Longontsteking (50 meningen)
Blaasontsteking (33 meningen)
Kaakontsteking (30 meningen)
Oorontsteking (29 meningen)
Tandvleesontsteking (29 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bijholteontsteking (13 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (437 meningen)
Augmentin (51 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

06-09-2014 | Man | 44
Keelontsteking
Het hielp wel bij het verminderen van de keelklachten maar waarom neagatief? Ik had al hoofdpijn en wat koorts, maar al binnen een dag veel ergere hoofdpijn met scheuten naar het oor soms om de 5 tot 10 seconden. En mijn hoofd voelde als of ik tegen een muur was op gelopen. Ik ben er nog niet van af dit duurt nu al 5 dagen lang en s'nachts slapen ho maar. Steeds draaien v[lees meer...]anwege oog pijn en de koorts aanvallen. Ik ben gebroken als de dag begint. En de paracetamol verzacht wel wat maar zeker niet voldoende. Zo beroerd heb ik me nog nooit gevoeld en zeker niet zo lang. Hier niets in de bijsluiter.

21-02-2015 | Vrouw | 45
wondermiddel!

27-10-2014 | Vrouw | 47
Keelontsteking
Na aanhoudende keelontsteking, voorgeschreven door huisarts. Gedurende de kuur, enige bijwerkingen. diarree, oorpijn, last van traanogen en andere smaak. Twee dagen na het slikken van de laatste tablet, plotseling hevige jeuk en uitslag. Vooral op binnenkant armen en op mijn oren zwelling. Bij de eerste hulp infuus met Tavegyl gekregen. Was dus een heftige allergische [lees meer...]reactie. Hierdoor werd de zwelling na ongeveer een half uur wat minder. Volgende dag zwelling totaal weg nog wel wat jeuk op mijn lichaam. Slik nu nog twee dagen Tavegyl voor de zekerheid. Ga me wel laten testen of de reactie daadwerkelijk alleen door Amoxicilline komt, of door een combinatie van dingen. Ben nog nooit allergisch geweest voor medicijnen.

26-02-2015 | Man | 54
amoxicilline (750mg)
Keelontsteking
Ik heb ooit lange tijd Augmentin genomen. Hier heb ik aambeien van gekregen, zo'n 5 jaar terug. Een tiental bezoeken bij een gastro-enteroloog en vele ligaturen later waren deze aambeien verdwenen, alsook de bijhorende anitis. Recent schrijft de nieuwe huisarts me amoxicilline voor, (een generisch produkt van Augmentin wist de apotheker me te vertellen), en ja hoor !!! Ged[lees meer...]urende meer dan twee maand heb ik ernstige pijn na de stoelgang gehad. gelukkig zijn de aambeien deze keer bijna vanzelf verdwenen. Ik zal dit produkt nooit nog gebruiken. Ik werd er trouwens misselijk van en kreeg maagbrand, ook al neem ik pantoprazole 40 mg.

02-04-2022 | Man | 56
Keelontsteking
Flinke amandelontsteking, keel half dicht en slikken zeer pijnlijk en eten of drinken kon niet of nauwelijks. Ontstekingswaarde was met 42 niet erg hoog. 1e dosis 15:00 u 2e om 24:00 u 3e dosis 7:00 u en rond 11:00 u kon ik weer slikken met redelijk verdraagbare pijn. Daarna ging het met grote stappen steeds beter ! Na 4e dosis om 15:00 u kon ik zelfs weer een boterham ete[lees meer...]n en om 19:00 u weer met de pot mee warm eten ! Wel wat hoofdpijn ondanks 2 paracetamol om de 6 uur maar wat een opluchting ! Ik las dat antibiotica alleen werken bij een bacteriële infectie en niet bij een virus. Ik denk dat daar dus ook het grote verschil mbtwerkzaamheid deels is te verklaren. Dat geeft dus wel een vertekend beeld. Vraag me af of dit door de huisarts niet vooraf is te zien/meten of het een virus of bacterie is want dat zou veel ellende kunnen besparen die veel bijwerkingen ervaren terwijl antibiotica niet werkt bij een virus.

04-11-2017 | Man | 62
Keelontsteking
Slechts 2x een capsule ingenomen en acuut met de kuur gestopt door ernstige maagproblemen en knallende hoofdpijn. Ik hield niets meer binnen, zelfs geen slok water. Overgestapt op mildere kuur.

18-02-2015 | Man | 66
Keelontsteking
3x per dag 1000mg van die peniciline, daarbij diclofenac 3x daags 50mg , veel rusten voor mijn rugpijn, EN s'avonds voor slapengaan 3-4 gram Vit C oplossen . S'morgens geen neveneffekten merkbaar, hoest blijft weg en een hele tijd GEEN rugpijn. Ik heb wel wat last van verstopping nu. Ook mijn heesheid is dan wat beter, doch in de dag begin ik terug hees te worde[lees meer...]n. Ik wacht af tot de doosjes leeg zijn...

11-11-2021 | Man | 73
Keelontsteking
Nooit nooit nooit meer dit gif je ben met veel pijn helemaal van de wereld en weet niet meer wie je bent als mijn klacht aan de orde komt wordt ik bang als ik dit gif maar niet meer krijg echt angstifg

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum