Ervaringen met Amoxicilline

Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

08-05-2017 | Vrouw | 17
Bacteriële infectie
Ik had al 10 dagen last van hoge koorts (39°C tot 40.1°C 's avonds). De huisarts had na 10 minuten geconstateerd dat ik een bacteriële infectie heb aan de luchtwegen. Ze zei ook dat ik na 2 dagen de koorts al zou moeten zien dalen. Helaas is dit niet het geval. Ik heb er door het nemen van deze capsules wél klachten bijgekregen. Continu krampen in de onderbuik en regelmati[lees meer...]g naar het toilet met onvaste ontlasting. Daarbovenop komen nog hoofdpijn en misselijkheid. Eetlust is helemaal weg, maar ik probeer toch te eten voordat ik de capsule inneem, omdat mij verteld is dat dit de klachten zou verminderen. Erg jammer.

30-05-2022 | Man | 20
amoxicilline (1000mg)
Bacteriële infectie
Ik had zogenaamde maagbacterie . Heb het in 2020 ook al geprobeeerd was te heftig . Jaar 2022 weer het zelfde medicijn van de huisarts gekregen bijwerkingen. Misselijk , hoofdpijn , vermoeidheid, koude rillingen , oorsuizingen, overgeven Ik word gek lijk net alsof ik al dagen aan de drugs zit zelfs erger ik word hier niet goed van .ik bent totaal niet me zelf .

20-09-2016 | Man | 22
Bacteriële infectie
Letterlijk een schijt tablet. Het effect van dit medicijn is helemaal prima. De bijeffecten daar in tegen zijn echt vervelend. De hele dag diarree, moe, hoofdpijn etc etc. Heel vervelend om de hele kuur af te maken.

09-11-2018 | Vrouw | 25
Bacteriële infectie
Een week deze antibiotica geslikt door beet van een kat te hebben gekregen. De effectiviteit van de antibiotica is gewoon goed. Halverwege de kuur kreeg ik spruw, dus dat was al nadeel 1, maar wel een veel voorkomende reactie (zei de bijsluiter). Maar goed, na een aantal dagen kon ik eindelijk m'n vinger weer bewegen. Een dag nadat ik klaar was met de kuur kreeg ik plots o[lees meer...]veral rode vlekjes en dan bedoel ik echt OVERAL!!! Jeuk echt heel erg en zit nu aan pillen tegen allergische reacties. Dus dat was nadeel 2...

23-11-2018 | Vrouw | 30
Bacteriële infectie
Ivm streptokokken groep A bacterie na bevalling deze antibiotica voorgeschreven gekregen. (Binnenkant vagina ontstoken en veel doorzichtige afscheiding) Precies een dag na compleet maken kuur overal rode bultjes met een witte rand erom. JEUK!!!!

12-04-2015 | Vrouw | 33
Bacteriële infectie
Eerste dagen geen problemen, maar 5e nacht ineens overal jeuk, uitslag, koorts, benauwdheid, calculeren en mijn hele lichaam en gezicht opgezwollen. Volgende ochtend antihistamine gekregen en gestopt met de medicijnen. Heeft een week geduurd voor ik mij weer beter voelde. Zelfs nu nog heel snel universitaire. Voor mij een ongeschikt middel, de bijwerkingen zijn erger dan d[lees meer...]e kwaal.

19-02-2021 | Vrouw | 34
Bacteriële infectie
Ik heb deze antibiotica voorgeschreven gekregen omdat ik laat had van een chronische infectie en het ziekenhuis hoopte met deze kuur de infectie voor altijd op te lossen. Sinds deze kuur heb ik enorme spierproblemen en heb ik last van spierkrampen , pijn en spasmen.

07-06-2022 | Vrouw | 35
amoxicilline (1000mg)
Bacteriële infectie
Bovenop een flinke griep kreeg ik ook nog een bacteriële infectie in m'n luchtwegen. Ik knapte maar niet op en heb toen amoxicilline kuur gekregen. Ik ging me eerst snel beter voelen. Maar toen kwamen de bijwerkingen. Diarree, misselijkheid en overgeven. Zo blij dat de kuur klaar was. Ik dacht gedaan met de bijwerkingen. En toen kwam de jeuk, aan mijn schaamlippen vooral. [lees meer...]Eerst geprobeerd met zalf tegen schimmels. Helaas niet voldoende geholpen, dus nu nog bezig met een kuurtje tegen vaginale schimmel.

27-01-2020 | Man | 43
amoxicilline (375mg)
Bacteriële infectie
Exact zelfde hier...loop sindsdien 1 a 2x per week met rode dikke plekken of lip of tong, enkels benen billen et. Rond. Niets helpt denk dat dit echt oorzaak is.

