Ervaringen met Amoxicilline

Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

15-07-2023 | Man | 87
Infectie (wond)
Dit middel beïnvloed het functioneren. Nergens meer toe in staat. Eten vrijwel onmogelijk wegens niet te stuiten braakneigingen. Kan vrijwel niets verdragen. Totale verslapping.

20-11-2013 | Man | 51
Infectie (wond)
infectie in been ging weg maar niet in arm , na 3 dagen ernstige krampen rechterkant borst, gemeld aan huisarts[nog nooit van gehoord dus niet waar] die de kuur met 3 dagen verlengde , volgende avond kon ik bijna niet meer ademhalen , doktersdienst huisbezoek meldde ;meteen stoppen . Dit was 2enhalve week geleden en heb nog steeds krampen en moet constant pijnstillers sli[lees meer...]kken. Wat een gif , huisarts had mij beter xtc kunnen voorschijven .

09-09-2012 | Man | 17
Infectie (wond)
amoxicilline heeft bij mij zeker gewerkt, het nadeel was wel dat ik last heb gehad van mijn darmen. hierover las ik als het 1 en ander over op internet; gelukkig ben ik dus niet de enige. voor de rest zeer tevreden.

07-12-2023 | Vrouw | 39
Infectie (wond)
Deze antibiotica al een paar x voor geschreven gekregen en het helpt echt. Ik krijg het altijd voor een nierbekkenontsteking binnen 12 uur voel je verlichting. Echter ben ik er altijd ziek van. Hoofdpijn, Moe, pijn in maag en darmen, duizelig, het gevoel hebben dat je elk moment kan weg zakken. Ook vandaag kreeg ik hem weer, dit x voor een honden beet, ja ook tetanus gekre[lees meer...]gen. Na de 1e pil en 20 min later kreeg ik weer dezelfde klachten. Dus vraag toch altijd naar een andere antibiotica als het kan. Dit x dacht ik ach laten wij maar weer eens proberen het zal allemaal wel mee vallen. Nou niet dus. Ik bel morgen weer naar huisarts voor een andere antibiotica.

11-09-2023 | Vrouw | 28
Infectie (wond)
Gebruik het voor voorkomen van infectie in de neus (neusoperatie gehad) en tepelpiercings ontsteking. Ik lees veel ervaring met darmproblemen/dunne ontlasting. Er word dan ook streng geadviseerd om eerst iets te eten, dit te laten zakken, en dan pas het middel in te nemen! Wel vervelend als je er 3 op een dag moet en je bent niet zon eter. Ik merk hoofdpijn en dunner[lees meer...]e donkere ontlasting. Ik slik het nu 2 dagen, slapeloosheid komt bij mij ook voor. Voor de rest goed makkelijk in te nemen, het is een mooi glad tablet maar wel groot, je kan hem altijd nog makkelijk door 2en breken en zo innemen! Een pro tip! Slik sochtends en eventueel savonds 1 omeprazol van 20 mg. Erbij. Dit kan ernstige maag en darmklachten voorkomen!

15-10-2020 | Vrouw | 73
Infectie (wond)
In Frankrijk een wond aan het been opgelopen, een week mee rondgelopen, toen daar naar de dokter. Tetanusprik, ontsmettende spray, en amoxicillinekuur. dit antibioticum heeft niets uitgehaald tegen ontsteking. Daarna in Nederland terug eerst naar dokter, die na twee dagen weer de wond wilde zien en daarna constateerde dat ze er niets aan ging doen. Dat was dus 3 weken lat[lees meer...]er. Toen de zondag aansluitend naar de dokterspost en daar op aanraden van een bevriende zorgverleenster om fusudinezuurcrême gevraagd en gekregen. Dat 10 dagen gebruikt, hetgeen resulteerde in een steeds kleiner wordende wond, de crême zorgde voor pus extractie. Maar de wond bleef zweren. 4e doktersbezoek: een kweek werd genomen. resultaat : chryseobacterium species. Ik moest meteen stoppen met het 3e antibioticum dat me was voorgeschreven: flucloxacidine en overgaan op ciprofloxacine. Dat ook niet hielp. Nu staat er een afspraak met een vaatchirurg op stapel, maar vanwege de opleving van het Coronavirus gaat dat niet van een leien dakje.

31-08-2015 | Vrouw | 22
Infectie (wond)
Een wondje aan mijn voet raakte geinfecteerd. Hierdoor kon ik niet meer op mijn voet staan. Na starten van de kuur nog 4 dagen lang koorts gehad, maar na afloop van de kuur zag mijn voet er wel veel beter uit en kon ik er weer rustig op lopen. Geen last gehad van bijwerkingen.

24-11-2012 | Vrouw | 46
Infectie (wond)
Positieve bijwerking...? Ik had last van een depressie en angsten. Ik zou na de kuur voor mijn teen gaan starten met antidepressiva. Echter kort na het starten van deze antibiotica kuur, werd ik opeens veel vrolijker en is het angstige gevoel veel minder. Twee weken verder gaat het nog steeds goed en ben niet meer depressief! Het kan toeval zijn, maar ik vind het toch z[lees meer...]eer opmerkelijk!.