggen hoe lang dit mijn dagelijks functioneren negatief beinvloedt?

17-08-2015 | Man | 31
claritromycine (500mg)
Vanwege het verwijderen van mijn milt gebruik ik dit medicijn. Nog geen drie weken gebruikt en nu al de eerste bijwerking. Slapeloosheid, angstig en het verkleuren van tanden. Van slapeloosheid nog nooit last gehad ook het angstige gevoel is onherkenbaar voor mij.

28-04-2015 | Vrouw | 42
Longontsteking
vrijwel meteen last maag en darmen. 's Nachts wakker liggen met een zeer onaangenaam gevoel van onrust. Ik ben normaal niet angstig, paniekerig of wat dan ook. Dit medicijn heeft voor mij echter heel nare bijwerkingen op dat gebied. Dit middel is voor mij erger dan de kwaal.

13-09-2014 | Vrouw | 24
Astma
Veel bijwerkingen , vooral s avonds last van diarree en misselijkheid. Heb dit medicijn voor 4 weken (2x 500mg). Vanaf de 2e dag was mijn reuk en smaak weg. Dit komt langzaam terug. Heb meer last van de bijwerkingen dan van de kwaal waar ik het voor slik. Ook ben ik erg moe, nerveus (zonder reden).

15-08-2014 | Man | 37
claritromycine
Gebruik het medicijn nu een paar dagen en gelijk bij de eerste nacht kon ik moeilijk in slaap komen. Ik kan sowieso slecht tegen suiker eten voor bedtijd (helaas voor de lekkere chocoladereep) en daar let ik dan ook altijd wel op, maar had die avond ook niet laat nog suiker gegeten dus vond het vreemd. Nacht twee idem, moeilijk in slaap komen maar had wel een klein stukje[lees meer...] taart op, dus was het nog opvallend dat het door het medicijn kwam. Nacht drie (afgelopen nacht) zonder suiker naar bed en heb geen één minuut geslapen. Bizarre ervaring gewoon. Je ligt daar in een soort slaapstand en je lichaam rust wel maar je geest niet. Ik werd er gefrustreerd van en ging beneden kijken naar de lijst bijwerkingen voor dit medicijn en jawel, slapenloosheid stond erbij. Ga straks de huisarts even bellen om te vragen of ik iets anders kan krijgen, buiten de bijwerking namelijk nog geen effect met klachtenvermindering. Balen!

24-01-2014 | Vrouw | 41
claritromycine
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven door de kno arts.Ik had vreselijk last van de hik en slecht zicht bij het opstaan en opstipatie.

29-12-2013 | Vrouw | 41
Bijholteontsteking
Na het innemen van de 3e pil werd ik erg ziek. Enorme opgezette pijnlijke buik, vieze smaak tong, ontzettend moe waardoor ik bijna het bewustzijn verloor, totaal geen honger en enigszins misselijk. Ik heb toch maar even volgehouden en na pil nr 6 werd het stukken beter. De kuur duurt 10 dagen en ik denk dat ik het wel ga volhouden. Ik heb voor- en bijholteontsteking met l[lees meer...]ast van mijn evenwichtsorgaan (duizelig) maar tot op heden merk ik nog niet veel verbetering. Ik ben nu al 4,5 dag bezig. Ik heb een echt antibiotica verleden maar dit is best een heftige. Hiervoor ook nog doxicyline geslikt maar dat had totaal geen effect helaas.....