13-12-2018 | Man | 55
Bacteriële infectie
Enorme zwelling van rechterhand en zeer pijnlijk na een wondje, waarschijnlijk...

16-12-2021 | Vrouw | 62
Bacteriële infectie
Kuur voor 7 dagen gekregen bij wondroos. Op advies h a. kuur niet afgemaakt. Kreeg zwelling keel. Daarnaast last van Jeuk, hartkloppingen, licht en duizelig in hoofd. Voel me ronduit beroerd . 1x nooit weer!! Nu 3 dagen na laatste gebruik nog steeds niet fit.

04-12-2019 | Man | 62
Bacteriële infectie
Sinds 27/11 begon ik verkouden te worden, de dagen erna hevig hoesten en dat door vastzitten slijm welke erg moeilijk op te hoesten was. Ik gebruikte Fluimicil, broomhexine. en voor de nacht ook coedïne. Echter de avonden/nachten bleef ik maar door hoesten, en dat was erg vermoeiend, vooral die vastzittende slijm . Gisteren naar de dokter gegaan en op verzoek kreeg ik Amo[lees meer...]xilline 500mg voorgeschreven. Binnen enkele uren na de eerste inname voelde ik al verlichting, en de afgelopen nacht ben ik ook goed doorgekomen. Het is niet de eerste keer dat ik Amoxilline gebruik. Begin dit jaar was ik in Indonesië ook ziek, met de zelfde smymptonen die ik nu heb; dit alles werd naar mijn mening veroorzaakt door de airconditioning in het vliegtuig. Hier heb ik altijd last van. Ik kreeg toen ook een amoxilline kuur van 5 dagen, en na 1 dag merkte ik een goede vooruitgang, en de slijm hoest verdween. Ik was hier erg blij mee. Kortom....Amoxilline vind ik een probaat middel. Nog 3 weken en dan vlieg ik weer naar het verre oosten en ik hoop deze keer geen last te krijgen van de airconditioning in het vliegtuig, met als gevolg daarna weer dik slijm verkouden te worden. We wachten af. Volgens mijn huisarts is het niet zo erg om binnen 5 weken 2 kuren te krijgen.

27-05-2017 | Vrouw | 63
Bacteriële infectie
Ik kreeg een ernstige ontsteking aan mijn grote teen die na 2 weken niet herstelde. De huisarts schreef mij deze voor om te voorkomen dat de ontsteking in het bot terecht kwam. De een na laatste dag kreeg ik uitslag, dikke rode plekken over mijn hele lichaam. Einde van de dag kreeg ik een hele droge keel en daarna keelpijn. werd ernstig vermoeid en duizelig. Ik had dit me[lees meer...]dicijn nooit mogen hebben i.v.m. ernstig darmontsteking cultus ulcerosa.

08-01-2018 | Man | 64
Bacteriële infectie
Had griepverschijnselen. Maar koorts hield aan. Uiteindelijk naar huisarts geweest en die concludeerde een bacteriële infectie aan de longen. Na een dag of 3 ging het al iets beter. Zit nu op dag 5 (nog 2 te gaan). Maar gaat steeds beter. Geen koorts meer. Hoest bijna niet meer. Ben tevreden over het middel en het gebruik. Bij mij in elk geval zover bijwerkingen.

24-04-2016 | Man | 67
Bacteriële infectie
6 maand geleden de eerste Amoxicilline kuur vanwege koortsaanval. Geen bijwerking en binnen een paar dagen weer ok. 4 weken geleden vanwege aanhoudende hoest en griep. Geen bijwerking en daarna redelijk ok. Toen een wortelontsteking ontdekt en kies getrokken. Klachten kwamen direct weer terug. Toen de 3e kuur, die ook weer deed wat het moest doen, maar nu met hevige bijwe[lees meer...]rking. Hevige, brandende en stekende uitslag over hele lichaam.

09-01-2018 | Vrouw | 68
amoxicilline (250mg)
Bacteriële infectie
tijdens gebruik van de amoxiline /clavulaanzuur, maagpijn, misselijkheid, buikkrampen diarree en algehele moeheid lusteloosheid. Dat duurde nog zeker 10 dagen nadat ik gestopt was , ee n paar dagen later kreeg ik weer dezelfde bijwerkverschijnselen, alsof er nog een residu van de antibiotica actief werd..... Ik weer maagpijn en buikkrampen , en misselijkheid en moeh[lees meer...]eid. Dat werd door huisarts behandeld met weer n medicijn, namelijk omeprazol, een maagzuurremmer. Of dat gaat helpen...?