Longontsteking (48 meningen)
Oorontsteking (29 meningen)
Kaakontsteking (28 meningen)
Tandvleesontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (17 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Amandelontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking (mond) (6 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Ontsteking in de borst (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (424 meningen)
Augmentin (50 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

01-08-2018 | Man | 20
amoxicilline (500mg)
Keelontsteking
Na een aantal dagen gebruik van de amoxicilline kreeg ik last van mijn darmen. Dit was voor mij niets nieuws, aangezien dit een vaak voorkomend gevolg is van antibiotica gebruik. Aan het eind van de kuur begon echter de ellende. Ik zat volledig onder de rode bulten die ontzettend jeukten en brandden. Deze rode bulten maakten in de loop van de tijd plaats voor rode vlekken,[lees meer...] waardoor ik volledig rood was. Daarbij was ook mijn gezicht opgezwollen. Mijn lichaam voelde kokend heet aan. Door de huisarts werd desolatadine voorgeschreven, 1 pil per dag. De reactie op de antibiotica werd echter zo heftig dat de huisartsenpost besloten heeft deze anti allergiepillen te verdubbelen. Na drie dagen zit ik nog steeds onder de jeukende en brandende rode vlekken. Ik hoop dat dit snel over gaat. Voor mij dit medicijn nooit meer!!

27-12-2017 | Man | 23
amoxicilline (50mg/ml)
Keelontsteking
Antiobiotica werd voorgeschreven voor keelonteking. Deze ging maar niet over. Binnen 2 dagen zakte de koorts en 4 dagen later geen keelontsteking meer. Wel wat vermoeid.

04-11-2017 | Man | 62
amoxicilline (500mg)
Keelontsteking
Slechts 2x een capsule ingenomen en acuut met de kuur gestopt door ernstige maagproblemen en knallende hoofdpijn. Ik hield niets meer binnen, zelfs geen slok water. Overgestapt op mildere kuur.

08-08-2015 | Man | 1
amoxicilline (250mg)
Keelontsteking
Onze zoon van 1,5 had koorts en kwam er maar niet doorheen. Bleek om een fikse keelontsteking te gaan. Geen fan van antibiotica, maar met een inmiddels halfdood vogeltje was niets doen geen optie meer. Eerst een mildere ab-kuur. Sloeg niet genoeg aan. Toen Amoxicilline. 3x Per dag 3,5 ml, een kuur van een week. Het middel was effectief. De volgende dag was de koorts gez[lees meer...]akt. Maar die avond begon de ellende. Elk kwartier gillend wakker. Na zetpil iets minder frequent. Ook overdag voortdurend pijnaanvallen, vanuit het niets. Waarschijnlijk in zijn maagstreek. We wisten niet wat me meemaakten. Huisarts raadde aan toch door te gaan. 'Bijwerkingen horen er nou eenmaal bij.' Maar ons kind bleef krijsen. Hartverscheurend. Kind leek letterlijk gillend gek te worden, met overstrekken, bijten en een blik alsof hij vanbinnen werd aangevreten. We herkenden hem nog amper. Ook rode branderige vlekken op zijn huid. Hysterie onder de lauwe douche en bij verschonen. Second opinion gevraagd op huisartsenpost. Alles gecheckt. Het leek erop dat zoonlief de keelontsteking verder zelf wel zou aankunnen en de kuur is stopgezet. Een paar uur later herkenden we onze eigen kleine dreumes weer een beetje. Nu, twee dagen later, nog veel pijn/jeuk aan hoofd/huid/ogen en nog steeds diarree. Maar vooral grote opluchting dat we zijn gestopt met de kuur. Dit was onmenselijk. Voor hem nooit meer dit middel!

26-02-2015 | Man | 54
amoxicilline (750mg)
Keelontsteking
Ik heb ooit lange tijd Augmentin genomen. Hier heb ik aambeien van gekregen, zo'n 5 jaar terug. Een tiental bezoeken bij een gastro-enteroloog en vele ligaturen later waren deze aambeien verdwenen, alsook de bijhorende anitis. Recent schrijft de nieuwe huisarts me amoxicilline voor, (een generisch produkt van Augmentin wist de apotheker me te vertellen), en ja hoor !!! Ged[lees meer...]urende meer dan twee maand heb ik ernstige pijn na de stoelgang gehad. gelukkig zijn de aambeien deze keer bijna vanzelf verdwenen. Ik zal dit produkt nooit nog gebruiken. Ik werd er trouwens misselijk van en kreeg maagbrand, ook al neem ik pantoprazole 40 mg.

18-02-2015 | Man | 66
Keelontsteking
3x per dag 1000mg van die peniciline, daarbij diclofenac 3x daags 50mg , veel rusten voor mijn rugpijn, EN s'avonds voor slapengaan 3-4 gram Vit C oplossen . S'morgens geen neveneffekten merkbaar, hoest blijft weg en een hele tijd GEEN rugpijn. Ik heb wel wat last van verstopping nu. Ook mijn heesheid is dan wat beter, doch in de dag begin ik terug hees te worde[lees meer...]n. Ik wacht af tot de doosjes leeg zijn...

06-09-2014 | Man | 44
Keelontsteking
Het hielp wel bij het verminderen van de keelklachten maar waarom neagatief? Ik had al hoofdpijn en wat koorts, maar al binnen een dag veel ergere hoofdpijn met scheuten naar het oor soms om de 5 tot 10 seconden. En mijn hoofd voelde als of ik tegen een muur was op gelopen. Ik ben er nog niet van af dit duurt nu al 5 dagen lang en s'nachts slapen ho maar. Steeds draaien v[lees meer...]anwege oog pijn en de koorts aanvallen. Ik ben gebroken als de dag begint. En de paracetamol verzacht wel wat maar zeker niet voldoende. Zo beroerd heb ik me nog nooit gevoeld en zeker niet zo lang. Hier niets in de bijsluiter.

05-07-2013 | Man | 53
Keelontsteking
Kwam vorig weekend terug van vakantie (Ibiza) toen al klein beetje keelpijn. Weet het aan de airco in het vliegtuig. Maar toen het dinsdagavond zo erg werd dat ik er ook koorts bij kreeg, ben ik donderdag naar de huisarts gegaan. Deze schreef me amoxicilline 3 x dd 500 mg voor. Vrijdag in de loop van de dag voelde ik me al beter, had er tot nu toe helemaal geen bijwerk[lees meer...]ingen van.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum