Ervaringen met Amoxicilline

Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

30-05-2016 | Vrouw | 24
Bijholteontsteking
Werd er erg benauwd van en vanaf het moment dat ik er mee startte, verloor ik mijn reuk en smaak. Ook kreeg ik er heel erg hoofdpijn van. Terug mee naar de dokter geweest, bleek er allergisch voor te zijn. Echt geen aanrader.

21-02-2014 | Man | 25
Bijholteontsteking
Ik kreeg dit middel in Australie voorgeschreven drie dagen voor ik terug naar Nederland zou vliegen om mijn familie voor 2,5 week te zien. Ik had een onstoken klier in mijn oksel en het duurde ongeveer een week voordat de ontsteking weg ging. Op de laatste dag van de kuur werd mijn complete lichaam binnen 20 minuten bedekt met vurige bulten. Van voeten tot aan mijn hele ge[lees meer...]zicht zit ik er nu al vijf dagen onder. De branderige pijn in mijn gezicht is nauwelijks te bevatten, maar de dokter zegt dat het vanzelf binnen een paar dagen weg gaat. Ik kan alleen maar adviseren, nooit dit spul gebruiken. Je gunt je ergste vijand dit niet.

28-11-2013 | Vrouw | 31
Bijholteontsteking
Vreselijk vreselijk. Tijdens gebruik nergens last van. De dag na einde kuur dodelijk vermoeid, de eerste vlekken kwamen toen al op. De volgende dag werd ik misselijk, buikkrampen en de huiduitslag nam toe. Al met al ben ik een week de deur niet uit geweest zo beroerd voelde ik mij. De huiduitslag is na een week zo goed als weg, de krampen en bij vlagen misselijkheid blijve[lees meer...]n, doch in zo'n vorm dat ik wel weer mobiel ben. Waar ik de kuur oorspronkelijk voor kreeg (holteontsteking) heeft het niet voor geholpen. Ben dus alleen maar erg ziek ervan geworden.

17-02-2019 | Vrouw | 19
Bijholteontsteking
deze antibiotica kuur heeft ook niet geholpen bij mijn bijholte ontsteking. er last gehad van misselijkheid. 1 positief iets, ik ben wel 4 kg afgevallen doordat ik niks wilde eten door de misselijkheid ;)

03-02-2022 | Vrouw | 61
amoxicilline (1000mg)
Bijholteontsteking
steeds terugkerende bijholteontsteking. chronisch. Ik halveer de medicatie aangezien de arts niet gelooft dat ik er zoveel problemen mee heb

01-04-2019 | Vrouw | 33
Bijholteontsteking
Deze kuur gekregen voor buikholte ontsteking. Veel pijn gehad dus was blij met deze kuur. Na 2 dagen begon het te werken. Helaas wel bijwerkingen voor terug gekregen, misselijk, heftige hoofdpijn, zweten en soms duizelig. Nog steeds niet in staat om te gaan werken. Had ik wel gehoopt met deze medicijnen. Ontsteking is wel weg. Conclusie, met of zonder medicijnen, allebei i[lees meer...]s t eigenlijk niets.

08-02-2019 | Vrouw | 19
Bijholteontsteking
een paar uur na het innemen van de eerste pil erge misselijkheid. Als ik dan iets probeer te eten heb ik het gevoel dat ik moet overgeven. Ook erg vermoeid en een vaginale schimmel infectie gekregen door de medicijnen.

02-08-2018 | Vrouw | 18

23-12-2022 | Vrouw | 68
Bijholteontsteking
Vanwege aanhoudende klachten dit voorgeschreven gekregen. Op dag 3 minder slijmvorming. Totaal geen last van bijwerkingen behalve iets dunnere ontlasting. Wel direct gestart met probiotica tabletten wat denk ik een goede keus is

27-02-2020 | Vrouw | 42
Bijholteontsteking
Van de tandarts amoxicilline gekregen. Wilde dat eerst niet omdat ik er jaren gelden enorme diarree van kreeg. Nu met pro-biotica van orthica niks aan de hand! Geen 1x last van mn darmen gehad, dus echt een aanrader om met pro-biotica te gebruiken!

01-05-2017 | Man | 34
Bijholteontsteking
Vanaf eind januari tot eind april last van een ontsteking in het hoofd. Dit duurde 3 maanden! In die periode ben ik gestopt met roken (5 sigaren per dag), nam in de ochtend met water een rauw teentje knoflook, kurkuma/gemberpoeder/kaneelpoeder/peper opgelost in water 1 per dag, stoombaden, Rhinohoorn (neusdouche), gemberthee, begonnen met sporten, zwarte thee met Salie en [lees meer...]nog meer om er maar vanaf te komen, NIKS HIELP! Neusspray gekocht zoals Oltravin, ook nog één van de huisarts en verzachte wel maar geen verbetering. Ben naar de huisarts geweest en zei dat ik een foto moest maken. Was zelf ook bang dat mijn neusschot scheef zat gezien ik de ontsteking alleen links had (dus geen allergie zou zijn). Hij zei dat als er op de foto niks te zien was ik er mee verder moest lopen en vanzelf over zou moeten gaan maar meestal moet het na een week over zijn en na wat ik geprobeerd heb vertrouwde ik niet dat het vanzelf over zou gaan en het moest een zetje hebben. Als er wel een ontsteking te zien zou zijn zou ik een antibiotica krijgen. Ik dacht waarom de foto niet overslaan? Dat scheelt in de kosten en het was zeker ontstoken. Direct begonnen. 20 pillen, een keur van bijna een week. De 1e dagen geen verbetering maar na 3 a 4 dagen nog 1 keer een laatste ontstekingsklodder en dat was de laatste, na die tijd geen hoofdpijn meer en de ontsteking is weg! Ben alleen nog wat verkouden maar vrij ademen door beide neusgaten! Ben direct na de keur begonnen met het nemen van probiotica en prebiotica, ook yogurt en kwark met bacteriën en het gaat een stuk beter. Ik wil dit melden omdat ik er een hard hoofd in had gezien de verhalen hier op de site. En ik merk dat als iets rommel is je sneller geneigd bent om te reageren op een site dan als het goed werkt. Dan ga je weer sneller door met het leven zoals het was en ga je geen moeite doen om je verhaal te doen. Dus bij deze...bij mij zeker gewerkt! Geen bijwerkingen zoals jeuk, uitslag enz.Zoals bekend bij een antibioticakeur, de darmflora gaat naar de knoppen. Het rommelde in de buik. Ook de 1e dagen wat licht in het hoofd maar meer niet.