28-09-2013 | Vrouw | 38
Bronchitis
Ik slik deze medicijnen voor een bronchitis,de bijwerkingen vind ik heftig en het effect minimaal. Nu na 4 dagen heb ik het nog steeds benauwd.vreselijke maagpijn en diarree en slapeloosheid...ook een raar gevoel in mijn lijf soort zenuwen op mijn spieren...ik probeer het morgen nog 1 dag en dan stop ik ermee. Voor mij is dit niet het juiste medicijn

25-04-2024 | Vrouw | 37
Longontsteking

gegeneraliseerde spierzwakte hoofdpijn doodsangst schuimige of bubbelende smurrie ophoesten hartklopping misselijkheid

Op de eerste dag extreem misselijkheid en een ziek gevoel alsof de klachten erger worden. Op de tweede dag hele ernstige bijwerkingen. Ik had het gevoel alsof ik dood ging. Kon niets meer, misselijk, hartkloppingen, hoofdpijn, niet meer kunnen lopen, alle spieren waren verslapt, constant schuim uit mijn mond met een hele vieze metale smaak en een angstgevoelens over dood g[lees meer...]aan wat niet meer wegging. Nee voor mij nooit meer!!

18-03-2023 | Vrouw | 31
Infectie (wond)
Ik heb nog nooit mijn ervaringen gedeeld over een medicament, maar dit moet me nu echt van het hart. Als je het gevoel wilt hebben dood te gaan, dan moet je dit gebruiken. Het is echt vreselijk..binnen no time hartkloppingen, hoofdpijn, ontzettende darmkrampen, diarree, misselijkheid en overgeven. Ik ben er na 3 dagen mee gestopt, 4 dagen te vroeg dus. Dit middel is erger [lees meer...]dan de kwaal (een ontstoken vinger). Echt nooit en nooit meer.

14-09-2022 | Man | 55
Longontsteking
Eenmalig nooit meer dit medicijn is erger dan de kwaal ik heb dit nog nooit mee gemaakt algehele ellende 6 dagen vol gehouden moest no drie dagen maar ben gestopt omwille door de bijwerkingen je kan heel dr dag niks doen moe geen eetlust en algehele ellende dit medicijn zou verboden moeten zijn nu ik gestop ben heb ik weer normaal contact met me eigen lichaam en geest wat [lees meer...]hel waren die dagen nooit meer

06-08-2022 | Vrouw | 37
Infectie (wond)
De wond die ontstaan is na het bijten door een kat is gaan ontsteken/infecteren. Daarom heb ik dit middel voorgeschreven gekregen. Maar waar een rotzooi. Ik heb een hoop antibiotica kuren in mijn leven gehad, maar nog nooit zulke erge bijwerkingen gehad: Diarree, misselijk, hoofdpijn, angst, slapeloosheid, pijn in slokdarm, benauwd (alsof mijn keel wordt dichtgeknepen), vi[lees meer...]eze bittere smaak en vermoeidheid. Ik slik de tabletten nu 8 dagen en het wordt met de dag erger. Vooral de benauwdheid en duizeligheid. Zojuist de huisartsenpost gebeld, maar moet het afmaken helaas. De ontsteking/infectie van de wond was wel binnen 3 dagen na gebruik weg.

25-12-2021 | Vrouw | 43
claritromycine (250mg)
Voorhoofdsholteontsteking
Wat een troep is dit! Doordat ik chronisch verkouden ben moet ik af en toe een kuurtje, nooit last van gehad. Maar nu kreeg ik Claritromycine, sowieso al niet te combineren met m'n dagelijkse medicatie, heel onhandig. En de 3e dag werd ik misselijk, daarna overgeven waardoor ik me ziek moest melden op het werk. De 5e dag was ik nog steeds misselijk en ook nog steeds veel [lees meer...]pijn aan mijn holtes, het werd niet eens wat minder, eerder erger. Apotheek gebeld, maar deze bijwerkingen horen er nu eenmaal bij, ik kon een potje probiotica komen halen voor 30 euro, dat kon helpen. Nou, de antibiotica ligt in de prullenbak, deze hoef ik nooit meer!

13-08-2021 | Vrouw | 71
claritromycine (250mg)
Voorhoofdsholteontsteking
Alhoewel ik sotalol inneem voor hartritmestoringen werden de ritmestoringen erger en kreeg ik ook pijn op de borst ben dan onmiddellijk gestopt clarithromicine